Wat is er voor christenen nodig om atheïst te worden?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
callista
Man/Vrouw: V

Re: Wat is er voor christenen nodig om atheïst te worden?

Bericht door callista »

Dirk schreef:
callista schreef:en heb je papagaai reactie dan ook gemeld met een TR
Ik hoop van harte dat de doelstelling van de site, genoemd op de voorpagina, gehandhaafd blijft: gesprek over het Christelijke geloof. Nu heb ik niks tegen niet-gelovigen of anders-gelovigen die hierover van gedachten willen wisselen.

Echter, callista heeft duidelijk gemaakt dat zij niks met het Christelijke geloof heeft. Ik denk dat er dus sprake is van atheistische propaganda. Hoort dat thuis in de rubriek LB?? Zij heeft mijn bericht gemeld. Moet zij weten, natuurlijk. Aan jullie te oordelen, niet aan mij. Ik meld slechts even ter uitleg ook haar bericht. Ik lees met belangstelling jullie standpunt! Misschien is de rubriek feedback hier meer geschikt voor, dan verplaatsen jullie het maar.
Nee Zombie...ik heb niets met JOUW geloof en met JOUW God ....zoals jij dat propageert en interpreteert...snap je?....en atheïstische propaganda is mij vreemd....
Daar kun je mij niet van beschuldigen.....ik gun een ieder zijn/haar geloof [zeker omdat voor velen een handvat, houvast of een troost is] maar verwacht dan ook respect of op zijn minst aandacht voor mijn visie of andere visies dan de jouwe..........je bent echt betreurenswaardig en dan druk ik mij nog eufemistisch uit... :naughty:
Piebe Paulusma
Man/Vrouw: M

Bericht door Piebe Paulusma »

Anja schreef:
Piebe 2.2 schreef:Het gemaakte punt is duidelijk maar Anja begint te wauwelen over preteristen en daar gaat het helemaal niet over. Nu een inhoudelijke reactie graag of desgewenst geen bericht.
Het inhoudelijk antwoord is al gegeven. Talloze malen.
Nu dwaal je alweer af naar een hele andere kwestie, lastig discussiëren zo. Bij elk bericht haal je er weer bij dat ik preterist ben - kennelijk jou een doorn in het oog - en dan is het ironisch dat uitgerekend jij nu preteristische trekken vertoont door te stellen dat we al geoordeeld/beoordeeld door Christus zijn - iets wat ik niet ontken - en daarmee laster je de eerder geciteerde verzen. Letten de atheïsten ook even op, aanschouw hoe sommige christenen met de schrift omgaan, met name diezelfden die altijd de mond vol hebben van dat zij de ware leer aanhangen.

' Want wij allen moeten voor Christus’ rechterstoel verschijnen, opdat ieder het loon ontvangt voor wat hij in dit leven heeft gedaan, goed of kwaad.' (2 Kor 5,10) [Waarop jij zei: nee]

'Het is het lot van de mens eenmaal te sterven, en daarna komt het oordeel' (Heb 9,27) [Wat volgens jou al gebeurd is]

Een inhoudelijk reactie heb je verder niet gegeven, je begon er weer over dat ik preterist ben en dat jij dat niet leuk vindt. Prima verder, maar zeg dat maar in het topic over preterisme dan zal ik te zijner tijd reageren. Hier alleen praten over atheïsme en daaraan gerelateerde kwesties.
Anja schreef:Verder doe je nu zoals gebruikelijk dit: https://www.youtube.com/watch?v=kG_QhttG6jo

Veel plezier ermee!
Helaas is mijn flashplayer gecrashed en wederom: graag on topic blijven en inhoudelijk reageren.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Anja (oud account)

Bericht door Anja (oud account) »

Dirk schreef:
Ik hoop van harte dat de doelstelling van de site, genoemd op de voorpagina, gehandhaafd blijft: gesprek over het Christelijke geloof. Nu heb ik niks tegen niet-gelovigen of anders-gelovigen die hierover van gedachten willen wisselen. Echter, callista heeft duidelijk gemaakt dat zij niks met het Christelijke geloof heeft. Ik denk dat er dus sprake is van atheistische propaganda. Hoort dat thuis in de rubriek LB?? Zij heeft mijn bericht gemeld. Moet zij weten, natuurlijk. Aan jullie te oordelen, niet aan mij. Ik meld slechts even ter uitleg ook haar bericht. Ik lees met belangstelling jullie standpunt! Misschien is de rubriek feedback hier meer geschikt voor, dan verplaatsen jullie het maar.
Inderdaad. Het enige wat ongelovigen te melden hebben is steeds antichristelijke propaganda (onzinnige verhalen over christendom en Bijbel, die allang weerlegd zijn) en atheistische propaganda. Daar heb je helaas gelijk in. Van levens-beschouwing is weinig sprake.

