Maar dat is een verzonnen persoon...Zolderworm schreef:Sherlock Holmes gaf ook wel eens een verslag.Allie schreef:De apostel Johannes dacht daar anders over. Lees Johannes 21 vers 24 maar eens. Hij heeft het toch echt over een verslag.callista schreef:Alpha schreef:Oh ja?Ook zijn sommige jg erkende en soms bekende wetenschappers.
Noem eens voorbeelden dan?
En wetenschappers op welk gebied?De Bijbel geeft geen letterlijke verslagen, maar theologische, poëtische of literaire.......NOGMAALS....Ik ken dat “onderzoek”. Het staat bol van veronderstellingen en negeert het Bijbel verslag.
¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?
-
- Man/Vrouw: M
Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?
-
- Man/Vrouw: V
Je mist de clou hier.
-
Wat toen een reus was, is nu misschien erg lang. Wie zegt dat het over gigantische reuzen gaat. De Bijbel lezen met onze tijd in geest, kan tot dit soort misverstanden leiden.callista schreef:Weinig tot niets...alleen "ons" te doen geloven dat er reuzen bestaan hebben --- en dat alles in de Bijbel letterlijke verslagen zijn....Martine schreef:Kun je me vertellen wat ik hier nou mee moet?
Ik begrijp er niets van.
Wat heeft het te maken met de vraag welke God we menen te kennen?
Ook dat er dus mensen hebben bestaan, die 300, 600 en zelfs 900 jaar oud werden.
Letterlijk verslag van Genesis, de zondvloed en pratende dieren [ezel en slang] ook letterlijk dan....
Maar:
Reuzenskeletten bestaan niet
http://www.elsevier.nl/Wetenschap/nieuw ... ER150871W/
http://hoax.blog.nl/nieuws/2011/01/29/h ... opgegraven
Het is bedrog....al die zg. opgravingen.,,zo beweren sommigen ook skeletten van aliens gevonden te hebben [tja..alles kan, maar is het ook waar?]
Zoals al eerder gezegd; grote mensen hebben bestaan en bestaan nog steeds, maar die lijden aan een groeistoornis en worden over het algemeen niet oud.....eerder ook met bijgaande foto hier geplaatst
Veel komt ook van sites zoals o.a. ninefornews en Niburu
-
Vertel, vertel...callista schreef:Je mist de clou hier.
-
Daar mag jezelf over nadenken...is niet moeilijkAllie schreef:Vertel, vertel...callista schreef:Je mist de clou hier.
-
Pfff, ben net klaar met werken.... Ben nu te moe, dus als het geen moeite is... Ppppllleeeaaassseeee....callista schreef:Daar mag jezelf over nadenken...is niet moeilijkAllie schreef:Vertel, vertel...callista schreef:Je mist de clou hier.
-
Die sites hebben het over "opgravingen" van soms meer dan 3 meterAllie schreef:Wat toen een reus was, is nu misschien erg lang. Wie zegt dat het over gigantische reuzen gaat. De Bijbel lezen met onze tijd in geest, kan tot dit soort misverstanden leiden.callista schreef:Weinig tot niets...alleen "ons" te doen geloven dat er reuzen bestaan hebben --- en dat alles in de Bijbel letterlijke verslagen zijn....Martine schreef:Kun je me vertellen wat ik hier nou mee moet?
Ik begrijp er niets van.
Ook dat er dus mensen hebben bestaan, die 300, 600 en zelfs 900 jaar oud werden.
Letterlijk verslag van Genesis, de zondvloed en pratende dieren [ezel en slang] ook letterlijk dan....
Maar:
Het is bedrog....al die zg. opgravingen.,,zo beweren sommigen ook skeletten van aliens gevonden te hebben [tja..alles kan, maar is het ook waar?]
Zoals al eerder gezegd; grote mensen hebben bestaan en bestaan nog steeds, maar die lijden aan een groeistoornis en worden over het algemeen niet oud.....eerder ook met bijgaande foto hier geplaatst
Doet denken aan Gulliver, die ook echt bestaan heeft...
