¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Tin
Beheerder
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Tin »

Piebe 2 punt 1 schreef: Wat zei ik over het WTG en het jodendom? Zoek de overeenkomsten, wie oren om te horen heeft.... Ik kan er nog veel dieper op ingaan desgewenst, maar een ban zal dan onvermijdelijk zijn. :lol:
Nou, laat maar verder dan, het is zo'n gedoe met dat geban. :clown:
Ik zag overigens ook aardig wat overeenkomst tussen WTG en zich op heel oude bronnen beroepende christenen voorbij komen vandaag.
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
Piebe Paulusma

Bericht door Piebe Paulusma »

Tin schreef:
Piebe 2 punt 1 schreef: Wat zei ik over het WTG en het jodendom? Zoek de overeenkomsten, wie oren om te horen heeft.... Ik kan er nog veel dieper op ingaan desgewenst, maar een ban zal dan onvermijdelijk zijn. :lol:
Nou, laat maar verder dan, het is zo'n gedoe met dat geban. :clown:
Ik zag overigens ook aardig wat overeenkomst tussen WTG en zich op heel oude bronnen beroepende christenen voorbij komen vandaag.
Klopt, het Arianisme, een joodse matrijs in het oude christendom. Dergelijke stromingen zijn het jodendom onder een valse vlag.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Eliyahu

Bericht door Eliyahu »

callista schreef:
Eliyahu schreef: Bs'd

Kerstfeest is een heidens feest, en de kerstboom is het overblijfsel van de germaanse aanbidding van bomen.

Wie viert er zo'n feest?

Godvrezenden of heidenen?
Beiden...
Bs'd

Nee, alleen heidenen. Iemand die de vreze des Heren heeft die zal zich verre houden van alles wat van heidendom en afgoderij af komt.
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Eliyahu

Bericht door Eliyahu »

Wajehie schreef:
Eliyahu schreef:Kerstfeest is een heidens feest, en de kerstboom is het overblijfsel van de germaanse aanbidding van bomen.

Wie viert er zo'n feest? Godvrezenden of heidenen?
Weet je nog steeds niet dat het pure misleiding is.
Iedereen denkt dat ze met kerst de boom aanbidden die in de kamer is gezet maar het is niet wat het lijkt.
En je hebt het niet van mij, 'k weet ondertussen behoorlijk zeker dat christenen dan de geboorte van Jezus vieren.
Bs'd

En waarom moet dat met een heidens feest en heidense afgodische gebruiken?
Eliyahu

Bericht door Eliyahu »

Piebe 2 punt 1 schreef:
Eliyahu schreef:
Rechtuit schreef:
Piebe 2 punt 1 schreef:Denk dat ie bang is voor kerstbomen en cadeautjes. :clown:
Dat heb je met ongelovigen en heidenen :D :clown: :w
Bs'd

Kerstfeest is een heidens feest, en de kerstboom is het overblijfsel van de germaanse aanbidding van bomen.

Wie viert er zo'n feest? Godvrezenden of heidenen?
Wat zei ik over het WTG en het jodendom? Zoek de overeenkomsten, wie oren om te horen heeft.... Ik kan er nog veel dieper op ingaan desgewenst, maar een ban zal dan onvermijdelijk zijn. :lol:
Bs'd

Ontken jij dat het kerstfeest een heidens feest is en dat de kerstboom een overblijfsel is van de germaanse aanbidding van bomen?
Eliyahu

Bericht door Eliyahu »

Piebe 2 punt 1 schreef:Het cryptojodendom is een religie die vermomd is als een andere, zodat het lijkt dat de jood bijvoorbeeld christen of moslim is. Een jood kan Jehovah's Getuige worden in tijden van nood en toch zijn eigen religie praktiseren. Pas als je belijdt dat Jezus Christus de Vader is, de Eeuwige Vader en schepper van het universum, zoals Thomas, dan beginnen ze te stuiteren. :roll:
Bs'd

Maar hij is toch de zoon, en niet de vader?? :?: :?: :?:
Eliyahu

Bericht door Eliyahu »

Alpha schreef: Ik volg geen menselijke leringen, dus ook geen Kerstmis.
Bs'd

Als je de heidense feestdagen afgeschaft hebt, dan wordt het misschien toch eens tijd voor Gods heilige dagen.

