@Wim,
Ik vind het fijn (en dat is niet het juiste woord, maar ik weet geen beter woord op dit moment) om je zorgen om je zoon en de moeilijkheden die je hebt ontmoet ivm je werk te mogen lezen.
Je zorgen om ongelovige of andersgelovige familie is voor mij enorm herkenbaar. Om in een ongelovige familie tot geloof te komen, is voor mij voor een belangrijk deel een nachtmerrie geweest, een Ervaring, een beproeving, die bijna letterlijk tot op het merg
bitterzoet was en die ik alleen maar geestelijk heb overleefd dankzij Hem die mij Zijn Kracht gaf, en zelfs dan niet makkelijk.
Ik ben er
heilig van overtuigd dat er door het geloof van 1 (en mede dankzij gebed) hoe dan ook gewerkt wordt aan de naasten van die ene, en zelfs aan overleden naasten. Het is dan m.i. zaak de waarheidsclaim
juist niet op te geven maar juist als een pitbull erin vast te bijten, wat dan natuurlijk niet betekent dat je die in woorden moet prediken, want dat werkt meestal averechts. Het gaat er dan om zelf toch bij de Waarheid te blijven, innerlijk.
Wat problemen in het werk betreft kan ik je ook een handje geven (net als de meeste gelovigen denk ik, want ons geluk heeft niet veel met aards geluk te maken maar met het soort geluk waar Onze Heer in de zaligsprekingen over spreekt in de Bergrede). Ook ik spreek daar verder niet over. Het is inherent aan het Geloof om klappen te moeten/mogen vangen. (moeten, wil je trouw kunnen blijven aan God, mogen, omdat je daarin welzeker een keuze hebt, ofschoon die soms moeilijk kan zijn).
Maar wat we ervoor terugrkrijgen is een onvergankelijke zaligheid. In tegenstelling tot aards geluk dat vergankelijk is en soms maar al te snel verwaait.
Bedankt voor het delen van deze dingen uit jouw leven