-
Maar ik heb het niet over Gulliver, lieverd...callista schreef:Die sites hebben het over "opgravingen" van soms meer dan 3 meterAllie schreef:Wat toen een reus was, is nu misschien erg lang. Wie zegt dat het over gigantische reuzen gaat. De Bijbel lezen met onze tijd in geest, kan tot dit soort misverstanden leiden.callista schreef:Weinig tot niets...alleen "ons" te doen geloven dat er reuzen bestaan hebben --- en dat alles in de Bijbel letterlijke verslagen zijn....Martine schreef:Kun je me vertellen wat ik hier nou mee moet?
Ik begrijp er niets van.
Maar:
Doet denken aan Gulliver, die ook echt bestaan heeft...
-
Ik vind reuzen in de Bijbel wel een interessant onderwerp en wijs met name graag op Numeri 13 vanaf vers 32 en Numeri 14 hieromtrent. We lezen daar dat de Israëlieten die de geruchten over giganten geloofden het beloofde land niet in mochten en niet veel later gedood werden.
Opmerkelijk dat er dan christenen zijn die betogen dat reuzen hebben bestaan, willen zij het beloofde land soms niet ingaan?
Opmerkelijk dat er dan christenen zijn die betogen dat reuzen hebben bestaan, willen zij het beloofde land soms niet ingaan?
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
-
Christenen en Israelieten zijn twee verschillende dingen en zeker niet hetzelfde...Piebe 2.2 schreef:Ik vind reuzen in de Bijbel wel een interessant onderwerp en wijs met name graag op Numeri 13 vanaf vers 32 en Numeri 14 hieromtrent. We lezen daar dat de Israëlieten die de geruchten over giganten geloofden het beloofde land niet in mochten en niet veel later gedood werden.
-
callista schreef: Doet denken aan Gulliver, die ook echt bestaan heeft...
-
Nou, ik hoop het niet, want het huis Israël is het huis van God, zie Hebreeën 10 vanaf vers 16.Allie schreef:Christenen en Israelieten zijn twee verschillende dingen en zeker niet hetzelfde...Piebe 2.2 schreef:Ik vind reuzen in de Bijbel wel een interessant onderwerp en wijs met name graag op Numeri 13 vanaf vers 32 en Numeri 14 hieromtrent. We lezen daar dat de Israëlieten die de geruchten over giganten geloofden het beloofde land niet in mochten en niet veel later gedood werden.
-
Dank je.callista schreef:@BdO
Mooi en beeldend omschreven...
Is deze 'golf' het 2e beest dat de macht van het 1e verkreeg? Is Jerusalem de vrouw die het berijdt?
-
Over wie dan schatje, Jan en de Bonenstaak?Allie schreef: Maar ik heb het niet over Gulliver, lieverd...
-
Geen enkele terzake kundige (dus de geestelijkheid, theologen; maar ook de geschoolde leek) zal beweren dat alles in de Bijbel een feitelijk verslag is. Wel veel is feitelijk verslag, maar er zijn allerlei literaire genres in de Bijbel aanwezig.BdO schreef:De Bijbel kan best een feitelijk verslag zijn
Het is weer jammer dat extremisten van zowel gelovige als ongelovige zijde hier weer ongeneeerd en ongenuanceerd van alles anderen in de mond leggen. Maarja, zoals al door een moderator werd onderkend, er zal hier nooit een normaal beschouwelijk gesprek van de grond komen.
Goliath had zeker een skelet. Bovendien is het niet aannemelijk dat dat joodse volk allemaal psychoten waren, hoewel er natuurlijk altijd figuren te vinden zijn die dat wellicht zouden kunnen beweren.BdO schreef:aangezien er nergens in de bijbel staat dat die reuzen een skelet hadden.
Dat zou kunnen, zij het dat van embryo's het geslacht niet kan worden bepaald, alhoewel het natuurlijk niet is uitgesloten dat een technisch gezien "hogere" beschaving dat wel zou kunnen. Volgens de Soemerische keitabletten was [edit: vergissing rechtgezet] de ark een schip. Enki (een Anunnaki die het bevel kreeg over de aarde; hij heette eerst Ea, maar toen hij van zijn vader het leiderschap over de aarde kreeg, kreeg hij de naam Enki) heeft Noach (=ook Ziusudra) opdracht geven hoe hij de ark moest bouwen, omdat de Nephilim, ook wel Anunnaki genoemd, geweten hebben dat de zondvloed zou komen, omdat zij astronomische kennis hadden en wisten welke kosmische gebeurtenis die zondvloed zou veroorzaken. (namelijk de nadering van hun thuisplaneet, die overigens maar 1 keer van de honderden keren dat deze de aarde naderde, destructie veroorzaakte, namelijk tijdens de vloed).BdO schreef:En de ark was een broedstoof met embryo's, zodat al die diersoorten er toch in pasten.
