Wat is er voor christenen nodig om atheïst te worden?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Anja (oud account)
Man/Vrouw: V

Re: Wat is er voor christenen nodig om atheïst te worden?

Bericht door Anja (oud account) »

callista schreef:@Dirk'

Dit is geen bijbelgesprek, christelijke leer of bijbelstudie

Lees even de FAQ....die geld Voor LB.
Houd je je daar niet aan ben je hier niet op z'n plek.....

Lees even de FAQ Callista, Er wordt een vraag gesteld aan christenen en een christen mag daar antwoord op geven. Dat hoeft geen antwoord te zijn vanuit een atheistisch kader. Anders kan JW de topic beter omdopen en bijvoorbeeld in " geloof delen" vertellen wat er voor hem nodig was om atheist te worden. Lijkt me heel interessant trouwens.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
callista

Bericht door callista »

Anja schreef:
callista schreef:@Dirk'

Dit is geen bijbelgesprek, christelijke leer of bijbelstudie

Lees even de FAQ....die geld Voor LB.
Houd je je daar niet aan ben je hier niet op z'n plek.....

Lees even de FAQ Callista, Er wordt een vraag gesteld aan christenen en een christen mag daar antwoord op geven. Dat hoeft geen antwoord te zijn vanuit een atheistisch kader. Anders kan JW de topic beter omdopen en bijvoorbeeld in " geloof delen" vertellen wat er voor hem nodig was om atheist te worden. Lijkt me heel interessant trouwens.
Bemoei je eens met je eigen zaken.
Dirk houdt zich niet aan de Faq en hij is niet de enige hier.....

Respectvol discussiëren is sommigen vreemd...staat niet in hun woordenboek.
Dirk
Man/Vrouw: M

Bericht door Dirk »

callista schreef:Dit is geen bijbelgesprek, christelijke leer of bijbelstudie
Weer een zwaktebod, callista! Je kunt verwachten dat de Bijbel wel ter sprake komt. Maar goed, ik zal wel inhoudelijk reageren op jouw puntje:
callista schreef:Lees even de FAQ....die geld Voor LB. Houd je je daar niet aan ben je hier niet op z'n plek.....
Ben je beheerder? Meld mijn bericht een moderator kan evt. ingrijpen. Of is dat jouw taak? Nu een stukje FAQ:
Hier kun je de dialoog voeren over levensbeschouwing in de brede zin van het woord.
De brede zin van het woord, dus ook de Bijbel!
Hier geldt niet de begrenzing van de Bijbel en/of de belijdenissen.
En? De begrenzing geldt niet. Daarom ga ik ook de dialoog met je aan. Sterker nog, in ieder ander forum zou ik de dialoog aangaan, los van evt. begrenzingen!
Uitgebreide Bijbelbespreking is hier niet toegestaan; dat hoort in een ander subforum.
Doe ik dat? Nee, ik citeer enkele teksten, waarop ik mijn mening baseer, callista! Je kunt mij niet kwalijk nemen dat de Bijbel een inspiratiebron voor mij is (omdat het de Waarheid is!).
Bijbelteksten gelden hier niet als bewijs. Met het citeren van Bijbelteksten dient men hier spaarzaam om te gaan.
Hoeveel verschillende Bijbelteksten heb ik in deze discussie geciteerd? Ik heb ze niet geteld, mag jij even voor me doen. Daarna mag je zelf bepalen of het spaarzaam genoeg is. Spaarzaam wil dus niet zeggen helemaal niet!
Het citeren van Bijbeltekst kan, wanneer het verduidelijkend werkt en illustratief is voor de eigen levenshouding.
Dat is exact wat ik doe!
Wij prediken, en Jezus bevestigt het Woord door de tekenen die erop volgen. Amen!
Dirk

Bericht door Dirk »

callista schreef:En buikspreken voor God en de Bijbel is dus hier al helemaal niet van toepassing en ook niet dat geëvangeliseer en bekeringspogingen... :evil: .....nergens trouwens i.m.o. Op zich natuurlijk ook hypocriet.....
Nu weer inhoudelijk, callista. Daar verzuim je behoorlijk in! Je bijdragen tonen slechts aan dat God bestaat! Je voert een strijd, er is iets in je dat geen rust vindt, en dat iets is jouw geest. Atheïsten bestaan niet, het is maar een woord, een verzonnen woord om je op een nette manier tegen God te kunnen afzetten, HEM te ontkennen.

