Vete
-
- Man/Vrouw: M
Re: Vete
In de Godfather is een cruciale scene in het begin van het boek. De eerste omkoping van een politieagent. Daarna is zijn leven gevormd. Hij neemt het recht in eigen hand en de eerste moord volgt.Snelheid schreef: ↑22 aug 2022, 20:57 De vraag is waarom duren == VETE,s== jaren en jaren,we zouden daar een aardige discussie over kunnen hebben.
In ieder geval de familie Corleone loste het zo op.
https://youtu.be/gCdXiOssbM0
Laten we toch hopen dat naast dit soort verhalen we onze grenzen kunnen bewaren.
[uit principe ben ik voor principes]
-
Zeer zeker in een Vete moeten de grenzen bewaakt worden ,maar dat gebeurd nou juist niet ander zou het geen Vete zijn.Leon schreef: ↑22 aug 2022, 21:02In de Godfather is een cruciale scene in het begin van het boek. De eerste omkoping van een politieagent. Daarna is zijn leven gevormd. Hij neemt het recht in eigen hand en de eerste moord volgt.Snelheid schreef: ↑22 aug 2022, 20:57 De vraag is waarom duren == VETE,s== jaren en jaren,we zouden daar een aardige discussie over kunnen hebben.
In ieder geval de familie Corleone loste het zo op.
https://youtu.be/gCdXiOssbM0
Laten we toch hopen dat naast dit soort verhalen we onze grenzen kunnen bewaren.
VERITAS VOS LIBERABIT.
-
Dan is er daarnaast behoefte aan spiegels.Snelheid schreef: ↑22 aug 2022, 21:14Zeer zeker in een Vete moeten de grenzen bewaakt worden ,maar dat gebeurd nou juist niet ander zou het geen Vete zijn.Leon schreef: ↑22 aug 2022, 21:02
In de Godfather is een cruciale scene in het begin van het boek. De eerste omkoping van een politieagent. Daarna is zijn leven gevormd. Hij neemt het recht in eigen hand en de eerste moord volgt.
[uit principe ben ik voor principes]
-
Maar dat is het juist er is gebrek aan spiegels.Kortom hoe sluit je een Vete af zonder gezichtsverlies van de partijen.
VERITAS VOS LIBERABIT.
-
Mijn vermoeden is dat een inmenging van buitenaf meestal noodzakelijk is om zo'n vete in een ontaarde cultuur te beteugelen. Van binnenuit zo'n vete beteugelen lukt zelden, vermoed ik, of misschien onder uitzonderlijke omstandigheden. De maffiacultuur is zo'n ontaarde cultuur met moord als vergelding. Maar wat te denken van afvallige moslims die volgens de islamitische doctrine vermoord moeten worden? Ik zie een parallel.
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
-
Inderdaad ,daar heb je gelijk in.vegan-revolution schreef: ↑22 aug 2022, 22:11
Mijn vermoeden is dat een inmenging van buitenaf meestal noodzakelijk is om zo'n vete in een ontaarde cultuur te beteugelen. Van binnenuit zo'n vete beteugelen lukt zelden, vermoed ik, of misschien onder uitzonderlijke omstandigheden. De maffiacultuur is zo'n ontaarde cultuur met moord als vergelding. Maar wat te denken van afvallige moslims die volgens de islamitische doctrine vermoord moeten worden? Ik zie een parallel.
VERITAS VOS LIBERABIT.
-
In het 'eeuwig nu' zijn geen vete's. Vete's zijn alleen voorbehouden voor mensen die leven in het verleden en de toekomst. Het veld van goed en kwaad dus. Tsja, dat is keuze. Niemand die heeft gezegd dat je in het verleden moet blijven hangen of toekomstwensen moet hebben. Het 'eigen schuld, dikke bult' gehalte is hoog.
-
Een in het 'eeuwig nu' levende persoon die door een voorbijganger hard met een knuppel op zijn hoofd wordt geslagen : is dat ook 'eigen schuld dikke bult' ?
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
-
Dat is misschien wel een geluk.vegan-revolution schreef: ↑23 aug 2022, 05:03
Een in het 'eeuwig nu' levende persoon die door een voorbijganger hard met een knuppel op zijn hoofd wordt geslagen : is dat ook 'eigen schuld dikke bult' ?
-
Eindeloze Vete's zijn niet aan de Maffia voorbehouden.
Ze komen ook daar buiten voor zoals: op Sardinië , Corsica , in de VS , de Balk an....... ...................
Het is me trouwens wat raadselachtig dat pure misdadigers menen dat ze er een eer op na houden.
Ze komen ook daar buiten voor zoals: op Sardinië , Corsica , in de VS , de Balk an....... ...................