De Annunaki zijn aangezien voor goden. De Annunaki’s waren fysieke, dus grofstoffelijke wezens, net als wij. Ze werden heel oud en waren sterfelijk. In hun gelijkenis net aardlingen (mensen), alleen veel groter.
De Egyptische faraos waren, uitgezonderd één of twee, geboren uit een aardling-moeder en een Annunaki.
Toth, de Griekse Hermes, was een zoon van Enki. Ik weet niet meer wie de moeder was.
Zo zijn veel mytische helden geboren uit aardling-moeders en Annunaki.
Volgens de Soemerische kleitabletten werden de Annunaki zo oud, omdat hun planeet een veel lagere omloopsnelheid had en een veel langere omloopbaan.
Laatst gewijzigd door Anja (oud account) op 26 jan 2016, 01:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Solo Christo
Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
-
Los van de vraag over er reuzen bestaan, hebben we natuurlijk nog steeds de vraag over welke God er nou zou bestaan als hij zou bestaan.
Daaromtrent is er natuurlijk maar 1 feit onomstotelijk, niet per se dat die Jezus heet, niet per se dat die in de Bijbel beschreven zou zijn, maar wel dat het een God is die vreselijk veel van elk mens houdt.
https://www.youtube.com/watch?v=YMUWOjUImwc
Verder nog iemand geïnteresseerd in feiten?
Daaromtrent is er natuurlijk maar 1 feit onomstotelijk, niet per se dat die Jezus heet, niet per se dat die in de Bijbel beschreven zou zijn, maar wel dat het een God is die vreselijk veel van elk mens houdt.
https://www.youtube.com/watch?v=YMUWOjUImwc
Verder nog iemand geïnteresseerd in feiten?
Is deze 'golf' het 2e beest dat de macht van het 1e verkreeg? Is Jerusalem de vrouw die het berijdt?
-
Dat God de Vader vreselijk veel van elk mens houdt, heeft Hij aangetoond toen God mens werd, Jezus van Nazareth, de Christus. En doordat God de Zoon Zijn Leven heeft gegeven aan het kruis, opdat ieder die in Hem gelooft, eeuwig leven hebbe.BdO schreef:Los van de vraag over er reuzen bestaan, hebben we natuurlijk nog steeds de vraag over welke God er nou zou bestaan als hij zou bestaan.
Wat het filmpje betreft: amen!BdO schreef:https://www.youtube.com/watch?v=YMUWOjUImwc
Ook de Anunnaki kenden de Schepper, ónze God. Er waren goede Anunnaki en slechte, net als bij mensen. En zij voerden oorlogen, net als de mensen. De goeden leerden de mensen goede dingen.
Solo Christo
-
Ik bedoel maar: feiten zijn gewoon niet altijd zo relevant.
-
Ik begrijp er niets meer van.
"Vroeger" werd Callista verweten dat ze een aantal verhalen in de Bijbel vergeleek met de mythen die er bestonden in de omringende landen. En met verhalen van andere volken. Het was een schandaal en ze haalde de Bijbelse verhalen onderuit.
Wat ik nu allemaal lees lijkt er veel op, en het wordt het als 'waarheid' beschouwd.
Waarom moet ik dat allemaal weten?
Het is al een hele studie om de Bijbel te begrijpen. Waar het 'feitelijk' is en waar het 'metaforisch' is.
De Bijbel heeft een schat aan verhalen waar ik mij in verdiep.
De Bijbel heeft een zeer troostvolle boodschap van liefde.
Het is het enige dat belangrijk is: dat wij uit de Bijbel Zijn oneindige liefde verstaan en aanvaarden voor ons eigen leven.
Dát is mijn God: de Liefdevolle, Barmhartige...