En wat betreft sommige mensen die zich christen noemen en die bezig blijven met het demoniseren van volgelingen van Christus, die lopen zelf nog steeds om het kruis heen te zuchten en het enige wat die kapot blijven maken is hun eigen spiegelbeeld. Die staan buiten en lopen zich tegen zichzelf te pletter, niet tegen mij.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Piebe Paulusma

Anja schreef:En wat betreft sommige mensen die zich christen noemen en die bezig blijven met het demoniseren van volgelingen van Christus, die lopen zelf nog steeds om het kruis heen te zuchten en het enige wat die kapot blijven maken is hun eigen spiegelbeeld. Die staan buiten en lopen zich tegen zichzelf te pletter, niet tegen mij.
Nou zeg dat wel, zulke lieden zijn erger dan atheïsten! :shock:

Afbeelding
callista

Bericht door callista »

Anja schreef:
Dirk schreef:
Ik hoop van harte dat de doelstelling van de site, genoemd op de voorpagina, gehandhaafd blijft: gesprek over het Christelijke geloof. Nu heb ik niks tegen niet-gelovigen of anders-gelovigen die hierover van gedachten willen wisselen. Echter, callista heeft duidelijk gemaakt dat zij niks met het Christelijke geloof heeft. Ik denk dat er dus sprake is van atheistische propaganda. Hoort dat thuis in de rubriek LB?? Zij heeft mijn bericht gemeld. Moet zij weten, natuurlijk. Aan jullie te oordelen, niet aan mij. Ik meld slechts even ter uitleg ook haar bericht. Ik lees met belangstelling jullie standpunt! Misschien is de rubriek feedback hier meer geschikt voor, dan verplaatsen jullie het maar.
Inderdaad. Het enige wat ongelovigen te melden hebben is steeds antichristelijke propaganda (onzinnige verhalen over christendom en Bijbel, die allang weerlegd zijn) en atheistische propaganda. Daar heb je helaas gelijk in. Van levens-beschouwing is weinig sprake.

En wat betreft sommige mensen die zich christen noemen en die bezig blijven met het demoniseren van volgelingen van Christus, die lopen zelf nog steeds om het kruis heen te zuchten en het enige wat die kapot blijven maken is hun eigen spiegelbeeld. Die staan buiten en lopen zich tegen zichzelf te pletter, niet tegen mij.
Rustig maar Anja...mensen zouden eens moeten denken dat jouw reactie een visitekaartje is voor het christendom...dan worden er nog meer atheïst vermoed ik, dus hier doe je je geloofsgenoten in ieder geval ook geen plezier mee....maar zo ontmasker je in ieder geval het [jouw] christendom wel en zullen velen de ogen open gaan.

Bovendien is het kretologie die nergens op gebaseerd is en ook nog eens onterecht beschuldigend.. :naughty: .... maar alleen o.a. een uiting is van frustratie en nijd---zonder gedegen argumenten---....maar dat zal een oplettende lezer ook wel duidelijk zijn.
Biker

Bericht door Biker »

Piebe 2.2 schreef: Een atheist is zo gemaakt door God, het is hem of haar niet gegeven om te geloven dus hun last is extra zwaar aangezien ze het louter van de werken moeten hebben
Totale onzin, natuurlijk.
God maakt geen atheisten en van de werken kan niemand het hebben.
God roept om te geloven (vertrouwen) op de werken van Zijn Zoon.
Piebe Paulusma

Biker schreef:
Piebe 2.2 schreef: Een atheist is zo gemaakt door God, het is hem of haar niet gegeven om te geloven dus hun last is extra zwaar aangezien ze het louter van de werken moeten hebben
Het is maar net wat je totale onzin noemt:

'volgens het woord van de Schrift: God heeft hun geest verdoofd, Hij gaf hun ogen die niet zien en oren die niet horen, tot op de dag van vandaag.' (Rom 11,8)

Dit is nou al de derde keer vandaag dat ik iemand die zich graag christen noemt de geïnspireerde geschriften zie lasteren. Kennelijk versta je de gelijkenis niet die Jezus zijn discipelen vertelde. Zalig zijn de blinden want ze hebben geen zonde.

