Wapenwedloop Europa/Op peil brengen van de Defensie.
-
- Man/Vrouw: M
Wapenwedloop Europa/Op peil brengen van de Defensie.
Europa gaat in wapenwedloop.dat is het niet Europa en Nederland gaan de Defensie op peil brengen......... en met gaat naar 5 % per land ,dit alles voor veiligheid en vrede
Wie Vrede wil zal zich voor moeten bereiden op oorlog.
ROEPT U MAAR........................
Wie Vrede wil zal zich voor moeten bereiden op oorlog.
ROEPT U MAAR........................
VERITAS VOS LIBERABIT.
-
- Man/Vrouw: V
Re: Wapenwedloop Europa/Op peil brengen van de Defensie.
De wapenwedloop.. daar gaat weer heel heel heel dik aan verdiend worden.
Imo is het een teken van primitieve barbaarsheid als de mensheid daar het geld, tijd, energie, grondstoffen etc aan moet besteden.
Nog steeds niet voorbij het stadium van de apenrots.
Imo is het een teken van primitieve barbaarsheid als de mensheid daar het geld, tijd, energie, grondstoffen etc aan moet besteden.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
-
Zo zit de mens in elkaar jammer genoeg de meesten zullen het noot leren.maar het is niet anders.De realiteit is wil je veilig en vrij leven zal je je moeten voorbereiden op oorlog wil je vrede.Petra schreef: 13 mei 2025, 07:09 De wapenwedloop.. daar gaat weer heel heel heel dik aan verdiend worden.
VERITAS VOS LIBERABIT.
-
Je hebt het gelijk helemaal aan je zijde. Iedere inspanning voor defensie is zonde van het geld. (Afgezien van het feit dat het leger ook ingezet wordt bij rampen natuurlijk)Petra schreef: 13 mei 2025, 07:09 De wapenwedloop.. daar gaat weer heel heel heel dik aan verdiend worden.
De andere kant van de medaille zien we in Oekraïne. De barbaren uit het oosten terroriseren (met instemming van de kerk) dagelijks de Oekraïense bevolking, verkrachten vrouwen, martelen mensen, ontvoeren kinderen en alle andere overige misdaden.
De betekenis van defensie is dan ook verdedigen tegen de barbaren in het veld van goed en kwaad. Net zoals je je huis verdedigd door een slot op een deur te plaatsen. Zou Oekraïne haar defensie daadwerkelijk op orde hebben gehad en niet zo dom zijn geweest om de kernwapens in Moskou in te leveren, dan had Rusland wel wat langer nagedacht voordat ze zouden aanvallen.
Dus nu moeten onschuldige burgers zich de misdaden van Rusland laten welgevallen. Rusland heeft de grenzen van Oekraïne beloofd te respecteren (memorandum van Boedapest) , maar Rusland is een koloniaal imperium die denkt in invloedssferen. Die houden zich nooit aan hun woord. Dat was te voorzien geweest, maar ook Europa heeft zich laten misleiden door Rusland. Goedkoop gas en zo, weet je wel?
De mens is een door en door slecht wezen, wen er maar aan.
Alzo dan een ieder van u, die niet verlaat alles wat hij heeft, die kan Mijn discipel niet zijn.
-
Ach oorlog zit in de mens,en soms kan het niet anders gevolg van de zondeval en gebroken wereld.
Maar wel goed dat Nederland en Europa zich wapenen het is een veiligheidsslot voor een land ;groot sterk leger.
Maar wel goed dat Nederland en Europa zich wapenen het is een veiligheidsslot voor een land ;groot sterk leger.
VERITAS VOS LIBERABIT.
-

Tufkah schreef: 13 mei 2025, 10:06Je hebt het gelijk helemaal aan je zijde. Iedere inspanning voor defensie is zonde van het geld. (Afgezien van het feit dat het leger ook ingezet wordt bij rampen natuurlijk)Petra schreef: 13 mei 2025, 07:09 De wapenwedloop.. daar gaat weer heel heel heel dik aan verdiend worden.
