Fantasie boeken

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Waarom
Man/Vrouw: V

Fantasie boeken

Bericht door Waarom »

Ik lees graag boeken, ik ben christelijk en heb een tijd gehad waarin in deed wat ik wilde. Dat was ook zo met boeken. Ik las alles wat ik wilde. Vooral de fantasie boeken zijn/waren mijn ding. Nu ik weer dichter naar het geloof ga en weer de goede dingen wil doen en mijn leven wil beteren, kan/ wil ik die boeken niet meer lezen aangezien de inhoud niet al te netjes was. Ik mis de wereld van de fantasie wel om in te verdwijnen en ik vraag me af moet ik naar dit soort boeken zoeken zonder de inhoud wat niet netjes is of moet ik de hele categorie fantasie achter mij laten en het vergeten?
Robert Frans
Man/Vrouw: M

Re: Fantasie boeken

Bericht door Robert Frans »

Wat versta je onder 'niet netjes'? Want hoe strenger je definitie daarvan is, hoe lastiger het natuurlijk wordt om geschikte boeken te vinden.
Vrede en alle goeds
Tufkah

Bericht door Tufkah »

Zo erg is het fantasy-genre toch niet? Niet dat ik het lees, maar het is mijn genre nu eenmaal niet.
Probeer nooit een varken te leren zingen; het verspilt je tijd en je irriteert het varken.
Leon

Bericht door Leon »

Er was wat ophef over Harry Potter, de wereld van magie, tovenaars en heksen. Zodra je fantasie in die wereld belandt ga je gevaar lopen. Magie is echt iets voor het ego ( macht ) hoewel Jezus ook magische dingen deed is zijn kruisdood daar het gevolg van. Het zelf in de hand nemen van de wereld van energie is niet aan te raden, dat kan je beter aan God laten. De denkbeelden uit fantasieboeken geven raar denken en weerhouden je van de evangelie. Beter kanje het verder laten, om je geest rust te geven.

Maar goed de wereld van wetenschap is vaak ook heel magisch.
[onderzoekt alle dingen, en behoudt het goede]
Tufkah

Bericht door Tufkah »

Ik zie weinig kwaad in de sprookjeswereld van magie, tovenaars en heksen. Een mens ontwikkelt nu eenmaal fantasieën. En je kunt nu eenmaal alleen 'kennen' aan het tegendeel. Tegenwoordigheid van geest is geheel zonder fantasie. Met tegenwoordigheid is ieder mens geboren, je ontwikkelt 'fantasie' en je keert weer terug naar waar je vandaan kwam als kind zijnde : tegenwoordigheid.

Dan weet je ook dat de wereld waarin we leven fantasie is, maar een fantasie die je niet zelf hebt bedacht.
Probeer nooit een varken te leren zingen; het verspilt je tijd en je irriteert het varken.
Tiberius Claudius

Bericht door Tiberius Claudius »

Ik houdt van: Fantasy , Horror , SF , ( Spaghetti ) Western , .....

Natuurlijk komen daar zaken in voor die anderen niet netjes vinden.
(Pietje Bel is ook niet altijd netjes)

In het algemeen is echter de huidige Non-Fiction heel wat erger op dit gebied.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?