Hoofdstuk 13
[10] De leerlingen kwamen Hem vragen: ‘Waarom spreekt U tot hen in gelijkenissen?’ [11] Hij gaf hun ten antwoord: ‘Jullie is het gegeven de geheimen van het koninkrijk der hemelen te verstaan, maar hun niet. [12] Want aan degene die heeft, zal gegeven worden, en wel overvloedig. Maar aan degene die niet heeft, zal zelfs nog ontnomen worden wat hij heeft. [13] Hierom spreek Ik tot hen in gelijkenissen, omdat ze kijken en niet zien, luisteren en niet horen en begrijpen. [14] In hen wordt de profetie van Jesaja vervuld, die zegt: Met uw oren zult u horen en niet begrijpen,
met uw ogen zult u kijken en niet zien.
[15] Want het hart van dit volk is verhard;
met hun oren luisteren ze slecht
en hun ogen houden ze dicht,
opdat* ze met hun ogen niet zien,
en met hun oren niet horen,
opdat ze met hun hart niet verstaan
en zich bekeren, en Ik hen zou genezen.
Anja (oud account)

Bericht door Anja (oud account) »

Biker schreef:
Inderdaad. Laat gaan ;) De enige die "lastert" (als ie dan toch die woorden wil gebruiken), is Piebe zelf. Voor je het weet is het weer hysterie.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Foppe1986
heet nu: Atheist2

Bericht door Foppe1986 »

Anja schreef:Nou, dat is eerder andersom......de atheist moet verantwoording afleggen en weet dat van binnen heel goed.
Jij weet echt goed wat een mens van binnen weet, daar moet je wat mee doen, daar kun je geld mee verdienen en heel rijk worden!
Een christen is van die last ontdaan, en leeft in een Liefdesrelatie.

Een relatie met een onzichtbare entiteit, bij atheisten heet dat gewoon een relatie aangaan met jezelf. Zelfde idee, maar jullie gebruiken andere namen.
Christen zijn is juist helemaal geen zware last. Ja, dat proces áángaan, die relatie aangaan, dat is in het begin geen makkie. Alles wat niet in je leven thuishoort wordt verwijderd, maar dat is wel met wederzijdse instemming!
Met instemming van jezelf dus, niet met instemming van een onzichtbare entiteit. Of zou de grote onzichtbare zijn onzichtbare hoofd schudden als je het fout doet, en een onzichtbare knipoog als hij met jouw daden instemt?
Het enige verschil is: een atheist weet die dingen op een vaag niveau allemaal, maar weigert ze tot zijn bewustzijn door te laten dringen en om hulp te roepen naar God. Een atheist denkt dat dat veiliger is. Daardoor blijft hij geleid door (relatieve) duistere motieven, duister in de zin van vaag, niet geheel bewust, deels onbekend, gevangen in vaagheid, en daarom gevangen in 't oordeel. Een volgeling van Christus is, cq wordt (want het is een proces van opbouw, net als een relatie tussen mensen) daarvan bevrijd.
Een atheist gelooft niet in God, en als hij of zij dit vaag zou doen niet meteen in de christelijke God, met zonde en schuld en verderf en het oordeel. Dat is gewoon een Antiek beeld, toen men nog bang was voor goden. Daar is de atheist van bevrijd, door zelf na te denken en door wetenschap die de goddelijke dingen op hun plek heeft gezet, namelijk de Natuur. Er is dus niks om bang voor te zijn. Wel is het een wonder dat er uberhaupt iets is, en dus hebben atheisten vaak spirituele ideeen. Maar dat is niet geloof in god of goden, enkel respect hebben voor de natuur.