De andere kant van de medaille zien we in Oekraïne. De barbaren uit het oosten terroriseren (met instemming van de kerk) dagelijks de Oekraïense bevolking, verkrachten vrouwen, martelen mensen, ontvoeren kinderen en alle andere overige misdaden.
De betekenis van defensie is dan ook verdedigen tegen de barbaren in het veld van goed en kwaad. Net zoals je je huis verdedigd door een slot op een deur te plaatsen. Zou Oekraïne haar defensie daadwerkelijk op orde hebben gehad en niet zo dom zijn geweest om de kernwapens in Moskou in te leveren, dan had Rusland wel wat langer nagedacht voordat ze zouden aanvallen.
Dus nu moeten onschuldige burgers zich de misdaden van Rusland laten welgevallen. Rusland heeft de grenzen van Oekraïne beloofd te respecteren (memorandum van Boedapest) , maar Rusland is een koloniaal imperium die denkt in invloedssferen. Die houden zich nooit aan hun woord. Dat was te voorzien geweest, maar ook Europa heeft zich laten misleiden door Rusland. Goedkoop gas en zo, weet je wel?
Het beste is natuurlijk je dan maar te laten verwijderen uit het veld van goed en kwaad door Christus na te volgen tot in de dood. En dit dan wel in Zijn kracht. Dan maar je eigen hoofd eraf. Want het zijn nooit de oorlogszuchtige leiders die het loodje leggen maar altijd jan met de pet die als kanonnenvoer moet dienen. Een neef van JD Vance heeft in Oekraïne gediend als soldaat. En hij heeft met eigen ogen gezien dat Oekraiense zowel als Russische soldaten die elkaar niet wilden doodschieten en zich terugtrokken, stante pede werden gefusilleerd door hun eigen commandant. Het volk heeft nooit een keuze; als er gemobiliseerd wordt zijn henk en Ingrid, en mahmoed en aïsha de klos. Althans in Nederland, want daar zijn ook alle vrouwen dienstplichtig. Ik zou de koning en de commandant in de stront laten zakken en me laten doodknallen. Ik zou geen andere persoon doodschieten.
Het is een oorlog tussen machthebbers, niet tussen volkeren. En Rusland is het kwaad maar de NAVO is net zo kwaad. De NAVO heeft Rusland willers en wetens decennialang buitengesloten en zelf alle beloften die ze aan Rusland hebben gedaan, zoals geen bewapening aan hun grenzen, gebroken. De Beer is los en de NAVO heeft de Beer net zo lang in zijn neus gepookt tot hij woest werd. Dat is de andere kant van het verhaal.
Tenzij iemand wederom geboren wordt, kan hij het Koninkrijk Gods niet zien. (Johannes 3:3-4)
-
Het is al een oudje: "Stel je voor – er komt oorlog, en niemand gaat er naar toe"…. Het is jan met de pet die er zelf naar toe gaat en gaat moorden, verkrachten, plunderen. Het is het Russische volk wat ooit heeft gekozen voor Poetin en er nu mee opgescheept zit. Zeggen dat het volk nooit een keuze heeft is onzin mijn inziens.Jon schreef: 15 mei 2025, 17:14
Tufkah schreef: 13 mei 2025, 10:06
Je hebt het gelijk helemaal aan je zijde. Iedere inspanning voor defensie is zonde van het geld. (Afgezien van het feit dat het leger ook ingezet wordt bij rampen natuurlijk)
Het beste is natuurlijk je dan maar te laten verwijderen uit het veld van goed en kwaad door Christus na te volgen tot in de dood. En dit dan wel in Zijn kracht. Dan maar je eigen hoofd eraf. Want het zijn nooit de oorlogszuchtige leiders die het loodje leggen maar altijd jan met de pet die als kanonnenvoer moet dienen. Een neef van JD Vance heeft in Oekraïne gediend als soldaat. En hij heeft met eigen ogen gezien dat Oekraiense zowel als Russische soldaten die elkaar niet wilden doodschieten en zich terugtrokken, stante pede werden gefusilleerd door hun eigen commandant. Het volk heeft nooit een keuze; als er gemobiliseerd wordt zijn henk en Ingrid, en mahmoed en aïsha de klos. Althans in Nederland, want daar zijn ook alle vrouwen dienstplichtig. Ik zou de koning en de commandant in de stront laten zakken en me laten doodknallen. Ik zou geen andere persoon doodschieten.
