Piebe 2.2 schreef:Wim Nusselder schreef:Gaitema schreef:De boodschap naar de buitenwereld is ook prikkelend: de wereldproblemen oplossen zal er niet in zitten.
Daarvan geloven we dat God dat zal doen.
Misschien dat je beter voor jezelf kunt spreken dan namens een onduidelijk 'we'.
Je meent toch niet dat we als mensen het oplossen van de wereldproblemen aan God moeten overlaten?!
Dat klopt toch niet met Bijbelse oproepen om gerechtigheid te doen, goede rentmeesters te zijn, je vijanden lief te hebben etc.?!
Geloven dat God de wereldproblemen op zal lossen betekent voor mij dat wij Gods wil doen, Gods handen en voeten zijn!
Met v&Vriendengroet,
Wim
Evangelische christenen geloven dat God heeft afgedaan met deze wereld en die samen met mensheid binnenkort zal vernietigen, nadat zij zelf zijn weggeraptured. Zelfs de holocaust was nog geen reden om er een einde aan te breiden, volgens de vredelievende evangelicalo's was dat nog niet de grote verdrukking waar het in de Bijbel over gaat....
Naar hun geloof zal de barmhartige God die na het offer van Noach heeft gezegd dat hij de aardbodem nooit meer vervloeken zou vanwege de mensen (Gen 8,21) het de volgende keer uit de hemel laten donderen met vuur. Dat klinkt als een vloek in mijn oren, hete kolen op je kop krijgen nadat je met 5.999.999 anderen vergast bent en nogmaals: het staat lijnrecht tegenover wat God heeft gezegd in Genesis 8,21. Desondanks mag dat de pret niet drukken, dus de volgende keer als iemand zegt dat hij een woord van de Heer krijgt, wees dan op je hoede want het liegen gaat beginnen!
Je moet eens stoppen te doen, alsof jij een gangbaar christelijk geloof hebt, want ik liet juist het gangbare christelijke geloof zien, waarin we niet geloven dat Jezus al terug gekomen is.
Je weet dat en toch blijf je de Evangelischen bespotten, terwijl je zelf een leer verkondigd die helemaal niet christelijk is.
Ik kan niets anders zeggen, dan dat je de leer van de valse profeten verkondigd. De leugen is dat deze wereld zal blijven bestaan. Zolderworm toont hierin meer inzicht dan jij, al geloofd hij niet in Jezus.
Hij ziet, zoals zo veel mensen met vrezen de verslechtering van de aarde aan, zonder hoop.
Zonder vertrouwen in overheden en het bedrijfsleven.
Die hoop hebben wij echter uit te dragen, dat Jezus is, wat Zijn naam zegt: "God redt"
Emanuel: "God met ons!"
Wat ik precies geloof omschreef je in jouw bijdrage trouwens niet eens. Je praat over een groep mensen, alsof ik dit geloof onderschreven heb. Maar je kent mij niet, mijn gemeente niet en wat ik geloof weet je ook al niet.
En mogelijke irriteert het jou, dat je hier mensen niet hebt kunnen overtuigen van jouw leer en doe je daarom zo onaardig tegen andersdenkenden en kan je daar ook niet vanuit liefde op reageren. Reageer je zelfs ronduit vijandig.
En dat is het evangelie in wezen ook, haaks op het gedagdroom van vele mensen, dat het zo'n vaart niet zal lopen en wij hier de eeuwigheid lijken te hebben.
Echter, nauwelijks heeft de rijke in zijn vele werken zijn geld en bezittingen vergaard, of op zijn oude vrije pensioendag, is het dat zijn leven hem verlaat. Het is als de dauw op het land, nauwelijks is het op de aarde gekomen, of al verdampt in de zon.
Wanneer trouwens Jezus werkelijk was terug gekomen en Heer en Meester zou zijn geweest op deze aarde, dan zou Hitler niet eens zijn vernietigingswerk hebben kunnen doen. Net als de IS nu niet.
Echter is Jezus sinds Pinksteren wel onder ons, in de ballingschap van Zijn Koninkrijk, in strijd tegen Babylon.
Babylon is het, Egypte is het, waar we nu in gevoerd zijn. Jezus zal ons, zoals met Mozus naar het beloofde land leiden.
Dat heb ik overigens van een confessioneel orthodoxe dominee gehoord, met een gereformeerde leer, met de oproep: gevallen, gevallen is Babylon, de grote stad! Trek weg uit haar en ga op weg naar het Nieuw Jeruzalem!
Maar blijf gerust in Babylon Piebe, op een dag zal je Jezus wel herkennen.
Sinds mijn overstap naar de Evangelische Gemeente, ben ik kwa geloofsinhoud op vele punten niet veranderd.
Het was niet vanwege de leer dat we de overstap hebben gemaakt, maar vanwege de trouwe dienstknechten van de Heer, die volgens Jezus actief zijn in deze gemeente. Zoals Jezus het Maria heeft laten weten.
Vanwege de aanwezigheid van God, de liefde en de inzetbaarheid voor mensen in nood. De opvang van de vluchtelingen en het diaconale en zendingswerk in de wereld. De genezingen die er plaats vinden, waar ook Maria genas van wekelijkse pijnlijke klachten. Door geloof in Jezus en de Kracht van Jezus. Die kracht van Jezus heb jij nog niet leren kennen en zolang je het zelf niet met eigen ogen ziet, zal je die kracht ook niet aanvaarden. Daarom zal op een dag eerst van alles voor jouw ogen moeten afspelen, eer je de Levende Jezus van het Heden zult aanvaarden.
Dan zal je in alle bescheidenheid moeten toegeven, dat jouw geloof toch niet zo groot was als je dacht. Dan zal jij jezelf niet langer "meer" voelen dan de ander in jouw geloof. Alsof Jezus niet voor jou heeft moeten sterven. Dan zal je kunnen zeggen: "Heer, ik had me vergist! Ik heb het gemist! Neem me ondanks mijn strijd tegen U weer aan!"
Dan kan Jezus zeggen: "natuurlijk Mijn kind. Ik heb je al aangenomen, eer je was geboren. Maar je moest eerst kleiner worden, zodat je Mijn Grootheid kon zien"
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.