"Vroeger" werd Callista verweten dat ze een aantal verhalen in de Bijbel vergeleek met de mythen die er bestonden in de omringende landen. En met verhalen van andere volken. Het was een schandaal en ze haalde de Bijbelse verhalen onderuit.
Wat ik nu allemaal lees lijkt er veel op, en het wordt het als 'waarheid' beschouwd.
Waarom moet ik dat allemaal weten?
Het is al een hele studie om de Bijbel te begrijpen. Waar het 'feitelijk' is en waar het 'metaforisch' is.
De Bijbel heeft een schat aan verhalen waar ik mij in verdiep.
De Bijbel heeft een zeer troostvolle boodschap van liefde.
Het is het enige dat belangrijk is: dat wij uit de Bijbel Zijn oneindige liefde verstaan en aanvaarden voor ons eigen leven.
Je kunt niet dieper vallen dan in Gods handen,
in Hem zijn wij geborgen.
in Hem zijn wij geborgen.
-
En feiten zijn bij zo'n boodschap overbodig.Martine schreef: Het is het enige dat belangrijk is: dat wij uit de Bijbel Zijn oneindige liefde verstaan en aanvaarden voor ons eigen leven.
Zelfs hiervan is de feitelijkheid overbodig.Martine schreef: De Bijbel heeft een zeer troostvolle boodschap van liefde.
-
- heet nu: Snelheid
@Anja schreef
Zo eenvoudig is hetDat God de Vader vreselijk veel van elk mens houdt, heeft Hij aangetoond toen God mens werd, Jezus van Nazareth, de Christus. En doordat God de Zoon Zijn Leven heeft gegeven aan het kruis, opdat ieder die in Hem gelooft, eeuwig leven hebbe.
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
-
De Israëlieten die de geruchten over reuzen geloofden en bang werden mochten het beloofde land niet in en degene die die verhalen verzonnen evenmin. Het is dus in het beloofde land een verzameling psychoten begrijp ik.Anja schreef: Goliath had zeker een skelet. Bovendien is het niet aannemelijk dat dat joodse volk allemaal psychoten waren, hoewel er natuurlijk altijd figuren te vinden zijn die dat wellicht zouden kunnen beweren.
Sommige figuren profileren zich als bondgenoot van de joden maar ze hopen stiekem dat de messias spoedig komt om 1/3 van hun uit te roeien. Met zulke vrienden hoef je geen vijanden.
-
BdO schreef:En feiten zijn bij zo'n boodschap overbodig.
Precies. En zo kregen sommige christenen het predikaat van een irrationeel wezen .
We zitten hier in levensbeschouwing.
Solo Christo
-
De kans dat er aantoonbaar resten van de Nefilim gevonden worden, is klein.Anja schreef:Inderdaad. Overigens is er veel allang concreet gevonden maar veel daarvan (niet alles) blijkt vernietigd/verdwenen. Die mijnwerkers en al die andere mensen, archeologen, die die skeletten vonden hebben geen enkele reden om daarover te liegen. Ze verdienen er geen geld mee en oogsten alleen hoon. Maar wie het laatst lacht, lacht vaak het best.Alpha schreef:De Bijbels verslagen zijn betrouwbaar, ook als men nog niets concreet heeft gevonden.
Deel 1 van een quote:
In Amerika…
1821 - Williamson County, Tennessee: In zijn boek “The Natural and Aboriginal History of Tennessee” beschrijft auteur John Haywood "zeer grote" botten in stenen graven. Een “oud fort” bevatte skeletten van reusachtige afmetingen van gemiddeld minstens 2m10 groot.
1833 – Lampeck/Lompock Rancho, California: een groep soldaten vond de botten van een man van 3m60 onder een hoop keien met onbegrijpelijke symbolen. Het skelet was omringd met reusachtige wapens en de schedel had een dubbele rij tanden, zowel bovenaan als onderaan. Deze reus leek op een andere reusachtige man die werd gevonden in Santa Rosa Island, California. Onderzoek heeft aangetoond dat de reus of zijn afstammelingen zich te goed zouden hebben gedaan aan kleine olifanten die eens op het eiland zouden hebben geleefd en nu ook verdwenen zijn.
1856 – East Wheeling, West Virginia: een skelet van 3m28 werd gevonden bij het omploegen van een wijngaard.
