callista schreef:Dit is geen bijbelgesprek, christelijke leer of bijbelstudie
Weer een zwaktebod, callista! Je kunt verwachten dat de Bijbel wel ter sprake komt. Maar goed, ik zal wel inhoudelijk reageren op jouw puntje:
callista schreef:Lees even de FAQ....die geld Voor LB. Houd je je daar niet aan ben je hier niet op z'n plek.....
Ben je beheerder? Meld mijn bericht een moderator kan evt. ingrijpen. Of is dat jouw taak? Nu een stukje FAQ:
Hier kun je de dialoog voeren over levensbeschouwing in de brede zin van het woord.
De brede zin van het woord, dus
ook de Bijbel!
Hier geldt niet de begrenzing van de Bijbel en/of de belijdenissen.
En? De begrenzing geldt niet. Daarom ga ik ook de dialoog met je aan. Sterker nog, in ieder ander forum zou ik de dialoog aangaan, los van evt. begrenzingen!
Uitgebreide Bijbelbespreking is hier niet toegestaan; dat hoort in een ander subforum.
Doe ik dat? Nee, ik citeer enkele teksten, waarop ik mijn mening baseer, callista! Je kunt mij niet kwalijk nemen dat de Bijbel een inspiratiebron voor mij is (omdat het de Waarheid is!).
Bijbelteksten gelden hier niet als bewijs. Met het citeren van Bijbelteksten dient men hier spaarzaam om te gaan.
Hoeveel verschillende Bijbelteksten heb ik in deze discussie geciteerd? Ik heb ze niet geteld, mag jij even voor me doen. Daarna mag je zelf bepalen of het spaarzaam genoeg is. Spaarzaam wil dus niet zeggen helemaal niet!
Het citeren van Bijbeltekst kan, wanneer het verduidelijkend werkt en illustratief is voor de eigen levenshouding.
Dat is exact wat ik doe!
Wij prediken, en Jezus bevestigt het Woord door de tekenen die erop volgen. Amen!