ericjan schreef:Dat is al een totaal verkeerde uitleg, want proclameren is het Woord van G'd laten spreken, het Woord van G'd heeft Kracht, niet de woorden.
Wanneer we andere woorden spreken niet vanuit de bijbel is het namelijk niet van toepassing.
Klopt helemaal, ericjan. De schrijver van Rejoice Now is namelijk een aanhanger van de bedelingenleer, waardoor alles op het gebied van Gaven van de Geest naar het rijk van satan wordt verwezen.
Opvallend is ook dat deze site wel gebruikt wordt, wanneer het om bijvoorbeeld Derek Prince handelt. Maar, wat beweert de site verder:
http://www.rejoicenow.nl/page/kritiek-o ... n-haneveld
Op de site
http://www.vlichtus.nl zijn al de studies van Haneveld in PDF te downloaden. Het zijn er teveel om allemaal te behandelen. Door deze studies alleen al vluchtig door te lezen zult u van de ene in de andere verbazing vallen over wat hij leert. Ondanks deze enorme dwalingen en speculaties wordt hij door velen gezien als een groot Bijbelleraar.
Hoedt u voor de dwalingen die hij leert in zijn studies.
Nu ben ik inderdaad van meningen dat Klein Haneveld een dwaalleraar is. Ik heb dit meerdere malen aangetoond (hij leert o.a. dat Michael en Jezus dezelfde zijn, hij onderwijst de holle aarde theorie, hij onderwijst dat Adam zondig geschapen is, hij doet aan inlegkunde, heeft een vreemde opvatting m.b.t. de wederkomst (7+33), enz. enz.). Echter, ik zal de site rejoicenow.nl daar niet voor gebruiken. Ik heb de leer van Kl. Haneveld redelijk goed weerlegd, zonder hulp van deze site, maar door nauwkeurige bestudering van de studies. Het zou inconsequent zijn deze site willekeurig te gebruiken. Maar goed, de site wordt genoemd, dus ik voel me vrij deze site toch even te ontmaskeren. Wanneer we rejoicenow als waar beschouwen, zijn zowel Derek Prince als Kl. Haneveld
dwaalleraren. Ik kan me daar niet in vinden, en daarom doe ik afstand van deze site.
MOdbreak Tin: We kunnen op dit forum van mening verschillen, maar we hebben het niet over dwaalleraren
Wij prediken, en Jezus bevestigt het Woord door de tekenen die erop volgen. Amen!