Ik reageerde inderdaad te heftig, te impulsief en zodoende wat onredelijk...mijn excuses daarvoor....pyro schreef:Geen idee hoe je op het idee komt dat ik antisemitisme bij Luther of bij wie dan ook zou goedpraten.callista schreef: Wegkijken pyro of nog enigszins goedpraten
Het gedachtengoed bestond helaas gewoon al, en Luther heeft het helaas geadopteerd.
Mag ik opmerken dat je op mij haatdragend of wellicht totaal verbitterd overkomt?
Wat is er voor christenen nodig om atheïst te worden?
-
- Man/Vrouw: V
Re: Wat is er voor christenen nodig om atheïst te worden?
-
- Man/Vrouw: M
Ok, no problemcallista schreef:Ik reageerde inderdaad te heftig, te impulsief en zodoende wat onredelijk...mijn excuses daarvoor....pyro schreef:Geen idee hoe je op het idee komt dat ik antisemitisme bij Luther of bij wie dan ook zou goedpraten.callista schreef: Wegkijken pyro of nog enigszins goedpraten
Het gedachtengoed bestond helaas gewoon al, en Luther heeft het helaas geadopteerd.
Mag ik opmerken dat je op mij haatdragend of wellicht totaal verbitterd overkomt?
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
-
Dank pyro.....
-
- heet nu: Snelheid
Ach gedachten goed nu gaan er ook mee met gedachten goed wat miljoenen mensen levens kost dus niets nieuws onder de zon.En Dr. Pater M Luthers was geen antisemiet zwartmakerij van een man die zich niet meer kan verdedigen; beschaafde mensen doen dat niet.pyro schreef:Geen idee hoe je op het idee komt dat ik antisemitisme bij Luther of bij wie dan ook zou goedpraten.callista schreef: Wegkijken pyro of nog enigszins goedpraten
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
-
Het blijft wrang dat er 500 jaar Reformatie gevierd moet worden,terwijl Luther, als hij vandaag geleefd had, de gevangenis in zou gaan voor wat hij zei en wat hij deed.pyro schreef:Geen idee hoe je op het idee komt dat ik antisemitisme bij Luther of bij wie dan ook zou goedpraten.callista schreef: Wegkijken pyro of nog enigszins goedpraten
Idem dito voor Calvijn.
Wat dat betreft mag de burger zich gelukkig prijzen, dat er tegenwoordig meer vrijheid en verdraagzaamheid is.
Scheiding van Kerk en Staat kan niet goed genoeg beveiligd blijven worden.
-
Antwoord op de vraag, volgens mijn idee. Een teleurstelling in het leven. Een emotionele reden door een verlies van een geliefde of geliefden. Wetenschap is niet een reden, want er zijn zat christelijke wetenschapper die geen enkel probleem zien in het uitoefenen van wetenschap en het christen zijn. Ik zie dat ook niet. Dus eigenlijk is het een persoonlijke, emotionele keuze na een trauma of teleurstelling.
-
Moeilijkheden en lijden kunnen een beproeving van je geloof inhouden, waar je relatie met God juist dieper en sterker door wordt.Allie schreef:Antwoord op de vraag, volgens mijn idee. Een teleurstelling in het leven. Een emotionele reden door een verlies van een geliefde of geliefden. Wetenschap is niet een reden, want er zijn zat christelijke wetenschapper die geen enkel probleem zien in het uitoefenen van wetenschap en het christen zijn. Ik zie dat ook niet. Dus eigenlijk is het een persoonlijke, emotionele keuze na een trauma of teleurstelling.
Daarom is het ook verstandig aan God te denken en je geloof op te bouwen in tijden dat alles prima gaat. Want als je dan nalatig bent, kom je jezelf tegen als het eens moeilijk wordt in je leven.
