Net zoals ik al dacht is het je niet gelukt om op elke vraag een concreet antwoord te geven, helaas....Dirk schreef:Degene die beweert dat Parijs de hoofdstad van Frankrijk is, heeft de bewijslast, en niet degene die beweert dat Parijs de hoofdstad van Spanje is. Het is niet relevant of de stelling klopt. Overigens wil ik best bewijzen dat God bestaat. Ik wil ook wel bewijzen dat de stelling "God bestaat niet" onjuist is.JW88 schreef:1: Wat klopt er niet aan de volgende stelling? : De gene die de eerste claim maakt (God bestaat) heeft de bewijslast en niet de gene die daar in tweede instantie op reageert (God bestaat niet).
Dat eerste klopt. Dat tweede zou je kloppend kunnen noemen. Echter, in de eerste plaats is het een logica die onze logica overstijgt, en in de tweede plaats is de vraag niet aan mij gericht, maar aan God. Je kunt HEM dus de vraag stellen.JW88 schreef:2: Als God de mensen vrije wil heeft gegeven, dan had hij dus kunnen weten dat ze daar ook misbruik van konden gaan maken, dat wil dus zeggen dat God ook indirect verantwoordelijk is voor al het kwade keuzes en mensen op de wereld, waarom heeft hij dat, dan gedaan?
Ofwel: De klassieke vraag: Als God bestaat, waarom is er dan zoveel ellende? Het antwoord ken je: De Bijbel leert ons dat niemand onschuldig is. Je vraagstelling is dus niet correct.JW88 schreef:3: Wat is de gedachte van God, en wat is de reden dat onschuldige kinderen hele ernstige ziektes krijgen en in hun korte leven verschrikkelijk moeten lijden?
Overeenkomst zegt niks over verwantschap. Zowel een mens als een meloen bestaan voor het grootste gedeelte uit water. Toch zijn ze geen familie. Een mens is geen meloen. DNA wijst op een Ontwerper, niet op evolutie! Het feit dat we onderdelen van dieren kunnen gebruiken, betekent niet dat we een dier zijn!JW88 schreef:4: Als de mens geen dier is, waarom kan dan bv een varkenshart getransplanteerd worden in een mens? En waarom zijn we voor 98% genetisch gelijk aan een chimpansee?
Interessante vraag, JW88! Hier kunnen we een heel nieuw topic van maken! Zijn dinosaurussen uitgestorven? Nee! Het zijn reptielen, die groeien hun hele leven. Ik heb een theorie waaruit blijkt dat ook dieren voor de zondvloed ouder werden dan nu, net als mensen. Stel eens een varaan of een krokodil voor die nog eens 400 jaar groeit. Wat krijg je dan? Een dinosaurus! Daarnaast wijzen de drakendoders uit het oude China op de aanwezigheid van dinosaurussen. Niemand wilde dit soort wilde dieren in hun leefomgeving hebben, dus werden ze uitgeroeid. Meer lees je op onze site (http://www.gelooft.com) in de rubriek Bijbel en wetenschap. Dinosaurussen, zie o.a: http://185.10.98.6/~dirk01/dinosaurussen.htmJW88 schreef:5: Waarom heeft God dinosaurussen gemaakt en vervolgens weer uitgeroeid voordat de mens bestond? Wat was het nut daarvan?
Zelfde vraag kan je ook voor bijvoorbeeld het Ned. Wetboek stellen. De interpretatie is niet altijd relevant.JW88 schreef:6: Wat voor waarde heeft de bijbel nog als iedereen het maar op zijn eigen manier interpreteren mag?
Dat klopt. Er is inderdaad maximaal 1 Waarheid!JW88 schreef:7: Hoe kan religie nog geloofwaardig zijn? Als er verschillende soorten religies zijn die allemaal iets anders geloven, waar binnen die religies ook nog weer talloze verschillende stromingen zijn die anders denken over bepaalde zaken, dan kan er dus maximaal maar 1, 100% gelijk hebben, of helemaal geen 1....
