Wat is er voor christenen nodig om atheïst te worden?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
JW88
Man/Vrouw: M

Re: Wat is er voor christenen nodig om atheïst te worden?

Bericht door JW88 »

Wim Nusselder schreef:
Rechtuit schreef:Tja het Christendom groeit met een miljoen per dag ruwe schatting.
En men kan dat na gaan wetenschappelijk rapport. binnen 15 jaar geen atheist meer te bekennen uitgestorven. :lol: :w :w
JW88 schreef:Nou ik verwacht toch echt dat ik over 15 jaar nog leef en dan ben ik 100% zeker nog steeds atheïst, dus die domme ongenuanceerde nutteloze uitspraak van je slaat zoals gewoonlijk echt weer totaal nergens op....
Zeg je nou trouwens werkelijk dat er per dag 1 miljoen christenen bijkomen? :? Dan is dus de hele wereldbevolking over 20 jaar christenen :shock:
Misschien is het echt verstandig dat je nu eens wakker wordt uit de gehersenspoelde droomwereld van je en eens naar buiten kijkt hoe het echte leven er uit ziet...
Het Pew Research Center is bij mijn weten redelijk betrouwbaar en verwacht dat het aantal atheïsten en agnosten de komende decennia terugloopt.
Het christendom groeit, maar minder hard dan de islam.

Met v&Vriendengroet,

Wim
Het gaat er om dat die zogenaamde statistiek van Rechtuit pure onzin is, hij roept maar wat...

Ik heb hierboven laten zien hoe Nederland er voor staat, zie link en onderbouwing.
callista
Man/Vrouw: V

Bericht door callista »

Wim Nusselder schreef:
Rechtuit schreef:Tja het Christendom groeit met een miljoen per dag ruwe schatting.
En men kan dat na gaan wetenschappelijk rapport. binnen 15 jaar geen atheist meer te bekennen uitgestorven. :lol: :w :w
JW88 schreef:Nou ik verwacht toch echt dat ik over 15 jaar nog leef en dan ben ik 100% zeker nog steeds atheïst, dus die domme ongenuanceerde nutteloze uitspraak van je slaat zoals gewoonlijk echt weer totaal nergens op....
Zeg je nou trouwens werkelijk dat er per dag 1 miljoen christenen bijkomen? :? Dan is dus de hele wereldbevolking over 20 jaar christenen :shock:
Misschien is het echt verstandig dat je nu eens wakker wordt uit de gehersenspoelde droomwereld van je en eens naar buiten kijkt hoe het echte leven er uit ziet...
Het Pew Research Center is bij mijn weten redelijk betrouwbaar en verwacht dat het aantal atheïsten en agnosten de komende decennia terugloopt.
Het christendom groeit, maar minder hard dan de islam.

Met v&Vriendengroet,

Wim
Hier een ander onderzoek, ook van Pew Research Centre
Kwart Amerikanen is atheïst, agnost of heeft geen geloof

Het aantal christenen in de VS is in zeven jaar met vijf miljoen gedaald.
Zo'n 71 procent van de Amerikaanse volwassenen was in 2014 christen, vergeleken met 78 procent in 2007.

Tegelijk nam het aantal atheïsten, agnosten en personen die geen geloof heeft toe, van 16 tot 23 procent
Dit blijkt uit een onderzoek van het Amerikaanse onderzoekscentrum Pew dat vandaag is gepubliceerd.
De groep die niet behoort tot een bepaalde religie, komt in aantal nu op de tweede plaats.