1876 – Wisconsin: Dr. J.N.DeHart vond in grafheuvels rugwervels die groter waren dan normaal.
1877 – Kansas City: W.H.R.Lykins ontdekte in omgeving van Kansas City schedelbotten van grote afmetingen.
1877 – Spring Valley, Eureka, Nevada: Vier goudzoekers vonden een zeer oud, bijna zwart menselijk beenbot en knieschijf in hard, donkerrood kwartsiet gesteente. Na verdere uitgraving bleek de vondst te bestaan uit het beenbot dat 10cm boven de knieschijf was afgebroken, de knieschijf, de botten van het onderbeen en de volledige beenderen van de voet. Verschillende dokters onderzochten de overblijfselen en kwamen tot de conclusie dat ze inderdaad tot een mens had behoord, en zelfs een zeer moderne mens. Een gekke was dat de afmeting van knie tot hiel 97,5cm bedroeg. De eigenaar van de botten zou dus groter dan 3m60 zijn geweest. Verder werd de rots waarin de beenderen zaten verborgen gedateerd in het Jurrasic, de tijd van de dinosaurussen, meer dan 185 miljoen jaar geleden.
1879 – Brewersville, Indiana: In een grafheuvel vlakbij Brewersville, Indiana, werd een 2m90 skelet opgegraven. (Indianapolis News, 10 november 1975).
1880 – Zanesville, Ohio: Dr. Everhart vond bij grafheuvel exploraties een kist van klei met een zandstenen plaat en hiërogliefen met daarin een skelet van enorme afmetingen. (American Antiquarian, v3, 1880, pg61).
1880 – Sayre, Bradford County Pennsylvania: in een oude grafheuvel vond men beenderen van 2m10. Maar het opmerkelijkste was niet hun lengte, maar de vreemde hoorn-achtige uitsteeksels boven de wenkbrauwregio op hun schedels. Er werd geschat dat ze werden begraven rond 1200 na christus. Volgens sommige bronnen werden de skeletten naar de "American Investigating Museum" in Philadelphia gezonden, en verdwenen.
1883 – Warren, Minnesota: In een grafheuvel werden 10 skeletten van gigantische omvang, zowel vrouwelijk als mannelijk gevonden. (St. Paul Pioneer Press, May 23, 1883).
1884 – Kanawha County, West Virginia: In een grafheuvel die vergelijkbaar was met een tempelkamer vond men een skelet van 2m25 (American Antiquarian, v6, 1884 133f. Cyrus Thomas, Report on Mound Explorations of the Bureau of Ethnology, 12th Annual Report, Smithsonian Bureau of Ethnology, 1890-91)
1885 – Gasterville, Pennsylvania: Een grote grafheuvel in de buurt van Gasterville bevatte een kluis met inscripties met daarin een skelet van 2m15. (American Antiquarian, V7, 1885, 52f).
1885 – Yosemite Valley: mijnwerkers ontdekten in een grot, achter een muur van rots de gemummificeerde resten van een vrouw van 2m die een kind vasthield.
1888 – Minnesota: 7 skeletten van 2m10 tot 2m40 (St. Paul Pioneer Press, June 29, 1888).
1891 – Crittenden, Arizona: werkmannen groeven bij de constructie van een commercieel gebouw een gigantische stenen sarcofaag op met daarin een granieten mummiekoffer waar ooit een lichaam van 3m60 had ingezeten. Inkervingen in het graniet wezen erop dat hij 12 tenen had gehad. Het lichaam was echter tot stof vergaan.