Hier maak je een grote denkfout! Wanneer de Bijbel spreekt over "geloof", of beter nog, wanneer Jezus spreekt over geloof, wordt lang niet altijd het geloof bedoeld, zoals jij het omschrijft. Geloof is vertrouwen! Geloof is zekerheid!JW88 schreef:8: De term ''geloof'' betekent dat je ergens in gelooft, als je ergens in gelooft, dan is het geen zekerheid, want dan weet je het en geloof je er niet in, waarom kan de gelovige niet erkennen dat het slecht een geloof is en geen zekerheid?
Onzinnige vraag. Antwoord ken je.JW88 schreef:9: Wat klopt er niet aan de ''vliegende spaghetti monster theorie''?
Niks.JW88 schreef:10: Wat klopt er niet aan de stelling dat atheïsme niks is net zoals kaal geen haarkleur is en niet postzegels verzamelen geen hobby is?
Door na te denken (ik heb een wetenschappelijke achtergrond), onderzoek, lezen, en vragen.JW88 schreef:Bonusvraag: Waarom ben jij gelovig geworden?
Maar goed volgens mij heb je wel je best gedaan, dus dat is dan in elk geval iets.
De vragen bij langs gaande:
1: Geen concreet antwoord op de vraag / Het gaat om de gene die de eerste claim maakt, de inhoud van die claim is vervolgens niet interessant.
2: Wederom geen concreet antwoord op de vraag / ik stel mijn vragen niet aan God, ik stel ze aan jou, als je het niet weet zeg dan gewoon ''ik weet het niet''
3: En wederom geen concreet antwoord de vraag / Ik ken het antwoord helemaal niet, anders vroeg ik het niet....
4: ''Overeenkomst zegt niks over verwantschap?'' Dus het feit dat een leeuw en een tijger heel veel overeenkomsten hebben zegt niks over hun verwantschap? En mens en een meloen is natuurlijk totaal wat anders dan een mens en een chimpansee...
5: Ok, zeggen dat als een krokodil 400 jaar kan worden het een dinosaurus word is gewoon echt een dom antwoord, met alle respect... Weet jij überhaupt wel hoe een dinosaurus er uit ziet? Daarnaast stammen vogels van dinosaurussen af, word een kanarie ook een T-rex als die 400 jaar word? Er waren toch ook genoeg plantetende dinosaurussen, waarom werden die dan uitgeroeid? Hier sla je echt volledig de plank mis...
6: Zeg je nou echt ''de interpretatie is niet altijd relevant?'' , dan is het dus soms ook wel relevant... daar ga je al. Daarnaast lijkt de interpretatie bij de cruciale dingen mij toch zeker wel heel relevant, anders heeft het weinig waarde.
7: En ja hoor, wederom geen concreet antwoord op de vraag / Als er maar 1 waarheid is, dan heeft jouw buurman meneer de Moslim het dus fout, terwijl die meneer net zo overtuigd is van zijn gelijk als jou, zijn hele leven heeft gewijd aan zijn God net zoals als jou, Goede hoop heeft dat hij als hij sterft naar de hemel gaat net zoals jou, etc etc etc, maar hij zit dus fout..... zie je wel daarom is religie zo ongeloofwaardig.
8: Dit antwoord snap ik niet???? Geloof is vertrouwen? Vertrouwen is zekerheid? Dus als ik er op vertrouw dat ik morgen miljonair word, dan is dat zekerheid? Want dan ga ik dat straks even doen namelijk.
9: Daar gaan we weer geen concreet antwoord op mijn vraag.... en nogmaals ik ken het antwoord niet want anders vroeg ik het niet.
10: Je snapt natuurlijk zelf dat dit echt een antwoord van ''niks'' is, dus leg uit aub....
Bonusvraag: Dus je was als kind niet gelovig? En je bent niet gelovig opgevoed?