De confrontatie tussen de geesten bewijst het bestaan van God. Een Christen kan geen atheïst worden. Je kunt met voorbeelden komen, maar ieder voorbeeld zal stranden. Jouw geest kent God, callista! Zonder dat je het goed beseft, is dit de waarheid. Beseffen komt niet uit de geest, maar inderdaad uit je hersenen. Zoals je eerder aangaf heb jij niks met God. Dat is een hersenspinsel, niet uit de geest.
Wij prediken, en Jezus bevestigt het Woord door de tekenen die erop volgen. Amen!
Zolderworm

Bericht door Zolderworm »

Dirk schreef:
callista schreef:Dit is geen bijbelgesprek, christelijke leer of bijbelstudie
Weer een zwaktebod, callista! Je kunt verwachten dat de Bijbel wel ter sprake komt. Maar goed, ik zal wel inhoudelijk reageren op jouw puntje:
callista schreef:Lees even de FAQ....die geld Voor LB. Houd je je daar niet aan ben je hier niet op z'n plek.....
Ben je beheerder? Meld mijn bericht een moderator kan evt. ingrijpen. Of is dat jouw taak? Nu een stukje FAQ:
Hier kun je de dialoog voeren over levensbeschouwing in de brede zin van het woord.
De brede zin van het woord, dus ook de Bijbel!
Hier geldt niet de begrenzing van de Bijbel en/of de belijdenissen.
En? De begrenzing geldt niet. Daarom ga ik ook de dialoog met je aan. Sterker nog, in ieder ander forum zou ik de dialoog aangaan, los van evt. begrenzingen!
Uitgebreide Bijbelbespreking is hier niet toegestaan; dat hoort in een ander subforum.
Doe ik dat? Nee, ik citeer enkele teksten, waarop ik mijn mening baseer, callista! Je kunt mij niet kwalijk nemen dat de Bijbel een inspiratiebron voor mij is (omdat het de Waarheid is!).
Bijbelteksten gelden hier niet als bewijs. Met het citeren van Bijbelteksten dient men hier spaarzaam om te gaan.
Hoeveel verschillende Bijbelteksten heb ik in deze discussie geciteerd? Ik heb ze niet geteld, mag jij even voor me doen. Daarna mag je zelf bepalen of het spaarzaam genoeg is. Spaarzaam wil dus niet zeggen helemaal niet!
Het citeren van Bijbeltekst kan, wanneer het verduidelijkend werkt en illustratief is voor de eigen levenshouding.
Dat is exact wat ik doe!
Regelrechte kletskoek natuurlijk. Je zegt dat het God is, die dit zegt. En dat het dus niet jouw woorden zijn maar zijn woorden. En dat het dus feitelijk een onbetwistbare waarheid is. En dat Callista, op basis van Psalm 14, een dwaas is. En dan bovendien ook nog die abjecte bewering dat de geest van Callista weet dat God bestaat. Enzovoort enzovoort. Als dat geen absolutistische bijbelpropaganda is, en (zogenaamd) de waarheid vaststellen op basis van de bijbel, dan weet ik het ook niet meer. Nou ja, ik weet het wel. Dat soort zekerheidsstellende bijbelpropaganda hoort hier in levensbeschouwing niet thuis. Dus ik zou zeggen: of je houdt je aan de regels, of wegwezen hier.
Laatst gewijzigd door Zolderworm op 09 feb 2016, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Only dead fish go with the flow
callista

Bericht door callista »

Juist Zolderworm...dank je...het is echt ongehoord... :? en bovendien nog eens regelrechte blasfemie...
Dirk

Bericht door Dirk »

callista schreef:Juist Zolderworm...dank je...het is echt ongehoord... :?
Weer een zwaktebod! Iedere inhoudelijke reactie blijft uit!

Titel:

Het gaat hier dus om christenen en om atheïsten.

Voor veel christenen is de Bijbel zeer belangrijk. Wanneer iemand dus moeite heeft met de wijze van behandelen, moet de moderatie maar ingrijpen?! Ik denk dat het topic in dat opzicht in het verkeerde forum beland is! Hoe kan van een Christen verwacht worden dat de Bijbel buiten beschouwing gelaten wordt???
Zolderworm

Dirk schreef:
callista schreef:Juist Zolderworm...dank je...het is echt ongehoord... :?
Weer een zwaktebod! Iedere inhoudelijke reactie blijft uit!

Titel:

Het gaat hier dus om christenen en om atheïsten.