1895 – Toledo, Ohio: in een grafheuvel vond met 20 zittende skeletten oostwaarts gericht met kaken en tanden die twee keer zo groot waren als die van huidige mensen, met naast elk skelet een grote kom met merkwaardige hiëroglyfische symbolen. (Chicago Record, Oct. 24, 1895; cited by Ron G. Dobbins, NEARA Journal, v13, fall 1978)
1896 – Koronis Lake, Minnesota: op de Beckley boerderij werd het skelet van een reusachtige man ontdekt terwijl op Moose Island en Pine City botten van andere reuzen aan het licht kwamen. (St. Paul Globe, 12 augustus 1896)
1911 – Lovelock, Oosten van Reno, Nevada: Tijdens guano ontmijning werden in de Lovelock grot verschillende roodharige mummies gevonden van 2m tot 2m40. Deze botten onderbouwden de legenden van de lokale Piute Indianen, van wat zij de Si-Te-Cahs noemden. Om een of andere reden wilden wetenschappers deze vondsten niet onderzoeken en zijn dus veel beenderen verloren gegaan. Gelukkig werd een van de reuzeschedels van Lovelock bewaard. Hij meet bijna 30cm en is, samen met andere Lovelock artefacten, te bezichtigen in het Humboldt Museum in Winnemucca, Nevada. Sommige andere artefacten kunnen ook bezichtigd worden in het Nevada State Historical Society’s Museum in Reno.
1920 – Bear Creek, Montana: in de Eagle Three kolenmijn werden 2 menselijke maaltanden gevonden die drie keer zo groot waren dan normaal.
1923 – Grand Canyon, Arizona: Mr. Samuel Hubbard ontdekte overblijfselen van reuzen. Twee mensen van ongeveer 5m40 en 4m50 en een groot aantal voetafdrukken van een reuzenras waarvan de volwassenen 5m10 tot 6m waren (vergelijkbaar in afmetingen met de Carson City en Blue Ridge voetafdrukken).
1925 – Sisoguiche, Mexico: Een groep mijnwerkers vond skeletten van 3m tot 3m60 met voeten van 45 tot 50cm groot. (Washington Post, June 22, 1925, en New York Herald-Tribune, June 21, 1925)
1926 – Nayarit, Mexico: D.W. Page en F.W. Devalda ontdekken een reuzenras die gemiddeld groter waren dan 3m. Lokale legenden zeiden dat ze van Ecuador kwamen. (krantenknipsel Nayarit, Mexico, May 14, 1926)
1927 – Tapextla, Mexico: ontdekkers vonden een ras van “gigantische afmetingen” nabij Tapextla. (The Los Angeles Times, October 2, 1927)
1931 – Lovelock, Nevada: grote skeletten werden gevonden in de rivierbedding van de Humboldt. Het eerste skelet was 2m55 en het tweede bijna 3m. (Review – Miner, June 19, 1931).
1932 – White Sands, New Mexico: Ellis Wright vond menselijke afdrukken in gipssteen. Dit werd later bevestigd door anderen zoals Fred Arthur, opzichter van het Lincoln National Park die meldden dat elke voetafdruk 55cm groot was en 20 tot 25 cm breed.
1936 – Lake Elyasi, Midden Afrika: de Duitse paleontoloog en antropoloog Larson Kohl ontdekte botten van reusachtige mensen aan de kust van het Elyasi meer. In Hava, the Transvaal en China werden later andere reusachtige beenderen gevonden.
1939 – Lovelock, Nevada: Op de Friedman ranch werd een skelet van 2m27gevonden. (Review – Miner, Sept. 29, 1939)
1939-1945 – Shemya, Aleoeten, Alaska: Een ingenieur vond tijdens WO II bij de bouw van een landingsstrook in een heuvelgroep sedimentaire lagen van menselijke resten. De gevonden schedels waren tot 60cm van basis tot kroon (terwijl een normale schedel ongeveer 15cm is). De eigenaars zouden minstens 3m60 of langer zijn geweest. Bovendien zou er in elke schedel een mooi gat hebben gezeten in het bovenste gedeelte. Deze praktijk van afvlakking van kinderschedels om te groeien in een langwerpige vorm werd ook opgemerkt bij de Maya’s en de Fladhead indianen van Montana. Kennelijk werden de beenderen opgehaald door het Smithsonian Institution maar werden de gegevens nooit vrijgegeven.
1947 – Death Valley: een locale krant vermeld de ontdekking van een skelet van 2m70 door amateur archeologen.
Late jaren 1950 – Homs, Turkey, Texas: Bij wegenbouw werden vele graftombes van reuzen opgegraven. Deze graftombes waren 4 meter lang en toen men ze open deed, waren in 2 gevallen de menselijke dijbenen 1m18 lang. Ze hebben berekend dat de eigenaar met dergelijk dijbeen vermoedelijk 4m20 tot 4m80 groot zou zijn geweest. Een afgietsel van dit bot is te bezichtigen in het Creationist Museum in Texas.