Het is een oorlog tussen machthebbers, niet tussen volkeren. En Rusland is het kwaad maar de NAVO is net zo kwaad. De NAVO heeft Rusland willers en wetens decennialang buitengesloten en zelf alle beloften die ze aan Rusland hebben gedaan, zoals geen bewapening aan hun grenzen, gebroken. De Beer is los en de NAVO heeft de Beer net zo lang in zijn neus gepookt tot hij woest werd. Dat is de andere kant van het verhaal.
Ook in ons land kiezen mensen vrijwillig voor een autocraat als Wilders. Of in de VS kiezen mensen voor een autocraat als Trump. Hoe dat kan? Mensen kiezen zo graag voor hun -vermeende- eigen belang. Ze laten zich zo graag verleiden door het boze....
Alzo dan een ieder van u, die niet verlaat alles wat hij heeft, die kan Mijn discipel niet zijn.
-
Re: Wapenwedloop Europa/Op peil brengen van de Defensi
Tufkah schreef: 15 mei 2025, 17:23Het is al een oudje: "Stel je voor – er komt oorlog, en niemand gaat er naar toe"…. Het is jan met de pet die er zelf naar toe gaat en gaat moorden, verkrachten, plunderen. Het is het Russische volk wat ooit heeft gekozen voor Poetin en er nu mee opgescheept zit. Zeggen dat het volk nooit een keuze heeft is onzin mijn inziens.Jon schreef: 15 mei 2025, 17:14![]()
Het is oorlog maar niemand gaat erheen. Preek van onze helaas gepensioneerde dominee (die gelukkig nog af en toe terugkomt). Begint oo de 27e minuut . https://www.youtube.com/live/WqqjF0GELn ... 6CpGZH-jvy
De enige oorlog die een mens kan winnen, is de oorlog in zijn eigen binnenste. In de kracht van onze Here Jezus Christus.
Vaak zeggen mensen dan dat je je kinderen en je volk moet beschermen, maar God vraagt dat je Hem meer liefhebt dan je vader en je moeder en je kinderen. En wie God gehoorzaamt, doodt geen andere mensen. Ook niet voor zijn familie. Dit kan de natuurlijke mens niet volbrengen, alleen de geestelijke Mens, de Zoon kan dit in ons volbrengen en heeft het voorgeleefd tot in de dood.
Laatst gewijzigd door Jon op 15 mei 2025, 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Tenzij iemand wederom geboren wordt, kan hij het Koninkrijk Gods niet zien. (Johannes 3:3-4)
-
Ik hou het zintuigelijk/fysieke domein strikt gescheiden van het geestelijk domein, Jon. De kracht van Jezus Christus is geen argument in deze discussie.Jon schreef: 15 mei 2025, 17:29Tufkah schreef: 15 mei 2025, 17:23
Het is al een oudje: "Stel je voor – er komt oorlog, en niemand gaat er naar toe"…. Het is jan met de pet die er zelf naar toe gaat en gaat moorden, verkrachten, plunderen. Het is het Russische volk wat ooit heeft gekozen voor Poetin en er nu mee opgescheept zit. Zeggen dat het volk nooit een keuze heeft is onzin mijn inziens.
Het is oorlog maar niemand gaat erheen. Preek van onze helaas gepensioneerde dominee (die gelukkig nog af en toe terugkomt). Begint oo de 27e minuut . https://www.youtube.com/live/WqqjF0GELn ... 6CpGZH-jvy
De enige oorlog die een mens kan winnen, is de oorlog in zijn eigen binnenste. In de kracht van onze Here Jezus Christus.
