Israel en de Christelijke kerk
Forumregels
Richtlijnen subforum
Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.
(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)
Moderatie: het moderatieteam
Richtlijnen subforum
Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.
(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)
Moderatie: het moderatieteam
-
- Man/Vrouw: M
Israel en de Christelijke kerk
Omdat de moderator terecht aangaf dat de discussies over de positie van Israël tov de christelijke kerk nogal off topic waren in Ritueel Slachten, open ik bij deze dit topic om daarin over de positie van Israël tov de christelijke kerk van gedachten te wisselen. Ik moet alleen nog even uitzoeken OF en zo ja HOE ik de off topic reacties hier in dit topic geplaatst krijg.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
-
Re: Israel en de Christelijke kerk
Het Joodse volk uit Israël is toch door God Zelf verspreid als straf onder de heidenen met de eeuwige Belofte van God om hen ook weer terug te verzamelen in Israël? Inderdaad heeft God deze profetie vervuld in 1948. Sindsdien zien we vele andere profetieën die daarop volgen tav Israël in vervulling aan, met name het verzamelen van God Zijn uitverkoren volk de Joden in het Beloofde Land Israël.robert75 schreef: » Vandaag, 13:00
Nee je wijkt zelf af van de Bijbel. Je maakt een hele grote denkfout, Namelijk dat Israël van toepassing is op de staat Israel. Maar dat is niet zo.
Israel is Gods volk, En moet je niet toepassen op de staat. Mijn Koninkrijk is niet van deze wereld. En waar in de Bijbel wordt gesproken over een Joodse wet?Nergens!
De Wet is Joods beste Robert ! Het was toch God Die de Wet aan het volk Israël gaf?
Het was toch de Joodse Jezus Die sprak tegen de Joden mbt hun Wet.
Deze zin volg ik niet helemaal Robert, 2 verschillende wetten, namelijk de Wet van God en ? welke nog meer?In mijn Bijbel komen 2 verschillende wetten voor, Namelijk de Wet van God, De tien geboden dus.
God heeft Israël de 10 geboden gegeven, waaraan de Joodse spijs en offer-Wets aan zijn opgehangen als verbondsteken tussen God en Israël.
Dat de Egyptenaren de Joden Hebreeuw noemden maakt nog niet dat ze daarmee geen Joden meer zijn.En de wet van Mozes, Maar Mozes was geen Jood maar een Hebreeuw. En dat was wat anders dan een Jood, Zoals bv Abraham was geboren in Ur, Het land van de Chaldeeën, Dus waar kwam Abraham oorspronkelijk vandaan, Vanuit de heidenvolkeren. De term Hebreeuw kwam van de Egyptenaren, En dat betekend oorspronkelijk mensen van de overkant, Omdat ze aan de andere kant woonde van de rivier de Eufraat. Daarom werden ze Hebreeuw genoemd.
Hoe komt het dan volgens jou dat de Joden toen en nu Hebreeuws spraken en spreken en Hebreeuws de voertaal is in Israël?
En nu niet aankomen dat Jezus OOK Aramees sprak.
Er staat inderdaad niet Alleen als u van Christus bent, het geeft aan dat wie in Christus is nu Abrahams nageslacht is.En inderdaad is Gods verbond die hij sloot met Abraham eeuwig, Als je van Christus bent.
Gal 3:29 En als u van Christus bent, dan bent u Abrahams nageslacht en overeenkomstig de belofte erfgenamen.
De natuurlijke Jood heeft niets te maken met Israel, Alleen de Joden die Christus erkennen zijn uit Abrahams nageslacht overeenkomstig de belofte, En behoren geestelijk Israel toe, Wat Gods volk is.
De Joden waren al Abrahams nageslacht en zijn dat nog steeds. Zij door afstammeling en wij christenen door Christus.
Dus God heeft volgens jou gelogen of Zich vergist in al Zijn Eeuwige Beloften aan Israël? Dat kan toch niet Robert?
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
-
Re: Ritueel slachten
Jerommel schreef: » Vandaag, 13:22
Het is anders wel tot zege van de "heiden" dat de Joden Christus afwezen.
Hoe dat precies zit weet ik alleen niet uit te leggen...
Denk je anders dat God verrast was dat de Joden Hem afwezen?
Overigens is daarmee de kous m.b.t. de Joden geenszins af.
Christus zal immers als Koning der Joden regeren op aarde, vanuit Jerusalem.
(Maar dan wel het Nieuwe Jerusalem, dacht ik)
-
Berichtdoor
robert75 schreef: » Vandaag, 14:10
Ja maar er wordt een duidelijk onderscheid gemaakt tussen een Jood en een niet Jood, En volgens de Bijbel was de Jood degene die besneden zijn van hart en niet volgens de letter. In Openbaringen lezen we bv.
2:9 Ik ken uw werken, verdrukking en armoede – u bent echter rijk – en Ik ken de lastering van hen die zeggen dat zij Joden zijn, maar het niet zijn; zij zijn namelijk een synagoge van de satan.
3:9 Zie, Ik geef u enigen uit de synagoge van de satan, van hen die zeggen dat zij Joden zijn en het niet zijn, maar liegen. Zie, Ik zal maken dat zij komen en aan uw voeten aanbidden en erkennen dat Ik u liefheb.
De Joden in deze twee verzen zijn niet letterlijke Joden, Maar Christenen. Christus maakte dan ook geen onderscheid tussen een Jood en een heiden, Beide werden Joden genoemd door Jezus. Alleen er is wel onderscheid tussen een Jood besneden uit het hart, Of besneden volgens de letter. We moeten wel weten waar we over praten en wat Christus werkelijk bedoelde.
Buiten dat om, En daar wil ik geen uitspraken over doen, Gewoon omdat ik daar te weinig over af weet, Er zijn theologen die beweren dat toen Christus aan het kruis hing en Romeinen een bord aan het kruis vast spijkerde met de woorden DE KONING VAN DE JODEN, Dat daar eigenlijk stond de KONING VAN DE JUDEEERS. Maar nogmaals weet ik niet hoe dat zit, en of dat inderdaad het geval was. Dus daar wil ik dan ook geen uitspraak over doen. Maar misschien dat andere dat wel weten.
-
Heb je er wel eens bij stil gestaan Robert, dat het hier gaat om christenen die menen zelf de plaats van Israël te hebben ingenomen? Dat dit gaat over christenen die de vervangingsleer aanhangen?robert75 schreef: » Vandaag, 14:10
Ja maar er wordt een duidelijk onderscheid gemaakt tussen een Jood en een niet Jood, En volgens de Bijbel was de Jood degene die besneden zijn van hart en niet volgens de letter. In Openbaringen lezen we bv.
2:9 Ik ken uw werken, verdrukking en armoede – u bent echter rijk – en Ik ken de lastering van hen die zeggen dat zij Joden zijn, maar het niet zijn; zij zijn namelijk een synagoge van de satan.
Jezus zegt hier tegen de Joden: "Ik ken de lasteringen van hen die zeggen Joden te zijn, maar ze zijn het niet. Of te wel, christenen die zeggen het nieuwe Israël te zijn, maar ze zijn het niet. Laster dus ! Deze christelijke kerken worden door Jezus zelfs de synagoge genoemd. (Het woord kerk heeft Jezus namelijk nergens gebruikt en bestonden nog niet). Het is de satan namelijk die deze christenen misleid het nieuwe Israël te zijn en zo de profetieën voor Israël onrechtmatig toe te eigenen.
Het zou even mooi worden;
De Joden door West Europese Nazi's afgeslacht ten kwade gesteund door vele kerken schandelijk genoeg, worden afgeslacht om hun Jood zijn. Vervolgens ontkent diezelfde christelijke kerk dat de overlevenden van deze slachting en hun nageslacht geen echte Joden zouden zijn !

Jezus zal maken dat ook deze christenen bij Zijn Wederkomst aan Zijn voeten zullen liggen en dus geen deel zullen uitmaken van de Opname.3:9 Zie, Ik geef u enigen uit de synagoge van de satan, van hen die zeggen dat zij Joden zijn en het niet zijn, maar liegen. Zie, Ik zal maken dat zij komen en aan uw voeten aanbidden en erkennen dat Ik u liefheb.
Nu komt dat goed uit, want veel aanhangers van de vervangingsleer wijzen de teksten in de bijbel over de Opname af.
Voor wie Christus volgde was er geen onderscheid inderdaad of deze mens een Jood of Griek was.De Joden in deze twee verzen zijn niet letterlijke Joden, Maar Christenen. Christus maakte dan ook geen onderscheid tussen een Jood en een heiden
Maar daarbuiten was er zeker een verschil tussen Joden en christenen (Joden en Grieken)
Een uitvlucht waar ik inderdaad me niet aan zou wagen, je neemt toch immers de bijbel ook zo letterlijk als mogelijk is?Buiten dat om, En daar wil ik geen uitspraken over doen, Gewoon omdat ik daar te weinig over af weet, Er zijn theologen die beweren dat toen Christus aan het kruis hing en Romeinen een bord aan het kruis vast spijkerde met de woorden DE KONING VAN DE JODEN, Dat daar eigenlijk stond de KONING VAN DE JUDEEERS. Maar nogmaals weet ik niet hoe dat zit, en of dat inderdaad het geval was. Dus daar wil ik dan ook geen uitspraak over doen. Maar misschien dat andere dat wel weten.