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
-
Logica, rede, rationaliteit en gezond verstand is de reden, daar is wetenschap aan gekoppeld. Ik kan echt niet begrijpen hoe iemand christelijke wetenschappers op het gebied van evolutie en het ontstaan van het leven serieus kan nemen, daar ontstaat altijd een conflict, het is onmogelijk om die 2 dingen met elkaar te combineren.Allie schreef:Antwoord op de vraag, volgens mijn idee. Een teleurstelling in het leven. Een emotionele reden door een verlies van een geliefde of geliefden. Wetenschap is niet een reden, want er zijn zat christelijke wetenschapper die geen enkel probleem zien in het uitoefenen van wetenschap en het christen zijn. Ik zie dat ook niet. Dus eigenlijk is het een persoonlijke, emotionele keuze na een trauma of teleurstelling.
-
Of dat kan hangt af van hoe je omgaat met waarheidsclaims in je geloof.JW88 schreef:Logica, rede, rationaliteit en gezond verstand is de reden, daar is wetenschap aan gekoppeld. Ik kan echt niet begrijpen hoe iemand christelijke wetenschappers op het gebied van evolutie en het ontstaan van het leven serieus kan nemen, daar ontstaat altijd een conflict, het is onmogelijk om die 2 dingen met elkaar te combineren.Allie schreef:Antwoord op de vraag, volgens mijn idee. Een teleurstelling in het leven. Een emotionele reden door een verlies van een geliefde of geliefden. Wetenschap is niet een reden, want er zijn zat christelijke wetenschapper die geen enkel probleem zien in het uitoefenen van wetenschap en het christen zijn. Ik zie dat ook niet. Dus eigenlijk is het een persoonlijke, emotionele keuze na een trauma of teleurstelling.
Is deze 'golf' het 2e beest dat de macht van het 1e verkreeg? Is Jerusalem de vrouw die het berijdt?
-
Legt uit aub...BdO schreef:Of dat kan hangt af van hoe je omgaat met waarheidsclaims in je geloof.JW88 schreef:Logica, rede, rationaliteit en gezond verstand is de reden, daar is wetenschap aan gekoppeld. Ik kan echt niet begrijpen hoe iemand christelijke wetenschappers op het gebied van evolutie en het ontstaan van het leven serieus kan nemen, daar ontstaat altijd een conflict, het is onmogelijk om die 2 dingen met elkaar te combineren.Allie schreef:Antwoord op de vraag, volgens mijn idee. Een teleurstelling in het leven. Een emotionele reden door een verlies van een geliefde of geliefden. Wetenschap is niet een reden, want er zijn zat christelijke wetenschapper die geen enkel probleem zien in het uitoefenen van wetenschap en het christen zijn. Ik zie dat ook niet. Dus eigenlijk is het een persoonlijke, emotionele keuze na een trauma of teleurstelling.
-
Dat jij dat niet kan zien is niets zeggend.... Leg eens uit wat je bedoeld.JW88 schreef:Logica, rede, rationaliteit en gezond verstand is de reden, daar is wetenschap aan gekoppeld. Ik kan echt niet begrijpen hoe iemand christelijke wetenschappers op het gebied van evolutie en het ontstaan van het leven serieus kan nemen, daar ontstaat altijd een conflict, het is onmogelijk om die 2 dingen met elkaar te combineren.Allie schreef:Antwoord op de vraag, volgens mijn idee. Een teleurstelling in het leven. Een emotionele reden door een verlies van een geliefde of geliefden. Wetenschap is niet een reden, want er zijn zat christelijke wetenschapper die geen enkel probleem zien in het uitoefenen van wetenschap en het christen zijn. Ik zie dat ook niet. Dus eigenlijk is het een persoonlijke, emotionele keuze na een trauma of teleurstelling.
-
Ook dit heb ik je al 1000x uitgelegd, als een christelijke wetenschapper bij het punt van evolutie komt of het ontstaan van het leven dan heeft hij 3 keuzes, of de weg van God en de schepping, of de weg van wetenschap en evolutie, of een derde niet gangbare mogelijkheid, wat die dan ook maar mag zijn, die laatste mogelijkheid kan NIET een combinatie van de eerste 2 zijn! Het is of, of en niet en, en, snap dat nou eens beste Allie, het is namelijk zo eenvoudig te begrijpen.Allie schreef:Dat jij dat niet kan zien is niets zeggend.... Leg eens uit wat je bedoeld.JW88 schreef:Logica, rede, rationaliteit en gezond verstand is de reden, daar is wetenschap aan gekoppeld. Ik kan echt niet begrijpen hoe iemand christelijke wetenschappers op het gebied van evolutie en het ontstaan van het leven serieus kan nemen, daar ontstaat altijd een conflict, het is onmogelijk om die 2 dingen met elkaar te combineren.Allie schreef:Antwoord op de vraag, volgens mijn idee. Een teleurstelling in het leven. Een emotionele reden door een verlies van een geliefde of geliefden. Wetenschap is niet een reden, want er zijn zat christelijke wetenschapper die geen enkel probleem zien in het uitoefenen van wetenschap en het christen zijn. Ik zie dat ook niet. Dus eigenlijk is het een persoonlijke, emotionele keuze na een trauma of teleurstelling.
