Petra schreef: 23 feb 2022, 06:22
MagereHein schreef: 22 feb 2022, 19:34
Maar gelovigen zijn t nooit eens met elkaar. Neem alleen al de verscheidenheid aan religies, denominaties en persoonlijke overtuigingen
Ja, dat klopt.
What else is new?
Seculieren zijn het toch ook nooit met elkaar eens.
Tenminste... het enige waar anti theïsten het over eens zijn is hun anti theïsme .. maar verder...
Het bestrijden van een gezamenlijke vijand schijnt wel te verzusteren/verbroederen, wat dat betreft zou het denk ik een zegen voor de mensheid zijn als er een alien invasie kwam.
What else is new? vraag je. Het is gewoon DE reden dat is godsgeloof of geloof in onbewijsbare zaken in t algemeen met enorme argusogen bekijk. We zijn er al te lang ingetuind. Dan doel ik op waarzeggerij, homeopathie, sekten (waaronder dus ook de JG) en religieuze overtuigingen in t algemeen. Overtuigingen waarin mensen zeer zelfverzekerd geloven, maar hetgeen ze nooit (onder gecontroleerde testomgevingen) hard kunnen maken. Al deze geloofsovertuigingen vallen dan steeds weer door de mand, waarna het even lijkt te luwen alvorens (in andere vorm) de kop weer op te steken.
Daarna ga je gelijk over op anti theïsten, maar gebruik liever de term atheïsten. Die zijn het wat theïsme betreft allemaal eens met elkaar. Ze geloven niet in t bestaan van goden. Enige verschil is dat er impliciet en expliciete atheïsten zijn.
Mijn doel is dan ook niet, zoals je lijkt te suggereren, om een gezamenlijke vijand(?) te bestrijden maar om mijn visie duidelijk te maken adv vele motivaties die aan de andere kant te enen malen ontbreken.
Een Russische invasie is niet voldoende? Wordt de gehele aardbol Stalinistisch communist. Nee Petra, geef mij maar een maatschappij die op feitelijke menselijke informatie gebaseerd is
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day