Zo ik vermoed dat bij dat eerste antwoord of tijd relatief is heel wat copy paste werk is toegepast.... maar goed het komt er dus op neer dat mensen die letterlijk geloven dat God de aarde en het heelal in 6 dagen heeft gemaakt het bij het verkeerde eind hebben, aangezien het 15 miljard jaar heeft geduurd.Eliyahu schreef:Bs'dJW88 schreef:Ok dus jij beweert werkelijk dat mensen met dino's hebben geleefd, dat 95% van de wereld daar anders over denkt zegt je niet zoveel?
Dat zegt me niks. Ik volg het bewijs, niet de grote massa.
Ja.Die zien het allemaal verkeerd?
Weet ik niet, ik was er niet bij. Boeit me verder ook niet.Maar de dino's zijn dus ook niet door een natuurramp uitgestorven?
Hoe kan het dat de dodo is uitgestorven, en heel veel andere diersoorten niet?En hoe kan het dan dat alle dino's uit zijn gestorven maar heel veel andere diersoorten niet?
Om te beginnen, volgens de "wetenschap" zijn de dino's allemaal uitgestorven zo'n 65 miljoen jaar geleden.En welke bewijzen zijn er dat de mens samen heeft geleefd met dino's?
En zoals ik al zei, er worden in de botten van dino's, elastische pezen en soepele bloedvaten gevonden, met daarin hemoglobine. En iedereen met twee werkende hersencellen die zal begrijpen dat dat geen 80 miljoen jaar oud kan zijn.
De eerste waarin ze dat ontdekten was een T-rex, gevonden in Hell Creek Montana, USA. Hell Creek heeft die naam niet voor niks, er is daar een landklimaat, met zeer koude winters en heel hete zomers. Om te gaan denken dat in die omstandigheden die zachte delen en hemoglobine onder de grond voor 65 miljard jaar intact bleven, is waanzin.
Die zachte delen worden nu gevonden in ongeveer de helft van alle botten die daar op onderzocht worden.
Zelfs 6000 jaar is al bijzonder oud voor die zachte delen om te overleven.
Daarbovenop, er is zoiets als Koolstof 14 datering. Daarbij wordt organisch materiaal onderzocht op de aanwezigheid van C14, een radioctieve vorm van koolstof. Dat heeft een halfwaarde tijd van 5700 jaar, dat wil zeggen dat na 5700 jaar de helft van dat materiaal vervallen is en veranderd is in een ander element, een andere stof.
En na nog eens 5700 jaar is de helft van de overgebleven helft weer vervallen tot een andere stof. En door het meten van de verhouding tussen de overgebleven C14 en het dochterelement kan men de ouderdom van het onderzochte materiaal berekenen.
Die meetmethode is goed tot ongeveer 50.000 jaar, daarna is er zo weinig C14 over, dat het niet meer werkt.
Daarom is het onmogelijk dat dinobotten van 70 miljoen jaar oud positief testen voor C14. En lo en behold, vrijwel alle dinobotten testen positief voor C14, een bewijs dat ze jonger dan 50.000 jaar zijn.
De "wetenschap" antwoord daar op dat die botten vervuild zijn met C14. De echte wetenschappers reageren daarop door die botten uit te graven onder totaal steriele omstandigheden, zonder mogelijkheden tot besmetting, en lo en behold, ze testen nog steeds positief voor C14.
Deze bovengenoemde feiten geven aan dat de verhalen van de evolutiewetenschappers over dino's van 80 miljoen jaar geleden en het uitsterven van de dino's door een meteorietinslag zo'n 60 miljoen jaar geleden naar het rijk der fabelen verwezen moeten worden.
De dino's passen dus prima in de tijd van de mens.
Bewijzen voor het samenleven van dino's en mensen kan je vinden op deze pagina: http://www.genesispark.com/exhibits/evi ... /dinosaur/ Daar zie je afbeeldingen en beeldjes van dino's, en tekeningen van mensen in gevecht met dino's.
Er wordt daar ook gesproken over de middeleeuwse drakendoders. Dino's heetten toen "draken". Folklore over drakendoders is overvloedig.
Hier zijn dino's afgebeeld in een antieke Cambodjaanse tempel: http://www.bible.ca/tracks/tracks-cambodia.htm
Hier zie je dinosporen met menselijke voetstappen er doorheen: http://www.bible.ca/tracks/taylor-trail.htm
Hier nog wat meer: http://www.dinosaurc14ages.com/footprints.htm
De dino's zijn gewoon geen miljoenen jaren oud, maar veel jonger.Maar als de mens samen heeft geleefd met dino's is de mensheid dus ook miljoenen jaren oud? Of eigenlijk miljarden jaren, want toen God de aarde heeft geschapen miljarden jaren geleden maakte hij in de laatste dagen de mens, hoe kan het dan dat de aarde nog niet overbevolkt is?
Van de middeleeuwen zijn er nog overleveringe over drakendoders, dus toen zullen er hier en daar nog wel wat rondgelopen hebben.Je zou toch zeggen dat als we in de laatste 100 jaar volgens mij wel een verdubbeling van het aantal mensen hebben gehad, dat er in een miljard jaar extreem maar dan ook extreem veel mensen moeten zijn en hoe kan het dat de mens dan nog niet verder ontwikkeld is? In de afgelopen 100 jaar is de technologie zo enorm vooruit gegaan en dat gaat alleen maar sneller, dat volg ik even niet.
