Wat is er voor christenen nodig om atheïst te worden?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Piebe Paulusma
Man/Vrouw: M

Re: Wat is er voor christenen nodig om atheïst te worden?

Bericht door Piebe Paulusma »

Rechtuit schreef:
Piebe 2.2 schreef:
callista schreef: Anders gaat bij mij de vlag halfstok....
Ik dacht dat die al een tijdje halfstok bij je hing.
Droevige zaak hoor :lol: :)
Ja, zeker is dat droevig.
callista schreef:Geef jij nu eerst maar eens serieuze antwoorden op de vele vragen die je hier door meerdere personen gesteld zijn......
Cijfers zeggen niks.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
callista
Man/Vrouw: V

Bericht door callista »

Foppe1986 schreef:Dit forum bestaat uit fantasten en erger (mensen die niet weten dat ze liegen zijn fantasten, mensen die het wel weten zijn erger). Seculier humanisme is helemaal niet leeg, het is een manier om met mensen om te gaan. Gebaseerd op de gulden regel, die al zo oud is als de denkende mens.
Jezus schijnt hier ook gebruik van te hebben gemaakt. Dus waarom men denkt dat hij enorme dingen zei die geen ander mens kan bedenken, het ontgaat mij weer eens. Zal wel aan mij liggen en niet aan de gelovigen alhier.

Communisme is geen humanisme, dus waarom Rechtuit dit zegt is mij weer een raadsel. De raadsels worden groter en groter!

En als jullie eens Openbaring lezen, dan zullen jullie zien waar het christelijk idee op uitdraait. Op een totalitaire staat, onder de leiding van God.
Mensen die niet geloven, mensen die anders geloven, mensen die anders zijn worden opgeruimd.

Wel of niet eeuwig ter helle, daar zijn de meningen over verdeeld. Maar dat het met hen niet goed afloopt, dat ziet iedereen die kan lezen.
Waarschijnlijk gaan de gelovigen alhier hier weer over heen lezen, en dan weer met zinloze uitspraken komen, maar zeg niet dat het niet gezegd is.
Juist en dan krijg je precies de toestand zoals nu in o.a. Korea...maar dat dringt niet door.
Er spreekt ook totaal geen humanisme uit...eigenlijk het tegenovergestelde...
Dit is overigens de laatste keer dat ik hier post, ben al op aardig wat christelijke fora gekomen, maar de leden hier (wie de schoen past trekke het aan) zijn minder slim dan de gemiddelde leden daar. En dat is een understatement.
Ik begrijp je--het is erg frustrerend en vaak tenenkrommend--- maar ik vind het erg jammer....ik waardeer je bijdragen zeer.
Maar ja, tot een serieuze, open en eerlijke discussie zijn velen hier niet toe in staat....helaas.
Laatst gewijzigd door callista op 05 mar 2016, 21:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Anja (oud account)

Bericht door Anja (oud account) »

Rechtuit schreef:
Piebe 2.2 schreef:
Nou, het is te hopen dat die vlag al een tijdje halfstok hangt, want het seculiere humanisme bakt er nog steeds niet zoveel van in de wereld. ;)
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Rechtuit
heet nu: Snelheid

Bericht door Rechtuit »

Anja schreef:
Rechtuit schreef:
Piebe 2.2 schreef:
Nou, het is te hopen dat die vlag al een tijdje halfstok hangt, want het seculiere humanisme bakt er nog steeds niet zoveel van in de wereld. ;)
Ze bakken ze bruin tot zwart zie de heil staat van het seculiere humanisme Noord Korea,voorts Cuba is er langzamerhand aan het terug van komen eindelijk breekt daar het gezonde verstand weer door.
Zo nu weer terug naar het onderwerp. :)
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Lanfy

Bericht door Lanfy »

Rechtuit schreef:
Ze bakken ze bruin tot zwart zie de heil staat van het seculiere humanisme Noord Korea,voorts Cuba is er langzamerhand aan het terug van komen eindelijk breekt daar het gezonde verstand weer door.
En het christendom is wel lekker bezig?? En Cuba en seculier humanisme? Ik vraag me oprecht twee dingen af: ben je ooit op Cuba geweest en weet je wat seculier humanisme inhoud? Maar ik heb al begrepen dat je niet op inhoudelijke vragen reageert dus deze post van mij zal waarschijnlijk nutteloos voor jou zijn!
Al mijn meningen en overtuigingen zijn voor herziening vatbaar mits deze goed beargumenteerd worden.
callista

