Mmm, waar heb ik gezegd dat ik naar een bepaald soort dood verlang? En wat voor soort dood is dat dan? Graag een antwoord.Piebe 2 punt 1 schreef:Ik ben van mening dat een ieder die Christus verwerpt en het eeuwige leven niet wenst, de dood waarnaar Zolderworm verlangt zal krijgen.Rechtuit schreef:Als je zorgt en vastlegt dat ze je niet aansluiten aan machine,s kan en mens rustig dood gaan.Kan ook zijn je wordt heel oud en je gaat rustig dood op natuurlijke wijze.Is het dan afgelopen????? Neen. Voorts dat soort discussie lopen altijd uit op welles nietes.vrolijke schreef:Volgens de (meeste) religies gaat het leven na de dood verder.
Als ik sterf, vind ik dat wel niet prikkelend, maar wil niet percé verderleven. Ik ben blij dat ik mocht leven. Maar daarnaa wil ik gewoon sterven.
Bestaat er een mogelijkheid daaraan te ontkomen?
Bestaat er een mogelijkheid gewoon dood te gaan?
Maar een mens vindt het niet leuk om dood te gaan logisch want daar ben je ook niet voor geboren.Dood gaan is je Hemelse geboorte dag, toch een mooi vooruit zicht.
¦LB¦ Dood gaan
-
- Man/Vrouw: M
Re: ¦LB¦ Dood gaan
Only dead fish go with the flow
-
Dat kan ik uiteraard niet uitsluiten. Een feit is echter dat dergelijke ervaringen zeer realistisch zijn. Het is alsof je gewoon wakker bent. Als jij 's morgens opstaat en daarna aan je ontbijt zit, dan weet je ook dat het werkelijkheid is. Zo is het ook met uittredingen. Alles is zo echt alsof je gewoon wakker bent. Maar misschien zijn je hersenen in staat je een ervaring voor te spiegelen die even realistisch is als de wereld om je heen als je gewoon wakker bent en op je werk zit. Per slot wordt ook de ervaring van de werkelijkheid, wanneer je gewoon wakker bent, in je hersenen geschapen op basis van de informatie die je zintuigen binnenkomt. Feit is echter dat ik tijdens de meeste uittredingen gewoon mijn huis zag in alle details. Dat complete beeld zou dan in je geheugen aanwezig moeten zijn, als een soort fotografisch geheugen. Maar goed, het is niet uitgesloten. Bijzonder is echter ook dat je jezelf in bed ziet liggen op of de bank. En dat ik soms dingen op afstand heb gezien, die bij nadere inspectie ter plekke nadat ik uit mijn uittreding was gekomen, precies bleken te kloppen met de werkelijkheid. Mijn conclusie is dus dat ik werkelijk uit mijn lichaam ben getreden. Maar het zeker weten, dat kan natuurlijk niet.JW88 schreef:Op vakantie naar Zwitserland is wel heel iets anders dan op vakantie naar een parallelle wereld heh Zolderworm.....
Het zou natuurlijk prima een illusie kunnen zijn die je met je eigen fantasie gecreëerd hebt, waardoor je dacht dat je het echt beleefde.
-
- Man/Vrouw: V
Ik las daar vroeger dingen over en een vrouw ging uittreden en ergens heen en iemand ging een foto van d'r maken, wat natuurlijk niet lukte, maar ze zei wel geirriteerd dat ze last had gehad van die flits en of ie dat niet meer wilde doen.Zolderworm schreef: Dat kan ik uiteraard niet uitsluiten. Een feit is echter dat dergelijke ervaringen zeer realistisch zijn. Het is alsof je gewoon wakker bent. Als jij 's morgens opstaat en daarna aan je ontbijt zit, dan weet je ook dat het werkelijkheid is. Zo is het ook met uittredingen. Alles is zo echt alsof je gewoon wakker bent. Maar misschien zijn je hersenen in staat je een ervaring voor te spiegelen die even realistisch is als de wereld om je heen als je gewoon wakker bent en op je werk zit. Per slot wordt ook de ervaring van de werkelijkheid, wanneer je gewoon wakker bent, in je hersenen geschapen op basis van de informatie die je zintuigen binnenkomt. Feit is echter dat ik tijdens de meeste uittredingen gewoon mijn huis zag in alle details. Dat complete beeld zou dan in je geheugen aanwezig moeten zijn, als een soort fotografisch geheugen. Maar goed, het is niet uitgesloten. Bijzonder is echter ook dat je jezelf in bed ziet liggen op of de bank. En dat ik soms dingen op afstand heb gezien, die bij nadere inspectie ter plekke nadat ik uit mijn uittreding was gekomen, precies bleken te kloppen met de werkelijkheid. Mijn conclusie is dus dat ik werkelijk uit mijn lichaam ben getreden. Maar het zeker weten, dat kan natuurlijk niet.