Mijn reactie op jou lijkt misschien respectloos, maar weet dit: Dat is helemaal juist. Ik heb weinig tot geen respect voor mensen die steeds hun eigen dingen komen zeggen, en an passant ook nog hele groepen (in dit geval atheisten) over een kam scheren, en als een soort pseudo-psycholoog precies weet wat die groep diep van binnen wel of niet voelt.
Ik vrees dat je gewoon bang bent dat jij niet gelijk hebt, en dat je daarom denkt dat je precies weet wat de ander voelt en denkt. Maar dat is pseudo-psychologie mijner kant :)
Dag heey
Rechtuit
heet nu: Snelheid

Bericht door Rechtuit »

De ware Militia Christi weet dat de atheist die altijd maar bezig is over Geloof en Kerk er heel erg aan vast zit en een knagend geweten heeft.Voorts de Christen zal nooit zijn levenswortels verlaten daar hij/zij weet heeft van het Geheim des Geloofs.Veel heel veel atheisten keren weer terug naar Kerk en Geloof,weg van lucht en duisternis. tja :w :w 8-)

Dus dat zogenaamde nodig is een hersenspinsel en meer niet :x
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
callista

Bericht door callista »

Rechtuit schreef:De ware Militia Christi weet dat de atheist die altijd maar bezig is over Geloof en Kerk er heel erg aan vast zit en een knagend geweten heeft.
Voorts de Christen zal nooit zijn levenswortels verlaten daar hij/zij weet heeft van het Geheim des Geloofs.
Veel heel veel atheisten keren weer terug naar Kerk en Geloof,weg van lucht en duisternis. tja :w :w 8-)

Nee hoor, dat zijn jouw hersenspinsels....en wellicht wishful thinking
Strookt niet met de werkelijkheid...
Rechtuit

Bericht door Rechtuit »

callista schreef:
Rechtuit schreef:De ware Militia Christi weet dat de atheist die altijd maar bezig is over Geloof en Kerk er heel erg aan vast zit en een knagend geweten heeft.
Voorts de Christen zal nooit zijn levenswortels verlaten daar hij/zij weet heeft van het Geheim des Geloofs.
Veel heel veel atheisten keren weer terug naar Kerk en Geloof,weg van lucht en duisternis. tja :w :w 8-)

Nee hoor, dat zijn jouw hersenspinsels....en wellicht wishful thinking
Strookt niet met de werkelijkheid...
Het is altijd lachen geblazen ze komen dan altijd die atheisten met dat antwoordt,maar jij mag je achterhoede gevecht strijden hoor tot je in het atheisten lokaalje het licht uit mag doen.

Wij hebben wel wat anders te doen maar de lijst van atheisten die weer terug gekeerd zijn naar Kerk en Geloof liegt er niet om en dan hebben wij het over bekende mensen, die zelf zeggen ben eindelijk weer normaal en terug waar ik thuis hoor. :!: :!: :!:
Wij hebben het dan over de lijst 2015.
Tin
Beheerder

Bericht door Tin »

vrolijke schreef:
Dirk schreef:
En, daarom heeft ieder mens, bewust of onbewust, heimwee naar God!
Het kan zijn, dat men de oernieuwsgierigheid en het zoeken naar oorzaak en doel, als het "zoeken naar God" opgevat kan worden.
Precies!
Zoek naar de mogelijkheid elkaar te vinden.
Val niet direct over de gekozen woorden, probeer de oergevoelens en oerdenkbeelden in de mens te verkennen.
Dat is de bedoeling van "Levensbeschouwing".
Is alleen mogelijk als de wederzijdse gesprekspartners tot zo'n gesprek bereid zijn.
Deze zin van jou is daar een mooie opening toe.
Mensen die "de christelijke God" invullen zouden dit op kunnen pakken.
Maar of dat kan gaan gebeuren is de vraag.
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
Tin
Beheerder

Bericht door Tin »

Modbreak Tin: weer veel onenigheid in dit topic vandaag.
De richtlijnen zijn:
1. Berichten moeten opbouwend zijn (zoals overal op dit forum).
2. We zitten in levensbeschouwing dus de berichten kunnen wel, maar hoeven uiteraard niet uit te gaan van het christendom. Er wordt een positieve belangstelling en open staan voor andermans gedachten verwacht.

