Alpha schreef:Martine schreef:Alpha schreef:]ik geloof wat in de Bijbel staat.
Daarin staat dat Satan de God van deze wereld is.
Wanneer je zelf de Bijbel had gelezen, dat wist je dat Satan zijn beschuldiging mag proberen waar te maken.
In Job kan je een verslag vinden.
In tegenstelling tot jouw god, is mijn God beslist geen sadist.
In de Bijbel staat
niet dat satan (graag kleine letter gebruiken) de God van de wereld is.
Christus is Heer en Hij heeft, door Zijn dood en opstanding, satan verslagen.
Ooit vergeleek iemand het met de WOII: Toen Stalingrad gevallen was, wisten de Duitsers dat ze in feite de oorlog verloren hadden. Toen werden ze zo mogelijk nog wreder dan ze al waren. Maar in feite waren ze verslagen.
Zo is het ook met satan. Hij gaat door de wereld als een 'briesende leeuw' maar hij is verslagen.
Dat is geloof in Christus kruisdood en Opstanding!
Satan is een titel en daar gebruik je een hoofdletter voor.
Wanneer je nu eens zelf de Bijbel leest, dan zie je dat hij de god van deze wereld genoemd wordt.
Hij weet inderdaad dat hij nog een korte tijd heeft en probeert zoveel mogelijk mensen te misleiden.
Maar dat doet hij al eeuwen.
Vandaar dat de meeste populaire gebruiken niet uit de Bijbel afkomstig zijn.
Hij intensiveerde zijn acties, toen hij uit de hemel werd neer geslingerd.
Sindsdien gaan Jezus eindtijd profetieën in vervulling.
Waarom denk jij eigenlijk steeds dat mensen die niet tot hetzelfde besluit als jij gekomen zijn, de bijbel niet zouden lezen? Dat is namelijk volstrekte onzin.
Voor de mensen niet vertrouwd met JG: JG geloven dat Satan in 1914 uit de hemel is gegooid, WO I zou hier een rechtstreeks gevolg van zijn (wat ze met de dicrepantie in maanden, want JG geloven dat Satan ergens in september-oktober uit de hemel is gegooid) doen, weet natuurlijk niemand).
Een vrije wil impliceert inderdaad niet dat men een keuze kan maken zonder dat die verplichtend wordt gezet in één richting. Verder is interessant op te merken dat dit ook het besluit was van Charles Taze Russell...
Wat Genesis betreft is het eigenlijk vooral een gedicht (wat natuurlijk in onze hedendaagse talen niet meer te zien is), of het letterlijk genomen moet worden ga ik me niet over uitspreken... Wel is er heel wat taalspel in het gedciht aanwezig, mede enkele aspecten die een rechtstreekse reactie zijn tegen de toen heersende religies (zoals de zon en maan lampen noemen, dat was revolutionair voor die tijd, niettegenstaande dat de maan, weten we, geen licht uitzendt)