Wat @Piebe 2.2 al zei God is een-------------------Vader Zoon ,Heilige Geest.
Bestudeer goed de weergave

Bewijs dan dat het geslachtsregister vol fouten zit.Jerommel schreef:Ook dit is niet bewezen,Alpha.
Tekenend voorbeeld: Hoe kan het dat de melkwegen van honderden-miljarden lichtjaren ver weg er even oud uit zien veel nabijer gelegen melkwegen?
En wie zegt dat de tijd overal tegelijk begon?
Misschien wel aan de uiteinden, waar God de quantum matrix spande?
En sowieso is over de lichtsnelheid nog niet het laatste gezegd.
Vooralsnog is alle meetapparatuur ook aan de lichtsnelheid onderhevig, en dat maakt het lastig.
Maargoed,ik ben geen expert die het hier nu even reproduceren kan, maar er is een peer-reviewede theorie daaromtrent, die het met Genesis 1 kan verenigen.
En dan dus als dagen, zoals ze onmiskenbaar in Genesis 1 staan opgesomd.
Je kan God onderzoeken, door de schepping te onderzoeken.JW88 schreef:Is er ook een kansberekening voor God gemaakt dan? Die zogenaamde kansberekening zegt mij niet zoveel eigenlijk, waar is die op gebaseerd? De kans is 1 op 52 dat ik de klaver koning uit een pakje kaarten trek, betekent dat dan dat ik hem na 52x trekken, getrokken heb, nee natuurlijk niet, ik kan hem zelfs al na 1x trekken met wat geluk.
Nou ik denk niet dat je zo maar ''wat tijd'' heb verloren of hebt verspild aan een niet bestaande God, je hebt je hele leven er aan verspild....
Ooh dus als God wel echt zo bestaan, dan zou ik dus mijn leven verliezen....
Maar wat nou als ID hetzelfde budget had als de evolutie wetenschappers, wat wil je dan concreet gaan onderzoeken? Wat is er nog niet duidelijk bij ID en hoe kan je God onderzoeken?
Misschien lukt het je om gebroken licht te lijmen.Jerommel schreef:Waarin het zich voortplant bedoelde ik.Piebe 2.2 schreef:Eeeeh??Jerommel schreef:De lichtsnelheid is overigens sowieso enigszins afhankelijk van het medium waar doorheen het zich voortplant.
Tja, dat zegt men wel van golven, dat ze zich voortplanten.
...of ik moet een byzondere vlaag van verstandsverbijstering hebben gehad...
Dat is dus gnostische symboliek.Rechtuit schreef:
Hier nog een mooie weergaven van die Enige God de enige Ware.
Je denkt er weer verstand van te hebben----NIET DUSJerommel schreef:Dat is dus gnostische symboliek.Rechtuit schreef:
Hier nog een mooie weergaven van die Enige God de enige Ware.
Dat heeft hier niets mee te maken.Alpha schreef:Bewijs dan dat het geslachtsregister vol fouten zit.Jerommel schreef:Ook dit is niet bewezen,Alpha.
Tekenend voorbeeld: Hoe kan het dat de melkwegen van honderden-miljarden lichtjaren ver weg er even oud uit zien veel nabijer gelegen melkwegen?
En wie zegt dat de tijd overal tegelijk begon?
Misschien wel aan de uiteinden, waar God de quantum matrix spande?
En sowieso is over de lichtsnelheid nog niet het laatste gezegd.
Vooralsnog is alle meetapparatuur ook aan de lichtsnelheid onderhevig, en dat maakt het lastig.
Maargoed,ik ben geen expert die het hier nu even reproduceren kan, maar er is een peer-reviewede theorie daaromtrent, die het met Genesis 1 kan verenigen.
En dan dus als dagen, zoals ze onmiskenbaar in Genesis 1 staan opgesomd.
Niet zo moeilijk lijkt me, gezien jouw visie.
"wordt beschouwd als" dus.
Lichtsnelheid is constant, dat is aangetoond.
Wiki: De lichtsnelheid in vacuüm wordt beschouwd als een natuurconstante.
Iedere lezer leest dat het om dagen gaat met een morgen en een avond.
En dan nog maar een keer, de scheppingsdagen in Genesis zij geen dagen maar periodes.
Je kan er van uit gaan dat de Joodse jaartelling op dag 1 van Genesis begint, vers 1 hoofdstuk 1.Wanneer je uitgaat van het geslachtsregister i de mens ca. 6000 jaar oud, wat ongeveer overeenkomt met de Joodse jaartelling.
Wiki: Het joodse jaar 5776 komt zodoende overeen met de gregoriaanse jaren 2015 (vanaf september/oktober) en 2016 (tot september/oktober).
Wow, ja nu heb je me overtuigd hoorRechtuit schreef:Je denkt er weer verstand van te hebben----NIET DUSJerommel schreef:Dat is dus gnostische symboliek.Rechtuit schreef:
Hier nog een mooie weergaven van die Enige God de enige Ware.![]()
![]()
![]()
bron: http://theawakenedstate.net/numerology/The symbol to the side, called a Triquetra (tri-KET a Latin word meaning ‘three cornered’) appears on The Book Of Shadows.an ancient book of spells that assists these ‘Charmed Ones’ in dealing with the evil forces they are continually encountering. In some episodes so called evil and good must work together to bring balance to a situation. They cancel each other out in the end – poof – gone – disappeared!