De quote hierboven van Vrolijke is een mooi voorbeeld van een benadering die tot een zinvoller gesprek kan leiden dan hier meestal gebeurd.
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
Piebe Paulusma

Foppe1986 schreef:
Anja schreef:Nou, dat is eerder andersom......de atheist moet verantwoording afleggen en weet dat van binnen heel goed.
Jij weet echt goed wat een mens van binnen weet, daar moet je wat mee doen, daar kun je geld mee verdienen en heel rijk worden!
Een christen is van die last ontdaan, en leeft in een Liefdesrelatie.

Een relatie met een onzichtbare entiteit, bij atheisten heet dat gewoon een relatie aangaan met jezelf. Zelfde idee, maar jullie gebruiken andere namen.
Christen zijn is juist helemaal geen zware last. Ja, dat proces áángaan, die relatie aangaan, dat is in het begin geen makkie. Alles wat niet in je leven thuishoort wordt verwijderd, maar dat is wel met wederzijdse instemming!
Met instemming van jezelf dus, niet met instemming van een onzichtbare entiteit. Of zou de grote onzichtbare zijn onzichtbare hoofd schudden als je het fout doet, en een onzichtbare knipoog als hij met jouw daden instemt?
Het enige verschil is: een atheist weet die dingen op een vaag niveau allemaal, maar weigert ze tot zijn bewustzijn door te laten dringen en om hulp te roepen naar God. Een atheist denkt dat dat veiliger is. Daardoor blijft hij geleid door (relatieve) duistere motieven, duister in de zin van vaag, niet geheel bewust, deels onbekend, gevangen in vaagheid, en daarom gevangen in 't oordeel. Een volgeling van Christus is, cq wordt (want het is een proces van opbouw, net als een relatie tussen mensen) daarvan bevrijd.
Een atheist gelooft niet in God, en als hij of zij dit vaag zou doen niet meteen in de christelijke God, met zonde en schuld en verderf en het oordeel. Dat is gewoon een Antiek beeld, toen men nog bang was voor goden. Daar is de atheist van bevrijd, door zelf na te denken en door wetenschap die de goddelijke dingen op hun plek heeft gezet, namelijk de Natuur. Er is dus niks om bang voor te zijn. Wel is het een wonder dat er uberhaupt iets is, en dus hebben atheisten vaak spirituele ideeen. Maar dat is niet geloof in god of goden, enkel respect hebben voor de natuur.

Mijn reactie op jou lijkt misschien respectloos, maar weet dit: Dat is helemaal juist. Ik heb weinig tot geen respect voor mensen die steeds hun eigen dingen komen zeggen, en an passant ook nog hele groepen (in dit geval atheisten) over een kam scheren, en als een soort pseudo-psycholoog precies weet wat die groep diep van binnen wel of niet voelt.
Ik vrees dat je gewoon bang bent dat jij niet gelijk hebt, en dat je daarom denkt dat je precies weet wat de ander voelt en denkt. Maar dat is pseudo-psychologie mijner kant :)
Die Anja moet je gewoon met een korrel zout nemen, ik heb haar nog nooit kunnen betrappen op een verstandige opmerking. Gewoon niet op ingaan.
Rechtuit

Bericht door Rechtuit »

@Piebe schreef
Die Anja moet je gewoon met een korrel zout nemen, ik heb haar nog nooit kunnen betrappen op een verstandige opmerking. Gewoon niet op ingaan.

Waarde; dat geloof je toch zelf niet he wat je over je mede forumlid @Anja zegt.
Je snapt haar niet of je wil niet.Wij zouden zeggen lees haar bijdragen maar is goed;die leggen wel degelijk gewicht in deze forumschaal.
Piebe Paulusma

Rechtuit schreef:
@Piebe schreef
Waarde; dat geloof je toch zelf niet he wat je over je mede forumlid @Anja zegt.
Je snapt haar niet of je wil niet.Wij zouden zeggen lees haar bijdragen maar is goed;die leggen wel degelijk gewicht in deze forumschaal.
Wel, doordat de dame in kwestie mij een ongelovige noemt sterkt mij dat niet in de wil om haar berichten grondig door te nemen. ;)
Lanfy

Bericht door Lanfy »

Goedenavond allemaal,

Ben nieuw hier maar wel weer even ontopic.

Wat is er voor nodig om als christen atheist te worden?