Bericht door callista »

Lanfy schreef:
Rechtuit schreef:
En het christendom is wel lekker bezig?? En Cuba en seculier humanisme? Ik vraag me oprecht twee dingen af: ben je ooit op Cuba geweest en weet je wat seculier humanisme inhoud? Maar ik heb al begrepen dat je niet op inhoudelijke vragen reageert dus deze post van mij zal waarschijnlijk nutteloos voor jou zijn!
Er zijn hier onderhand wel voldoende redenen voor andersdenkenden en atheïsten aanwezig om in ieder geval geen christen te worden dunkt me. :geek:
Dus daarmee hebben sommige christenen hier zich in de eigen voet geschoten......maar weer vele anderen een dienst bewezen en de ogen geopend.

Hier is ook een topic over trouwens, maar dat zit al geruime tijd dicht helaas, terwijl er nog gesprekken gaande waren en ook vragen gesteld werden, die dan niet meer beantwoord konden worden.. :roll:
Ik heb me daarover beklaagd --omdat ik daar ook een epistel had geschreven wat niet doorkwam vanwege een slot, dus voor noppes :x ---- en de reden hiervan heb ik gevraagd aan de desbetreffende moderator van COF en ook mijn ongenoegen daarover geuit, maar ik krijg geen antwoord. :?
Terwijl dat eerder wel het geval was...dus misschien is er wat anders aan de hand?
in dat geval mijn excuses...

Dus dan maar hier..
Zou mooi zijn als dit topic weer geopend werd....met uitleg en desnoods correctie, als dat de oorzaak is en wat precies de oorzaak is.... en dan wel bij diegene, die de veroorzaker is of bij diegenen die de veroorzakers zijn [volgens de mod]....zodat het topic weer kan doorgaan...en de rest er niet onder hoeft te lijden.
Er is nl. nogal wat tijd in gestoken....zo vergaat vele mensen de inspiratie en de zin om überhaupt nog te reageren.....

viewtopic.php?f=55&t=2911
Laatst gewijzigd door callista op 06 mar 2016, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Piebe Paulusma

callista schreef: Er zijn hier onderhand wel voldoende redenen voor andersdenkenden en atheïsten aanwezig om in ieder geval geen christen te worden dunkt me. :geek:
Dus daarmee hebben sommige christenen hier zich in de eigen voet geschoten......maar weer vele anderen een dienst bewezen en de ogen geopend.
Ik proef hier een schuldindicatie en jammer dat je geen christen besluit te worden door mijn tekortkomingen maar om je tegemoet te komen zal ik wegens jouw imperfecties ook geen atheist worden! :)
vrolijke

Bericht door vrolijke »

Rechtuit schreef:
Anja schreef:
Rechtuit schreef:
Piebe 2.2 schreef: Ik dacht dat die al een tijdje halfstok bij je hing.
Als christenen willen tonen, hoe slecht atheïsme is, sleuren ze er steeds kommunisen bij.
Daarbij ziet iedereen die ogen in zijn hoofd heefd, dat er maar een minimaal verschil zit, tussen christenen en kommunisten.
Je moet maar één ideologie/religie als de enige ware goede erkennen, en de hele wereld is gelukkig.
Bij de kommunisten in het heden, en bij de christenen in het hiernamaals.
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
Anja (oud account)

Piebe 2.2 schreef:
callista schreef: Er zijn hier onderhand wel voldoende redenen voor andersdenkenden en atheïsten aanwezig om in ieder geval geen christen te worden dunkt me. :geek:
Ik proef hier een schuldindicatie en jammer dat je geen christen besluit te worden door mijn tekortkomingen maar om je tegemoet te komen zal ik wegens jouw imperfecties ook geen atheist worden! :)
:mrgreen: Mooie samenvatting en diepzinnige conclusie t.a.v. de topictitel. :flower1:
Laatst gewijzigd door Anja (oud account) op 06 mar 2016, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Solo Christo

callista

Bericht door callista »

Want gelijk het geluid der doornen onder een pot is, alzo is het lachen eens zots.
Prediker 7:6
JW88

Bericht door JW88 »