-
Pardon, ik had het niet goed gelezen en u verward met Vrolijke en wat hij erover schreef, zie bovenste quote.Zolderworm schreef:Mmm, waar heb ik gezegd dat ik naar een bepaald soort dood verlang? En wat voor soort dood is dat dan? Graag een antwoord.Piebe 2 punt 1 schreef:Ik ben van mening dat een ieder die Christus verwerpt en het eeuwige leven niet wenst, de dood waarnaar Zolderworm verlangt zal krijgen.Rechtuit schreef:Als je zorgt en vastlegt dat ze je niet aansluiten aan machine,s kan en mens rustig dood gaan.Kan ook zijn je wordt heel oud en je gaat rustig dood op natuurlijke wijze.Is het dan afgelopen????? Neen. Voorts dat soort discussie lopen altijd uit op welles nietes.vrolijke schreef:Volgens de (meeste) religies gaat het leven na de dood verder.
Als ik sterf, vind ik dat wel niet prikkelend, maar wil niet percé verderleven. Ik ben blij dat ik mocht leven. Maar daarnaa wil ik gewoon sterven.
Bestaat er een mogelijkheid daaraan te ontkomen?
Bestaat er een mogelijkheid gewoon dood te gaan?
Maar een mens vindt het niet leuk om dood te gaan logisch want daar ben je ook niet voor geboren.Dood gaan is je Hemelse geboorte dag, toch een mooi vooruit zicht.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
-
Nou, ik weet wel dat ik soms last had van elektriciteitskabels in de muur. Niet dat ik er niet doorheen kwam. Maar die geven een zekere weerstand.coby schreef:Ik las daar vroeger dingen over en een vrouw ging uittreden en ergens heen en iemand ging een foto van d'r maken, wat natuurlijk niet lukte, maar ze zei wel geirriteerd dat ze last had gehad van die flits en of ie dat niet meer wilde doen.Zolderworm schreef: Dat kan ik uiteraard niet uitsluiten. Een feit is echter dat dergelijke ervaringen zeer realistisch zijn. Het is alsof je gewoon wakker bent. Als jij 's morgens opstaat en daarna aan je ontbijt zit, dan weet je ook dat het werkelijkheid is. Zo is het ook met uittredingen. Alles is zo echt alsof je gewoon wakker bent. Maar misschien zijn je hersenen in staat je een ervaring voor te spiegelen die even realistisch is als de wereld om je heen als je gewoon wakker bent en op je werk zit. Per slot wordt ook de ervaring van de werkelijkheid, wanneer je gewoon wakker bent, in je hersenen geschapen op basis van de informatie die je zintuigen binnenkomt. Feit is echter dat ik tijdens de meeste uittredingen gewoon mijn huis zag in alle details. Dat complete beeld zou dan in je geheugen aanwezig moeten zijn, als een soort fotografisch geheugen. Maar goed, het is niet uitgesloten. Bijzonder is echter ook dat je jezelf in bed ziet liggen op of de bank. En dat ik soms dingen op afstand heb gezien, die bij nadere inspectie ter plekke nadat ik uit mijn uittreding was gekomen, precies bleken te kloppen met de werkelijkheid. Mijn conclusie is dus dat ik werkelijk uit mijn lichaam ben getreden. Maar het zeker weten, dat kan natuurlijk niet.
-
- heet nu: Snelheid
Re: Dood gaan
Uittredingen zijn een realiteit.In een OK kan het nog wel is voor komen chirurgen kunnen daar belangwekkende dingen over vertellen.DeZoeker schreef:Er was sprake van bewuste opwekking van die uittredingen? Komt meer op me over als iets paranormaals dan als iets religieus...Tegenwoordig heb ik geen uittredingen meer...
Dood gaan is niets anders dan een eeuwige verlaten van het stoffelijk lichaam.Men zou kunnen zeggen een uittreding maar dan voorgoed.
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.