Ik denk dat realistisch nadenken de grootste factor is. Ook ik was ooit een kaft tot kaft gelovige, en gaf mij voor de volle 100% daarvoor. Maar als je als christen realistisch gaat nadenken en je ziet alle christelijke afdelingen en de onderlinge strijd die daar aanwezig is, kun je niet anders dan tot de conclusie komen dat het christendom niet deugt. Zoals bij elke religie! Religie is voor mij het ultieme voorbeeld om elkaar zo veel mogelijk, en op wat voor manier dan ook, te bestrijden. Dit forum is daar bijvoorbeeld een heel goed voorbeeld van. In mijn beperkte opinie gaat de secularisatie, ook bij het christendom gewoon door, en zal het binnen afzienbare tijd geheel uitgestorven zijn. Kijk alleen al naar de manier hoe de christenen elkaar het hok uitvechten over de uitleggingen over de profetieen! De een verklaard dit, de ander profeteerd dat, en daarna leggen hele volksstammen het weer op hun eigen manieer uit naar hun achterban, waardoor er daar weer twijfels en wantrouwen bestaat! Leg dat maar eens uit aan een atheist! Maar ben benieuwd!
Al mijn meningen en overtuigingen zijn voor herziening vatbaar mits deze goed beargumenteerd worden.
callista

Bericht door callista »

Welkom Lanfy..
Rechtuit

Bericht door Rechtuit »

Tja het Christendom groeit met een miljoen per dag ruwe schatting.
En men kan dat na gaan wetenschappelijk rapport. binnen 15 jaar geen atheist meer te bekennen uitgestorven. :lol: :w :w
Dirk

Bericht door Dirk »

Welkom Lanfy,
Lanfy schreef:Wat is er voor nodig om als christen atheist te worden? Ik denk dat realistisch nadenken de grootste factor is. Ook ik was ooit een kaft tot kaft gelovige, en gaf mij voor de volle 100% daarvoor.
Je antwoord is grappig. Ooit, en het is de waarheid, noemde ik mijzelf atheïst, door en door. Ik had niks met Christenen. Waarom dan toch radicaal veranderd?? Realistisch nadenken!
Lanfy schreef:Maar als je als christen realistisch gaat nadenken en je ziet alle christelijke afdelingen en de onderlinge strijd die daar aanwezig is, kun je niet anders dan tot de conclusie komen dat het christendom niet deugt.
Jij hebt die weg bewandeld, jouw keuze. Ik zie een totaal andere weg: toen ik, als atheïst ging nadenken, en de onderlinge ellende zag, zocht ik naar een oorzaak. De oorzaak ligt in de mens, niet in God. Ik kon niet anders concluderen dat het atheïsme leeg is. Je bent volgens deze leer niks meer dan een chemische reactie, een kaars die langzaam uit gaat. Normen en waarden zijn gekopieerd uit het Christendom, dat ontdekte ik snel. Zonder deze normen en waarden, is de mens een egoist, een vernietigend wezen, slechts uit op zelfbehoud. Jezus heeft zin aan mijn leven gegeven!
Lanfy schreef:Zoals bij elke religie! Religie is voor mij het ultieme voorbeeld om elkaar zo veel mogelijk, en op wat voor manier dan ook, te bestrijden. Dit forum is daar bijvoorbeeld een heel goed voorbeeld van. In mijn beperkte opinie gaat de secularisatie, ook bij het christendom gewoon door, en zal het binnen afzienbare tijd geheel uitgestorven zijn.
De strijd is juist een bewijs voor de Waarheid!
Lanfy schreef:Kijk alleen al naar de manier hoe de christenen elkaar het hok uitvechten over de uitleggingen over de profetieen! De een verklaard dit, de ander profeteerd dat, en daarna leggen hele volksstammen het weer op hun eigen manieer uit naar hun achterban, waardoor er daar weer twijfels en wantrouwen bestaat! Leg dat maar eens uit aan een atheist! Maar ben benieuwd!
En?? Stel je vragen maar!
Wij prediken, en Jezus bevestigt het Woord door de tekenen die erop volgen. Amen!
Rechtuit

Bericht door Rechtuit »

