Piebe 2 punt 1 schreef:Eliyahu schreef:Piebe 2 punt 1 schreef:Het cryptojodendom is een religie die vermomd is als een andere, zodat het lijkt dat de jood bijvoorbeeld christen of moslim is. Een jood kan Jehovah's Getuige worden in tijden van nood en toch zijn eigen religie praktiseren. Pas als je belijdt dat Jezus Christus de Vader is, de Eeuwige Vader en schepper van het universum, zoals Thomas, dan beginnen ze te stuiteren.
Bs'd
Maar hij is toch de zoon, en niet de vader??
God is de Eerste (de Vader) en de Laatste (de Zoon).
1 Een openbaring door Jezus Christus, die God hem gegeven heeft
Jezus citeert dus de woorden van JHWH.
Vandaar dat deze tekst hier zo wordt weergegeven:
8 „Ik ben de Alfa en de Omega,” zegt Jehovah God, „Hij die is en die was en die komt, de Almachtige.”
Jezus is niet de "El Sjaddai", de Almachtige.
Openbaring 21:
5 En Degene die op de troon was gezeten, zei: „Zie! Ik maak alle dingen nieuw.” Ook zegt hij: „Schrijf, want deze woorden zijn getrouw en waarachtig.”
6 En hij zei tot mij: „Ze zijn geschied! Ik ben de Alfa en de Omega, het begin en het einde. Aan een ieder die dorst heeft, zal ik uit de bron van het water des levens geven om niet.
Hier is Jezus aan het woord.
Hij zegt hier niet dat hij almachtig is.
Door middel van hem is eeuwig leven te verkrijgen aangezien hij bij zijn vader voor ons bemiddeld.
Wanneer on-Bijbelse leer aan je geloof is toegevoegd, dan ontbreekt het aan het benodigde onderscheidingsvermogen en kan je niet naar "de geest" lezen, maar naar "de letter".