‘Power of Three’ has to do with Alchemy. The Egyptian god Thoth or the Greek Hermes Trismegistus (Thrice Blessed or Thrice Great) are the progenitors of the Emerald Tablets describing the mysteries of Alchemy. The alchemy of three is demonstrated by its power of multiplicity. For example, in understanding the numbers – One gave rise to Two (1+1=2) and Two gave Rise to Three (2+1=3) and Three gave rise to all numbers (3+1=4, 3+2=5, 3+3=6, 3+4=7, 3+5=8 3+6=9). Thus in addition to being a number of good fortune, Three is also the number of multiplicity and alchemy among other things.
Dit is echt weer een antwoord van niks, Ik vroeg wat je CONCREET wil gaan onderzoeken en jij komt met ''je kan God onderzoeken, door de schepping te onderzoeken'', nogmaals een antwoord van niks dus..... En hoe weet jij nu dan al dat dingen wonderbaarlijk en vernuftig gemaakt zijn voordat het onderzocht is?Alpha schreef:Je kan God onderzoeken, door de schepping te onderzoeken.JW88 schreef:Is er ook een kansberekening voor God gemaakt dan? Die zogenaamde kansberekening zegt mij niet zoveel eigenlijk, waar is die op gebaseerd? De kans is 1 op 52 dat ik de klaver koning uit een pakje kaarten trek, betekent dat dan dat ik hem na 52x trekken, getrokken heb, nee natuurlijk niet, ik kan hem zelfs al na 1x trekken met wat geluk.
Nou ik denk niet dat je zo maar ''wat tijd'' heb verloren of hebt verspild aan een niet bestaande God, je hebt je hele leven er aan verspild....
Ooh dus als God wel echt zo bestaan, dan zou ik dus mijn leven verliezen....
Maar wat nou als ID hetzelfde budget had als de evolutie wetenschappers, wat wil je dan concreet gaan onderzoeken? Wat is er nog niet duidelijk bij ID en hoe kan je God onderzoeken?
Je ziet dan hoe wonderbaarlijk en vernufig dingen zijn gemaakt.
Ja, maar ik zie er van af.JW88 schreef:Jerommel er wacht nog een post op je antwoord.
Het laatste wat je hebt gedaan is antwoord geven op mijn post. Je negeert mijn vragen gewoon omdat je schaakmat staat en je weet dat als je daar op antwoord je keihard door de mand valt.....Jerommel schreef:Ja, maar ik zie er van af.JW88 schreef:Jerommel er wacht nog een post op je antwoord.
Je hebt deze vragen al meerdere malen gesteld en daar is op gereageerd, dus wat mij betreft moet je het daar maar mee doen.
Kijk daar ga je al, weer ontkenning, kijk jij wel eens in de spiegel Jerommel, ik zou er maar eens mee beginnen, lijkt me verstandig.Jerommel schreef:Wederom heulende trollen die in feite zichzelf beschrijven.
Wie denken jullie nou voor de gek te houden eigenlijk?
Gedeeltelijk kan ik hem wel beantwoorden hoor, al is Jerommels geloof bepaald niet mijn geloof.JW88 schreef:Jerommel er wacht nog een post op je antwoord.
Maar wat ik me oprecht afvraag heh Jerommel, snap je wel dat het overgrote deel van Nederland het vrij onlogisch vind als jij hier gaat zitten verkondigen dat de bijbel letterlijk klopt? Dat, dat ook ver afstaat van de, en ik noem het nu maar even ''algemene'' logica afstaat.... iemand die over water loopt, een slang die praat, een maagd die kinderen krijgt, iemand die levend in een grote vis zit, de ark van Noach, etc etc etc, dat zijn nou niet echt dingen die logisch overkomen en ik denk ook zeker niet dat je het mensen kwalijk kan nemen dat ze dat toch niet echt als logica ervaren.
Maar we hebben het nu vaak over die brillen gehad heh, ik vroeg je ook al eerder wat je nou eigenlijk van mij verwacht, maar daar kreeg ik toen geen antwoord op, dus bij deze nog een keer, wat verwacht je nou eigenlijk van mij? Wanneer zou jij tevreden zijn? En kun je het ook accepteren dat er mensen zijn die andere conclusies als jou trekken, even los van mijzelf?
O ja, daar was jij gebleven. Vlak voor het eerstvolgende tegenargument zit de kras op de plaat.Jerommel schreef:Een god misschien, maar niemand kan God scheppen, omdat God per definitie de Schepper / 'Original Cause' is.
Maar welke mag het dan zijn?
Alpha schreef:Misschien lukt het je om gebroken licht te lijmen.Jerommel schreef:Waarin het zich voortplant bedoelde ik.Piebe 2.2 schreef:Eeeeh??Jerommel schreef:De lichtsnelheid is overigens sowieso enigszins afhankelijk van het medium waar doorheen het zich voortplant.
Tja, dat zegt men wel van golven, dat ze zich voortplanten.
...of ik moet een byzondere vlaag van verstandsverbijstering hebben gehad...
We zijn er op pagina 111 van deze discussie nog steeds niet uit he?Jerommel schreef:Een god misschien, maar niemand kan God scheppen, omdat God per definitie de Schepper / 'Original Cause' is.
Maar welke mag het dan zijn?
Zijn we soms met het Oneindige Draadje bezig?Jerommel schreef:Kennelijk is de definitie van God, zonder zijn identiteit bepaald te hebben al ondraaglijk voor sommigen.
Hmm... 111 alweer?
Het lijkt wel zinloos he?