Je zou kunnen beginnen met het loofhuttenfeest:

"Het zal geschieden dat al de overgeblevenen van alle heidenvolken die tegen Jeruzalem zijn opgerukt, van jaar tot jaar zullen opgaan om zich neer te buigen voor de Koning, J-H-W-H van de legermachten, en om het Loofhuttenfeest te vieren.
17 Het zal geschieden dat er geen regen zal vallen op hem die uit de geslachten van de aarde niet zal opgaan naar Jeruzalem om zich voor de Koning, J-H-W-H van de legermachten, neer te buigen.
18 Als het geslacht van de Egyptenaren, waarop geen regen is gevallen, niet zal opgaan en komen, dan zal de plaag komen waarmee J-H-W-H de heidenvolken zal treffen die niet zullen optrekken om het Loofhuttenfeest te vieren.
19 Dit zal de straf zijn voor de zonde van Egypte en de straf voor de zonde van alle heidenvolken die niet zullen opgaan om het Loofhuttenfeest te vieren."
Zach 14
BdO

Bericht door BdO »

Piebe 2 punt 1 schreef:
BdO schreef:
Piebe 2 punt 1 schreef: Waarmee je bevestigt wat Rechtuit zegt. Eigenwillige godsdienst is een kwalijke zaak binnen het zuivere christendom, dat vind je vast vervelend en velen met jou, maar toch is het zo. Sorry. ;)
Nee hoor, ik vind het niet vervelend, ik vind het gewoon onzin.
Potverdikke, je blaast me zowat uit mijn sokken met je kennis van zaken en dito inhoudelijke reactie! [/onzin]
Tja, wat valt er meer te zeggen over het volstrekt willekeurig gebruiken van de begrippen "zuiver" en " oorspronkelijk"? Wat zuiver Christendom is, hangt af van de door jou zelf gekozen of aanvaarde definitie, en dat er geen definitie mogelijk is die meer oorspronkelijk is dan een andere heb ik al aangegeven. Jij hangt de definitie aan van wat we nu zien als kerkvaders. Dat kan. Daarbij zeg je dat dit Christendom meer oorspronkelijk is. Dat klopt niet. Als er een paar dingetjes iets anders waren gelopen dan hadden we nu Arius als een zeer groot kerkvader gezien, en wat jij nu kerkvaders noemt als ketters. Dan hadden we net wat minder boekjes overgehouden van die kerkvaders, want er waren dan wat meer van verbrand. Mogelijk zou ook de bijbel er nog iets anders hebben uitgezien, als is mijn voorbeeld Arius daarvoor misschien een beetje laat. De stroming van de kerkvaders zou dan zo rond 600 ergens wel zijn uitgestorven, en dan zou het inderdaad niet lijken alsof hun ketterijen minder oorspronkelijk zouden zijn.

Het probleem met het begrip oorspronkelijk is dat de wat latere geschiedenis ons beeld kleurt van hoe het oorspronkelijk zou zijn geweest.

Het begrip "zuiver" is gewoon wat je zelf leuk vindt. Jij houdt van wat we nu kerkvaders noemen, ik vind het prima. Ik kijk niet zozeer naar of ze door de geschiedenis als kerkvader of ketter zijn afgeschilderd, ik probeer meer te kijken naar wat de standpunten waren - voor zover dat nog helder te krijgen valt. Kijken we naar de stijl van discussiëren van de kerkvaders/ketters dan zouden ze zelfs op dit forum ook allemaal een ban krijgen, dus met zuiverheid heeft het in dat opzicht toch al niks te maken.
Is deze 'golf' het 2e beest dat de macht van het 1e verkreeg? Is Jerusalem de vrouw die het berijdt?
Alpha

Bericht door Alpha »

Rechtuit schreef:Het wachttoren genootschap en die in hun net gevangen hebben zijn geen Christenen maar ze maken gebruik van Christelijke elementen.Het is een sekte die gezinnen uit een scheurt en veel ellende aanricht.
Lees de bevindingen van mensen die uit deze sekte ontsnapt zijn.
Kromme redenatie.
Het is bekend dat sommigen de gezonde leer niet verdragen en dan op de man gaan spelen.
Je haalt natuurlijk bij voorkeur informatie bij degenen die op staande voet “ontslagen” zijn.
Die hebben natuurlijk “de juiste kijk”.
Piebe Paulusma

Bericht door Piebe Paulusma »