Piebe 2.2 schreef:Wat zeggen die cijfers nou? Toch helemaal niks? Zodra de mensen elkaar overal christelijk gaan behandelen en er christelijke normen en waarden op na beginnen te houden en op christelijke tijden langskomen, ja dan gaat hier ook de vlag uit.
Wat ben je ook weer heerlijk hypocriet heh, als de cijfers in het nadeel van religie spreken zeggen ze helemaal niks, maar als ze in het voordeel van religie spreken dan zijn ze uiterst betrouwbaar en zinvol..... wat val je hier weer keihard door de mand, echt zielig....

christelijke normen en waarden zijn een illusie die jij jezelf voorhoudt, er bestaan alleen menselijke normen en waarden en of je nou christenen, atheist, moslim of wat dan ook maar bent, maakt helemaal niks uit.

Jij gaat hier nu schijnheilig zitten roepen dat als je christenen bent je automatisch goede normen en waarden hebt, en vergeet voor het gemak even al die verschrikkelijke dingen die christelijke mensen gedaan hebben op grote en kleine schaal....
JW88

Bericht door JW88 »

callista schreef:
Rechtuit schreef:
Mooie en goede vragen, Dirk. Zoals jou wel toevertrouwd.

Helaas antwoordt een ongelovige hier nooit op inhoudelijke levensbeschouwelijke vragen. Daarom begrijp ik Rechtuit hierin goed.
Wij voeren in real life veel gesprekken met atheïsten. Dat gaat altijd goed. Wel valt er nogal eens een traantje bij die mensen dan. In een face to face gesprek zijn er minder vluchtmogelijkheden in kleutergedrag en ontwijking. ;) Aldus @Anja
Juist in ons werk maken wij dat ook mee als ze met een paar zijn zijn ze aan het bijten maar alleen zie ze voor ons zitten en inderdaad huilen letterlijk huilen,hoe kom ik weer terug bij mijn wortels bij mij geloof,wil het weer terug.Ja en dan is de Christen weer ineens goed om te helpen.De Christen weet ook door deze werkervaringen het atheisme is totaal op zijn retour om dat het niets anders is dan lucht en leegte.

OoK zelf na te gaan(maar dat zullen ze wel niet doen)langen lijsten van bekende atheisten weer terug naar Kerk en Geloof weer terug naar het echte leven,je ziet ze weer een mens worden zonder haat en weer echt begaan met de medemens. Ratelband zou zeggen TJASKA 8-) 8-) :D
Kom maar op met die lange lijsten van atheïsten, die weer teruggekeerd zijn naar het geloof, gepaard gaande met een bitter huilen en met grote dankbaarheid en vervuld van eerbied naar christenen die ze "geholpen" hebben de ware weg weer terug te vinden...en om weer echt mens te worden.... :roll:

In [waarschijnlijk tevergeefse] afwachting...
Rechtuit is overduidelijk de man die langs te zijlijn allemaal domme dingen roept maar nergens ook maar enkele inhoudelijke onderbouwing voor heeft en zodra als het iets te moeilijk wordt wegrend...
JW88

Bericht door JW88 »

Maar wat ik me nou nog steeds afvraag heh en waar ik ook nog helemaal geen antwoord op heb gekregen, wat gebeurt er nou met mij als niet gelovige na dat ik dood ga? Zal ik dan eeuwig branden in de hel? Moet ik boeten voor al mijn zonden? Of iets anders heel onaangenaams?

God is toch alleen maar liefde? Dus dan gaat het wel goed met me komen na dat ik overleden ben, dan kom ik ook gezellig in de hemel zitten, dan maakt het dus in feite niks uit of je wel of niet gelovig bent.
callista

Bericht door callista »

JW88 schreef:
Rechtuit is overduidelijk de man die langs te zijlijn allemaal domme dingen roept maar nergens ook maar enkele inhoudelijke onderbouwing voor heeft en zodra als het iets te moeilijk wordt wegrend...
Dat gepraat over het gehuil van atheïsten die blij zijn dat ze christen geworden zijn....en dus weer mens, kwam in eerste instantie van Anja.
Ik heb haar daar vragen over gesteld gisteren hoe dat precies zat...en weer herhaald---maar ook geen antwoord....dus van hetzelfde laken een pak.

