Gesprek met Messenger

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Maria K
Man/Vrouw: V

Gesprek met Messenger

Bericht door Maria K »

Messenger schreef: 11 aug 2021, 16:52
Maria K schreef: 11 aug 2021, 14:17 Je wordt al een "vrijzinnig" Walsch volger.
Nee....sterker nog, een kritische volger. ;)
..................
Straks ga je Walsch nog hetzelfde zien als ik.
Hoe zie jij hem dan?
Ik schrijf hem overigens na zo'n foutje niet af hoor.
Maria K schreef: 11 aug 2021, 19:48 Als een man die veel te vertellen heeft, waar je wat of zelfs ook veel aan zou kunnen hebben.
Maar niet als een doorgeefluik van woorden van God.
Messenger schreef: 12 aug 2021, 09:47 Naar mijn idee is Walsch een doorgeefluik geworden doordat hij zijn boeken met succes heeft uitgegeven.
Hij heeft veel te vertellen inderdaad, en het grappige is dat wàt hij vertelt overeenkomt met inzichten die ik zelf heb ontvangen toen ik buiten zinnen was. Zijn boeken lezend is het een feest van herkenning.

En het gaat er uiteraard om dat ik de uitspraken van God in zijn boeken geloofwaardig en aannemelijk vind. En toepasbaar.
Ook is het belangrijk dat het totale gesprek, over al die boeken, consistent is en blijft.

Als je Walsch gelezen hebt, ik begreep dat je dat hebt gedaan, waarmee ben je het dan niet eens?
Ik heb de boeken van Walsch niet gelezen, maar ken een stukje van zijn werk via jou en dat er bij jou een klik is.
En daarna van een aantal beschrijvingen hier en daar.

Maar zoals ik het kan accepteren zijn de gesprekken met God in feite gesprekken met zijn eigen innerlijk, dus met hetgeen bij hem zelf opborrelt aan gedachten.
Als je gelooft dat God in jou leeft en spreekt en jij zelf daar ook onderdeel van bent en het op deze manier tot uiting komt, dan kun je dat ook gesprekken met God noemen.
Ik heb een tijd gehad, dat ik een soort pantheïsme in mij wilde voeden, maar dat is tijdelijk geweest, in de laatste periode dat ik het theïsme nog niet van me af kon schudden. Iets goddelijks in "alles wat is", noem het een godsvonk, wilde ik nog wel aan.
Maar niet panentheïsme, daarvoor was mijn oude geloof in een god al te ver verdwenen.

Ik zie dit nu dus niet meer als een interfereren met een soort van godheid, maar zou dat dan gesprekken met mezelf willen noemen in tijden van introspectie.
Ik heb ervaren, net als jij ook in een tijd dat ik het geestelijk heel moeilijk had, dat als je je gedachten opschrijft er vaak steeds meer gedachten boven komen, die daarop aansluiten. En dat je die dan steeds beter kunt verwoorden.
En zelfs een aantal keren, dat ik door ze opschrijven onverwacht tot zeer heldere inzichten kwam, die ik de rest van mijn leven heb meegenomen.

Zo kan iedereen zijn eigen persoonlijke gesprekken hebben met zichzelf, als je gedachten onder woorden gaat brengen, door erover te gaan praten, maar zeker als je erover gaat schrijven.
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
Messenger
Man/Vrouw: M

Re: Gesprek met Messenger

Bericht door Messenger »

Maria K schreef: 12 aug 2021, 10:42
Messenger schreef: 11 aug 2021, 16:52
Als je Walsch gelezen hebt, ik begreep dat je dat hebt gedaan, waarmee ben je het dan niet eens?
Ik heb de boeken van Walsch niet gelezen, maar ken een stukje van zijn werk via jou en dat er bij jou een klik is.
En daarna van een aantal beschrijvingen hier en daar.
Ik ben geen Walsch, om Walsch te leren kennen lees je zelf het best een boek van hem. Het zijn mooie dialogen en denk voor mijn part dat de buurman/buurvrouw met hem in gesprek is.
Maria K schreef: Ik heb een tijd gehad, dat ik een soort pantheïsme in mij wilde voeden, maar dat is tijdelijk geweest, in de laatste periode dat ik het theïsme nog niet van me af kon schudden. Iets goddelijks in "alles wat is", noem het een godsvonk, wilde ik nog wel aan.
Maar niet panentheïsme, daarvoor was mijn oude geloof in een god al te ver verdwenen.
Pantheïsme heb ik zelf mogen ervaren. Dat ik overal en in alles besta, dat was een bijzonder heftige bewustwording.
Omdat ik meen dat de bron van alles groter is dan slechts dit heelal, noem ik mezelf panentheïst.
Maria K schreef: Ik zie dit nu dus niet meer als een interfereren met een soort van godheid, maar zou dat dan gesprekken met mezelf willen noemen in tijden van introspectie.
Ik heb ervaren, net als jij ook in een tijd dat ik het geestelijk heel moeilijk had, dat als je je gedachten opschrijft er vaak steeds meer gedachten boven komen, die daarop aansluiten. En dat je die dan steeds beter kunt verwoorden.
En zelfs een aantal keren, dat ik door ze opschrijven onverwacht tot zeer heldere inzichten kwam, die ik de rest van mijn leven heb meegenomen.