-
Waarom?JW88 schreef:Ook dit heb ik je al 1000x uitgelegd, als een christelijke wetenschapper bij het punt van evolutie komt of het ontstaan van het leven dan heeft hij 3 keuzes, of de weg van God en de schepping, of de weg van wetenschap en evolutie, of een derde niet gangbare mogelijkheid, wat die dan ook maar mag zijn.
Wij prediken, en Jezus bevestigt het Woord door de tekenen die erop volgen. Amen!
-
En toch zijn er talloze wetenschappers die dit probleem niet zien. Dus... Als je van jouw standpunt kijkt wel, maar een neutraal iemand zal een andere conclusie trekken.
-
Je gooit wetenschap en evolutie volkomen ten onrechte op 1 hoop, JW88. Wetenschap en evolutie hebben weinig met elkaar te maken. De keuze, die er volgens jou gemaakt moet worden, kan misschien wel eens anders zijn:JW88 schreef:Ook dit heb ik je al 1000x uitgelegd, als een christelijke wetenschapper bij het punt van evolutie komt of het ontstaan van het leven dan heeft hij 3 keuzes, of de weg van God en de schepping, of de weg van wetenschap en evolutie, of een derde niet gangbare mogelijkheid
1. God en de schepping, de Bijbel. Wetenschap is een middel. Ofwel: Bijbel + wetenschap. Variatie is bewezen.
2. Evolutie minus dat deel dat ook wel variatie genoemd wordt.
Voor de totale evolutieleer geldt:
Evolutieleer = variatie + fabelen. Ofwel, als we de evolutieleer ontdoen van de fabelen, houden we niets meer over dan het bewezen deel: variatie.
Wij prediken, en Jezus bevestigt het Woord door de tekenen die erop volgen. Amen!
-
-
Luister jij wel? Of ben je aan 1 oog blind? Ik begin echt een beetje mijn geduld te verliezen....Allie schreef:En toch zijn er talloze wetenschappers die dit probleem niet zien. Dus... Als je van jouw standpunt kijkt wel, maar een neutraal iemand zal een andere conclusie trekken.
Ik ga het nu voor de laatste keer uitleggen: Een wetenschapper heeft 3 keuzes:
1: Uitgaan van God en de schepping
2: Uitgaan van evolutie, de bing bang en wetenschap
3: Uitgaan van iets anders los van God en wetenschap (geen idee wat maar ok)
Nou ga jij weer zeuren dat het ook een combinatie van 1 en 2 kan zijn, maar wat jij op de 1 of andere vreemde manier niet schijnt te snappen is dat, 1+2 altijd een conflict op levert. Natuurlijk kun je zeggen dat God alles heeft geschapen en het vervolgens verder is geëvolueerd, maar dan kies je dus niet voor de wetenschappelijk uitleg hoe het leven is ontstaan maar voor de goddelijke, dan krijg je dus een conflict want je kan niet voor beide tegelijk kiezen, en een echte wetenschapper kiest altijd voor wetenschap bij alle facetten en nooit voor God, omdat God niet wetenschappelijk is. Beter dan dit kan ik het echt niet uitleggen, probeer dit nou aub eens te snappen Allie het is echt zo verschrikkelijk eenvoudig.... maar speciaal voor jou nog vereenvoudigd, als je voor een t-splitsing staat, dan kun je naar links of naar rechts, je kan niet beide kanten tegelijk op, zo is het hier ook.
