dikkemick schreef:"Alpha" schrijft:
Een almachtige God evolueert niet.
O zeker wel. In den beginne werd er nog gekeuveld en gegeten met God, daarna babbelde Hij via een brandende struik en nu laat Hij helemaal niets meer van zich horen/zien. Hier een prachtige site met een boeksuggestie:
http://www.evolutionofgod.net/
Maar goed, in mijn optiek verandert god inderdaad niet, omdat ik denk dat iets dergelijks niet bestaat. Vroeger niet. Nu niet. .
JHWH is onveranderlijk, maar niet star.
Maar ja, agnosten weten het altijd beter.
Zijn kunstig verzonnen verhalen verkopen kennelijk goed.
dikkemick schreef:"De eerste en de 2e lijken me beiden onbetrouwbaar. Zeggen dat de bijbel correct is, omdat Jezus dat zegt is een cirkelredenering.
De afgod van de 1 is de God van een ander en andersom. .
Tja, het atheïsme is geen cirkel redenering? Ik ga uit van de gehele Bijbel, niet van een enkele phrase.
dikkemick schreef:Geen geloof. Kennis van nemen en daar conclusies uittrekken. Dat goden van alle tijden zijn en dat mensen blijkbaar geesten en goden nodig hebben. .
Het is geen kennis nemen, maar bevooroordeeld negeren.
dikkemick schreef:Hoe weet je dit? Wat betekent oneindig? En waarom is een God die een begin heeft, minder dan een God die eerst een eeuwigheid op Zijn luie krent heeft gezeten alvorens alles te scheppen? .
Ik heb de Bijbel wèl bestudeerd, zonder vooroordeel.
Waar is het begin van een wiel? De menselijke geest kent nu eenmaal grote beperkingen.
De gehele schepping bewijst de schepper, zoals een bouwstijl de architect bewijst.
dikkemick schreef:Er is niets zoveel onderzocht als de bijbelse verhalen(!) De uittocht uit Egypte is er 1 van. Geen 1 enkel bewijs. De ark? Noppes. In het licht van de moderne wetenschap valt de geloofwaardigheid van de Bijbel aan duigen. Boeven genoeg echter:
http://skepsis.nl/wyatt.html
Of kijk een filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=BP5LdELd_0o Het heet: how archaeology killed biblical history Allemaal fake? Maar dan vraag ik: Waarom? Reken erop dat hier serieus onderzoek naar wordt gedaan. Maar iedere keer weer stoten ze de neus.
Je akn dat denken. Bijbelkritiek is erg populair en wordt steeds populairder.
Het is bekend dat onderzoekers onderzoeken volgens hun verwachtingspatroon.
Wat daar niet aan voldoet, wordt genegeerd.
Ook dat is niet nieuw. Overeenkomstig de Bijbelse profetieën verwachtten de Joden de Messias.
Toen hij niet aan hun verwachting voldeed vermoorden ze hem.
dikkemick schreef:Klopt. Over 5 miljard jaar.
Jawel. Over 5 miljard jaar. Als het helium in de zon is opgebrand. ”.
Och, gewoon SF.
dikkemick schreef:Kom op nou. Ik ben een goed mens. Maar God geeft mij geen 1 enkele valide reden om in Hem te geloven. Ik maak dus een zeer bewuste weloverwogen doordachte keuze. .
De Bijbel staat nu eenmaal vol met valide argumenten. Maar goed, je hebt een vrije keuze.
dikkemick schreef:Alle godsdiensten dromen hiervan.
Droom maar fijn verder.
Toch zijn er ook mensen die de oorlog niet meer leren en daarom de gevangenis in gaan.
dikkemick schreef: Lees eerlijk je bijbel.
Die je “eerlijk wegredeneert?
dikkemick schreef:Weet je hoe de bijbel tot stand is gekomen en uit welke talen de boeken vertaald zijn? Hoe vaak ze vertaald zijn? Welke boeken genegeerd worden? Hoeveel fouten er in staan? Hoeveel onwaarheden? Incongruenties? .
Ik heb de bijbel wèl bestudeerd en doe dat nog steeds. Ik ontdek steeds weer nieuwe dingen.
Je bewuste vooroordeel verhinderd dat je je openstelt.