Voor veel christenen is de Bijbel zeer belangrijk. Wanneer iemand dus moeite heeft met de wijze van behandelen, moet de moderatie maar ingrijpen?! Ik denk dat het topic in dat opzicht in het verkeerde forum beland is! Hoe kan van een Christen verwacht worden dat de Bijbel buiten beschouwing gelaten wordt???
Het gaat er natuurlijk niet om dat de bijbel voor jou belangrijk zou zijn, maar dat jij hier feitelijk stelt dat hetgeen in de bijbel staat de absolute onbetwijfelbare waarheid is. En dat is in levensbeschouwing verboden. Dus nogmaals: of je gaat het begrijpen, of je vertrekt hier.
Rechtuit
heet nu: Snelheid

Bericht door Rechtuit »

@Dirk gewoon blijven en je bepaal altijd nog zelf of je blijft of niet. :!: :!: :w :w
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Dirk

Bericht door Dirk »

Zolderworm schreef:En dat is in levensbeschouwing verboden.
Waar staat dat, Zolderworm?
Zolderworm

Dirk schreef:
De bijbel als bewijs of zekerheidstelling aanvoeren, zoals jij doet, is hier verboden. Immers:

Er dient dan duidelijk aan te worden gegeven op welke manier dat is.
Een Bijbeltekst "voor zichzelf laten spreken" is hier beslist niet de bedoeling.
Rechtuit

Bericht door Rechtuit »

Dirk schreef:
Tja :lol: :lol: :x
Dirk

Bericht door Dirk »

Zolderworm schreef:De bijbel als bewijs of zekerheidstelling aanvoeren, zoals jij doet, is hier verboden.
Ik blijf het een zwaktebod vinden. Laten de moderator maar bepalen wat we ermee aan moeten. Je kunt niet van een Christen verwachten dat de Bijbel niet als Waarheid gezien en gebracht wordt. Als je gelijk hebt, kan ik slechts concluderen dat, op basis van de titel van dit topic, deze discussie niet thuishoort in dit subforum:

En zelfs als de discussie wel hier blijft staan, en je volledig gelijk krijgt, Zolderworm, dan verandert mijn mening niet. Daarnaast zijn zowel jouw reacties als die van callista teleurstellend en inhoudsloos. Je beperkt je tot een discussie over de FAQ en je gaat inhoudelijk niet of nauwelijks in op de genoemde punten.

Maar, je hebt wel meegelezen, dat blijkt. Ik hoop van harte dat jij en callista er iets van opgestoken hebben!
Zolderworm

Rechtuit schreef:
Dirk schreef:
Zie bovenin de pagina de link "hier" onder Forumregels. Jij hebt zeker ook de regels nog niet doorgelezen?
Laatst gewijzigd door Zolderworm op 09 feb 2016, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
callista

Bericht door callista »

Dirk schreef:
Zolderworm schreef:De bijbel als bewijs of zekerheidstelling aanvoeren, zoals jij doet, is hier verboden.
Ik blijf het een zwaktebod vinden. Laten de moderator maar bepalen wat we ermee aan moeten. Je kunt niet van een Christen verwachten dat de Bijbel niet als Waarheid gezien en gebracht wordt. Als je gelijk hebt, kan ik slechts concluderen dat, op basis van de titel van dit topic, deze discussie niet thuishoort in dit subforum:

En zelfs als de discussie wel hier blijft staan, en je volledig gelijk krijgt, Zolderworm, dan verandert mijn mening niet. Daarnaast zijn zowel jouw reacties als die van callista teleurstellend en inhoudsloos. Je beperkt je tot een discussie over de FAQ en je gaat inhoudelijk niet of nauwelijks in op de genoemde punten.

Maar, je hebt wel meegelezen, dat blijkt. Ik hoop van harte dat jij en callista er iets van opgestoken hebben!
:lol:
Ga toch fietsen man....
Ja, ik heb er heel veel van opgestoken.....dat dan weer wel..... :clown:
Zolderworm

Dirk schreef:

Het gaat er gewoon enkel om dat jij je niet houdt aan de regels van dit subforum. Meer niet. Maar goed, we er kunnen natuurlijk een melding van maken bij de moderatie als je het ook van officiële zijde wilt horen.
callista

Bericht door callista »

Zolderworm schreef:
Rechtuit schreef:
Dirk schreef:
Zie bovenin de pagina de link hier onder Forumregels. Jij hebt zeker ook de regels nog niet doorgelezen?
Velen lezen hier alleen maar de Bijbel... :w
Dirk

Bericht door Dirk »

callista schreef:Ga toch fietsen man....
Niet met dit weer.
callista schreef:Ja, ik heb er heel veel van opgestoken.....dat dan weer wel.....
Fijn, maar wederom reageer je niet inhoudelijk.
Anja (oud account)

Dirk schreef:
Niet met dit weer.
:lol: Groot gelijk. Ik heb de fiets ook laten staan, en was ondanks dat ik boodschappen deed met de auto toch nog bijna net....

