Jaron schreef:Hm, ik snap niet helemaal hoe wat ik zeg bevooroordeeld is...? Volgens mij is het toch zo dat waar evolutionisten het HOE proberen te achterhalen,
Ik hoopte duidelijk te zijn...
Wat jij bedoelt is "wetenschappers" of "de wetenschap", maar je zegt om de één of andere reden "evolutionisten".
Zij noemen zich zo / worden zo genoemd omdat zij uit gaan van een idee, en niet uit gaan van de wetenschappelijke gegevens, maar daar selectief gebruik van maken om er hun verhaal mee te kunnen ondersteunen.
Zij kiezen er voor om intelligente invloed uit te sluiten, erkennen alleen de "dode" natuurwetten.
creationisten zich richten op WIE?
Nee dat hoeft niet.
Christelijke wetenschappers gaan er van uit dat God van de Bijbel de Schepper is, maar hebben dezelfde wetenschappelijke gegevens ter beschikking, maar nemen er een andere selectie uit, om hun verhaal mee te ondersteunen, en de betrekkelijk moderne claim van een naturalistisch fenomeen, waarvan wij de dominante soort zijn, te weerleggen.
Zo heeft de moderne wetenschap geen antwoord op de oorsprongsvragen van de enorme complexiteit, doelgerichtheid, efficiëntie en genialiteit op elk niveau bekeken, van eco-systeem tot cel-kern, van mega tot nano...
En ook zeer esthetisch !
Je kan zelfs tot een gedachte komen dat het de potentie tot harmonieuze perfectie heeft, maar dat het helaas om de één of andere reden toch ook bruut, medogenloos, lelijk, pijnlijk dodelijk, en diep triest kan zijn..
Zoals een kind in de zomer, dat door wespen wordt gestoken...
Of een straat-kitten vol met vlooien, wormen en teken.
Er bestaan gru-we-lij-ke ziektes.
Iedereen die ermee te maken krijgt, vraagt zich af: WAAROM??
Maargoed, uhm.. waar hadden we het nou eigenlijk over?
Oja, Schepping.
Wetenschappelijk onderzoek heeft de laatste eeuw op dit gebied SPRONGEN vooruit gedaan.
De ontdekking van DNA was eigenlijk al de nekslag.
Vergeet het maar dat dat zomaar ontstaat, en zichzelf schrijft, op welke manier dan ook, om van een reptiel een vogel te maken, al dan niet geleidelijk.
Toch geloofde ik het ook...
En dank Anidro voor wiki citaat.