Jerommel schreef:JW88 schreef:Jerommel schreef:Enfin, eerlijk is eerlijk, we leren het zo, dat de Bijbel onzin is, dat Christus niet bestond of was wie Hij zei dat Hij was.
Wat doet een mens verder kijken dan de wereldse consensus?
Meestal is dat ellende, want dat roept levensvragen op.
Maargoed, dan blijft het argument staan:
Ongeloof uit desinteresse, uit conformisme (de holle vaten vertellen het je) of uit egocentrisme.
Of gewoon uit zelfbescherming, omdat het allemaal teveel is om op te noemen, en controversieel, al dat relevant is voor de beeldvorming.
Wat weet je ook weer uiterst secuur mijn belangrijkste vraag te ontwijken heh, weer een typisch voorbeeld van selectief reageren, ik zal hem speciaal voor jou nog een keer herhalen:
Met 1 vraag kan ik jou al volledig buitenspel zetten, daar komt die:
Waarom is er in al die jaren onderzoek door de para psychologie nog nooit maar dan ook nog nooit enig concreet tastbaar bewijs (geen aannames, veronderstellingen en persoonlijke meningen want daar hebben we niks aan) aangetoond dat iets paranormaals bestaat?
Misschien dat je het leest als het dikgedrukt is, of komt het niet in je straatje te pas en negeer je het daarom maar?
HEt is een nietszeggende stelling die niet eens klopt.
Daarom reageer ik er niet op.
Daarnaast is vrijwel elke reaktie aan jou zinloos gebleken, dus je verwijt mag je in eigen zak steken.
Ik weet niet waar die conclusie op is gebaseerd, JW88, ik heb het wel vaker gehoord van atheïsten, die gretig zulke dingen napraten omdat het in hun naturalistische straatje past.
Namelijk, deze zaken passen niet in een naturalistisch beeld.
Zodoende kan de wetenschap het ook niet "meten"
"Occult" betekent dan ook "verborgen".
Desalniettemin, zou je je oprecht afvragen wat er nu allemaal om te doen is, dan zou je het onderzoeken, en dan vind je genoeg om mee aan de slag te kunnen voor het vormen van een beeld er van. Maar dat wil JW88 niet.
JW88 wil dat het niet waar is, dat het onzin is.
Jij gelooft in feite zomaar wat, omdat je aannames doet zonder te kijken.
Jij stelt je vertrouwen in mensen die zeggen wat jij wilt horen.
Je bent dus je eigen maatstaf.
Hou nou aub toch op met je hypocriete geleuter, al die kwakzalvers die jij hier op dit forum hebt gequote en aan hebt gehaald die vergeet je even voor het gemak? Jij stelt dus je vertrouwen in mensen die zeggen wat jij wilt horen, typisch weer de pot verwijt de ketel Jerommel, je valt keihard door de mand!
Het is voor jou een nietszeggende stelling die niet klopt omdat het niet in je straatje past! Dus dan l*l je er maar om heen, het is gewoon een keihard
feit dat de para psychologie in al die jaren onderzoek met nul komma nul tastbare feiten en bewijzen is gekomen voor het bestaan van paranormale of bovennatuurlijke zaken, dat valt gewoon simpelweg niet te ontkennen. En als het niet zo is komt dan met bewijzen.... dit is je kans, wat voor concrete tastbare bewijzen voor het bestaan van paranormale zaken heeft de para psychologie aangeleverd?
Neem als voorbeeld de zwaartekracht, dat kun je ook niet zien net zoals heel veel zogenaamde bovennatuurlijke zaken, maar je kan het wel aantonen en bewijzen dat het bestaat, waarom kan dat niet met het paranormale? En als je steeds komt met het argument dat bovennatuurlijke zaken niet gemeten kunnen worden of kunnen worden aangetoond omdat het niet binnen onze realiteit valt dan kan je het dus ook nooit bewijzen, dat is dan dus onmogelijk, dus dan kan het vervolgens ook nooit een absolute zekerheid zijn, slechts een geloof, meer niet.
Roepen dat ik het niet ''wil'' inzien is opnieuw hypocriet gezwam, ik kan het ook omdraaien en zeggen dat jij niet wil inzien dat het allemaal 1 grote berg met onzin is, waarom wil je dat niet Jerommel? Jij gelooft dus in feite zo maar wat.
Ik heb niet de middelen waarover erkende wetenschappers beschikken en die zal ik ook nooit krijgen, dus als ik al eigen onderzoek zou verrichten zou dat nooit op het niveau zijn van die erkende wetenschappers, daarnaast heb ik ook niet de kennis en intelligentie van hun, dus zouden mijn resultaten slechts beperkt zijn, net zoals die van
JOU, je kan dus wel steeds door zeuren over dat ik zelf dingen moet onderzoeken maar dan kan ik slechts beperkt, net zoals als jij dus, aangezien jij ook niet de juiste middelen hebt, in mijn eigen relatief beperkte onderzoek ben ik tot de conclusie gekomen dat God slechts een product van de menselijke geest is en de bijbel een gedateerd sprookjesboek is.