-
Een conflict in en voor jouw evolutiegeloof wellicht, maar geen conflict voor de gelovige wetenschapper en ook niet voor de wetenschap an sich.JW88 schreef:Luister jij wel? Of ben je aan 1 oog blind? Ik begin echt een beetje mijn geduld te verliezen....Allie schreef:En toch zijn er talloze wetenschappers die dit probleem niet zien. Dus... Als je van jouw standpunt kijkt wel, maar een neutraal iemand zal een andere conclusie trekken.
Nou ga jij weer zeuren dat het ook een combinatie van 1 en 2 kan zijn, maar wat jij op de 1 of andere vreemde manier niet schijnt te snappen is dat, 1+2 altijd een conflict op levert.
Maar het begint denk ik wel duidelijk te worden waarom je steeds zo blijft schreeuwen en roepen dat Allie niet zou luisteren enzovoort. Allie begrijpt misschien niet dat het voor jouw geloof een conflict oplevert, waar je niet aan wilt.
Daar zul je zelf iets mee moeten dan, want de wetenschap staat helemaal niet haaks op het geloof of andersom. De wetenschap staat alleen maar haaks op het evolutiegeloof.
Solo Christo
Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
-
- heet nu: Snelheid
Inderdaad daar het evolutiegeloof gebaseerd is op eigen bedenksel die met de dag veranderen.Anja schreef:Een conflict in en jouw evolutiegeloof wellicht, maar geen conflict voor de gelovige wetenschapper.JW88 schreef:Luister jij wel? Of ben je aan 1 oog blind? Ik begin echt een beetje mijn geduld te verliezen....Allie schreef:En toch zijn er talloze wetenschappers die dit probleem niet zien. Dus... Als je van jouw standpunt kijkt wel, maar een neutraal iemand zal een andere conclusie trekken.
Nou ga jij weer zeuren dat het ook een combinatie van 1 en 2 kan zijn, maar wat jij op de 1 of andere vreemde manier niet schijnt te snappen is dat, 1+2 altijd een conflict op levert.
Maar het is duidelijk waarom je steeds zo blijft schreeuwen en roepen dat Allie niet zou luisteren enzovoort. Allie begrijpt misschien niet dat het voor jouw geloof een conflict oplevert, waar je niet aan wilt.
Daar zul je zelf iets mee moeten dan, want de wetenschap staat helemaal niet haaks op het geloof of andersom. De wetenschap staat alleen maar haaks op het evolutiegeloof.
Het is ook niet relevant;er is maar een evolutie die van de dagelijkse realiteit,zo gauw men op straat komt kan men die waarnemen.
Echte wetenschap daar is het sprookje van de evolutie niet van belang alleen lastig voor een serieus gesprek
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
-
Ja, het is misschien vervelend voor de aanhangers van die theorie , maar het is wel waar. De empirie ontbreekt volledig en de theorie heeft dus natuurwetenschappelijk geen fundament. Uit een aap ontstaat geen kwaap en uit een paard komt ook niet zomaar een pezel of een poe. Tenzij door genetische ingrepen van een tussenkomende mens.Rechtuit schreef:Inderdaad daar het evolutiegeloof gebaseerd is op eigen bedenksel die met de dag veranderen.Anja schreef:Een conflict in en jouw evolutiegeloof wellicht, maar geen conflict voor de gelovige wetenschapper.JW88 schreef:Luister jij wel? Of ben je aan 1 oog blind? Ik begin echt een beetje mijn geduld te verliezen....Allie schreef:En toch zijn er talloze wetenschappers die dit probleem niet zien. Dus... Als je van jouw standpunt kijkt wel, maar een neutraal iemand zal een andere conclusie trekken.
Maar het is duidelijk waarom je steeds zo blijft schreeuwen en roepen dat Allie niet zou luisteren enzovoort. Allie begrijpt misschien niet dat het voor jouw geloof een conflict oplevert, waar je niet aan wilt.
Het is ook niet relevant;er is maar een evolutie die van de dagelijkse realiteit,zo gauw men op straat komt kan men die waarnemen.