Eliyahu schreef:
Piebe 2 punt 1 schreef:Het cryptojodendom is een religie die vermomd is als een andere, zodat het lijkt dat de jood bijvoorbeeld christen of moslim is. Een jood kan Jehovah's Getuige worden in tijden van nood en toch zijn eigen religie praktiseren. Pas als je belijdt dat Jezus Christus de Vader is, de Eeuwige Vader en schepper van het universum, zoals Thomas, dan beginnen ze te stuiteren. :roll:
Bs'd

God is de Eerste (de Vader) en de Laatste (de Zoon).
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Alloniempje
Man/Vrouw: V

Bericht door Alloniempje »

Alpha, je kent de aard van je sekte niet.
Ik wel.
Je leeft in een droomwereld waar je niet verder kijkt dan waar de ouderlingen je opdragen...
Ik ben niet uitgesloten overigens.
Heb je mijn linkjes al bekeken?
Alpha

Bericht door Alpha »

Flash Gordon schreef:
Alpha schreef:
Wajehie schreef:Het komt misschien duidelijk op je over omdat je de bijbel leest door de bril/leer van de leiders. 't Is wel de panklare uitleg van leiders die keer op keer fout zitten met de uitleg / interpretatie van de bijbel. Snap niet dat jij daarin meegaat.
Ik lees inderdaad de Bijbel met een bril, maar wel mijn eigen bril. Ik volg geen menselijke leringen, dus ook geen Kerstmis.
Gewoon uit nieuwsgierigheid he: die jezus waar jij in gelooft, is die nooit geboren?
De geboorte viering [van Jezus] komt niet uit de bijbel.
Geen enkele jood vierde zijn geboortedag, ook Jezus niet!

Kerstmis werd in of omstreeks 354 ingesteld door de Romeinse keizer.

Jezus gebood zijn volgelingen zijn dood op 14 Nissan te herdenken.
De meeste kerken doen dat niet.

Het is niets meer dan een gekerstend midwinterfeest.
Alpha

Bericht door Alpha »

Alloniempje schreef:De wat?
Afvalligen napraat?
Man, je moet je schamen.
Ontken eerst maar eens dat de twee getuigen regel niet geldt bij aangerande kinderen.
En ontken ook maar eens dat pedofielen de hand boven het hoofd wordt gehouden.
Dus wanneer ik jou daarvan beschuldig, hoeft er geen bewijs te zijn?

Dus die politieman, die door zijn dochter werd beschuldigd, moest maar vastgezet worden?
Dat gebeurde ook. Zijn hele leven werd verwoest door een valse beschuldiging.

Je bewijst weer zelf, dat je klakkeloos afvalligen napraat.

Je moest je schamen, mensen te beschuldigen, omdat zij zich aan de Bijbelse normen en waarden willen houden.
Alpha

Bericht door Alpha »

vrolijke schreef:
Alpha schreef:
vrolijke schreef:De werkwijze van alle sekten.
Jezus volgelingen werden ook tot een sekte bestempeld door gevestigde religie.
Je zult mij nooit het tegendeel horen beweren.

Zogouw er iemand verstoten wordt, als hij bepaalde regels niet vervolgd, kan je spreken van een sekte.
Vandaar ook dat in de eerste eeuw mensen uit de geloofsgemeenschap werden verwijderd. De Bijbelse regels werden gehandhaafd.

1 Korinthiërs 5:
13 terwijl God degenen oordeelt die buiten zijn? „Verwijdert de goddeloze [man] uit UW midden.” NWV
13 Hen die daarbuiten staan zal God oordelen. Doet den slechten mens uit uw midden weg LV.
Alpha

Bericht door Alpha »

callista schreef:
vrolijke schreef:
Alpha schreef:
vrolijke schreef:De werkwijze van alle sekten.
Jezus volgelingen werden ook tot een sekte bestempeld door gevestigde religie.
Je zult mij nooit het tegendeel horen beweren.

