James Webb Telescope: Vreemde ontdekkingen
-
- Man/Vrouw: M
James Webb Telescope: Vreemde ontdekkingen
De James Webb Telescope heeft meerdere melkwegstelsels waargenomen als de onze. Met vrijwel gelijke afmetingen en gelijkenis aan ons melkwegstelsel.
https://www.youtube.com/watch?v=oc1rd62gqkQ
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
-
Re: James Webb Telescope: Vreemde ontdekkingen
Meerdere melkwegstelsel geen nieuws dat wisten we al;en logisch dat er meerderen zijn.
VERITAS VOS LIBERABIT.
-
Het lijken kopieën van ons stelsel. Daarom denk ik dat er parallelle universa worden ontdekt.

Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
-
Dat zou heel goed kunnen,zelf denk ik dat het wel zo is.Messenger schreef: 15 mei 2025, 15:32 Het lijken kopieën van ons stelsel. Daarom denk ik dat er parallelle universa worden ontdekt.![]()
![]()
VERITAS VOS LIBERABIT.
-
Nee, dat is niet wat er wordt gezegd.Messenger schreef: 15 mei 2025, 15:32 Het lijken kopieën van ons stelsel. Daarom denk ik dat er parallelle universa worden ontdekt.![]()
![]()
Jammer wel, al die zelfgemaakte video's op Youtube over James Webb, die geen van allen afkomstig zijn van het Space Telescope Science Institute.
-
Heel interessant, Messenger. Dank voor het delen.Messenger schreef: 15 mei 2025, 10:51 De James Webb Telescope heeft meerdere melkwegstelsels waargenomen als de onze. Met vrijwel gelijke afmetingen en gelijkenis aan ons melkwegstelsel.

Tenzij iemand wederom geboren wordt, kan hij het Koninkrijk Gods niet zien. (Johannes 3:3-4)
-
Diezelfde kosmos zit ook binnenin je.
Tenzij iemand wederom geboren wordt, kan hij het Koninkrijk Gods niet zien. (Johannes 3:3-4)
-
Waarom volgt het één volgens jou uit het ander?Messenger schreef: 15 mei 2025, 15:32 Het lijken kopieën van ons stelsel. Daarom denk ik dat er parallelle universa worden ontdekt.![]()
![]()
Als ik twee regenboog vlaggen zie denk ik ook niet dat ik een parallel universum heb ontdekt.
Waarom heb jij dat hier wel?
-
Het betreft geen foto's van regenboogvlaggen maar foto's van mogelijk sterrenstelsels die op onze Melkweg lijken.Dat_beloof_ik schreef: 16 mei 2025, 06:07Waarom volgt het één volgens jou uit het ander?Messenger schreef: 15 mei 2025, 15:32 Het lijken kopieën van ons stelsel. Daarom denk ik dat er parallelle universa worden ontdekt.![]()
![]()
Als ik twee regenboog vlaggen zie denk ik ook niet dat ik een parallel universum heb ontdekt.
-
Ja.Messenger schreef: 16 mei 2025, 08:33Het betreft geen foto's van regenboogvlaggen maar foto's van mogelijk sterrenstelsels die op onze Melkweg lijken.Dat_beloof_ik schreef: 16 mei 2025, 06:07
Waarom volgt het één volgens jou uit het ander?
In beide gevallen gaat om zaken die we kennen en waar we elders een zaak aantreffen die er veel op lijkt.
Ik pak nu 2 regenboogvlaggen, maar had ook 2 zonnen of planeten kunnen pakken, dat maakt voor het principe niet uit.
Waarom zie jij bij een sterrenstelsel een parallel universum en bij een regenboogvlag niet?
Los van het feit dat ons melkwegstelsel bijna 2 x zo groot is en 1000 x zoveel sterren heeft (bepaald geen kopie dus):
De clou is uiteraard dat het verband dat jij legt, er niet is.
Vandaar dat ik aan je vraag waarom volgens jou wél het één uit het ander volgt.
-
‘In het huis mijns Vaders zijn vele woningen – anders zou Ik het u gezegd hebben – want Ik ga heen om u plaats te bereiden;’Messenger schreef: 15 mei 2025, 15:32 Het lijken kopieën van ons stelsel. Daarom denk ik dat er parallelle universa worden ontdekt.![]()
![]()
Het evangelie naar Johannes 14:2 NBG51
https://bible.com/bible/328/jhn.14.2.NBG51
-
Een melkwegstelsel is zeker niet gelijk aan een universum.Messenger schreef: 15 mei 2025, 15:32 Het lijken kopieën van ons stelsel. Daarom denk ik dat er parallelle universa worden ontdekt.![]()
![]()
De idee van parallelle universa is een uiterst hypothetische speculatie, het feitelijk waarnemen van een op ons melkwegstelstel qua"' vorm "' gelijkend
ander sterrenstelsel is van een andere aard. De zwaartekracht-werking beperkt bij grotere en zeer grote "'objekten"' de vrijheid van vorm.
Denk bijvoorbeeld op veel kleinere schaal aan de "" bol "'-vorm van grotere hemellichamen, welke gelijkende "' bol "-vorm ook wordt veroorzaakt door de zwaartekracht.