God heeft de Romeinen niet voor niets dat opschrift laten ophangen en niet voor niets waren de Farizeeërs daar zo verbolgen over.
-
- Man/Vrouw: V
Zo is het.....!ericjan schreef:
Het zou even mooi worden;
De Joden door West Europese Nazi's afgeslacht ten kwade gesteund door vele kerken schandelijk genoeg, worden afgeslacht om hun Jood zijn. Vervolgens ontkent diezelfde christelijke kerk dat de overlevenden van deze slachting en hun nageslacht geen echte Joden zouden zijn !![]()
![]()
Je uitspraak "dat komt goed uit" vind ik niet terecht. De enige zekere voorwaarde om gered te worden is Jezus aan te nemen. Er is zoveel verwarring over de uitleg van de bijbel, dat niemand eraan ontkomt om sommige zaken verkeerd in te schatten. Er zijn mensen die Jezus oprecht liefhebben maar in de kerk jarenlang verkeerde denkbeelden kregen voorgeschoteld. In Spreuken .23:26 staat Mijn zoon geef Mij je hart. Gods heil is niet bestemd voor degenen die de bijbel het beste kunnen uitleggen, maar voor wie Hem van harte liefhebben en het van Hem verwachten.3:9 Zie, Ik geef u enigen uit de synagoge van de satan, van hen die zeggen dat zij Joden zijn en het niet zijn, maar liegen. Zie, Ik zal maken dat zij komen en aan uw voeten aanbidden en erkennen dat Ik u liefheb.
Jezus zal maken dat ook deze christenen bij Zijn Wederkomst aan Zijn voeten zullen liggen en dus geen deel zullen uitmaken van de Opname.
Nu komt dat goed uit, want veel aanhangers van de vervangingsleer wijzen de teksten in de bijbel over de Opname af.
Mee eens. Maar dat geldt voor het heil in Christus.Voor wie Christus volgde was er geen onderscheid inderdaad of deze mens een Jood of Griek was.
Maar daarbuiten was er zeker een verschil tussen Joden en christenen (Joden en Grieken)
Gal.3:28 Er zijn geen Joden of Grieken meer, slaven of vrijen, mannen of vrouwen – u bent allen één in Christus Jezus.
Zoals uit de hier geciteerde tekst blijkt zijn mannen en vrouwen ook één in Christus, maar iedereen weet dat er tussen hen verschillen blijven. Zo blijven de Joden (Israëlieten) Gods uitverkoren volk en mogen de heiden mede-erfgenamen daarvan zijn.
Als ik Judeërs in Google translate zet wordt er vertaald בני יהודה d.w.z. zonen van Jehoeda. Een Jood is een Jehoeda יהודהRobert schreef: Buiten dat om, En daar wil ik geen uitspraken over doen, Gewoon omdat ik daar te weinig over af weet, Er zijn theologen die beweren dat toen Christus aan het kruis hing en Romeinen een bord aan het kruis vast spijkerde met de woorden DE KONING VAN DE JODEN, Dat daar eigenlijk stond de KONING VAN DE JUDEEERS. Maar nogmaals weet ik niet hoe dat zit, en of dat inderdaad het geval was. Dus daar wil ik dan ook geen uitspraak over doen. Maar misschien dat andere dat wel weten.
antwoord Ericjan:
Een uitvlucht waar ik inderdaad me niet aan zou wagen, je neemt toch immers de bijbel ook zo letterlijk als mogelijk is?
God heeft de Romeinen niet voor niets dat opschrift laten ophangen en niet voor niets waren de Farizeeërs daar zo verbolgen over.
David kwam uit het geslacht Juda en zijn koningschap was een eeuwig koningschap. Jezus is en zal zijn Koning der Joden en zal eenmaal op de troon van David zitten.
Wat er boven het kruis stond was profetisch, zonder dat degenen die dat erop bevestigden dat beseften.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
-
Ik bedoelde ook niet dat deze christenen niet gered zouden worden door Jezus Adinomis, we hebben als christenen allemaal onze zonden uiteindelijk, ik zondig hier, en zij zondigen daar.Adinomis schreef:Je uitspraak "dat komt goed uit" vind ik niet terecht. De enige zekere voorwaarde om gered te worden is Jezus aan te nemen. Er is zoveel verwarring over de uitleg van de bijbel, dat niemand eraan ontkomt om sommige zaken verkeerd in te schatten. Er zijn mensen die Jezus oprecht liefhebben maar in de kerk jarenlang verkeerde denkbeelden kregen voorgeschoteld. In Spreuken .23:26 staat Mijn zoon geef Mij je hart. Gods heil is niet bestemd voor degenen die de bijbel het beste kunnen uitleggen, maar voor wie Hem van harte liefhebben en het van Hem verwachten.3:9 Zie, Ik geef u enigen uit de synagoge van de satan, van hen die zeggen dat zij Joden zijn en het niet zijn, maar liegen. Zie, Ik zal maken dat zij komen en aan uw voeten aanbidden en erkennen dat Ik u liefheb.
Jezus zal maken dat ook deze christenen bij Zijn Wederkomst aan Zijn voeten zullen liggen en dus geen deel zullen uitmaken van de Opname.

http://israeltoday.nl/headlines/9-neder ... -te-vragen
Mijn opmerking mbt de Opname en gelukkig had meer betrekking dat ik dus die Opname er niet verder hoef bij te halen.
Mee eens. Maar dat geldt voor het heil in Christus.ericjan schreef:Voor wie Christus volgde was er geen onderscheid inderdaad of deze mens een Jood of Griek was.
In Christus is er geen onderscheid meer tussen Jood en Griek, dus de Jood die Christus aanhangt is christen gelijk aan de heiden die christen wordt.Adinomis schreef:Gal.3:28 Er zijn geen Joden of Grieken meer, slaven of vrijen, mannen of vrouwen – u bent allen één in Christus Jezus.
Zoals uit de hier geciteerde tekst blijkt zijn mannen en vrouwen ook één in Christus, maar iedereen weet dat er tussen hen verschillen blijven. Zo blijven de Joden (Israëlieten) Gods uitverkoren volk en mogen de heiden mede-erfgenamen daarvan zijn.
Maar er bestaat nog steeds de Jood uit het oude Verbond naast Christenen, wanneer ze Jezus nog niet mogen aannemen en verblind blijven.
Johannes 10
16 Ik heb nog andere schapen, die niet van deze schaapskooi zijn; ook die moet Ik binnenbrengen, en zij zullen Mijn stem horen en het zal worden één kudde en één Herder.
Jezus Zijn offer eerst voor Israël, opdat God Israël kan vergeven wanneer Jezus wederkomt als de langverwachte Messias van de Joden, zoals God beloofd in de vele profetieën die jij ook zeker kent en erkent, naar ik begrijp.
-
ericjan schreef:Een uitvlucht waar ik inderdaad me niet aan zou wagen, je neemt toch immers de bijbel ook zo letterlijk als mogelijk is?God heeft de Romeinen niet voor niets dat opschrift laten ophangen en niet voor niets waren de Farizeeërs daar zo verbolgen over.
Ja maar we moeten het wel in historisch context bekijken. Wie of wat werd er bedoelt met een Jood? De term Jood/Joden komt pas voor het eerst voor in de Bijbel in de boeken Daniel,Esther, Nehemia, en Ezra. Oftewel in de tijd van de Babylonische ballingschap en de Perzen Zo werden ze genoemd door de Chaldeeën. Daniel werd een Jood genoemd omdat hij uit Juda kwam.Adomis schreef:Als ik Judeërs in Google translate zet wordt er vertaald בני יהודה d.w.z. zonen van Jehoeda. Een Jood is een Jehoeda יהודה David kwam uit het geslacht Juda en zijn koningschap was een eeuwig koningschap. Jezus is en zal zijn Koning der Joden en zal eenmaal op de troon van David zitten.Wat er boven het kruis stond was profetisch, zonder dat degenen die dat erop bevestigden dat beseften.
Je had vroeger 2 onafhankelijke koninkrijken, Namelijk Israel en Juda. En die twee hadden altijd oorlog met elkaar. Je had dan ook een koning van Israel, En een koning van Juda, En beide koninkrijken waren totaal onafhankelijk. Dus wat werd er bedoelt met een Jood, Iemand die uit het koninkrijk Juda kwam, Oftewel een Judeër.
-
Waarom is dit belangrijk in dit verband?robert75 schreef: Ja maar we moeten het wel in historisch context bekijken. Wie of wat werd er bedoelt met een Jood? De term Jood/Joden komt pas voor het eerst voor in de Bijbel in de boeken Daniel,Esther, Nehemia, en Ezra. Oftewel in de tijd van de Babylonische ballingschap en de Perzen Zo werden ze genoemd door de Chaldeeën. Daniel werd een Jood genoemd omdat hij uit Juda kwam.
Je had vroeger 2 onafhankelijke koninkrijken, Namelijk Israel en Juda. En die twee hadden altijd oorlog met elkaar. Je had dan ook een koning van Israel, En een koning van Juda, En beide koninkrijken waren totaal onafhankelijk. Dus wat werd er bedoelt met een Jood, Iemand die uit het koninkrijk Juda kwam, Oftewel een Judeër.