Afbeelding
Dirk schreef:
callista schreef:Ja, ik heb er heel veel van opgestoken.....dat dan weer wel.....
Nee. Jammer. :(
Solo Christo

Anja (oud account)

Dirk schreef:
Ik blijf het een zwaktebod vinden.
Dan heeft de topicstarter de topic in de verkeerde rubriek geplaatst. De vraag is gesteld aan christenen. Opvallend dat de ongelovigen en andersgelovigen de christenen aanvallen als ze hun antwoord geven en zelf geen enkel antwoord geven, alleen maar commentaartjes op anderen.

Dan kan de topicstarter beter de topic omdopen in " wat er voor nodig was voor mij om van christen atheist te worden". En dat kan in "Geloof delen". Daar mag iedereen, ook atheisten volgens mij, delen hoe ze met geloof omgaan.

Als ik mij goed herinner is de topic door de TS geplaatst in een tijd dat deelnemers nog zelf een rubriek kozen voor een nieuwe topic. Misschien kan het verplaatst worden naar een plek waar christenen kunnen antwoorden zonder de dwang dat met gesloten bijbel te doen. Of kan de topic dan maar op slot.
Laatst gewijzigd door Anja (oud account) op 09 feb 2016, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Solo Christo

Rechtuit

Bericht door Rechtuit »

Anja schreef:
Dirk schreef:
Niet met dit weer.
:lol: Groot gelijk. Ik heb de fiets ook laten staan, en was ondanks dat ik boodschappen deed met de auto toch nog bijna net....

Afbeelding
Dirk schreef:
Nee. Jammer. :(
Maar het is wel zo kat nat op de fiets en tijdens zijn fietstocht van atheist weer gelovig geworden die bui deed hem op frissen :D :shock: :lol:
Anja (oud account)

Rechtuit schreef:
Maar het is wel zo kat nat op de fiets en tijdens zijn fietstocht van atheist weer gelovig geworden die bui deed hem op frissen :D :shock: :lol:
:lol: :w

En ách, dat natte pak is zo weer droog. :clown:
Solo Christo

Zolderworm

Anja schreef:
Dirk schreef:
Dan heeft de topicstarter de topic in de verkeerde rubriek geplaatst. De vraag is gesteld aan christenen. Opvallend dat de ongelovigen en andersgelovigen de christenen aanvallen als ze hun antwoord geven en zelf geen enkel antwoord geven, alleen maar commentaartjes op anderen.

Dan kan de topicstarter beter de topic omdopen in " wat er voor nodig was voor mij om van christen atheïst te worden". En dat kan in "Geloof delen". Daar mag iedereen, ook atheïsten volgens mij, delen hoe ze met geloof omgaan.

Als ik mij goed herinner is de topic door de TS geplaatst in een tijd dat deelnemers nog zelf een rubriek kozen voor een nieuwe topic. Misschien kan het verplaatst worden naar een plek waar christenen kunnen antwoorden zonder de dwang dat met gesloten bijbel te doen. Of kan de topic dan maar op slot.
Het punt is: het hoeft helemaal niet met gesloten bijbel. De christen in kwestie mag best met bijbelteksten tevoorschijn komen om aan te geven waarom zij iets op een bepaalde manier zien. Dat is niet tegen de regels. Maar het gaat erom dat sommigen met stelligheid poneren dat de bijbel de absolute waarheid beschrijft en de bijbel als bewijsmiddel gebruiken om aan te tonen dat zij absoluut gelijk hebben, en dat een ander aan het dwalen is. En dat is hier tegen de regels.
Anja (oud account)

Zolderworm schreef:
Anja schreef:
Dirk schreef:

Dan kan de topicstarter beter de topic omdopen in " wat er voor nodig was voor mij om van christen atheïst te worden". En dat kan in "Geloof delen". Daar mag iedereen, ook atheïsten volgens mij, delen hoe ze met geloof omgaan.

Het punt is: het hoeft helemaal niet met gesloten bijbel. De christen in kwestie mag best met bijbelteksten tevoorschijn komen om aan te geven waarom zij iets op een bepaalde manier zien. Dat is niet tegen de regels. Maar het gaat erom dat sommigen met stelligheid poneren dat de bijbel de absolute waarheid beschrijft en de bijbel als bewijsmiddel gebruiken om aan te tonen dat zij absoluut gelijk hebben, en dat een ander aan het dwalen is. En dat is hier tegen de regels.
Deze grammofoonplaat van jou is grijsgedraaid Zolderworm. De vraag is gesteld aan christenen en staat dus gewoon in de verkeerde rubriek,nAls je je cake wilt hebben en het ook zelf op wil eten, moet je in "geloof delen" zijn. En dan heet de topic "wat er voor mij nodig was om van christen atheist te worden." Heel simpel.
Solo Christo

Anja (oud account)

Maar goed, na 32 pagina's luidt de conclusie dus: dat is onmogelijk. :clown:

Slotje dan maar?
Solo Christo