Het aantal atheïsten en agnosten in deze groep neemt flink toe, van 25 tot 31 procent.
http://www.volkskrant.nl/buitenland/kwa ... ~a4017528/
Piebe Paulusma

Bericht door Piebe Paulusma »

Wat zeggen die cijfers nou? Toch helemaal niks? Zodra de mensen elkaar overal christelijk gaan behandelen en er christelijke normen en waarden op na beginnen te houden en op christelijke tijden langskomen, ja dan gaat hier ook de vlag uit.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Biker

Bericht door Biker »

Piebe 2.2 schreef:Wat zeggen die cijfers nou? Toch helemaal niks? Zodra de mensen elkaar overal christelijk gaan behandelen en er christelijke normen en waarden op na beginnen te houden en op christelijke tijden langskomen, ja dan gaat hier ook de vlag uit.
De vlag kan pas uit als dat niet onder dwang, maar uit vrije wil gebeurt, als uiting van de "redelijke godsdient", die Paulus bespreekt in Rom 12.
Relligie dwingt.
vrolijke

Bericht door vrolijke »

Piebe 2.2 schreef:Wat zeggen die cijfers nou? Toch helemaal niks? Zodra de mensen elkaar overal christelijk gaan behandelen en er christelijke normen en waarden op na beginnen te houden en op christelijke tijden langskomen, ja dan gaat hier ook de vlag uit.
Ik zou het toch eerder op prijs stellen, als de mensen zich meer humanitair zouden gedragen. ;)
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
Lanfy

Bericht door Lanfy »

Wat zeggen cijfers nou? Toch helemaal niks? Zodra mensen elkaar overal humanistisch gaan behandelen en er humanistische normen en waarden op na beginnen te houden en op humanistische tijden, wat dat dan ook mag betekenen, langs komen, ja dan gaat hier ook de vlag uit.
Al mijn meningen en overtuigingen zijn voor herziening vatbaar mits deze goed beargumenteerd worden.
callista

Bericht door callista »

vrolijke schreef:
Ik zou het toch eerder op prijs stellen, als de mensen zich meer humanitair zouden gedragen. ;)

Helemaal mee eens en ook met Lanfy.... :)

Anders gaat bij mij de vlag halfstok....
Foppe1986
heet nu: Atheist2

Bericht door Foppe1986 »

Anja schreef:Mooie en goede vragen, Dirk. Zoals jou wel toevertrouwd.
Soms denk ik dat een iemand hier onder meerdere namen post. Vandaar dat men de nietszeggende quotes van anderen als goed bestempelen. Want zeg nou zelf, heeft een christen ooit maar ECHT antwoord gekregen tijdens een gesprek "met" "Jezus"? Wat in feite niet meer is dan een praten in het luchtledige, en tegen het plafond. Hoe kun je zo een kinderlijke vraag goed vinden?

Helaas antwoordt een ongelovige hier nooit op inhoudelijke levensbeschouwelijke vragen. Daarom begrijp ik Rechtuit hierin goed.
Wij voeren in real life veel gesprekken met atheïsten. Dat gaat altijd goed. Wel valt er nogal eens een traantje bij die mensen dan. In een face to face gesprek zijn er minder vluchtmogelijkheden in kleutergedrag en ontwijking. ;)
Ik denk dat atheisten wel genoeg inhoudelijk op levensbeschouwelijke vragen in gaan. Ik heb laatst nog gesteld dat het enorm vreemd is om te geloven dat een God die het hele heelal geschapen zou hebben zich zou bekommeren om mensjes op een klein planeetje die men niet eens kan zien als men er dichtbij is, en dat Hij dan ook nog zou willen dat er bloed moest vloeien voor vergeving. Dit is duidelijk genoeg lijkt mij, maar het enige wat gelovigen dan zeggen is "Hij bepaalt de regels, wij niet". Wat een nietszeggend antwoord is, behalve voor sommige zwaar geindoctrineerde gelovigen.
Wees eens eerlijk, lees een boek over evolutie of over de kosmos. En niet het eenvoudige "God sprak, en zie het was er". Wat voor sommige alhier het bewijs is dat God het gemaakt heeft.