Zowel voor de benaming Israël als Joden zijn meer betekenissen in omloop:
Twaalf betekenissen van het woord Israël (cursus NT prof.v.Bruggen)
1. Jakob
2. De nazaten van Jakob
3. Het beloofde land
4. Het koninkrijk van de 12 stammen
5. Het tienstammenrijk
6. Het godvrezende deel van Jakobs nakomelingen
7. Het overblijfsel van de 12 stammen na de ballingschap
8. Alle besnedenen
9. Alle christgelovigen uit het Joodse volk
10. De niet-christelijke Joden
11. Alle christenen, besneden en onbesneden
12. De staat Israël
Joden
(Jehoedi) en Israël Ga naar: Geschiedenis van de Joden Israël algemeen Geschiedenis van Israël Oorspronkelijk leden van de stam Hehoeda (Juda). Sinds de terugkeer uit de Babylonische ballingschap de aanduiding voor alle Israëlieten.
http://www.suyderland.com/wonder/lex/jo.htm
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
-
Het blijft tenen krommend Robert, dat vanuit het christendom deze gedachten nog leven na WW-II, alsof we niets hebben geleerd van de geschiedenis.robert75 schreef:ericjan schreef:Een uitvlucht waar ik inderdaad me niet aan zou wagen, je neemt toch immers de bijbel ook zo letterlijk als mogelijk is?God heeft de Romeinen niet voor niets dat opschrift laten ophangen en niet voor niets waren de Farizeeërs daar zo verbolgen over.Ja maar we moeten het wel in historisch context bekijken. Wie of wat werd er bedoelt met een Jood? De term Jood/Joden komt pas voor het eerst voor in de Bijbel in de boeken Daniel,Esther, Nehemia, en Ezra. Oftewel in de tijd van de Babylonische ballingschap en de Perzen Zo werden ze genoemd door de Chaldeeën. Daniel werd een Jood genoemd omdat hij uit Juda kwam.Adomis schreef:Als ik Judeërs in Google translate zet wordt er vertaald בני יהודה d.w.z. zonen van Jehoeda. Een Jood is een Jehoeda יהודה David kwam uit het geslacht Juda en zijn koningschap was een eeuwig koningschap. Jezus is en zal zijn Koning der Joden en zal eenmaal op de troon van David zitten.Wat er boven het kruis stond was profetisch, zonder dat degenen die dat erop bevestigden dat beseften.
Er waren kamp beulen die door de weeks Joden ombrachten in de kampen en die zondags braaf naar de kerk gingen, overtuigd dat ze daarmee geheel onbijbels de Joden en dus de moordenaars van God zouden hebben vermoord. Nu 70 jaar later horen we dus geluiden uit datzelfde christendom dat de overlevenden aan deze genocide en hun nakroost ineens geen Joden meer zouden zijn. Wordt toch alsjeblieft wakker Robert!
-
Mag ik nu eens vragen EricJan waarom je de tweede wereld oorlog ineens bij deze discussie wil betrekken. Deze discussie heeft helemaal niets van doen met de tweede wereld oorlog. Dus jouw vergelijking slaat werkelijk nergens op, Wat wil je nu beweren als ik vragen mag? Ik zeg dat de Joden niet meer Gods volk zijn, Omdat er geen aanziens des persooons is bij Jezus, Het is niet van belang of je Joods of Griek bent, Besneden of onbesneden maar in Christus zijn betekend iets. Iedereen die Christus heeft die is nageslacht van Abraham overeenkomstig de belofte. Israel als staat erkend Jezus niet, En dus behoren ze niet tot het Geestelijk Israel. Alleen de Joden die Christus erkennen als Messias.
Wat jij beweerd is namelijk veel erger. Jij wil beweren dat het Gods wil was dat ze zijn Zoon zouden afwijzen om ze er vervolgens nog voor te straffen ook nog. Want dat is wat jij beweerd. Mijn God zou zoiets nooit doen in ieder geval.
Wat jij beweerd is namelijk veel erger. Jij wil beweren dat het Gods wil was dat ze zijn Zoon zouden afwijzen om ze er vervolgens nog voor te straffen ook nog. Want dat is wat jij beweerd. Mijn God zou zoiets nooit doen in ieder geval.
-
Pas maar op met dat "filosemitisme".
Mystery Babylon zal hoogstwaarschijnlijk de staat Israël zijn.
Maarja, het hoort er blijkbaar bij om met dat grondgebied te dwepen...
Mystery Babylon zal hoogstwaarschijnlijk de staat Israël zijn.
Maarja, het hoort er blijkbaar bij om met dat grondgebied te dwepen...
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
-
Vanuit het christendom hebben we een enorme smet op onze christelijke geschiedenis Robert, waar we ons het schaamrood van op de kaken zouden moeten krijgen. Want in Europa geholpen ten kwade door het christendom konden de nazi's beginnen met de Joden uit te moorden omdat ze Jood waren. Vele Joodse overlevenden zijn door God naar het heropgerichte Israël gegaan om daar hun enige eigen plek te hebben waar ze niet vervolgt zouden worden door de wereld ten kwade geholpen door het christendom. En nu dat een feit is ontkent Europa dat de inwoners in Israël Joden zijn, wederom ten kwade geholpen door de christelijke kerk, die daarvoor zelfs bereid is de bijbelse feiten te verdraaien.robert75 schreef:Mag ik nu eens vragen EricJan waarom je de tweede wereld oorlog ineens bij deze discussie wil betrekken. Deze discussie heeft helemaal niets van doen met de tweede wereld oorlog. Dus jouw vergelijking slaat werkelijk nergens op, Wat wil je nu beweren als ik vragen mag?
Inderdaad Robert IN CHRISTUS maakt dat geen verschil, we zijn uit de heidenen bij Israël gevoegd en niet andersom. Maar buiten Jezus bestaat dat verschil nog wel.Ik zeg dat de Joden niet meer Gods volk zijn, Omdat er geen aanziens des persooons is bij Jezus, Het is niet van belang of je Joods of Griek bent, Besneden of onbesneden maar in Christus zijn betekend iets. Iedereen die Christus heeft die is nageslacht van Abraham overeenkomstig de belofte.
Efeze 2
12 dat u in die tijd zonder Christus was, vervreemd van het burgerschap van Israël en vreemdelingen wat betreft de verbonden van de belofte. U had geen hoop en was zonder God in de wereld.
Wij uit de heidenen waren vreemdelingen voor God, waren niets, hadden geen verbond zoals Israël dat wel had,er was geen hoop voor ons uit de heidenen.
13 Maar nu, in Christus Jezus, bent u, die voorheen veraf was, door het bloed van Christus dichtbij gekomen.
Wij uit de heidenen die ver van God af waren zijn in Christus nu dichtbij gekomen, maar we hebben Israël niet vervangen. Op zijn best horen wij uit de heidenen er nu OOK bij.
14 Want Hij is onze vrede, Die beiden één gemaakt heeft. En door de tussenmuur, die scheiding maakte, af te breken,
Jezus heeft het verschil tussen Israel die God al hadden en ons uit de heidenen die God nog niet hadden en verloren waren weggenomen, de scheiding tussen alleen Israel alles en de heidenen niets is weggenomen, waardoor wij uit de heidenen in Christus er nu OOK bij horen.
Daarom zegt God in Romeinen 3
29 Of is God alleen de God van Joden? En niet ook van heidenen? Ja, ook van heidenen.
Hier wordt dus de vraag gesteld of God nog steeds alleen de God is van de Joden zoals altijd het geval was en het antwoord is, nee God is nu OOK een God van de heidenen. OOK, er wordt niet gezegd in plaats van, of nu is God de God van de heidenen. God is nog steeds de God van Israel maar nu door Christus OOK van ons uit de heidenen.
Er bestaat geen geestelijk Israël Robert, de bruid van God is Israel de Joden en niet de christenen.Israel als staat erkend Jezus niet, En dus behoren ze niet tot het Geestelijk Israel. Alleen de Joden die Christus erkennen als Messias.
Het is God Zelf immers die zal zorgen dat Israel Jezus als de Messias gaat aannemen bij Zijn Wederkomst als de langverwachte Messias.
Jezus komt dan terug naar Israël en komt terug voor Israël. Daarom kunnen we ook lezen dat de grote verdrukking alleen Israël zal treffen en niet de christenen.
Een greep van de vele Beloften aan genade voor Zijn Oogappel Israel volgt hierna:
-
Zacharia 3
9 Want ziet, aangaande dien steen, welken Ik gelegd heb voor het aangezicht van Jósua, op dien enen steen zullen zeven ogen wezen; ziet, Ik zal Zijn graveersel graveren, spreekt de HEERE der heirscharen, en Ik zal de ongerechtigheid dezes lands op een dag wegnemen.9 Want ziet, aangaande dien steen, welken Ik gelegd heb voor het aangezicht van Jósua, op dien enen steen zullen zeven ogen wezen; ziet, Ik zal Zijn graveersel graveren, spreekt de HEERE der heirscharen, en Ik zal de ongerechtigheid dezes lands op een dag wegnemen.
God Zelf haalt de ongerechtigheid weg uit Israël zoals Hij dat ook voor ons uit de heidenen heeft gedaan.
Zacharia 12
10 Maar over het huis van David en over de inwoners van Jeruzalem zal Ik de Geest van de genade en van de gebeden uitstorten. Zij zullen Mij aanschouwen, Die zij doorstoken hebben. Zij zullen over Hem rouw bedrijven, als met de rouwklacht over een enig kind; en zij zullen over Hem bitter klagen, zoals men bitter klaagt over een eerstgeborene.