Alleen maar de bekende gemeenplaatsen, ontwijkingen, vervat in zg. "humor", wat toch wel erg dom overkomt i.m.o....m.a.w. niet discussie waardig....meer geschikt voor een babbelrubriek. theekransje of kroeg.
Inhoudelijk van nul en generlei waarde.
JW88

Bericht door JW88 »

callista schreef:
JW88 schreef:
Dat gepraat over het gehuil van atheïsten die blij zijn dat ze christen geworden zijn....en dus weer mens, kwam in eerste instantie van Anja.
Ik heb haar daar vragen over gesteld gisteren hoe dat precies zat...en weer herhaald---maar ook geen antwoord....dus van hetzelfde laken een pak.

Alleen maar de bekende gemeenplaatsen, ontwijkingen, vervat in zg. "humor", wat toch wel erg dom overkomt i.m.o....m.a.w. niet discussie waardig....meer geschikt voor een babbelrubriek. theekransje of kroeg.
Inhoudelijk van nul en generlei waarde.
Klopt precies, ik vind ook wel dat de moderatie daar wat meer van mag zeggen, de welwillendheid tot een echt gesprek of een echte discussie is er gewoon simpelweg niet bij Rechtuit, hij wil alleen maar goedkoop scoren de hele tijd.
callista

Bericht door callista »

JW88 schreef:Maar wat ik me nou nog steeds afvraag heh en waar ik ook nog helemaal geen antwoord op heb gekregen, wat gebeurt er nou met mij als niet gelovige na dat ik dood ga?
Zal ik dan eeuwig branden in de hel? Moet ik boeten voor al mijn zonden? Of iets anders heel onaangenaams?
Ja, bekeer je en kom tot [het christelijk] geloof, want anders ziet het er niet best voor je uit.
Maar als je je net voor je dood bekeert is er ook geen vuiltje aan de lucht.....hoe je ook geleefd hebt en wat voor gruwelijkheden je ook begaan hebt.
Maar blijf je atheïst en je hebt een voorbeeldig leven geleid tot aan je dood zal dat je niet redden.
God is toch alleen maar liefde?
Dus dan gaat het wel goed met me komen na dat ik overleden ben, dan kom ik ook gezellig in de hemel zitten, dan maakt het dus in feite niks uit of je wel of niet gelovig bent.
Ja, God is liefde, maar ook rechtvaardig zeggen sommige christenen dan, dwz diegenen die het beter weten dan God......en het liefste een hemel hebben waar alleen maar christenen verblijven en dan nog alleen de zg. "wedergeboren christenen" en dat alle andersdenkenden van welke religie dan ook buitengesloten worden en atheïsten in het bijzonder.

Zal daar niet druk worden vermoed ik, maar wel gezellig zo onder elkaar......."eindelijk gerechtigheid"...
.De hemel verlicht door een eeuwig brandend vuur met alle "goddelozen", waaronder ook de kinderen en familie en vrienden van de echte christenen.
Wil jij daar tussen zitten? :shock:

Maar troost je, het komt wel goed met je...ik zou dit gruwelijk geschilderde scenario maar gauw uit mijn hoofd zetten.,
Het allerbelangrijkste is dat je een zo goed mogelijk leven leidt, anderen niet benadeelt en mishandelt, bedriegt, vermoordt of uitbuit en goed met de dieren en het milieu omgaat, met verwondering en respect voor alles wat leeft en voor het immense universum

Meer kun je niet doen.....wat er na de dood komt en of er überhaupt wel iets komt weet niemand en dat doet er ook niet toe....dat merk je vanzelf of niet...

Wat er toe doet is hoe je je hier in dit ondermaanse gedraagt zolang of zo kort je leeft....want dit is wat we hebben.
En wat je gelooft of niet gelooft maakt dan niets uit--alleen dictators willen aanbeden en gehoorzaamd worden....
Anja (oud account)

Een christen wordt geen atheist. Een gelovige keert niet terug naar zijn braaksel, zoals een hond doet (zie 2petr.2)

Dat dat dat deel van de atheisten, dat op geloofsfora voortdurend het christendom aanvalt, boos maakt, dat zij dan maar zo. De ontkerstening van de christenen lukt hier nog niet zo goed.
Solo Christo