Mensen die de kosmos zien, en nog steeds christen zijn denken gewoon niet helder na. Zelfs al zou de kosmos een God nodig hebben, dan nog is het niet de God van de bijbel met zijn joodse propaganda en zijn Aardse kijk op alles. De bijbel is dan ook niet geschreven/geinspireerd door een God die het heelal geschapen heeft, maar geschreven door mensjes die geen idee hadden van het heelal, behalve dan misschien het eigen zonnestelsel. Dat kun je namelijk redelijk eenvoudig zien, met eenvoudige middelen.

Ik zou graag in reallife in gesprek gaan met jou, wedden dat ik niet ga huilen of tranen in de ogen heb. Behalve dan misschien vanwege het kinderlijke van het geloof, het jouwe in het bijzonder, net als het geloof van Rechtuit en Dirk.
Dag heey
Rechtuit
heet nu: Snelheid

Bericht door Rechtuit »

Mooie en goede vragen, Dirk. Zoals jou wel toevertrouwd.

Helaas antwoordt een ongelovige hier nooit op inhoudelijke levensbeschouwelijke vragen. Daarom begrijp ik Rechtuit hierin goed.
Wij voeren in real life veel gesprekken met atheïsten. Dat gaat altijd goed. Wel valt er nogal eens een traantje bij die mensen dan. In een face to face gesprek zijn er minder vluchtmogelijkheden in kleutergedrag en ontwijking. ;) Aldus @Anja
Juist in ons werk maken wij dat ook mee als ze met een paar zijn zijn ze aan het bijten maar alleen zie ze voor ons zitten en inderdaad huilen letterlijk huilen,hoe kom ik weer terug bij mijn wortels bij mij geloof,wil het weer terug.Ja en dan is de Christen weer ineens goed om te helpen.De Christen weet ook door deze werkervaringen het atheisme is totaal op zijn retour om dat het niets anders is dan lucht en leegte.

OoK zelf na te gaan(maar dat zullen ze wel niet doen)langen lijsten van bekende atheisten weer terug naar Kerk en Geloof weer terug naar het echte leven,je ziet ze weer een mens worden zonder haat en weer echt begaan met de medemens. Ratelband zou zeggen TJASKA 8-) 8-) :D
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
callista

Bericht door callista »

Rechtuit schreef:
Mooie en goede vragen, Dirk. Zoals jou wel toevertrouwd.

Wij voeren in real life veel gesprekken met atheïsten. Dat gaat altijd goed. Wel valt er nogal eens een traantje bij die mensen dan. In een face to face gesprek zijn er minder vluchtmogelijkheden in kleutergedrag en ontwijking. ;) Aldus @Anja
Juist in ons werk maken wij dat ook mee als ze met een paar zijn zijn ze aan het bijten maar alleen zie ze voor ons zitten en inderdaad huilen letterlijk huilen,hoe kom ik weer terug bij mijn wortels bij mij geloof,wil het weer terug.Ja en dan is de Christen weer ineens goed om te helpen.De Christen weet ook door deze werkervaringen het atheisme is totaal op zijn retour om dat het niets anders is dan lucht en leegte.

OoK zelf na te gaan(maar dat zullen ze wel niet doen)langen lijsten van bekende atheisten weer terug naar Kerk en Geloof weer terug naar het echte leven,je ziet ze weer een mens worden zonder haat en weer echt begaan met de medemens. Ratelband zou zeggen TJASKA 8-) 8-) :D
Kom maar op met die lange lijsten van atheïsten, die weer teruggekeerd zijn naar het geloof, gepaard gaande met een bitter huilen en met grote dankbaarheid en vervuld van eerbied naar christenen die ze "geholpen" hebben de ware weg weer terug te vinden...en om weer echt mens te worden.... :roll:

In [waarschijnlijk tevergeefse] afwachting...
Piebe Paulusma

vrolijke schreef:
Helaas betekent humanisme vaak egoïsme. ;)
Piebe Paulusma

Biker schreef:
De vlag kan pas uit als dat niet onder dwang, maar uit vrije wil gebeurt, als uiting van de "redelijke godsdient", die Paulus bespreekt in Rom 12.
Relligie dwingt.
Dwingen is nooit goed, daar krijg je alleen maar cultuurchristenen van.
Piebe Paulusma

callista schreef: Anders gaat bij mij de vlag halfstok....
Ik dacht dat die al een tijdje halfstok bij je hing.
vrolijke