God maakt dat Israel Jezus Christus zal aanschouwen en herkennen en erkennen als de langverwachte Messias.
Zacharia 10
6En Ik zal het huis van Juda versterken, en het huis van Jozef zal Ik behouden, en Ik zal hen weder inzetten; want Ik heb Mij hunner ontfermd, en zij zullen wezen, alsof Ik hen niet verstoten had; want Ik ben de HEERE, hun God, en Ik zal ze verhoren.
God zal Israel weder inzetten in het Beloofde Land (wat is gebeurd in 1948, alleen veel christenen kunnen het helaas niet zien)
God zal Zich weer ontfermen over Israël alsof Hij het nooit verstoten heeft en zal de gebeden van Israël verhoren.
Ezechiel 37
23 Dan zullen zij zich niet meer verontreinigen met hun stinkgoden en met hun afschuwelijke afgoden en met al hun overtredingen. Ik zal hen verlossen in al hun woongebieden, waar zij gezondigd hebben, en Ik zal hen reinigen. Dan zullen zij een volk voor Mij zijn en Ík zal een God voor hen zijn.[/i]
God Zelf zal Israël reinigen van hun zonden, daarvoor is Jezus in beginsel gestorven.
Jesaja 54
7 Voor een klein ogenblik heb Ik u verlaten,
maar in grote barmhartigheid zal Ik u bijeenbrengen.
Hier ook weer dat God Israël even heeft verlaten maar in grote liefde weer zal samenbrengen (geschied in 1948)
8 In een stortvloed van grote toorn heb Ik voor u
Mijn aangezicht een ogenblik verborgen, zegt de HEERE, uw Verlosser.
maar met eeuwige goedertierenheid zal Ik Mij over u ontfermen,
In grote boosheid heeft God Zich verborgen voor het volk Israël toen het verstrooid was, maar God zal zich weer met eeuwige Liefde over Zijn Oogappel ontfermen.
10 Want al zouden bergen wijken
en heuvels wankelen,
Mijn goedertierenheid zal van u niet wijken
en het verbond van Mijn vrede zal niet wankelen,
zegt de HEERE, uw Ontfermer.
Al zouden bergen en heuvels vallen dan nog zal God Zijn Liefde voor Israël nooit meer wijken daarna, want Zijn nieuwe verbond met Israël zal nooit meer wijken.
Romeinen 11
26 En zo zal heel Israël zalig worden, zoals geschreven staat: De Verlosser zal uit Sion komen en zal de goddeloosheden afwenden van Jakob.
Heel Israël zal zalig worden; dus hun zonden zullen hen niet aangerekend worden. Daarvoor heeft Jezus in beginsel het Offer gebracht, voor Zijn volk Israel waar wij uit de heidenen OOK van mogen mee profiteren.
Ezechiel 39
23 Dan zullen de heidenvolken weten dat zij die van het huis van Israël zijn, om hun ongerechtigheid in ballingschap zijn gegaan. Omdat zij Mij ontrouw waren, verborg Ik Mijn aangezicht voor hen en gaf Ik hen in de hand van hun tegenstanders, zodat zij allen door het zwaard vielen.
God gaf het land Israel tijdelijk op en verstrooide Zijn Volk en liet het vallen door het zwaard.
24 Overeenkomstig hun onreinheid en overeenkomstig hun overtredingen heb Ik met hen gehandeld en Ik heb Mijn aangezicht voor hen verborgen.
God hield Zich afzijdig in overeenstemming met hun zonden.
25 Daarom, zo zegt de Heere HEERE: Ik zal nu een omkeer brengen in de gevangenschap van Jakob, Ik zal Mij ontfermen over heel het huis van Israël en Ik zal het opnemen voor Mijn heilige Naam
God zegt Ik zal Zelf ommekeer brengen in hun gevangenschap en verspreiding over de wereld, vanwege Zijn Heilige Naam en de Eeuwige Beloften aan de voorvaderen van Israël Abraham, Isaac en Jacob
28 Dan zullen zij weten dat Ik, de HEERE, hun God ben, omdat Ik hen onder de heidenvolken in ballingschap voerde, maar hen ook weer verzamelde in hun land en niemand van hen daarginds nog liet achterblijven.
Dan zal Israël weten dat de Heere hun God is, omdat God ze verstrooide over de wereld maar OOK weer terughaalde naar het Beloofde land Israël, niemand zal God buiten Israël achterlaten.
29 Ik zal Mijn aangezicht niet meer voor hen verbergen, wanneer Ik Mijn Geest over het huis van Israël heb uitgestort, spreekt de Heere HEERE.
Weer dat God Zijn Aangezicht niet langer meer voor Israël zal verbergen, wanneer God Zelf Zijn geest over Israël uitstort.
Ezechiel 36:25-27
25 Ik zal rein water op u sprenkelen en u zult rein worden. Van al uw onreinheden en van al uw stinkgoden zal Ik u reinigen.
God zal Zelf rein water op Israël sprenkelen en hen reinigen van hun zonden.
26 Dan zal Ik u een nieuw hart geven en een nieuwe geest in uw binnenste geven. Ik zal het hart van steen uit uw lichaam wegnemen en u een hart van
vlees geven.
God zal de Joden een nieuw hart geven en een nieuwe geest.
27 Ik zal Mijn Geest in uw binnenste geven. Ik zal maken dat u in Mijn verordeningen wandelt en dat u Mijn bepalingen in acht neemt en ze houdt.
God zal Zelf daarmee maken dat Israël wandelt naar Zijn bepalingen en ze in acht neemt.
33 Zo zegt de Heere HEERE: Op de dag dat Ik u reinig van al uw ongerechtigheden, zal Ik de steden doen bewonen en zullen de puinhopen herbouwd worden.
Weer de Belofte van God om Israël Zelf te reinigen van al hun ongerechtigheden en zonden en Israël het beloofde Land zal late bewonen en de puinhopen laten opbouwen. Kijk hoe Israël is her-ontstaan van een verlaten woestijn waar niets groeide tot een gezegend land
Jeremia 31:33
33 Voorzeker, dit is het verbond dat Ik na die dagen met het huis van Israël sluiten zal, spreekt de HEERE: Ik zal Mijn wet in hun binnenste geven en zal die in hun hart schrijven. Ik zal hun tot een God zijn en zíjn zullen Mij tot een volk zijn.
verbond sluiten met Israël (niet met de heidenen) en God Zelf zal Zijn Wet in hun binnenste geven, God zal Israël weer tot een God zijn en Israël zal weer God Zijn Volk zijn.
Jeremia 31
3 Van verre tijden af is de HEERE aan mij verschenen: Met eeuwige liefde heb Ik u liefgehad,
daarom heb Ik u getrokken met goedertierenheid.
4 Ik zal u weer bouwen en u zult gebouwd worden, maagd Israël.
Opnieuw zult u zich tooien met uw tamboerijnen, opnieuw zult u uittrekken in een reidans van vrolijke mensen
God heeft eeuwige Liefde voor Israël, zelfs ten tijde van de verstrooiing en Zijn toorn.
God zal Israël weer opbouwen,
Jeremia 33
8 Ik zal hen reinigen van al hun ongerechtigheid, waarmee zij tegen Mij gezondigd hebben. Ik zal al hun ongerechtigheden vergeven, waarmee zij tegen Mij gezondigd hebben, en waarmee zij tegen Mij in opstand zijn gekomen.
God beloofd dat Hij Israël zal reinigen van hun zonden waarmee ze tegen Hem hebben gezondigd, Hij zal Israël vergeven
Maar, helaas maakt God ook dat niet ieder deze wonderen van herstel mag zien, ook onder christenen niet helaas. Israël zal voor de wereld maar helaas ook onder christenen een steen zijn waaraan men zich vertilt en zich zelf daarmee zwaar verwond.
Jesaja 60
3 Op die dag zal het gebeuren dat Ik Jeruzalem zal maken tot een steen die moeilijk te tillen is voor al de volken. Allen die hem optillen, zullen zichzelf zeker diepe sneden toebrengen, en al de volken van de aarde zullen zich tegen haar verzamelen.
Helaas zullen er onder de volken weer christenen zijn, die massaal tegen Israël opstaan (begint nu met boycots en eindigt met een aanval op Israël in de grote verdrukking).
9 Want ziet, aangaande dien steen, welken Ik gelegd heb voor het aangezicht van Jósua, op dien enen steen zullen zeven ogen wezen; ziet, Ik zal Zijn graveersel graveren, spreekt de HEERE der heirscharen, en Ik zal de ongerechtigheid dezes lands op een dag wegnemen.9 Want ziet, aangaande dien steen, welken Ik gelegd heb voor het aangezicht van Jósua, op dien enen steen zullen zeven ogen wezen; ziet, Ik zal Zijn graveersel graveren, spreekt de HEERE der heirscharen, en Ik zal de ongerechtigheid dezes lands op een dag wegnemen.
God Zelf haalt de ongerechtigheid weg uit Israël zoals Hij dat ook voor ons uit de heidenen heeft gedaan.