Echte wetenschap daar is het sprookje van de evolutie niet van belang alleen lastig voor een serieus gesprek
En verder is er al heel veel gezegd over de enorme pracht en complexiteit in de schepping en de schepselen. Toeval is wiskundig gezien wel als uitgesloten te beschouwen. Wie daarin gelooft moet een veel groter geloof hebben dan een gelovige christen.
Solo Christo
-
JW88 schreef:Luister jij wel? Of ben je aan 1 oog blind? Ik begin echt een beetje mijn geduld te verliezen....Allie schreef:En toch zijn er talloze wetenschappers die dit probleem niet zien. Dus... Als je van jouw standpunt kijkt wel, maar een neutraal iemand zal een andere conclusie trekken.
Nou ga jij weer zeuren dat het ook een combinatie van 1 en 2 kan zijn, maar wat jij op de 1 of andere vreemde manier niet schijnt te snappen is dat, 1+2 altijd een conflict op levert. Natuurlijk kun je zeggen dat God alles heeft geschapen en het vervolgens verder is geëvolueerd, maar dan kies je dus niet voor de wetenschappelijk uitleg hoe het leven is ontstaan maar voor de goddelijke, dan krijg je dus een conflict want je kan niet voor beide tegelijk kiezen, en een echte wetenschapper kiest altijd voor wetenschap bij alle facetten en nooit voor God, omdat God niet wetenschappelijk is. Beter dan dit kan ik het echt niet uitleggen, probeer dit nou aub eens te snappen Allie het is echt zo verschrikkelijk eenvoudig.... maar speciaal voor jou nog vereenvoudigd, als je voor een t-splitsing staat, dan kun je naar links of naar rechts, je kan niet beide kanten tegelijk op, zo is het hier ook.
Nou ik zie het meer als een rotonde met nog onbekende afritten... Het conflict zie ik niet, omdat een ontworpen universum prima in lijn staat met wetenschappelijke ontdekkingen. Dus ik denk dat het conflict bij jou ligt, niet bij mij.
-
‘Iedere serieuze natuuronderzoeker moet wel een vorm van religieus aanvoelen kennen. Het is namelijk bijna ondenkbaar dat de ongelooflijk delicate samenhangen die hij ziet, door hem voor het eerst zijn overdacht. In het onbegrijpelijke heelal openbaart zich een grenzeloos verstand.’
(Albert Einstein, 1879-1955)
Een wetenschapper heeft keuzes, ieder mens heeft keuzes: kiezen voor God of kiezen tegen God. De keuze voor God is een sterke keuze, omdat HIJ de Bron van alles is. Als wetenschapper heb je een enorme voorsprong! Als ik al iets met jouw keuzes zou kunnen, dan zou het rijtje er totaal anders uitzien.
Evolutie is een misleidende term. Ontwikkeling bestaat, maar men verstaat onder evolutie iets heel anders dan het daadwerkelijk is. Het is net zo'n misleidende term als bijvoorbeeld discriminatie.
1. Uitgaan van God en de Bijbel.
2. Uitgaan van eigen ik.
Een echter wetenschapper komt in geval 1 een stuk verder. De evolutieleer is niks anders dan een stuk waarheid (variatie) vermengd met leugens (Lees http://185.10.98.6/~dirk01/evolutie.htm eens - EVOLLUSIE de illusie van het evolutionisme).
Deze methode is door de tegenstander (satan) geintroduceerd in Genesis, bij de verleiding van de mens. De duivel vermengt de waarheid met leugens, het principe van rattengif.
Inhoudelijk reageer je nauwelijks, JW88. Je blijft herhalen dat er slechts een keuze is. Helaas voor jou maken veel wetenschappers andere keuzes, omdat ze God ontdekt hebben, omdat ze HEM kennen, en omdat de valse leer binnen de wetenschap (ook binnen de wetenschap bestaat valse leer!!) geen antwoorden heeft.
Waar zijn alle tussenvormen, JW88? Er zouden er miljoenen moeten zijn? Miljoenen fossielen, geen tussenvormen. Een raadsel!