Bericht door vrolijke »

Piebe 2.2 schreef:
vrolijke schreef:
Maar veel minder misbruikt, als de "christelijke normen". 8-)
Ik zou overigens niet weten waar humanisme egoïsme betekend.
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
Rechtuit

Bericht door Rechtuit »

Piebe 2.2 schreef:
Droevige zaak hoor :lol: :)
Gaitema

Bericht door Gaitema »

Het zijn er waarschijnlijk wel heel wat die christelijk worden, maar minder dan 1 procent van de bevolking vermoed ik. Echter doen percentages er niet toe. God is blij met een ieder die zich tot Hem keert. Twee nichten van me zijn getrouwd met een man die van huis uit niets is en randkerkelijk katholiek, maar christelijk werden in de verkeringstijd. Aangesloten bij de PKN. Een buurvrouw van mijn ouders is in haar kinderjaren zo bekeerd en ik ken iemand rond mijn leeftijd die met zijn vrienden in de kerk kwam en zo tot geloof kwam. PKN in dit geval. Een andere man in onze gemeente kreeg zo zijn vrouw mee.
Verder via de YFC een jongen die mee wilde doen. Zo ken ik een handvol mensen die zo tot geloof kwamen.
Zij waren echter allemaal afkomstig uit geheel onkerkelijke of randkerkelijk katholieke gezinnen.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
callista

Bericht door callista »

Rechtuit schreef:
Piebe 2.2 schreef:
Droevige zaak hoor :lol: :)
Geef jij nu eerst maar eens serieuze antwoorden op de vele vragen die je hier door meerdere personen gesteld zijn......
Laatst gewijzigd door callista op 05 mar 2016, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Rechtuit

Bericht door Rechtuit »

Piebe 2.2 schreef:
vrolijke schreef:
Humanisme los van de Christelijke wortel is inderdaad zelfs top egoisme ik ,ik en nog is ik. :shock: :shock: :shock:
Anja (oud account)

Bericht door Anja (oud account) »

Seculier humanisme is en blijft altijd ondoorzichtig en is op drijfzand gebouwd.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
callista

Bericht door callista »

Anja schreef:Seculier humanisme is en blijft altijd ondoorzichtig en is op drijfzand gebouwd.
Onderbouwing uitleg en toelichting?
Hoezo?
Waarom?
Zo is het kretologie.

Er staan trouwens nog wat vragen open aan jou van mij...vandaag 15:09
Rechtuit

Bericht door Rechtuit »

Anja schreef:Seculier humanisme is en blijft altijd ondoorzichtig en is op drijfzand gebouwd.
Men heeft het gezien waar het toe leidt in de voormalige Sovjet Unie en nu nog in de heilstaat Noord.Korea .Heel fijn en mensenlijk :o :shock: :shock:
Dirk

Bericht door Dirk »

vrolijke schreef:Ik zou het toch eerder op prijs stellen, als de mensen zich meer humanitair zouden gedragen.
http://www.encyclo.nl/begrip/humanitair:
humanitair bijv.naamw.Uitspraak: [hymaniˈtɛːr] als je begrijpt wat mensen nodig hebben
Er zijn wel degelijk personen die begrijpen wat, of beter gezegd WIE je nodig hebt: JEZUS als Verlosser! En, inderdaad zijn er ook mensen die niet begrijpen wat of wie je nodig hebt. Ik neem aan dat jouw uitspraak op die mensen slaat, vrolijke? Of is je woordkeuze een beetje ongelukkig?
Wij prediken, en Jezus bevestigt het Woord door de tekenen die erop volgen. Amen!
callista

Bericht door callista »

Humanitair
----menslievend, sociaal humanitaire hulp (directe hulp voor de bevolking van een rampgebied) `humanitaire hulp bieden met voedsel, medicijnen en dekens

----Het geheel van activiteiten voor de promotie van het welzijn van de mens ongeacht ras, religie, politieke overtuiging en zonder winstbejag

----1) Medemenselijk 2) Menselijk 3) Menslievend 4) Sociaal

----Humanitair geeft een houding of gedrag aan, dat erop gericht is tegemoet te komen aan de basisbehoeftes van alle mensen die bedreigd worden.