Zacharia 12
10 Maar over het huis van David en over de inwoners van Jeruzalem zal Ik de Geest van de genade en van de gebeden uitstorten. Zij zullen Mij aanschouwen, Die zij doorstoken hebben. Zij zullen over Hem rouw bedrijven, als met de rouwklacht over een enig kind; en zij zullen over Hem bitter klagen, zoals men bitter klaagt over een eerstgeborene.
God maakt dat Israel Jezus Christus zal aanschouwen en herkennen en erkennen als de langverwachte Messias.
Zacharia 10
6En Ik zal het huis van Juda versterken, en het huis van Jozef zal Ik behouden, en Ik zal hen weder inzetten; want Ik heb Mij hunner ontfermd, en zij zullen wezen, alsof Ik hen niet verstoten had; want Ik ben de HEERE, hun God, en Ik zal ze verhoren.
God zal Israel weder inzetten in het Beloofde Land (wat is gebeurd in 1948, alleen veel christenen kunnen het helaas niet zien)
God zal Zich weer ontfermen over Israël alsof Hij het nooit verstoten heeft en zal de gebeden van Israël verhoren.
Ezechiel 37
23 Dan zullen zij zich niet meer verontreinigen met hun stinkgoden en met hun afschuwelijke afgoden en met al hun overtredingen. Ik zal hen verlossen in al hun woongebieden, waar zij gezondigd hebben, en Ik zal hen reinigen. Dan zullen zij een volk voor Mij zijn en Ík zal een God voor hen zijn.[/i]
God Zelf zal Israël reinigen van hun zonden, daarvoor is Jezus in beginsel gestorven.
Jesaja 54
7 Voor een klein ogenblik heb Ik u verlaten,
maar in grote barmhartigheid zal Ik u bijeenbrengen.
Hier ook weer dat God Israël even heeft verlaten maar in grote liefde weer zal samenbrengen (geschied in 1948)
8 In een stortvloed van grote toorn heb Ik voor u
Mijn aangezicht een ogenblik verborgen, zegt de HEERE, uw Verlosser.
maar met eeuwige goedertierenheid zal Ik Mij over u ontfermen,
In grote boosheid heeft God Zich verborgen voor het volk Israël toen het verstrooid was, maar God zal zich weer met eeuwige Liefde over Zijn Oogappel ontfermen.
10 Want al zouden bergen wijken
en heuvels wankelen,
Mijn goedertierenheid zal van u niet wijken
en het verbond van Mijn vrede zal niet wankelen,
zegt de HEERE, uw Ontfermer.
Al zouden bergen en heuvels vallen dan nog zal God Zijn Liefde voor Israël nooit meer wijken daarna, want Zijn nieuwe verbond met Israël zal nooit meer wijken.
Romeinen 11
26 En zo zal heel Israël zalig worden, zoals geschreven staat: De Verlosser zal uit Sion komen en zal de goddeloosheden afwenden van Jakob.
Heel Israël zal zalig worden; dus hun zonden zullen hen niet aangerekend worden. Daarvoor heeft Jezus in beginsel het Offer gebracht, voor Zijn volk Israel waar wij uit de heidenen OOK van mogen mee profiteren.
Ezechiel 39
23 Dan zullen de heidenvolken weten dat zij die van het huis van Israël zijn, om hun ongerechtigheid in ballingschap zijn gegaan. Omdat zij Mij ontrouw waren, verborg Ik Mijn aangezicht voor hen en gaf Ik hen in de hand van hun tegenstanders, zodat zij allen door het zwaard vielen.
God gaf het land Israel tijdelijk op en verstrooide Zijn Volk en liet het vallen door het zwaard.
24 Overeenkomstig hun onreinheid en overeenkomstig hun overtredingen heb Ik met hen gehandeld en Ik heb Mijn aangezicht voor hen verborgen.
God hield Zich afzijdig in overeenstemming met hun zonden.
25 Daarom, zo zegt de Heere HEERE: Ik zal nu een omkeer brengen in de gevangenschap van Jakob, Ik zal Mij ontfermen over heel het huis van Israël en Ik zal het opnemen voor Mijn heilige Naam
God zegt Ik zal Zelf ommekeer brengen in hun gevangenschap en verspreiding over de wereld, vanwege Zijn Heilige Naam en de Eeuwige Beloften aan de voorvaderen van Israël Abraham, Isaac en Jacob
28 Dan zullen zij weten dat Ik, de HEERE, hun God ben, omdat Ik hen onder de heidenvolken in ballingschap voerde, maar hen ook weer verzamelde in hun land en niemand van hen daarginds nog liet achterblijven.
Dan zal Israël weten dat de Heere hun God is, omdat God ze verstrooide over de wereld maar OOK weer terughaalde naar het Beloofde land Israël, niemand zal God buiten Israël achterlaten.
29 Ik zal Mijn aangezicht niet meer voor hen verbergen, wanneer Ik Mijn Geest over het huis van Israël heb uitgestort, spreekt de Heere HEERE.
Weer dat God Zijn Aangezicht niet langer meer voor Israël zal verbergen, wanneer God Zelf Zijn geest over Israël uitstort.
Ezechiel 36:25-27
25 Ik zal rein water op u sprenkelen en u zult rein worden. Van al uw onreinheden en van al uw stinkgoden zal Ik u reinigen.
God zal Zelf rein water op Israël sprenkelen en hen reinigen van hun zonden.
26 Dan zal Ik u een nieuw hart geven en een nieuwe geest in uw binnenste geven. Ik zal het hart van steen uit uw lichaam wegnemen en u een hart van
vlees geven.
God zal de Joden een nieuw hart geven en een nieuwe geest.
27 Ik zal Mijn Geest in uw binnenste geven. Ik zal maken dat u in Mijn verordeningen wandelt en dat u Mijn bepalingen in acht neemt en ze houdt.
God zal Zelf daarmee maken dat Israël wandelt naar Zijn bepalingen en ze in acht neemt.
33 Zo zegt de Heere HEERE: Op de dag dat Ik u reinig van al uw ongerechtigheden, zal Ik de steden doen bewonen en zullen de puinhopen herbouwd worden.
Weer de Belofte van God om Israël Zelf te reinigen van al hun ongerechtigheden en zonden en Israël het beloofde Land zal late bewonen en de puinhopen laten opbouwen. Kijk hoe Israël is her-ontstaan van een verlaten woestijn waar niets groeide tot een gezegend land
Jeremia 31:33
33 Voorzeker, dit is het verbond dat Ik na die dagen met het huis van Israël sluiten zal, spreekt de HEERE: Ik zal Mijn wet in hun binnenste geven en zal die in hun hart schrijven. Ik zal hun tot een God zijn en zíjn zullen Mij tot een volk zijn.
verbond sluiten met Israël (niet met de heidenen) en God Zelf zal Zijn Wet in hun binnenste geven, God zal Israël weer tot een God zijn en Israël zal weer God Zijn Volk zijn.
Jeremia 31
3 Van verre tijden af is de HEERE aan mij verschenen: Met eeuwige liefde heb Ik u liefgehad,
daarom heb Ik u getrokken met goedertierenheid.
4 Ik zal u weer bouwen en u zult gebouwd worden, maagd Israël.
Opnieuw zult u zich tooien met uw tamboerijnen, opnieuw zult u uittrekken in een reidans van vrolijke mensen
God heeft eeuwige Liefde voor Israël, zelfs ten tijde van de verstrooiing en Zijn toorn.
God zal Israël weer opbouwen,
Jeremia 33
8 Ik zal hen reinigen van al hun ongerechtigheid, waarmee zij tegen Mij gezondigd hebben. Ik zal al hun ongerechtigheden vergeven, waarmee zij tegen Mij gezondigd hebben, en waarmee zij tegen Mij in opstand zijn gekomen.
God beloofd dat Hij Israël zal reinigen van hun zonden waarmee ze tegen Hem hebben gezondigd, Hij zal Israël vergeven
Maar, helaas maakt God ook dat niet ieder deze wonderen van herstel mag zien, ook onder christenen niet helaas. Israël zal voor de wereld maar helaas ook onder christenen een steen zijn waaraan men zich vertilt en zich zelf daarmee zwaar verwond.
Jesaja 60
3 Op die dag zal het gebeuren dat Ik Jeruzalem zal maken tot een steen die moeilijk te tillen is voor al de volken. Allen die hem optillen, zullen zichzelf zeker diepe sneden toebrengen, en al de volken van de aarde zullen zich tegen haar verzamelen.
Helaas zullen er onder de volken weer christenen zijn, die massaal tegen Israël opstaan (begint nu met boycots en eindigt met een aanval op Israël in de grote verdrukking).
-
Dus eigenlijk vergelijk je de mensen die beweren dat de huidige Joden niet Gods volk zijn met nazi's. Dat is eigenlijk de kern van je betoog, En dus heb ik jouw dan ook helemaal niets meer te vermelden. En verder wens ik je veel plezier met het verdraaien van Gods woord.Vanuit het christendom hebben we een enorme smet op onze christelijke geschiedenis Robert, waar we ons het schaamrood van op de kaken zouden moeten krijgen. Want in Europa geholpen ten kwade door het christendom konden de nazi's beginnen met de Joden uit te moorden omdat ze Jood waren. Vele Joodse overlevenden zijn door God naar het heropgerichte Israël gegaan om daar hun enige eigen plek te hebben waar ze niet vervolgt zouden worden door de wereld ten kwade geholpen door het christendom. En nu dat een feit is ontkent Europa dat de inwoners in Israël Joden zijn, wederom ten kwade geholpen door de christelijke kerk, die daarvoor zelfs bereid is de bijbelse feiten te verdraaien.