1965 – East-central Kentucky: Langs de Holly Creek werd een skelet van 2m62 begraven gevonden onder een rots.
1973 – Buffalo Mills, Pennsylvania: op 19 augustus werd er een levende reus gezien. Een man van minstens 2m70 liep door de hoofdstraat van het dorp, gekleed in een vreemde kleding die leek gemaakt te zijn van een soort glimmend materiaal. Hij staarde op een donkere doordringende manier naar de geschrokken dorpelingen en liep vervolgens achteloos de vergetelheid in.
In Clearwater Minnesota werden beenderen van zeven reuzen gevonden in grafheuvels. Ze hadden terugwijkende voorhoofden en een volledige dubbele gebit.
Zie voor de rest van deze opsomming:
http://www.wijwordenwakker.org/content.asp?m=P928
Te meer omdat "de wetenschap" niet bepaald staat te springen om toe te geven dat de Bijbel toch gelijk heeft.
Zolang men de evolutie theorie als "bewijs" aanvaardt is er geen verandering te verwachten.
Je hebt kennelijk dezelfde documentaire gezien als ik.
-
De feitelijkheid is natuurlijk niet overbodig, maar de feitelijkheid ervan is wel overbodig voor een mens om Zijn Weg te gaan. Nergens in de Bijbel staat dat Jezus de enige weg is, er staat dat Jezus Christus DE weg is. Ook mensen die via andere godsdiensten de weg van de Liefde gaan, van hen is Hij de Weg dus. Ze weten dat alleen nog niet.BdO schreef:En feiten zijn bij zo'n boodschap overbodig.Martine schreef: Het is het enige dat belangrijk is: dat wij uit de Bijbel Zijn oneindige liefde verstaan en aanvaarden voor ons eigen leven.
Zelfs hiervan is de feitelijkheid overbodig.Martine schreef: De Bijbel heeft een zeer troostvolle boodschap van liefde.
De Annunaki wijdden hen onder de "aardlingen" die daar voldoende verstand voor hadden (immers een homo erectus die door genetische manipulatie nog maar net tot een homo sapiens was geworden), in in hun kennis van God (de Liefdevolle, de Vader). Dat is dan ook de reden waarom er zoveel fragmenten van de liefdevolle God waarvan ook het Nieuwe Testament getuigt, in andere levensbeschouwingen en religies terug te vinden is. Ook buiten het Christendom is waarheid, doch die is fragmentarisch en gebroken.
De bron van alle spirituele leven is de relatie van een mens met God. Dat kunnen ook hindoes, boeddhisten, pantheisten en moslims ervaren. Het is dan ook niet voor niets dat Onze Here Jezus Christus eveneens soms verschijnt aan hindoes en zelfs aan sommige moslims. Als dit bij leven gebeurt, noemen zij zich daarna echter geen hindoe en geen moslim meer. Dat kunnen ze dan met geen mogeijkheid meer. Evengoed heeft hun relatie met God de Vader die in hun spirituele leven tijdens hun hindoe-zijn of moslim-zijn werd ontwikkeld in hun hart, ertoe geleid dat de Here Jezus aan hen verscheen, cq Zich openbaarde in het bewustzijn (hetzij in een droom, hetzij als een Verschijning bij dagbewustzijn, hetzij door plotsklapse inzichten, hetzij op een manier als bij Paulus op zijn weg naar Damascus). In de Bijbel staat dan ook niet voor niets dat het de Vader Zelf is, die de mensen aan De Zoon geeft. En dat kan klaarblijkelijk eveneens langs de weg van bijvoorbeeld hindoeïsme of zelfs islam zijn. Men kan niet om Hem heen, want in het hart is Hij ook te vinden. De Vader doet alle dingen meewerken voor hen die Hem liefhebben. Jezus IS De Waarheid. Dit betekent niet dat er buiten Hem geen waarheid is, doch die waarheid is fragmentarisch en gebroken. Zoals Callista ( http://forum.geloofsgesprek.nl/viewtopi ... sch#p92000) het zelf al eens benoemde gaat het er dus eerst en vooral om dat Christus Jezus terugkeert in het hart van de mensen.
Solo Christo