Even een uitstapje naar chemische evolutie. Voor evolutie, op de wijze waarop jij het bedoelt, JW88 is miljoenen, mogelijk miljarden jaren nodig. Het zgn. helium-probleem is nooit opgelost:
Bij het uiteenvallen van uranium tot lood wordt helium gevormd. Dit helium ontsnapt na verloop van tijd uit het gesteente waarin het is ontstaan en komt zo in de atmosfeer terecht. Maar de hoeveelheid helium in de atmosfeer is zo klein, dat dit kan zijn ontstaan in amper een paar duizend jaar. Indien het uiteenvallen van uranium al 5 miljard jaar bezig zou zijn, dan zou er 100.000 maal zoveel helium in de atmosfeer aanwezig moeten zijn.
Zomaar even twee punten, die onoplosbaar zijn.
(Albert Einstein, 1879-1955)
Je kunt deze onzin zo vaak beweren als je wilt, JW88, maar daarmee wordt het niet waar. Ik begrijp jouw frustraties. Je denkt dat de Bijbel de wetenschap niet mag claimen, of andersom. Je denkt dat God los staat van de wetenschap. Deze conclusie kan je slechts trekken wanneer je zeker weet dat God niet bestaat. Jij denkt die zekerheid te hebben. De Waarheid is echter anders: God bestaat! God is de Ontwerper. HIJ is de Schepper van de natuurwetten. Als er een big bang was, is deze veroorzaakt door ... God! Alle natuurwetten zijn door God bedacht en gemaakt. HIJ kan ze ook zo weer veranderen.JW88 schreef: Ik ga het nu voor de laatste keer uitleggen: Een wetenschapper heeft 3 keuzes:
Een wetenschapper heeft keuzes, ieder mens heeft keuzes: kiezen voor God of kiezen tegen God. De keuze voor God is een sterke keuze, omdat HIJ de Bron van alles is. Als wetenschapper heb je een enorme voorsprong! Als ik al iets met jouw keuzes zou kunnen, dan zou het rijtje er totaal anders uitzien.
Evolutie is een misleidende term. Ontwikkeling bestaat, maar men verstaat onder evolutie iets heel anders dan het daadwerkelijk is. Het is net zo'n misleidende term als bijvoorbeeld discriminatie.
1. Uitgaan van God en de Bijbel.
2. Uitgaan van eigen ik.
Een echter wetenschapper komt in geval 1 een stuk verder. De evolutieleer is niks anders dan een stuk waarheid (variatie) vermengd met leugens (Lees http://185.10.98.6/~dirk01/evolutie.htm eens - EVOLLUSIE de illusie van het evolutionisme).
Deze methode is door de tegenstander (satan) geintroduceerd in Genesis, bij de verleiding van de mens. De duivel vermengt de waarheid met leugens, het principe van rattengif.
Inhoudelijk reageer je nauwelijks, JW88. Je blijft herhalen dat er slechts een keuze is. Helaas voor jou maken veel wetenschappers andere keuzes, omdat ze God ontdekt hebben, omdat ze HEM kennen, en omdat de valse leer binnen de wetenschap (ook binnen de wetenschap bestaat valse leer!!) geen antwoorden heeft.
Waar zijn alle tussenvormen, JW88? Er zouden er miljoenen moeten zijn? Miljoenen fossielen, geen tussenvormen. Een raadsel!
Even een uitstapje naar chemische evolutie. Voor evolutie, op de wijze waarop jij het bedoelt, JW88 is miljoenen, mogelijk miljarden jaren nodig. Het zgn. helium-probleem is nooit opgelost:
Bij het uiteenvallen van uranium tot lood wordt helium gevormd. Dit helium ontsnapt na verloop van tijd uit het gesteente waarin het is ontstaan en komt zo in de atmosfeer terecht. Maar de hoeveelheid helium in de atmosfeer is zo klein, dat dit kan zijn ontstaan in amper een paar duizend jaar. Indien het uiteenvallen van uranium al 5 miljard jaar bezig zou zijn, dan zou er 100.000 maal zoveel helium in de atmosfeer aanwezig moeten zijn.
Zomaar even twee punten, die onoplosbaar zijn.
