JW88 schreef:Maar wat ik me nou nog steeds afvraag heh en waar ik ook nog helemaal geen antwoord op heb gekregen, wat gebeurt er nou met mij als niet gelovige na dat ik dood ga?
Zal ik dan eeuwig branden in de hel? Moet ik boeten voor al mijn zonden? Of iets anders heel onaangenaams?
Ja, bekeer je en kom tot [het christelijk] geloof, want anders ziet het er niet best voor je uit.
Maar als je je net voor je dood bekeert is er ook geen vuiltje aan de lucht.....hoe je ook geleefd hebt en wat voor gruwelijkheden je ook begaan hebt.
Maar blijf je atheïst en je hebt een voorbeeldig leven geleid tot aan je dood zal dat je niet redden.
God is toch alleen maar liefde?
Dus dan gaat het wel goed met me komen na dat ik overleden ben, dan kom ik ook gezellig in de hemel zitten, dan maakt het dus in feite niks uit of je wel of niet gelovig bent.
Ja, God is liefde, maar ook rechtvaardig zeggen sommige christenen dan, dwz diegenen die het beter weten dan God......en het liefste een hemel hebben waar alleen maar christenen verblijven en dan nog alleen de zg. "wedergeboren christenen" en dat alle andersdenkenden van welke religie dan ook buitengesloten worden en atheïsten in het bijzonder.
Zal daar niet druk worden vermoed ik, maar wel gezellig zo onder elkaar......."eindelijk gerechtigheid"...
.De hemel verlicht door een eeuwig brandend vuur met alle "goddelozen", waaronder ook de kinderen en familie en vrienden van de echte christenen.
Wil jij daar tussen zitten?
Maar troost je, het komt wel goed met je...ik zou dit gruwelijk geschilderde scenario maar gauw uit mijn hoofd zetten.,
Het allerbelangrijkste is dat je een zo goed mogelijk leven leidt, anderen niet benadeelt en mishandelt, bedriegt, vermoordt of uitbuit en goed met de dieren en het milieu omgaat, met verwondering en respect voor alles wat leeft en voor het immense universum
Meer kun je niet doen.....wat er na de dood komt en of er überhaupt wel iets komt weet niemand en dat doet er ook niet toe....dat merk je vanzelf of niet...
Wat er toe doet is hoe je je hier in dit ondermaanse gedraagt zolang of zo kort je leeft....want dit is wat we hebben.
En wat je gelooft of niet gelooft maakt dan niets uit--alleen dictators willen aanbeden en gehoorzaamd worden....