Maar hoeveel jaar geleden hebben dino's nog geleefd dan?
Ja, dat kan. Maar die "nog meer kleine variaties", dat is geen evolutie, maar DEGENERATIE. En dat betekent dat die soorten er niet op vooruit gaan, maar achteruit. Ze zullen alleen maar slechter worden, alleen maar genetische informatie verliezen, en er nooit wat bij krijgen.Ok dus een leeuw en een tijger hebben de zelfde voorvader, maar denk je niet dat doormiddel van nog meer kleine variaties over heel veel jaren ze nog verder uit elkaar kunnen groeien?
Is het belangrijk om dat te weten?Maarja wat is dan een soort heh, is een eekhoorn dezelfde soort als een muis? het zijn beide knaagdieren, is een Chimpansee dezelfde soort als een baviaan? het zijn beide primaten, en ga zo maar door en door....
Wij hebben 50% van ons DNA gemeenschappelijk met een banaan. Zijn we nu dezelfde soort?
Dacht ik toch niet.
Is een mens een robot? Nee. Hoe kan een mens dan overleven met een mechanisch hart?Is de mens wel of geen dier? En zo nee, hoe kan het dan bv met een varkenshart overleven en heeft het zoveel dezelfde eigenschappen als bv een chimpansee?
De mens is geen dier. Maar het verschil zit niet in het lichamelijke, maar in het geestelijke.
Geen enkel dier heeft dezelfde geestelijke mogelijkheden en eigenschappen als de mens.
Geen enkel dier vraagt zich af: "Waarom ben ik hier op aarde?" "Wat is het doel van mijn bestaan?"
Als iets geen nut zou hebben waarom bestaat het dan? Een zandkorreltje heeft ook nut, ik kan je zo niet 1,2,3, vertellen wat dat is, maar ik ben er van overtuigd dat het nut heeft.
Maar als het bewijs dan mensen en dino's samen hebben geleefd zo overweldigd en zo voor de hand liggend is, waarom is 95% van alle mensen dan van mening dat het niet zo is, dat klinkt volstrekt onlogisch....
De Dodo is uitgestorven omdat hij geen natuurlijke verdedigingsmechanismen had, dat lijkt me bij een T-Rex wel anders, het lijkt me toch vreemd dat toevallig alle dino's zijn uitgestorven terwijl ze de dominante soort op aarde waren.
Wanneer is de laatste dino eigenlijk uitgestorven?
En de grote meteoriet die ingeslagen is bij Mexico is ook onzin? waardoor de dino's vermoedelijk zijn uitgestorven?
Ja die sites van jou zijn natuurlijk totaal niet objectief, die neem ik dan ook niet zo serieus eerlijk gezegd.
Nogmaals de vragen: Je zou toch zeggen dat als we in de laatste 100 jaar volgens mij wel een verdubbeling van het aantal mensen hebben gehad, dat er in een miljard jaar extreem maar dan ook extreem veel mensen moeten zijn en hoe kan het dat de mens dan nog niet verder ontwikkeld is? In de afgelopen 100 jaar is de technologie zo enorm vooruit gegaan en dat gaat alleen maar sneller, dat volg ik even niet.
Maar als een tijger en een leeuw het gevolg zijn van degeneratie, hoe kan het dan dat ze perfect zijn aangepast aan hun leefomstandigheden? En dat bij andere dieren ook het geval is? Op welke manier worden ze dan slechter?
En dat we 98% van ons DNA gelijk hebben aan een chimpansee zegt je niks? Ik vind de definitie van ''soort'' bij dit onderwerp wel degelijk belangrijk, want jij beweert dat een soort dier nooit kan veranderen in een andere soort dier, dus dan vraag ik wat versta je onder ''soort''?
De geestelijke eigenschappen en hoge intelligentie van een mens is niet meer dan een unieke eigenschap, er zijn zoveel dieren met een unieke eigenschap, dat is dus totaal geen argument.
Filosofen menen dat de mens over een uniek vermogen beschikt, namelijk de menselijke geest dat zorgt voor o.a. zelfbewustzijn, abstract inzicht, het vermogen de werkelijkheid te manipuleren, het vermogen zich in een ander te verplaatsen, een besef van tijd en zijn eigen sterfelijkheid en taal en cultuur, dat zorgt ervoor dat er een zogenaamde kloof tussen mensen en dieren wordt gecreëerd. Maar die visie geldt nu als volstrekt achterhaald, Al die zogenaamde unieke menselijke eigenschappen komen ook in het dierenrijk voor, zelfbewustzijn bij meerdere dieren, cultuur net zo, bv bij chimpansees of bij orka's. Dieren die in groepen leven weten ook wat de ander denkt of wil, veel dieren hebben ook een enorm inzicht zoals bv kraaien. De mens is uniek in de zin dat het al deze eigenschappen tegelijk in 1 pakket bezit, dus een combinatie van cognitieve eigenschappen.