vrolijke schreef:Als er hier gesproken wordt, over "geloven in God", wordt er meestal van uit gegaan, dat het de christelijke God is.
Vooruitgaand van de kennis die wij over het universum hebben, is een God die gelijkenis zou hebben met een menselijk wezen, eigenlijk volkomen absurd.
Voor mij, vallen dus ook andere, door mensen voorgestelde Goden, buiten mijn voorstellingsvermogen.
Kan mij iemand volgen?
Excuseer dat ik even de eerste post quoteer maar ik vond het wel een zeer interessante vraag die gesteld word. Hoe langer het menselijk ras leeft, hoe meer een goddelijk wezen het gezicht van een mens begon te krijgen.
Destijds bij de Inca's of het oude Egypte waren dieren eerder bekeken als goden waaronder Huracan of Anubis.
Aangezien de mens het laatste nieuw wezen is op aarde is dit geloofwaardiger dan dat een man met grijze baard een god kan zijn.
Er zijn te veel vergelijkbare kenmerken op het menselijk lichaam van een aap...en zeg nu niet waarom er nog apen zijn, dat is gewoon een ander soort aap...paard/zebra/ezel. Dezelfde familie dus.
Mijn heer is geen mens, ik kan dus makkelijk zeggen dat een menselijke god iets absurd is...ook...uit niks ontstaat er niks, uit het levensloze ontstaat leven...waar komt een menselijke god met kenmerken van een aap dan vandaan?
Er zitten zoveel gaten in die moderne religies die vooral gebaseerd zijn op angst, massahysterie, begeerte en eigen belang. Maar het meest van al...waarom een mens? Dit heb ik nooit begrepen in die moderne religies zoals het christendom of Islam die gewoon 40 maagden verwacht voor een eeuwigheid groepsex. Misschien de kracht van de groepsgeest...I don't know for sure.
Hoe gelooft iemand zoiets...goede vraag.