@Dirk schreef
Jij hebt die weg bewandeld, jouw keuze. Ik zie een totaal andere weg: toen ik, als atheïst ging nadenken, en de onderlinge ellende zag, zocht ik naar een oorzaak. De oorzaak ligt in de mens, niet in God. Ik kon niet anders concluderen dat het atheïsme leeg is. Je bent volgens deze leer niks meer dan een chemische reactie, een kaars die langzaam uit gaat. Normen en waarden zijn gekopieerd uit het Christendom, dat ontdekte ik snel. Zonder deze normen en waarden, is de mens een egoist, een vernietigend wezen, slechts uit op zelfbehoud. Jezus heeft zin aan mijn leven gegeven!
Dat klopt helemaal dat horen wij altijd van de atheisten die weer terug keren naar Huis Kerk en Geloof;tevens krijgen zij weer rust in hun leven.Godlof. :D :idea: :idea:
callista

Bericht door callista »

Lanfy schreef:Goedenavond allemaal,

Ben nieuw hier maar wel weer even ontopic.

Wat is er voor nodig om als christen atheist te worden?

Ik denk dat realistisch nadenken de grootste factor is. Ook ik was ooit een kaft tot kaft gelovige, en gaf mij voor de volle 100% daarvoor.

Maar als je als christen realistisch gaat nadenken en je ziet alle christelijke afdelingen en de onderlinge strijd die daar aanwezig is, kun je niet anders dan tot de conclusie komen dat het christendom niet deugt. Zoals bij elke religie!
Religie is voor mij het ultieme voorbeeld om elkaar zo veel mogelijk, en op wat voor manier dan ook, te bestrijden.

Dit forum is daar bijvoorbeeld een heel goed voorbeeld van. In mijn beperkte opinie gaat de secularisatie, ook bij het christendom gewoon door, en zal het binnen afzienbare tijd geheel uitgestorven zijn. Kijk alleen al naar de manier hoe de christenen elkaar het hok uitvechten over de uitleggingen over de profetieen! De een verklaard dit, de ander profeteerd dat, en daarna leggen hele volksstammen het weer op hun eigen manieer uit naar hun achterban, waardoor er daar weer twijfels en wantrouwen bestaat!

Leg dat maar eens uit aan een atheist! Maar ben benieuwd!
Hier kan ik mij wel in vinden...je hebt het duidelijk verwoord.

Maar wat is de uitkomst geworden als ik vragen mag qua geloof of levensbeschouwing?
Waar bevind je je nu ?
Of ben je nog zoekende misschien?
Lanfy

Bericht door Lanfy »

Maar christenen zouden het toch onderling met elkaar eens moeten zijn? En welke christendenominatie heeft de waarheid in pacht dan? IK kan niet kiezen! Het verwijderd mij alleen maar van het christendom! Lees de onderlinge tegenstrijdige berichten hier op het forum maar! Of mis ik iets? Eten of gegeten worden, maar dat is toch allang bepaald door de almachtige en altijd aanwezige God? Die veel mensen hier onvoorwaardelijk aanbidden?!
Al mijn meningen en overtuigingen zijn voor herziening vatbaar mits deze goed beargumenteerd worden.
callista

Bericht door callista »

Lanfy schreef:Maar christenen zouden het toch onderling met elkaar eens moeten zijn? En welke christendenominatie heeft de waarheid in pacht dan?
IK kan niet kiezen!
Het verwijderd mij alleen maar van het christendom!
Lees de onderlinge tegenstrijdige berichten hier op het forum maar! Of mis ik iets? Eten of gegeten worden, maar dat is toch allang bepaald door de almachtige en altijd aanwezige God? Die veel mensen hier onvoorwaardelijk aanbidden?!
Als alle christenen het met elkaar eens zouden zijn waren er niet zoveel denominaties....dat is zo klaar als een klontje......én dat ze elkaar vaak de tent uitvechten ook....dat is ook hier te zien.
..ipv bezig te zijn met het geloof.....het geloof en de spiritualiteit schijnen dan eigenlijk ondergeschikt te zijn en de bek vechterijen hebben de overhand.... .....dat heb je goed gezien.
Eén simpel meningsverschil over een dogma of zo en er is weer een nieuwe denominatie....en de ander wordt voor rotte vis uitgemaakt en voor geen "echte christen"..de bekende No True Scotsman...

Maar geloof je nog wel?