De Bijbel draait ook niet om Joden of Israel maar om Christus, En nergens anders om. Want als God wil kan hij zelfs uit stenen kinderen van Abraham verwekken.
-
Nee Robert dat schrijf ik helemaal niet.robert75 schreef:Dus eigenlijk vergelijk je de mensen die beweren dat de huidige Joden niet Gods volk zijn met nazi's. Dat is eigenlijk de kern van je betoog, En dus heb ik jouw dan ook helemaal niets meer te vermelden. En verder wens ik je veel plezier met het verdraaien van Gods woord.Vanuit het christendom hebben we een enorme smet op onze christelijke geschiedenis Robert, waar we ons het schaamrood van op de kaken zouden moeten krijgen. Want in Europa geholpen ten kwade door het christendom konden de nazi's beginnen met de Joden uit te moorden omdat ze Jood waren. Vele Joodse overlevenden zijn door God naar het heropgerichte Israël gegaan om daar hun enige eigen plek te hebben waar ze niet vervolgt zouden worden door de wereld ten kwade geholpen door het christendom. En nu dat een feit is ontkent Europa dat de inwoners in Israël Joden zijn, wederom ten kwade geholpen door de christelijke kerk, die daarvoor zelfs bereid is de bijbelse feiten te verdraaien.
De Bijbel draait ook niet om Joden of Israel maar om Christus, En nergens anders om. Want als God wil kan hij zelfs uit stenen kinderen van Abraham verwekken.
Maar de christelijke kerk heeft deze enorme smet op zich geladen helaas, door vooral de andere kant op te kijken en het goed te praten, terwijl de Joden om hun Jood zijn werden uitgemoord. Maar als christelijke kerk zagen we de Joden niet als God Zijn volk, want Israël bestond niet meer. We hebben als christelijke kerk helaas God Zijn Oogappel aan hun lot overgelaten Robert.
Nu 75 jaar later doen velen in onze christelijke kerken wederom hetzelfde triest genoeg, we laten God Zijn oogappel weer aan hun lot over.
Wederom staan de Joden voor een nieuwe groepering die islam heet, die de Joden als volk weer wil uitroeien en Israël als beloofde Land van de kaart wil vegen. En nu zeggen we wederom dat Israël niet bestaat terwijl het er is en dat de Joden nu als nakomelingen WWII weer niet als Israël Joden worden gezien.
God doet een reusachtig wonder in de wereld waarbij Hij vele profetieën vervuld en de christelijke wereld geloofd het niet.
Dan moet ik toch echt even denken aan de Farizeeën die eveneens weigerden te geloven dat de wonderen van God kwamen die Jezus deed. Nog erger eigenlijk, want dit wonder staat in onze bijbels geschreven. En dat Robert stemt mij erg verdrietig !
-
Je maakt twee enorme grote denkfouten. De eerste denkfout is dat Israel betrekking heeft op de staat israel en dus op de Joden, Maar Israel in de Bijbel heeft betrekking op het volk van God en niet op een staat. Christus paste de profetieën toe op zichzelf en niet op het letterlijke koninkrijk. Zoals ook de vroegere Joden dachten. Mijn Koninkrijk is niet van deze wereld. Zei Jezus. Het Koninkrijk komt niet op waarneembare wijze. En zie ik ga heen om een plaats voor jullie gereed te maken, En dan kom ik terug om jullie tot mij te nemen, Zodat jullie daar kunnen zijn waar ook ik ben.
De tweede denkfout die je maakt is dat Christus het Joodse volk komt bevrijden van hun aardse vijanden. Maar Christus was niet gekomen om het volk te bevrijden van aardse vijanden, Maar om zijn volk te verlossen uit de zonde. Dat was zijn werk op aarde. Jij maakt de zelfde fout als de vroegere Joden want die geloofde dat ook. Christus voldeed dan ook niet aan hun beeld van de Messias en daarom werd hij verworpen. Ze geloofde in een Messias die hun zou bevrijden van de Romeinse overheersers, Die verwachting werd dan ook verwoest aan het kruis. Jij maakt de zelfde fout als de vroegere Joden.
Het stemt mij dan ook verdrietig dat mensen het Woord van Christus nog steeds niet willen begrijpen.
De tweede denkfout die je maakt is dat Christus het Joodse volk komt bevrijden van hun aardse vijanden. Maar Christus was niet gekomen om het volk te bevrijden van aardse vijanden, Maar om zijn volk te verlossen uit de zonde. Dat was zijn werk op aarde. Jij maakt de zelfde fout als de vroegere Joden want die geloofde dat ook. Christus voldeed dan ook niet aan hun beeld van de Messias en daarom werd hij verworpen. Ze geloofde in een Messias die hun zou bevrijden van de Romeinse overheersers, Die verwachting werd dan ook verwoest aan het kruis. Jij maakt de zelfde fout als de vroegere Joden.
Het stemt mij dan ook verdrietig dat mensen het Woord van Christus nog steeds niet willen begrijpen.
-
Robert, ga nu ook eens in op de vele citaten die ik heb aangedragen waarin God Zijn Beloften doet over genade, vergeving, reiniging van het Volk Israel en het terughalen van de Joden die God verspreid heeft naar het Beloofde land? Want dat verzuim je nu.
Als het volk van God de Joden nu niet wonen in Israël, wie dan wel? Een ander profetie zien we voor onze ogen voltooien, namelijk dat God de Joden die nog verspreid zitten over de wereld aan het verzamelen is naar het beloofde land Israël. Ongeveer 100.000 Joden per jaar wereldwijd maken deze terugkeer.
Dat is een heel andere gebeurtenis dan de wederkomst van Jezus als de Leeuw van Juda voor de Joden in Israël als de langverwachte Messias van de Joden.
Niet voor niets keert Jezus terug naar Jeruzalem, Sion, Israël en niet naar New York, Parijs, Moskou of Mekka. Bij deze wederkomst van Jezus
Je maakt de fout dat je alles op 1 grote hoop gooit als 1 grote gebeurtenis, want dat is het niet. De Opname stat los van de wederkomst van Jezus naar Israël Sion. Niet voor niets zullen Zijn voeten op de tempelberg staan.
Zacharia 14
3 Dan zal de HEERE uittrekken en tegen die heidenvolken strijden, zoals de dag dat Hij streed, op de dag van de strijd.
Ik neem aan dat je het met me eens bent dat er in de geestelijke wereld geen heidenen zijn.
4 Op die dag zullen Zijn voeten staan op de Olijfberg, die voor Jeruzalem ligt, ten oosten ervan. Dan zal de Olijfberg in tweeën gespleten worden naar het oosten en naar het westen. Er zal een zeer groot dal ontstaan, als de ene helft van de berg naar het noorden zal wijken en de andere helft ervan naar het zuiden.
De Olijfberg bij Jeruzalem zoals het nu ook is. Ten westen !!!!! Welk deel van Jeruzalem wordt valselijk geclaimd door de "palestijnen" en ligt ter discussie voor de wereld? Juist Oost Jeruzalem !!!! De satan is er alles aan gelegen om te voorkomen dat de Joden DAAR hun derde tempel zullen bouwen.
Maar dat is niet hetzelfde als de wederkomst van Jezus als de Leeuw van Juda, dat was Jezus Zijn bediening om als een Lam daarvoor afgeslacht te worden. Iets heel anders dus.
De landen die God bij Jezus Zijn wederkomst als Messias van de Joden zal vernietigen staan zelfs met naam en al genoemd.
Maar het volk van God de Joden wonen in de staat Israël nu, nadat God het grote wonder heeft verricht in 1948 door de staat Israël her op te richten zoals de vele profetieën voorzeggen. God liegt toch niet in die profetieën? God vergist Zich toch niet in de profetieën?robert75 schreef:Je maakt twee enorme grote denkfouten. De eerste denkfout is dat Israel betrekking heeft op de staat israel en dus op de Joden, Maar Israel in de Bijbel heeft betrekking op het volk van God en niet op een staat.
Als het volk van God de Joden nu niet wonen in Israël, wie dan wel? Een ander profetie zien we voor onze ogen voltooien, namelijk dat God de Joden die nog verspreid zitten over de wereld aan het verzamelen is naar het beloofde land Israël. Ongeveer 100.000 Joden per jaar wereldwijd maken deze terugkeer.
Klopt dat gaat over ons christenen Robert mbt de opname van de christenen in de lucht.Christus paste de profetieën toe op zichzelf en niet op het letterlijke koninkrijk. Zoals ook de vroegere Joden dachten. Mijn Koninkrijk is niet van deze wereld. Zei Jezus. Het Koninkrijk komt niet op waarneembare wijze. En zie ik ga heen om een plaats voor jullie gereed te maken, En dan kom ik terug om jullie tot mij te nemen, Zodat jullie daar kunnen zijn waar ook ik ben.
Dat is een heel andere gebeurtenis dan de wederkomst van Jezus als de Leeuw van Juda voor de Joden in Israël als de langverwachte Messias van de Joden.
Niet voor niets keert Jezus terug naar Jeruzalem, Sion, Israël en niet naar New York, Parijs, Moskou of Mekka. Bij deze wederkomst van Jezus
Je maakt de fout dat je alles op 1 grote hoop gooit als 1 grote gebeurtenis, want dat is het niet. De Opname stat los van de wederkomst van Jezus naar Israël Sion. Niet voor niets zullen Zijn voeten op de tempelberg staan.