Zogouw er iemand verstoten wordt, als hij bepaalde regels niet vervolgd, kan je spreken van een sekte.
Komt binnen het christendom [waar het hier over gaat] niet alleen voor bij de JHG...maar ja, dat zul jij ook wel weten.
Ook bij de JHG gaat die verstoting niet altijd op....heb daar vorige maand nog een gesprek over gehad met twee JHG die hier aan de deur kwamen...nou ja aan de deur, we hebben wel meer dan een uur gebabbeld over van alles en nog wat.
JG volgen de Bijbelse regels en kunnen dat ook laten zien waar dat in de Bijbel staat, op welke manier je op zaken moet reageren.
Alpha

Bericht door Alpha »

Rechtuit schreef:En een huis wat verdeeld is zal geen stand houden ,en dat zie duidelijk bij protestanten.Hun persoonlijk geloofje is het middelpunt van het universum.
En het is toch zo duidelijk en ligt voor de hand.De echte Christen die vast houd aan de Apostelen en Kerkvaders is een vrijmens op weg naar een eeuwige mooie glorie volle toekomst.Zuiver Christen dom is gehoorzaamheid en gehoorzaamheid geeft vrijheid in alle opzichten.
De Bijbel zegt dit:
(Psalm 146:3) Stelt UW vertrouwen niet op edelen, Noch op de zoon van de aardse mens, aan wie geen redding toebehoort.
Alpha

Bericht door Alpha »

Inktvlam schreef:Ik vroeg om eerlijkheid !!!
Ik krijg weer teksten te lezen, die helemaal niet ter zake doen.
De beloofde profeten en profetieën zijn gewoon gekomen, daar geen leugenaar iets aan veranderen.
Im laat je zien, wat het Bijbelse standpunt is.
Alpha

Bericht door Alpha »

Wajehie schreef:Precies, je leest de bijbel met je wtg'bril en teksten die niet passen in dat straatje ontken je.
Maar je hebt nog geen antwoord gegeven waarom je de leer van leiders volgt die de plank steeds misslaan.
Btw wist niet dat kerstmis een lering was.
Met kerst heb ik ook een boom in huis en kamerplanten; een klok;een tv en last but not least een magnetron, ben ik dan ook een volger :mrgreen:
Begrijp dat je verplicht moet "evangeliseren" van die club. Wat mij betreft mag je best 6 uur rekenen voor al die antwoorden. ;)
Les nu eens wat ik schrijf, zo moeilijk is dat toch niet? Ik hou het zo eenvoudig mogelijk.

Dus er wordt NIET geleerd, dat Jezus op 25 December is geboren en dat je zijn geboorte dient te vieren?
Laat mij zien, waar Jezus opdroeg zijn geboorte te vieren?
Alloniempje
Man/Vrouw: V

Bericht door Alloniempje »

Je hebt dus niet de links gelezen die ik eerder gaf ivm 1975.
Jammer dat jij je zulke oogkleppen op laat houden.
Nogmaals, ik ben niet uitgesloten, praat met iedereen.
Waar jij beweer dat ik afvalligen napraat zal je toch eens moeten lezen, dan is de WTG afvallig, want ik citeer uit hun lectuur.

Overigens, ik heb het ouderlingenboek hier, ik weet precies waar en wanneer je bij misbruik moet handelen volgens de WTG
Het is allemaal om de schone schijn op te houden, en jij doe daar fanatiek aan mee.
Rechtuit
heet nu: Snelheid

Bericht door Rechtuit »

Alpha schreef:
Rechtuit schreef:En een huis wat verdeeld is zal geen stand houden ,en dat zie duidelijk bij protestanten.Hun persoonlijk geloofje is het middelpunt van het universum.
En het is toch zo duidelijk en ligt voor de hand.De echte Christen die vast houd aan de Apostelen en Kerkvaders is een vrijmens op weg naar een eeuwige mooie glorie volle toekomst.Zuiver Christen dom is gehoorzaamheid en gehoorzaamheid geeft vrijheid in alle opzichten.
De Bijbel zegt dit:
(Psalm 146:3) Stelt UW vertrouwen niet op edelen, Noch op de zoon van de aardse mens, aan wie geen redding toebehoort.
Je haalt er weer van alles bij waar het nou net niet over gaat. :w :w :idea:
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Flash Gordon
(vroegere naam: Zo Hee)

Bericht door Flash Gordon »

Alpha schreef:De geboorte viering [van Jezus] komt niet uit de bijbel.
Geen enkele jood vierde zijn geboortedag, ook Jezus niet!

Kerstmis werd in of omstreeks 354 ingesteld door de Romeinse keizer.

Jezus gebood zijn volgelingen zijn dood op 14 Nissan te herdenken.
De meeste kerken doen dat niet.

