Kijk en hier gaat het dus mis, het enige juiste antwoord op vragen zoals bv ''hoe is het leven precies ontstaan'' en ''waarom bestaat de mens?'' is: DAT WEET NIEMAND! Jij niet, ik niet, niemand niet, maar voor gelovigen is dat zo moeilijk te accepteren dat ze het maar in gaan vullen met iets bovennatuurlijks in dit geval God, omdat een antwoord nog altijd beter is dan geen antwoord, God van de gaten dus, accepteer gewoon dat er op sommige vragen (nog) geen antwoord is, is dat nou werkelijk zo moeilijk?Allie schreef:
Waarom beantwoordt hij de belangerijke vragen niet?
Hoe is het leven onstaan? Komt intelligentie uit materie? Als atheisme geen geloof is waarom gebruiken jullie dan abiogenesis om evolutie kracht bij te zetten?
De vragen in het filmpje zijn duidelijk domme vragen, dat zal ik je geven.
Op 1 na. Is atheisme een geloof, alleen z'n antwoord is fout. Of hij weigerd dat te zien of hij weet niet wat hij moet geloven om atheist te zijn.
Niet aanvallend bedoeld, even goeie vrienden. Maar als christenen moeilijke vragen moeten beantwoorden, wordt dat ook van de andere kant verwacht. Ik wacht geduldig op je antwoord.
De vragen in het filmpje is zijn idd domme vragen van gelovigen ja, dat klopt zeker.
Atheïsme is een term die gelovigen mij geven, zo noem ik mezelf niet, ik prefereer niet gelovige. Atheïsme is in feite niks, er is in eerste instantie helemaal geen God om wel of niet in te geloven, net zoals kaal geen haarkleur is en niet postzegels verzamelen geen hobby is, het is dus niets. Ik kan niet bewijzen dat God niet bestaat, maar ik kan ook niet bewijzen dat kabouters niet bestaan, zo zie je dat, dat dus werkelijk nergens op slaat, God is een product van de menselijke geest lang geleden verzonnen voor bepaalde doeleinden, waaronder macht en manipulatie. Bovendien is het ook aan de gene die de eerste claim doet (God bestaat) om te bewijzen dat het zo is en niet aan de persoon die daar in tweede instantie op reageert (God bestaat niet), de eerste persoon die iets beweert heeft dus de bewijslast, kan die het niet bewijzen dat is het dus niet meer als een geloof, de naam zegt het ook al.