Zacharia 14
3 Dan zal de HEERE uittrekken en tegen die heidenvolken strijden, zoals de dag dat Hij streed, op de dag van de strijd.
Ik neem aan dat je het met me eens bent dat er in de geestelijke wereld geen heidenen zijn.
4 Op die dag zullen Zijn voeten staan op de Olijfberg, die voor Jeruzalem ligt, ten oosten ervan. Dan zal de Olijfberg in tweeën gespleten worden naar het oosten en naar het westen. Er zal een zeer groot dal ontstaan, als de ene helft van de berg naar het noorden zal wijken en de andere helft ervan naar het zuiden.
De Olijfberg bij Jeruzalem zoals het nu ook is. Ten westen !!!!! Welk deel van Jeruzalem wordt valselijk geclaimd door de "palestijnen" en ligt ter discussie voor de wereld? Juist Oost Jeruzalem !!!! De satan is er alles aan gelegen om te voorkomen dat de Joden DAAR hun derde tempel zullen bouwen.
Inderdaad was gekomen. Jezus Zijn bediening was om Zijn volk Israël hun schuld over de zonden weg te nemen opdat God al zijn profetieën met beloften over reiniging, vergeving, genade voor Israël kan voltooien. De profetieën die ik je gegeven heb, maar waar je nog niet op hebt ingegaan.De tweede denkfout die je maakt is dat Christus het Joodse volk komt bevrijden van hun aardse vijanden. Maar Christus was niet gekomen om het volk te bevrijden van aardse vijanden, Maar om zijn volk te verlossen uit de zonde. Dat was zijn werk op aarde.
Maar dat is niet hetzelfde als de wederkomst van Jezus als de Leeuw van Juda, dat was Jezus Zijn bediening om als een Lam daarvoor afgeslacht te worden. Iets heel anders dus.
Nee dat was inderdaad nog te vroeg en de bedoeling van God, doordat Hij et evangelie bedekt voor Israël. Jezus was daar nog het Lam dat geslacht moest worden om eerst de schuld van de zonde van Israël weg te nemen, maar zal wel wederkeren als de langverwachte Messias van de Joden en zal dan Israël redden uit de grote verdrukking in de eindtijd, nadat Hij de christenen heeft opgenomen met de Opname. Wat de grote verdrukking gaat over Israël dat verdrukt zal worden door de wereld en niet over christenen. Maar helaas eigenen wij christenen ons van alles toe, ook de zaken die ons geheel niet aangaan en niet voor ons zijn, omdat we eigenlijk nog steeds denken zelf het nieuwe Israël te zijn tgv de vervangingsleer. We denken dat wij de bruid van Christus en God zijn, we denken dat de grote verdrukking over ons gaat (ja we zullen gedeeltelijk dader zijn), we denken dat Jezus alleen voor ons terug komt, we denken dat God alleen voor ons een God is.Jij maakt de zelfde fout als de vroegere Joden want die geloofde dat ook. Christus voldeed dan ook niet aan hun beeld van de Messias en daarom werd hij verworpen. Ze geloofde in een Messias die hun zou bevrijden van de Romeinse overheersers, Die verwachting werd dan ook verwoest aan het kruis. Jij maakt de zelfde fout als de vroegere Joden.
De landen die God bij Jezus Zijn wederkomst als Messias van de Joden zal vernietigen staan zelfs met naam en al genoemd.
-
Nee God vergist zich niet in de profetieën, Ook liegt God niet in zijn profetieën, Mensen daarentegen kunnen zich wel vergissen in de profetieën, Mensen kunnen de profetieën wel verkeerd interpreteren. Dat dan weer wel. Want hoe weet jij dat de stichting van de staat Israel werk van God was?
Heeft God jouw dat persoonlijk verteld. Mijns inziens was de stichting van de staat Israel mensenwerk en niet Gods werk.
Zoals het God persoonlijk was die de Israëlieten uit Egypte bevrijde.
Het was God zelf die ze door de woestijn leidde.
En het was God zelf die ze naar het beloofde land leidde. In 1948 hebben we niets van dat alles, De wereld heeft niets anders dan een situatie gecreëerd waardoor het mogelijk werd. Niets meer dan dat. Mits je wil beweren dat dat ook Gods werk was. Het was dan ook mensenwerk.
Heeft God jouw dat persoonlijk verteld. Mijns inziens was de stichting van de staat Israel mensenwerk en niet Gods werk.
Zoals het God persoonlijk was die de Israëlieten uit Egypte bevrijde.
Het was God zelf die ze door de woestijn leidde.
En het was God zelf die ze naar het beloofde land leidde. In 1948 hebben we niets van dat alles, De wereld heeft niets anders dan een situatie gecreëerd waardoor het mogelijk werd. Niets meer dan dat. Mits je wil beweren dat dat ook Gods werk was. Het was dan ook mensenwerk.
-
God schakelt altijd mensen in bij Zijn plan! Israël kreeg het Beloofde Land in de bijbel ook niet op een presenteerblaadje.
-
Het was voor het volk duidelijk dat het God was, Aangezien hij letterlijk onder het volk aanwezig was. Alleen ze stelde God constant op de proef, Maar God was aanwezig en was voor iedereen duidelijk. In 1948 helemaal niet. Sterker nog als de 2e wereldoorlog nooit zou zijn gebeurd zou er vandaag nog helemaal geen Israel bestaan, Israel bestaat juist door het uitbreken van de 2e wereldoorlog en de holocaust. Dus als jij wil beweren dat God mensen heeft ingeschakeld wie was dan verantwoordelijk voor het uitbreken van de 2e wereldoorlog?Adinomis schreef:God schakelt altijd mensen in bij Zijn plan! Israël kreeg het Beloofde Land in de bijbel ook niet op een presenteerblaadje.
-
Wie was er verantwoordelijk voor de slavernij in Egypte? God laat het kwade altijd meewerken aan Zijn plan. God is ook aanwezig bij de terugkeer naar het land Israël. Ezechiël 37 (en meerdere Schriftgedeelten) gaat letterlijk in vervulling. Lees maar het topic dat erover gaat.robert75 schreef: Het was voor het volk duidelijk dat het God was, Aangezien hij letterlijk onder het volk aanwezig was. Alleen ze stelde God constant op de proef, Maar God was aanwezig en was voor iedereen duidelijk. In 1948 helemaal niet. Sterker nog als de 2e wereldoorlog nooit zou zijn gebeurd zou er vandaag nog helemaal geen Israel bestaan, Israel bestaat juist door het uitbreken van de 2e wereldoorlog en de holocaust. Dus als jij wil beweren dat God mensen heeft ingeschakeld wie was dan verantwoordelijk voor het uitbreken van de 2e wereldoorlog?
-
Nou niet God in ieder geval. Alleen God weet alle dingen, God weet van te voren wat er gaat gebeuren. Dus zo wist hij dat ze in slavernij zouden belanden. maar dat is voor God geen rede om zijn plan niet voort te zetten. God gebruikt die dingen in zijn voordeel, Maar het is niet zijn wil. Het kwade komt niet voort uit God maar uit satan.
Zo wist God ook van te voren dat Christus afgewezen zou worden, Zoals geprofeteerd was in bv de Psalmen maar ook in Jesaja. Maar dat is voor God geen rede om zijn plan niet voort te zetten, Of te wijzingen. Niemand kan Gods plan tegenwerken, Zowel mensen niet alsook de satan niet. En wat God dan vervolgens doet is het slechte in zijn voordeel gebruiken.
Zoals in Jesaja 6 bv te lezen staat.
Maak het hart van dit volk vet,
en stop hun oren toe, en sluit hun ogen;
anders zullen zij met hun ogen zien, en met hun oren horen,
en met hun hart begrijpen en zich bekeren, en zal Hij hen genezen.
In Jeremia is dat ook geprofeteerd.
5:21 Hoor toch dit,
dwaas volk, zonder verstand,
zij hebben ogen, maar zij zien niet,
zij hebben oren, maar zij horen niet.
Zo verwees Christus na de profetie uit Jesaja.
Joh 12:40 Hij heeft hun ogen verblind en hun hart verhard, opdat zij niet met de ogen zouden zien en met het hart inzien en zich bekeren en Ik hen zou genezen.
Wat Christus hier eigenlijk zegt, Het is geprofeteerd in Jesaja en dat zou gebeuren.
Vervolgens verwijst Paulus in de 2e Korinte brief na de zelfde profetie. En wat Paulus dus zegt, dat de profetie is vervuld. Maar niet dat het Gods wil was dat ze verblind zouden raken voor het evangelie , En dat het Gods wil was dat ze Jezus zouden afwijzen. Nee! Het was van te voren geprofeteerd dat het zou gebeuren. Jezus verwijst ze naar die profetieën, En Paulus zegt vervolgens dat het is vervult in Christus.
Zo wist God ook van te voren dat Christus afgewezen zou worden, Zoals geprofeteerd was in bv de Psalmen maar ook in Jesaja. Maar dat is voor God geen rede om zijn plan niet voort te zetten, Of te wijzingen. Niemand kan Gods plan tegenwerken, Zowel mensen niet alsook de satan niet. En wat God dan vervolgens doet is het slechte in zijn voordeel gebruiken.