Zo kan iedereen zijn eigen persoonlijke gesprekken hebben met zichzelf, als je gedachten onder woorden gaat brengen, door erover te gaan praten, maar zeker als je erover gaat schrijven.
Ik ervaar het als doorlopende communicatie met mijn ziel, mijn deel van God. Door ermee bezig te blijven komen er meer kwartjes die op hun plaats vallen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Snelheid

Bericht door Snelheid »

Zo zou men ook kunnen zeggen gesprek met @Hopper of @Peda,mensen met een geheel eigen geloof en visie tja wellicht is dat forum een toevluchtsoord voor mensen met een eigen geloof,nou ja ,dan kan men twee dingen doen er mee in gesprek gaan of niet alleen er komt dan geen eind aan, want men heeft nooit gelijk ;dus ja je vind dit soort gesprekken alleen op dit forum daarin geheel uniek, voorts voor velen een leuk tijdverdrijf :)

Wij zijn benieuwd naar deze draad wat dit op gaat leveren. :roll:

[modbreak Bonjour, 21-8, 16:19] Draag dan daadwerkelijk iets bij in plaats van deze negativiteit. Daar zit niemand op te wachten.
En hou eens op met die meervoud. Daar heb ik genoeg van gezien. Beschouw dat als een dringende aanwijzing.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Maria K

Bericht door Maria K »

Snelheid schreef: 12 aug 2021, 10:57 Zo zou men ook kunnen zeggen gesprek met @Hopper of @Peda,mensen met een geheel eigen geloof en visie tja wellicht is dat forum een toevluchtsoord voor mensen met een eigen geloof,nou ja ,dan kan men twee dingen doen er mee in gesprek gaan of niet alleen er komt dan geen eind aan, want men heeft nooit gelijk ;dus ja je vind dit soort gesprekken alleen op dit forum daarin geheel uniek, voorts voor velen een leuk tijdverdrijf :)
Dit is de afdeling levensbeschouwing.
Voor mensen die geïnteresseerd zijn in elkaar een toegift, die je niet vaak op andere fora tegenkomt.

Voor mensen, die dat niet zijn is het tijdverspilling zelfs maar te komen lezen.
Op deze manier reageren is pure forumvervuiling.
Toch wel?
Of moet ik die rollende ogen een andere waarde geven?

Edit:
Ik heb dit bericht gemeld als onnodig kwetsend en foumvervuiling.
Ik hoop dat hier niet verder op wordt ingegaan.
Gorter.
Maria K

Bericht door Maria K »

Messenger schreef: 12 aug 2021, 10:57 Door ermee bezig te blijven komen er meer kwartjes die op hun plaats vallen.
Sublieme gevoelens. :flower1:
Gorter.
Snelheid

Bericht door Snelheid »

Maria K schreef: 12 aug 2021, 12:06
Snelheid schreef: 12 aug 2021, 10:57 Zo zou men ook kunnen zeggen gesprek met @Hopper of @Peda,mensen met een geheel eigen geloof en visie tja wellicht is dat forum een toevluchtsoord voor mensen met een eigen geloof,nou ja ,dan kan men twee dingen doen er mee in gesprek gaan of niet alleen er komt dan geen eind aan, want men heeft nooit gelijk ;dus ja je vind dit soort gesprekken alleen op dit forum daarin geheel uniek, voorts voor velen een leuk tijdverdrijf :)
Dit is de afdeling levensbeschouwing.
Voor mensen die geïnteresseerd zijn in elkaar een toegift, die je niet vaak op andere fora tegenkomt.