-
Tufkah schreef: 15 mei 2025, 17:31Ik hou het zintuigelijk/fysieke domein strikt gescheiden van het geestelijk domein, Jon. De kracht van Jezus Christus is geen argument in deze discussie.Jon schreef: 15 mei 2025, 17:29
In mijn optiek moet de Hemel óp aarde Gestalte krijgen IN de mens. Het Koninkrijk van God IN de mens, In het Hier En Nu. Deze mens wordt ontrukt aan het fysieke domein voordat de grote verdrukking begint. En aan het einde van de grote verdrukking daalt deze Gemeente met Jezus Christus als Koning aan het hoofd terug neder op aarde. De enige ongekozen* regering die de moeite voor mij Waard is. Het is een zegen als we nu reeds tot deze Gemeente mogen behoren. Mocht dit echter nog niet het geval zijn, dan zal ik persoonlijk mijn lichaam laten doden en gehoorzaam blijven aan God. Wat er ook gebeurt. En ik weet dat ik dat alleen kan in Zijn Kracht, door te wandelen in Zijn Geest. Iedereen die stand zal houden, wordt alsnog in deze Gemeente opgenomen.
“Waakt dan te aller tijd, biddende, dat gij moogt waardig geacht worden te ontvlieden al deze dingen, die geschieden zullen, en te staan voor den Zoon des mensen.”
Het Evangelie van Lukas 21:36 STV
“En weest niet bevreesd voor hen, die wèl het lichaam doden, maar de ziel niet kunnen doden; weest veeleer bevreesd voor Hem, die beide, ziel en lichaam, kan verderven in de hel.”
Matteüs 10:28
* in feite is het een gekozen regering maar niet langs democratische weg, maar door te hebben gekozen voor de Zoon, Jezus Christus, en Hem na te volgen tot in de dood.
Laatst gewijzigd door Jon op 15 mei 2025, 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Waar het om gaat is dat de natuurlijke mens in ons zijn eigen kroon neerlegt aan de voet van het kruis. Casting crowns.
https://youtu.be/-XHXUqXV34w?si=Jxb58SvZLVwA32lP
https://youtu.be/1yBzIt_z8oY?si=6ajoshowynhljtFJ
https://youtu.be/-XHXUqXV34w?si=Jxb58SvZLVwA32lP
https://youtu.be/1yBzIt_z8oY?si=6ajoshowynhljtFJ
-
Ik ben geen eindtijdgelovige. Er is de zintuigelijk, geziene wereld waar we alle dagen naar kijken. En er is het Koninkrijk Gods wat in uw zien kan zijn. Dit topic gaat over de zintuigelijk, geziene wereld met de vraagstelling of we onze defensie op peil moeten brengen. Het Koninkrijk Gods staat geheel en voor 100 % buiten die vraagstelling.Jon schreef: 15 mei 2025, 17:45Tufkah schreef: 15 mei 2025, 17:31
Ik hou het zintuigelijk/fysieke domein strikt gescheiden van het geestelijk domein, Jon. De kracht van Jezus Christus is geen argument in deze discussie.
In mijn optiek moet de Hemel óp aarde Gestalte krijgen IN de mens. Het Koninkrijk van God IN de mens, In het Hier En Nu. Deze mens wordt ontrukt aan het fysieke domein voordat de grote verdrukking begint. En aan het einde van de grote verdrukking daalt deze Gemeente met Jezus Christus als Koning aan het hoofd terug neder op aarde. De enige ongekozen* regering die de moeite voor mij Waard is. Het is een zegen als we nu reeds tot deze Gemeente mogen behoren. Mocht dit echter nog niet het geval zijn, dan zal ik persoonlijk mijn lichaam laten doden en gehoorzaam blijven aan God. Wat er ook gebeurt. En ik weet dat ik dat alleen kan in Zijn Kracht, door te wandelen in Zijn Geest. Iedereen die stand zal houden, wordt alsnog in deze Gemeente opgenomen.
“Waakt dan te aller tijd, biddende, dat gij moogt waardig geacht worden te ontvlieden al deze dingen, die geschieden zullen, en te staan voor den Zoon des mensen.”
“En weest niet bevreesd voor hen, die wèl het lichaam doden, maar de ziel niet kunnen doden; weest veeleer bevreesd voor Hem, die beide, ziel en lichaam, kan verderven in de hel.”