Zoals in Jesaja 6 bv te lezen staat.
Maak het hart van dit volk vet,
en stop hun oren toe, en sluit hun ogen;
anders zullen zij met hun ogen zien, en met hun oren horen,
en met hun hart begrijpen en zich bekeren, en zal Hij hen genezen.
In Jeremia is dat ook geprofeteerd.
5:21 Hoor toch dit,
dwaas volk, zonder verstand,
zij hebben ogen, maar zij zien niet,
zij hebben oren, maar zij horen niet.
Zo verwees Christus na de profetie uit Jesaja.
Joh 12:40 Hij heeft hun ogen verblind en hun hart verhard, opdat zij niet met de ogen zouden zien en met het hart inzien en zich bekeren en Ik hen zou genezen.
Wat Christus hier eigenlijk zegt, Het is geprofeteerd in Jesaja en dat zou gebeuren.
Vervolgens verwijst Paulus in de 2e Korinte brief na de zelfde profetie. En wat Paulus dus zegt, dat de profetie is vervuld. Maar niet dat het Gods wil was dat ze verblind zouden raken voor het evangelie , En dat het Gods wil was dat ze Jezus zouden afwijzen. Nee! Het was van te voren geprofeteerd dat het zou gebeuren. Jezus verwijst ze naar die profetieën, En Paulus zegt vervolgens dat het is vervult in Christus.
-
Het klopt dat het allemaal is vervuld. Maar dat is het einde niet.
De Joden zijn verblind voor Jezus. Maar de bijbel spreekt ook over verblinding van de heidenen.
In het Oude Testament zijn de gojim de niet-joden, de volken, de heidenen,
Zij zijn de blinden. Hun ogen moeten geopend worden voor de HERE God
Rom.11:15 Want als hun verwerping verzoening voor de wereld betekent, wat betekent dan hun aanneming anders dan leven uit de doden?
32 Want God heeft hen allen (Joden en heidenen) in ongehoorzaamheid opgesloten om Zich over allen te ontfermen.
Er zijn ook Schriftgedeelten die bezig zijn in vervulling te gaan en die nog in vervulling moeten gaan.
Ezechiël 36 bijvoorbeeld. Zie dit topic.
Ez.36:23 Ik zal Mijn grote Naam heiligen, die onder de heidenvolken ontheiligd is, die u in hun midden ontheiligd hebt. Dan zullen de heidenvolken weten dat Ik de HEERE ben, spreekt de Heere HEERE, als Ik in u voor hun ogen geheiligd word.
Het geestelijk herstel en de reiniging:
God zal:
de heiligheid van Zijn grote Naam tonen (vs.23
hen uit de volken weghalen (vs.24)
hen uit alle landen verzamelen en hen terugbrengen naar hun eigen land (vs.25)
hen reinigen van hun onreinheden en afgoden (vs.25)'
hun een nieuw hart en een nieuwe geest in hun binnenste (redding) geven (vs.26)
hun hart van steen verwijderen en hun een hart van vlees (bekering) geven (vs.26)
Zijn geest in hun binnenste geven en maken, dat ze Zijn verordeningen onderhouden (vs.27
hun God zijn en ze zullen Zijn volk zijn (vs.28)
hen redden van hun ongerechtigheden (vs.29
een overvloedige oogst geven (het herstel van de vruchtbaarheid van het land (vs.29)
hun steden weer bevolken en de puinhopen herbouwen (vs.33)
Hernieuwd geloof en een hernieuwde relatie met God:
24 Ik zal u uit de heidenvolken halen en u uit alle landen bijeenbrengen. Dan zal Ik u naar uw land brengen.
26 Dan zal Ik u een nieuw hart geven en een nieuwe geest in uw binnenste geven. Ik zal het hart van steen uit uw lichaam wegnemen en u een hart van vlees geven.
28 U zult wonen in het land dat Ik uw vaderen gegeven heb, u zult een volk voor Mij zijn en Ik zal een God voor u zijn.
29 Ik zal u verlossen van al uw onreinheden. Ik zal roepen tegen het koren en Ik zal het veel doen worden: Ik zal u geen hongersnood opleggen.
De Joden zijn verblind voor Jezus. Maar de bijbel spreekt ook over verblinding van de heidenen.
Rom.11:15 Want als hun verwerping verzoening voor de wereld betekent, wat betekent dan hun aanneming anders dan leven uit de doden?
32 Want God heeft hen allen (Joden en heidenen) in ongehoorzaamheid opgesloten om Zich over allen te ontfermen.
Er zijn ook Schriftgedeelten die bezig zijn in vervulling te gaan en die nog in vervulling moeten gaan.
Ezechiël 36 bijvoorbeeld. Zie dit topic.
Ez.36:23 Ik zal Mijn grote Naam heiligen, die onder de heidenvolken ontheiligd is, die u in hun midden ontheiligd hebt. Dan zullen de heidenvolken weten dat Ik de HEERE ben, spreekt de Heere HEERE, als Ik in u voor hun ogen geheiligd word.
Het geestelijk herstel en de reiniging:
God zal:
de heiligheid van Zijn grote Naam tonen (vs.23
hen uit de volken weghalen (vs.24)
hen uit alle landen verzamelen en hen terugbrengen naar hun eigen land (vs.25)
hen reinigen van hun onreinheden en afgoden (vs.25)'
hun een nieuw hart en een nieuwe geest in hun binnenste (redding) geven (vs.26)
hun hart van steen verwijderen en hun een hart van vlees (bekering) geven (vs.26)
Zijn geest in hun binnenste geven en maken, dat ze Zijn verordeningen onderhouden (vs.27
hun God zijn en ze zullen Zijn volk zijn (vs.28)
hen redden van hun ongerechtigheden (vs.29
een overvloedige oogst geven (het herstel van de vruchtbaarheid van het land (vs.29)
hun steden weer bevolken en de puinhopen herbouwen (vs.33)
Hernieuwd geloof en een hernieuwde relatie met God:
24 Ik zal u uit de heidenvolken halen en u uit alle landen bijeenbrengen. Dan zal Ik u naar uw land brengen.
26 Dan zal Ik u een nieuw hart geven en een nieuwe geest in uw binnenste geven. Ik zal het hart van steen uit uw lichaam wegnemen en u een hart van vlees geven.
28 U zult wonen in het land dat Ik uw vaderen gegeven heb, u zult een volk voor Mij zijn en Ik zal een God voor u zijn.
29 Ik zal u verlossen van al uw onreinheden. Ik zal roepen tegen het koren en Ik zal het veel doen worden: Ik zal u geen hongersnood opleggen.
-
Ga eens met mij terug naar de tijd in de bijbel dat God het beloofde land Israel gaf aan Zijn volk Israel, de Joden.robert75 schreef:Nee God vergist zich niet in de profetieën, Ook liegt God niet in zijn profetieën, Mensen daarentegen kunnen zich wel vergissen in de profetieën, Mensen kunnen de profetieën wel verkeerd interpreteren. Dat dan weer wel. Want hoe weet jij dat de stichting van de staat Israel werk van God was?
Voor een buitenstaander, die God en Zijn plan met het volk Israel niet kende, leek het dus ook alsof het volk Israel zelf het land veroverde op bloedige wijze door middel van oorlog.
Eigenlijk kan je stellen dat wanneer jij toen geleefd zou hebben je ook zo een mening zou zijn toegedaan. Als zouden de Joden het je hebben willen uitleggen had je het ook niet geloofd. De eerste keer was het OOK God Die het Beloofde Land Israel gaf aan de Joden, maar wel de Joden er zelf voor heeft laten vechten. God werk door mensen heen immers.
Maar beste Robert, dat had jij destijds evenmin geloofd en alleen gezien dat het volk Israel wegtrok uit Egypte.Zoals het God persoonlijk was die de Israëlieten uit Egypte bevrijde.
Misschien had je zelfs de geruchten over het doortrekken van de zee door het volk Israel dan ook niet geloofd.
Door de Joden het Beloofde Land Israel met oorlog te laten veroveren Robert, jij had dat ongetwijfeld destijds ook niet geloofd.Het was God zelf die ze door de woestijn leidde. En het was God zelf die ze naar het beloofde land leidde.
Alleen nu, achteraf omdat het in de bijbel staat. Voor de ongelovige zou dat nog steeds zo lijken dus. Daarin onderscheid zich dus de Jood en Christen tov de ongelovige.
Omdat het niet in de bijbel staat. Dit keer heeft God minder geweld gebruikt met het teruggeven van het Beloofde Land dan de eerste keer die wel in de bijbel is beschreven. Hierin zouden juist de Joden en christenen zich weer moeten onderscheiden van de ongelovige. De ongelovige ziet de wonderen van God niet, maar de gelovige in God zou dat juist wel moeten zien, zeker omdat ze wel voorzegt zijn in de profetieën door God.In 1948 hebben we niets van dat alles, De wereld heeft niets anders dan een situatie gecreëerd waardoor het mogelijk werd. Niets meer dan dat. Mits je wil beweren dat dat ook Gods werk was. Het was dan ook mensenwerk.
Het is al een bewijs op zich hoe het kwaad zich onmiddellijk verzette tegen de her vestiging van God Zijn volk in Israel door 3 laffe oorlogen te beginnen, die Israel op wonderbaarlijke manier gewonnen heeft.