Zelf vier ik al jaren geen Sinterklaasfeest meer en ook Kerst maar zeer beperkt.
Maar ik leef volop mee met anderen.
En zou het wel erg sneu vinden als alles dit jaar weer in het water zou vallen.
Het feestseizoen begint in Brabant en Limburg meestal met de elfde van de elfde.
Vooral in RK streken en steeds vaker ook in de rest van het land.
Het feest van de gekken met tweemaal het gekkengetal in de datum 11/11, als inleiding van het carnavalsseizoen, een winter van samenkomsten van de carnavalsverenigingen en het maken van de carnavals wagens en de
buuttereedners bijeenkomsten in het plaatselijke café.
Tonpraoters genoemd in Brabant
Dit jaar is het 11/11 feest in Limburg en veel plaatsen in Brabant afgelast.
08-11-21
https://www.ad.nl/binnenland/zuiden-wor ... gle.com%2F
In verband met de oplopende ziekenhuisopnames hebben veel Limburgse gemeenten de festiviteiten afgelast, maar in Brabant gaat het op veel plekken 'gewoon' door.
Den Bosch.
Het feest helemaal afblazen was volgens de burgemeester geen optie. Hij vreest dat er dan toch duizenden mensen komen, omdat de horeca wél open is. Normaal komen er op 11 november tienduizenden mensen naar Den Bosch voor het hijsen van de vlag en het aftelmoment om 11 over 11 's ochtends.
Wat de Sinterklas optocht betreft:
Ik verwacht hetzelfde, misschien wat ruimer, dan vorig jaar.
Sinterklaasfeest in de eigen club en de eigen familie met kinderen en opa en oma zal wsl. weer hartstikke leuk kunnen zijn.
Binnenshuis en binnen de familie ook voor het Kerstfeest verwacht ik wel, dat het gewoon door kan gaan, als er geen strenge lockdown gaat komen zoals vorig jaar.
Alleen zal het Kerstdiner in de meeste huizen weer zelf gekookt moeten gaan worden, want voor buitenshuis eten zijn er maar een beperkt aantal plaatsen.
Een hoop werk voor degenen die daarvoor moeten zorgen, maar wel zo gezellig met alleen de eigen families en eventueel directe aanverwanten en nauwste vrienden, die geen uitgebreide kennissenkring hebben en niet zelf koken.
Maar alles kan volgende week weer anders zijn.
Want de besmettingen gaan door en maatregelen zullen wel weer herzien worden.

Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.