Jerommel schreef:Belachelijke reaktie.
Hij heeft mij ook al uitgemaakt voor “mafkees”.
Piebe 2.2 schreef:Ja het is ook van de zotte dat ik vraagtekens zet bij incest, hoe stom van me! Ik was even vergeten dat bij christenen beschaafdheid van tijd tot tijd verandert. Als ik begerig naar mijn zuster kijk zegt de Bijbel: helaas, je gaat naar de hel, had je maar zesduizend jaar eerder geboren moeten zijn dan was het niet smakeloos geweest.
Nou, dat is werkelijk een waterdichte interpretatie, daar is helemaal niets belachelijks aan. Neef en nicht vrijt licht.
Ik kan hier met m'n verstand niet bij. Zonder “incest” zou de mensheid uitgestorven zijn geweest. Dus wat is nou erger? Blijkbaar redeneer je van: ach dat uitsterven van de mensheid is niet erg, nee “incest” dat is pas erg. Dat is toch onvoorstelbaar.
Abraham was met zijn halfzuster getrouwd en dat had volledig Gods zegen. Hij was een belangrijke stamvader. Het verbod op incest is pas met de Mozaïsche wetten gekomen.
http://www.christipedia.nl/Artikelen/I/Incest
Zolderworm schreef:Als het met twee mensen was begonnen dan zou dat zoveel inteelt geven, dat na een paar generaties iedereen letaal ziek zou worden, en niemand meer zou overleven. Dat is juist ook het probleem met diersoorten waar maar weinig exemplaren van over zijn. Dus dat kan helemaal niet.
Volgens mij leven er miljarden mensen op aarde. Ik wil niet rot doen, maar je moet ergens een denkfout gemaakt hebben.
Zolderworm schreef:Komt bij dat er in de loop der jaren veel skelet-fossielen zijn gevonden van allerlei voormenselijke mensachtigen, zoals de australopithecus, homo ergaster, homo erectus, homo neanderthalensis, enzovoort. Wie van deze is dan Adam en Eva?
Geen van allen. Dat waren allemaal pre-adamieten. Wel bij de les blijven.
Jerommel schreef:Ja, het gaat om verschillende soorten, het gaat alleen niet altijd om mensen of "bijna-mensen".
Ah, zien we hier een koerswijziging? Je veegt de Neanderthalers niet langer onder het tapijt?
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.