Het is niets meer dan een gekerstend midwinterfeest.
Mooie verhalen, maar geen antwoord op mijn vraag. Dus nog maar een keer: is die jezus die voor jou belangrijk is ooit geboren?
2 miljoen. TWEE MILJOEN!
Wajehie

Bericht door Wajehie »

Alpha schreef:
Wajehie schreef:Precies, je leest de bijbel met je wtg'bril en teksten die niet passen in dat straatje ontken je.
Maar je hebt nog geen antwoord gegeven waarom je de leer van leiders volgt die de plank steeds misslaan.
Btw wist niet dat kerstmis een lering was.
Met kerst heb ik ook een boom in huis en kamerplanten; een klok;een tv en last but not least een magnetron, ben ik dan ook een volger :mrgreen:
Begrijp dat je verplicht moet "evangeliseren" van die club. Wat mij betreft mag je best 6 uur rekenen voor al die antwoorden. ;)
Les nu eens wat ik schrijf, zo moeilijk is dat toch niet? Ik hou het zo eenvoudig mogelijk.

Dus er wordt NIET geleerd, dat Jezus op 25 December is geboren en dat je zijn geboorte dient te vieren?
Laat mij zien, waar Jezus opdroeg zijn geboorte te vieren?
Lossen jullie elkaar af ?
Je kunt het prima vieren op basis van WTG schrijfsels/kennis.
Want wat is er mis met eerbetoon/respect.
http://www.jwfacts.com/watchtower/celebrations.php
"Even though Christmas is not the real anniversary of our Lord's birth, but more properly the annunciation day or the date of his human begetting (Luke 1:28), nevertheless, since the celebration of our Lord's birth is not a matter of divine appointment or injunction,but merely a tribute of respect to him, it is not necessary for us to quibble particularly about the date. We may as well join with the civilized world in celebrating the grand event on the day which the majority celebrate - "Christmas day.""
Zion's Watch Tower 1904 Dec 1 p.364
Eliyahu

Bericht door Eliyahu »

Piebe 2 punt 1 schreef:
Eliyahu schreef:
Bs'd

Bs'd

Dus jouw God is zijn eigen vader, en tegelijkertijd zijn eigen zoon?
Alpha

Bericht door Alpha »

Piebe 2 punt 1 schreef:
Eliyahu schreef:
Bs'd

1 Een openbaring door Jezus Christus, die God hem gegeven heeft
Jezus citeert dus de woorden van JHWH.

Vandaar dat deze tekst hier zo wordt weergegeven:
8 „Ik ben de Alfa en de Omega,” zegt Jehovah God, „Hij die is en die was en die komt, de Almachtige.”

Jezus is niet de "El Sjaddai", de Almachtige.

Openbaring 21:
5 En Degene die op de troon was gezeten, zei: „Zie! Ik maak alle dingen nieuw.” Ook zegt hij: „Schrijf, want deze woorden zijn getrouw en waarachtig.” 
6 En hij zei tot mij: „Ze zijn geschied! Ik ben de Alfa en de Omega, het begin en het einde. Aan een ieder die dorst heeft, zal ik uit de bron van het water des levens geven om niet.

Hier is Jezus aan het woord.
Hij zegt hier niet dat hij almachtig is.
Door middel van hem is eeuwig leven te verkrijgen aangezien hij bij zijn vader voor ons bemiddeld.

Wanneer on-Bijbelse leer aan je geloof is toegevoegd, dan ontbreekt het aan het benodigde onderscheidingsvermogen en kan je niet naar "de geest" lezen, maar naar "de letter".  
Alpha

Bericht door Alpha »

Alloniempje schreef:Alpha, je kent de aard van je sekte niet.
Ik wel.
Je leeft in een droomwereld waar je niet verder kijkt dan waar de ouderlingen je opdragen...
Ik ben niet uitgesloten overigens.
Heb je mijn linkjes al bekeken?
Inderdaad weten afvalligen het beter.
Ik heb vaker naar afvalligen links gekeken.

Er was er een die betrapt was met zijn vriendin in bed en was daar trots op.
Een ander persoon deed uit de doeken op de voorpagina, hoe zij overspel had gepleegd.

Toch erg, he, dat je daar ook al voor uitgesloten wordt.

Ouderlingen geven overigens raad, die op de Bijbel is gebaseerd.
De Bijbelse normen en waarden worden door hen gehandhaafd, op dezelfde manier als in de eerste eeuw, geheel overeenkomstig Bijbelse instructies.

Jou droom zal een nachtmerrie worden aan het einde der dagen.