Harry schreef:Anja schreef:
Tsja,dat waren ze ook. In absolute zin waren de kruistochten niet goed, doch in relatie-ve zin wel degelijk. Als de kruistochten er niet waren geweest in deze nare wereld van de gevolgen van de gevolgen waarin wij leven, was heel Israel en de wereld toen al onder islamitisch bestuur gekomen. Dan had de mensheid de kans niet eens meer gehad om Jezus te leren kennen.
De Vader doet alle dingen medewerken voor hen die Hem liefhebben.
Vind je het vervelend als ik deze uitspraak als extremistisch classificeer? Moeten we Jezus leren kennen via het zwaard? Weet je wel wat er allemaal plaats heeft gevonden tijdens de kruistochten?
Zou je m.a.w. je uitspraak nog eens willen overdenken?
Nee hoor, je classificeert maar een end weg.
Ik hoef niets te overdenken en zal zeker niet terugkomen op die uitspraak, omdat vrij duidelijk is dat je niet weet waar ik het over heb. We moeten Jezus vooral liever niet door het fysieke zwaard leren kennen, iets waarvan je er donder op kunt zeggen dat dat wel zo is omder islamitisch bestuur, om maar
een voorbeeld te noemen.
Als het morgen oorlog is, krijg jij morgen een brief in je bus dat je je moet melden voor dienstplicht. Doe je het niet, dan doe je kwaad, want je laat de agressor je medemensen afslachten. Doe je het wel, dan doe je kwaad, want je zult dan mensen, ook al zijn het agressors, moeten afslachten.
Dát is de werkelijkheid van deze wereld, die de Bijbel beschrijft, waarvan de Schrift duidelijk probeert te maken dat we daar niet onderuit kunnen, tenzij we Jezus Christus aannemen en tot Zijn Koninkrijk mogen gaan behoren.
Godzijgedankt dachten jouw en mijn voorouders er anders over, anders spraken we nu allemaal Duits. Eer uw vader, eer uw moeder, want zij brachten u tot waar u nu bent. En morgen kan alles in deze wereld er totaal anders uitzien.