* in feite is het een gekozen regering maar niet langs democratische weg, maar door te hebben gekozen voor de Zoon, Jezus Christus, en Hem na te volgen tot in de dood.
-
Tufkah schreef: 15 mei 2025, 19:51Ik ben geen eindtijdgelovige. Er is de zintuigelijk, geziene wereld waar we alle dagen naar kijken. En er is het Koninkrijk Gods wat in uw zien kan zijn. Dit topic gaat over de zintuigelijk, geziene wereld met de vraagstelling of we onze defensie op peil moeten brengen. Het Koninkrijk Gods staat geheel en voor 100 % buiten die vraagstelling.Jon schreef: 15 mei 2025, 17:45
Met je eens dat het Koinkrijk Gods geheel en voor 100 % buiten die vraagstelling staat. Vandaar dat ik geen Heil zie in bewapening. De natuurlijke mens bewapent zich. De geestelijke mens heeft geen wapens nodig en vraagt zich dat niet eens af.
-
- Moderator
We zijn al in oorlog, er wordt alleen niet geschoten. Sites worden gehackt, kabels kapot gemaakt, winkelcentra in brand gestoken, verkiezingen gemanipuleerd.
Het is jammer, maar je kan niet aan 1 kant ontwapenen. Er zijn teveel voorbeelden wat er dan gebeuren kan.
Het is jammer, maar je kan niet aan 1 kant ontwapenen. Er zijn teveel voorbeelden wat er dan gebeuren kan.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Peda.
-
Een kleine 2000 jaar geleden heeft Iemand laten zien wat er gebeuren kan als je je niet verzet.Bonjour schreef: 15 mei 2025, 20:11 We zijn al in oorlog, er wordt alleen niet geschoten. Sites worden gehackt, kabels kapot gemaakt, winkelcentra in brand gestoken, verkiezingen gemanipuleerd.
-
- Moderator
Hij eindigde aan het kruis en zijn volgelingen hadden meer dan 300 jaar last van vervolgingen, volgens de verhalen.Jon schreef: 15 mei 2025, 20:16 Een kleine 2000 jaar geleden heeft Iemand laten zien wat er gebeuren kan als je je niet verzet.
Ik weet niet op dat de beste route is. Bovendien gaat het niet om vrijheid van religie, maar om allerlei andere vrijheden, waaronder de democratie.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Peda.
-
Ik vind het een geen goede instelling als men kennis heeft van de geestelijke mens, de natuurlijke mens maar in de steek te laten. Vandaar dat ik een strikte scheiding toepas. Het Koninkrijk is de mens niet gegeven om dan onverschillig te worden. Vandaar dat ik wel degelijk wat zie in defensie.Jon schreef: 15 mei 2025, 19:58Tufkah schreef: 15 mei 2025, 19:51
Ik ben geen eindtijdgelovige. Er is de zintuigelijk, geziene wereld waar we alle dagen naar kijken. En er is het Koninkrijk Gods wat in uw zien kan zijn. Dit topic gaat over de zintuigelijk, geziene wereld met de vraagstelling of we onze defensie op peil moeten brengen. Het Koninkrijk Gods staat geheel en voor 100 % buiten die vraagstelling.
Met je eens dat het Koinkrijk Gods geheel en voor 100 % buiten die vraagstelling staat. Vandaar dat ik geen Heil zie in bewapening. De natuurlijke mens bewapent zich. De geestelijke mens heeft geen wapens nodig en vraagt zich dat niet eens af.
-
Volkomen helder. Dankjewel voor de toelichting.Tufkah schreef: 15 mei 2025, 20:24Ik vind het een geen goede instelling als men kennis heeft van de geestelijke mens, de natuurlijke mens maar in de steek te laten. Vandaar dat ik een strikte scheiding toepas. Het Koninkrijk is de mens niet gegeven om dan onverschillig te worden. Vandaar dat ik wel degelijk wat zie in defensie.Jon schreef: 15 mei 2025, 19:58