Voor mensen, die dat niet zijn is het tijdverspilling zelfs maar te komen lezen.
Op deze manier reageren is pure forumvervuiling.
Toch wel?
Of moet ik die rollende ogen een andere waarde geven?

Edit:
Ik heb dit bericht gemeld als onnodig kwetsend en foumvervuiling.
Ik hoop dat hier niet verder op wordt ingegaan.
Er is niets kwetsend aan en het is de realiteit en de waarheid en als je goed gelezen hebt lees je dat wij dat niet erg vinden.Maar het bevalt jou niet en ga je het melden;kinderachtig gedrag.

[modbreak Trajecto] Of je een topic interessant vindt of niet is aan jou. Als het niet interessant vindt is dat in een bericht zetten niet zo fijn voor een prettig volgen door degenen die het topic wel interessant vinden.
Je dient aanwijzijngen van een moderator op te volgen:
In je vorige bericht in dit topic heeft moderator Bonjour geschreven:
"(...) En hou eens op met die meervoud. Daar heb ik genoeg van gezien. Beschouw dat als een dringende aanwijzing."
Je volgt het niet op. Dit betekent dat de volgende keer er een officiële waarschuwing zal worden gegeven.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Maria K

Bericht door Maria K »

Snelheid schreef: 12 aug 2021, 12:23 Er is niets kwetsend aan en het is de realiteit en de waarheid en als je goed gelezen hebt lees je dat wij dat niet erg vinden.Maar het bevalt jou niet en ga je het melden;kinderachtig gedrag.
Ik weet, dat er een deel van jou geen inzicht heeft in eigen gedrag en je dan door gebrek aan invoelingsvermogen niet kunt inschatten, hoe je woorden op anderen overkomen en je bij een gekwetste reacties je handen in onschuld wast.

Vaak positief, met direct daarin verweven negatieve kritiek of andersom.
Ik reageer daar meestal niet op.

Misschien wist je al, dat ik normaal gesproken, alleen op je andere persoonlijkheid reageer.
Die is heel wat beter te pruimen. :flower1:
viewtopic.php?p=357792#p357792
Gorter.
hopper

Bericht door hopper »

Ter correctie: Hopper heeft geen geloof.
Jurriën

Bericht door Jurriën »

hopper schreef: 12 aug 2021, 14:59

Nee. En hij heeft ook geen verwachting van iets, hoopt niets, ziet nergens naar uit, wordt door niets aangemoedigd, kent niets dat hem inspireert. En bij elk bericht dat hij plaatst op dit forum, vraagt hij zich af waarom hij het in hemelsnaam schrijft. Iets dringt hem, maar hij kan maar niet ontdekken wat.

@Messenger heeft tenminste nog een boodschap waar hij in gelooft. Maar zelfs dat kun je blijkbaar van Hopper niet zeggen. Je vraagt je af waarom hij überhaupt nog doelloos van bericht naar bericht hopt.
J-W

Bericht door J-W »

Jurriën schreef: 12 aug 2021, 20:55
hopper schreef: 12 aug 2021, 14:59

Nee. En hij heeft ook geen verwachting van iets, hoopt niets, ziet nergens naar uit, wordt door niets aangemoedigd, kent niets dat hem inspireert. En bij elk bericht dat hij plaatst op dit forum, vraagt hij zich af waarom hij het in hemelsnaam schrijft. Iets dringt hem, maar hij kan maar niet ontdekken wat.

@Messenger heeft tenminste nog een boodschap waar hij in gelooft. Maar zelfs dat kun je blijkbaar van Hopper niet zeggen. Je vraagt je af waarom hij überhaupt nog doelloos van bericht naar bericht hopt.
Geen andere interesses dan zijn geloof hier aan de man proberen te brengen dmv 15 berichtjes per dag. Al meer dan jaar lang van 's morgens vroeg tot 's avond laat elk uur een bericht zonder dat het imo ook maar iets heeft opgeleverd.
Jurriën

Bericht door Jurriën »

J-W schreef: 12 aug 2021, 21:54
Jurriën schreef: 12 aug 2021, 20:55

Geen andere interesses dan zijn geloof hier aan de man proberen te brengen dmv 15 berichtjes per dag. Al meer dan jaar lang van 's morgens vroeg tot 's avond laat elk uur een bericht zonder dat het imo ook maar iets heeft opgeleverd.
Dan kun je misschien inderdaad concluderen dat Hopper geen geloof heeft.