-
- heet nu: Atheist2
Hoi, ik ben nieuw hier en hier gekomen dankzij iemand die hier zit en ook op mijn eigen stamforumAllie schreef:Nou ik zie het meer als een rotonde met nog onbekende afritten... Het conflict zie ik niet, omdat een ontworpen universum prima in lijn staat met wetenschappelijke ontdekkingen. Dus ik denk dat het conflict bij jou ligt, niet bij mij.
Wat bedoel je met ontworpen universum? En wat bedoel je met wetenschappelijke ontdekkingen?
Want het is een doffe ellende (wat wij althans kunnen zien van het universum, en niet eens hoe het nu is maar hoe het vroeger was) in het universum. Sterren die ontploffen, die door hun zwaartekracht (althans daar gaat men nu vanuit) ineenstorten, zwarte gaten die ontstaan en alles opzuigen wat er bij hen in de buurt komt. Ik heb net een paar weken geleden een boek gekocht over de foto's die de Hubble telescoop maakt van alle sterren en stelsels. Heel interessant, maar een ontwerp zie ik daar niet in terug. Wat wel zo is is dat sterren die ontploffen "leven" geven aan andere sterren en dat wij ook van een ontplofte ster komen. "We are stardust". Daar kun je zeker spiritueel van worden.
Maar of je daar een Godshypothese aan moet hangen is weer een tweede. En een derde is of dit de joods/christelijke God moet zijn. Want in de Bijbel kom je niks tegen van andere sterren, planeten, melkwegstelsels etc. En mocht de christelijke God de ware zijn, zou Hij dat dan niet tussen neus en lippen door gezegd hebben tegen zijn volgelingen (spreekwoordelijke neus en spreekwoordelijke lippen)?
Dag heey
-
- Beheerder
Modbreak Tin: Een aantal van de laatste berichten waar van geen serieus gesprek sprake was verwijderd.
het topic is: WAT IS ER VOOR CHRISTENEN NODIG OM ATHEÏST TE WORDEN.
De manier waarop hier een Luther-discussie wordt gevoerd is dus off topic. Nu zou het zo kunnen zijn dat de persoon Luther voor mensen mede een reden zou kunnen zijn die hen tot atheïsme leidt (hier werd ik door een forummer terecht op gewezen),maar de discussie zoals die hier gevoerd wordt heeft toch weinig met de bedoeling van het topic te maken.
Het laatste bericht voor deze modbreak overigens ook. Die gaat in op tegengestelde wereldbeelden an sich. Daar zijn genoeg andere topics over.
In wezen is de vraag in dit topic misschien ook een beetje vreemd.
Iemand veranderd zijn/haar visie als er iets anders voor in de plaats komt wat voor dié persoon juister geacht wordt.
De met name de afgelopen pakweg 100 jaar zijn er vele mensen van christen atheïst geworden.
De redenen daarvoor kan men onderzoeken.
Voor anderen geldt dat niet, en ook dat moet zijn reden hebben.
Topic weer open, voor wie er wat over te zeggen heeft.
het topic is: WAT IS ER VOOR CHRISTENEN NODIG OM ATHEÏST TE WORDEN.
De manier waarop hier een Luther-discussie wordt gevoerd is dus off topic. Nu zou het zo kunnen zijn dat de persoon Luther voor mensen mede een reden zou kunnen zijn die hen tot atheïsme leidt (hier werd ik door een forummer terecht op gewezen),maar de discussie zoals die hier gevoerd wordt heeft toch weinig met de bedoeling van het topic te maken.
Het laatste bericht voor deze modbreak overigens ook. Die gaat in op tegengestelde wereldbeelden an sich. Daar zijn genoeg andere topics over.
In wezen is de vraag in dit topic misschien ook een beetje vreemd.
Iemand veranderd zijn/haar visie als er iets anders voor in de plaats komt wat voor dié persoon juister geacht wordt.
De met name de afgelopen pakweg 100 jaar zijn er vele mensen van christen atheïst geworden.
De redenen daarvoor kan men onderzoeken.
Voor anderen geldt dat niet, en ook dat moet zijn reden hebben.
Topic weer open, voor wie er wat over te zeggen heeft.
Sebastiaan.
Niets is wat het lijkt.
Niets is wat het lijkt.
-
Welkom!Foppe1986 schreef:
Hoi, ik ben nieuw hier