----Het gaat uit van een verantwoordelijkheid van iedereen om deze behoeftes in te zien, te beschermen en erop te reageren wanneer dit nodig is.
Dan begrijp je wat mensen [je medemensen] nodig hebben @Dirk
Dus vrolijke snapt dat wel.....jij ook?
Piebe Paulusma

vrolijke schreef:
Piebe 2.2 schreef:
vrolijke schreef:
Maar veel minder misbruikt, als de "christelijke normen". 8-)
Ik zou overigens niet weten waar humanisme egoïsme betekend.
O als je dacht dat ik bedoelde de christelijke normen wil misbruiken als vlag om kwaad onder te bedrijven dan begrijp ik je reserves. Is dat humanisme soms een beetje paranoia aangelegd?
Foppe1986
heet nu: Atheist2

Bericht door Foppe1986 »

Dit forum bestaat uit fantasten en erger (mensen die niet weten dat ze liegen zijn fantasten, mensen die het wel weten zijn erger). Seculier humanisme is helemaal niet leeg, het is een manier om met mensen om te gaan. Gebaseerd op de gulden regel, die al zo oud is als de denkende mens.
Jezus schijnt hier ook gebruik van te hebben gemaakt. Dus waarom men denkt dat hij enorme dingen zei die geen ander mens kan bedenken, het ontgaat mij weer eens. Zal wel aan mij liggen en niet aan de gelovigen alhier.
Communisme is geen humanisme, dus waarom Rechtuit dit zegt is mij weer een raadsel. De raadsels worden groter en groter!
En als jullie eens Openbaring lezen, dan zullen jullie zien waar het christelijk idee op uitdraait. Op een totalitaire staat, onder de leiding van God. Mensen die niet geloven, mensen die anders geloven, mensen die anders zijn worden opgeruimd. Wel of niet eeuwig ter helle, daar zijn de meningen over verdeeld. Maar dat het met hen niet goed afloopt, dat ziet iedereen die kan lezen.
Waarschijnlijk gaan de gelovigen alhier hier weer over heen lezen, en dan weer met zinloze uitspraken komen, maar zeg niet dat het niet gezegd is.
Dit is overigens de laatste keer dat ik hier post, ben al op aardig wat christelijke fora gekomen, maar de leden hier (wie de schoen past trekke het aan) zijn minder slim dan de gemiddelde leden daar. En dat is een understatement.
Dirk schreef:Er zijn wel degelijk personen die begrijpen wat, of beter gezegd WIE je nodig hebt: JEZUS als Verlosser! En, inderdaad zijn er ook mensen die niet begrijpen wat of wie je nodig hebt. Ik neem aan dat jouw uitspraak op die mensen slaat, vrolijke? Of is je woordkeuze een beetje ongelukkig?
Jezus als verlosser? En heb je ooit al bewijs gehad dat je ergens van verlost bent? Dus niet psychologisch, maar ECHTE verlossing? Voor jullie is het ook maar de vraag of je verlost bent. Misschien hebben jullie het wel fout, en gaan jullie per ongeluk naar de hel, en de moslims naar de hemel, of de hindoes, of de boeddhisten of misschien de vrije denkers omdat ze denken?
Dus je kan toch beter ophouden met evangeliseren, als je zulke retoriek gebruikt. Niemand zal hierdoor overtuigd worden dat christelijke normen en waarden beter zijn dan seculier humanisme.
Dag heey