Het is me trouwens wat raadselachtig dat pure misdadigers menen dat ze er een eer op na houden.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
-
Pure misdadigers hebben veel eer het gezin goede omgangsvormen in een eethuis enz enz................... allemaal schone schijn natuurlijk,en hun Vete,s zijn nooit persoonlijk maar altijd zakelijk. Het kan ook wel is anders zijn in letter en forumland.Tiberius Claudius schreef: ↑23 aug 2022, 10:20 Eindeloze Vete's zijn niet aan de Maffia voorbehouden.
De zogenaamde eer van de pure misdadigers is er een van je hebt me boos gemaakt en meer niet.
VERITAS VOS LIBERABIT.
-
Omdat het vetes zijn, als het korter zou duren waren het gewoon ruzies of onenigheden.
Geweld lost niets op.
-
Het zijn juist de misdadigers die er 'eer' op na houden. Dat is hun kenmerk .Tiberius Claudius schreef: ↑23 aug 2022, 10:20 Eindeloze Vete's zijn niet aan de Maffia voorbehouden.
-
Geweld lost niets op maar kan wel een eind maken aan een wantoestand,bij voorbeeld aan Hitler Duitsland.Enz enz enz.Dat_beloof_ik schreef: ↑23 aug 2022, 12:17Omdat het vetes zijn, als het korter zou duren waren het gewoon ruzies of onenigheden.
Geweld lost niets op.
VERITAS VOS LIBERABIT.
-
Gelukkig is de vete die er nog niet zolang geleden op GG was, geheel opgelost. Wel, niet geheel: Hopper rakelt het nog wel eens op, maar op akkefietjes met deze relschopper na, hebben we hier verder een forum zonder conflicten, net zoals Freethinker geen of nauwelijks conflicten kent in de forumgeschiedenis, en dat is werkelijk een zeldzaamheid. Het begint druk te worden hier, zeg! En nu zijn ook Willempie en Peter79 weer terug. Super!
Dat is onwaar. Het is juist vaak geweld dat een eind maakt aan onrecht. Ik ben dan ook absoluut niet tegen geweld, al zie ik het als een laatste redmiddel.
Zionisme: de succesvolle herovering van wat van ons is – rechtvaardig, onvermijdelijk, onmiskenbaar.
-
Heerlijk zo'n forum waar geen vete's zijn. Waar vindt je dat nog in digiland?
Iemand een idee waar we de jaarlijkse forum-bbq gaan houden? Kunnen we gezellig napraten over PB's die wel of niet geopenbaard worden. En over die nare Petra. Want die komt natuurlijk niet. Vragen we natuurlijk wel of 'de sneerder' ook komt, want wat is een bbq zonder zo af en toe een gezellige sneer?
Iemand een idee waar we de jaarlijkse forum-bbq gaan houden? Kunnen we gezellig napraten over PB's die wel of niet geopenbaard worden. En over die nare Petra. Want die komt natuurlijk niet. Vragen we natuurlijk wel of 'de sneerder' ook komt, want wat is een bbq zonder zo af en toe een gezellige sneer?
-
Je kunt het wereklijk niet nalaten, wel? Je moet er weer mee doorgaan. Jij bent de enige die "die nare Petra" telkens oprakelt. Je bent een forumtrol en de enige die hier nog akkefietjes veroorzaakt.hopper schreef: ↑23 aug 2022, 20:06 Heerlijk zo'n forum waar geen vete's zijn. Waar vindt je dat nog in digiland?
Zionisme: de succesvolle herovering van wat van ons is – rechtvaardig, onvermijdelijk, onmiskenbaar.
-
Kom op Mart, hou het nou gezellig. We gaan toch geen vete beginnen op dit gezellige forum? Anders dan klopt je vorige bericht niet meer. Dus lief doen graag.Mart schreef: ↑23 aug 2022, 20:12Je kunt het wereklijk niet nalaten, wel? Je moet er weer mee doorgaan. Jij bent de enige die "die nare Petra" telkens oprakelt. Je bent een forumtrol en de enige die hier nog akkefietjes veroorzaakt.hopper schreef: ↑23 aug 2022, 20:06 Heerlijk zo'n forum waar geen vete's zijn. Waar vindt je dat nog in digiland?
-
Had ik niet gezegd dat zonder jou er geen vete's waren hier? Je kunt daadwerkelijk niet stoppen, wel?
-
De leegte zit in de figuur Hopper.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
-
-
Ik dacht dat we het over familievetes hadden, niet over Het Derde Rijk.Snelheid schreef: ↑23 aug 2022, 12:34Geweld lost niets op maar kan wel een eind maken aan een wantoestand,bij voorbeeld aan Hitler Duitsland.Enz enz enz.Dat_beloof_ik schreef: ↑23 aug 2022, 12:17
Omdat het vetes zijn, als het korter zou duren waren het gewoon ruzies of onenigheden.
Geweld lost niets op.