Nououououou, ik ook niet.
Het betreft wetenschappelijk onderzoek naar de verschillende effecten van lachen.
Nou ben ik daar eens naar op zoek gegaan...en verhip.. geen eens een wikipedia artikel daarover. (Wel in het Engels of Duits of.. maar niet in het NL).
Wel een heel aardig artikel gevonden dankzij die zoekterm:
https://www.kwbeensgezind.be/site/index ... Itemid=101
Wat in de wetenschap een nieuwe tak van onderzoek is was in de volksmond al lang bekend.Lachen is gezond!
Maar wat mij het meest aansprak in dat artikel was dat lachen een heilzame werking heeft op ons immuunsysteem, en dat kunnen we in deze Coronatijd wel gebruiken!
Gelukkig is het ook een opkikker voor je humeur.
Wij hebben van de week de knoop doorgehakt dat we dit jaar de verjaardag van ons kroost moeten missen, want helaas, het risico dat we niet meer terug naar Vietnam kunnen is te groot. Nou had ik gister m'n pappie aan de lijn, die uiteraard ook best baalde maar ging doen waar ie zo goed in is.. moppen tappen. Dus toen we ophingen waren stukken opgewekter dan daarvoor.
Deed me denken aan lachtherapie, wat een hype is geweest. 5 minuten verplicht enorm lachen scheen je van op te knappen. Ik vroeg me af of dat gewoon een leuke hype was of echt bewezen. Wetenschappelijk bewijs heb ik niet kunnen vinden. Wel dus een nieuw woord.
Enfin, een topic over lachen dus.
Wat denken jullie?
Is lachen interessant als wetenschapstak?
Is lachen gezond? Is het gezonder dan huilen?
Waar moet je van/om lachen?
Ik heb het niet zo op van die Bananasplit grappen, ben meer van de zwarte humor, droge humor en absurdisme.
Ik heb twee van die all time favorite mopjes. Die ik het meest leuk vind als ze direct gevat worden maar vaak word ik erna een beetje wazig en verward aangekeken...zo van huh..wat is de grap. Heeft ook z'n charme.
Komen ze:
-Rene Descartes walks into a bar and orders a drink. When he finishes his drink, the bartender asks him if he would like another. Descartes replies, “No, I think not,” and disappears.
-Komt een vrouw bij de bakker. Zegt ze "bakker mag ik een brood". "Een bruin brood of een wit brood?" vraagt de bakker.
"Maakt niet uit, ik ben toch met de fiets".