Piebe Paulusma

JW88 schreef:
Piebe 2.2 schreef:Wat zeggen die cijfers nou? Toch helemaal niks? Zodra de mensen elkaar overal christelijk gaan behandelen en er christelijke normen en waarden op na beginnen te houden en op christelijke tijden langskomen, ja dan gaat hier ook de vlag uit.
Wat ben je ook weer heerlijk hypocriet heh, als de cijfers in het nadeel van religie spreken zeggen ze helemaal niks, maar als ze in het voordeel van religie spreken dan zijn ze uiterst betrouwbaar en zinvol..... wat val je hier weer keihard door de mand, echt zielig....
Waar heb ik geschreven dat cijfers pro of contra het christendom betrouwbaar zijn? Kan je me de betreffende post even tonen?
JW88 schreef:Jij gaat hier nu schijnheilig zitten roepen dat als je christenen bent je automatisch goede normen en waarden hebt, en vergeet voor het gemak even al die verschrikkelijke dingen die christelijke mensen gedaan hebben op grote en kleine schaal....
Nee, dat zeg ik juist niet, daarom ook de opmerking dat cijfers niks zeggen.
callista

Bericht door callista »

Anja schreef:Een christen wordt geen atheist. Een gelovige keert niet terug naar zijn braaksel, zoals een hond doet (zie 2petr.2)

Dat dat dat deel van de atheisten, dat op geloofsfora voortdurend het christendom aanvalt, boos maakt, dat zij dan maar zo. De ontkerstening van de christenen lukt hier nog niet zo goed.
Dag Anja.
Nog iets inhoudelijks te melden? 8-)
Rechtuit

Bericht door Rechtuit »

Anja schreef:Een christen wordt geen atheist. Een gelovige keert niet terug naar zijn braaksel, zoals een hond doet (zie 2petr.2)

Dat dat dat deel van de atheisten, dat op geloofsfora voortdurend het christendom aanvalt, boos maakt, dat zij dan maar zo. De ontkerstening van de christenen lukt hier nog niet zo goed, gelukkig.
Tja het verhaal wat @Callista nu ophangt hebben wij hier in huis erg om moeten lachen. Theologisch als leerstellig zit het wel even anders in elkaar.
De herkerstening in Oost Europa is in volle gang en de atheisten ze lopen zeer sterk terug ze verdwijnen gewoon.Op dit moment dat wij dit schrijven zijn er weer wereldwijd een massa Christenen bij gekomen welkom thuis :flower1: :flower1: :kiss1:
Laatst gewijzigd door Rechtuit op 06 mar 2016, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
callista

Bericht door callista »

Rechtuit schreef:

Dat dat dat deel van de atheisten, dat op geloofsfora voortdurend het christendom aanvalt, boos maakt, dat zij dan maar zo. De ontkerstening van de christenen lukt hier nog niet zo goed, gelukkig.
Tja het verhaal wat @Callista nu ophangt hebben wij hier in huis erg om moeten lachen. Theologisch als leerstellig zit het wel even anders in elkaar.
De herkerstening in Oost Europa is in volle gang ende atheisten ze lopen zeer sterk terug.Op dit moment dat wij dit schrijven zijn er weer wereldwijd een massa Christenen bij gekomen welkom thuis :flower1: :flower1: :kiss1:
Waar blijven de bewijzen en de lange lijsten daarvan? :geek:
Rechtuit

Bericht door Rechtuit »

callista schreef:
Rechtuit schreef:

De herkerstening in Oost Europa is in volle gang ende atheisten ze lopen zeer sterk terug.Op dit moment dat wij dit schrijven zijn er weer wereldwijd een massa Christenen bij gekomen welkom thuis :flower1: :flower1: :kiss1:
Waar blijven de bewijzen en de lange lijsten daarvan? :geek:
Wij zijn je bediende niet :naughty: :naughty: :w
callista

Bericht door callista »

Je hebt geen bewijzen.....dat was al duidelijk...het is alleen maar roeptoeterij....
Wie wat beweert zal dat ook moeten kunnen aantonen.
Anja (oud account)

Rechtuit schreef:

De herkerstening in Oost Europa is in volle gang en de atheisten ze lopen zeer sterk terug ze verdwijnen gewoon.Op dit moment dat wij dit schrijven zijn er weer wereldwijd een massa Christenen bij gekomen welkom thuis :flower1: :flower1: :kiss1:
Misschien gaan sommige atheisten juist daarom steeds harder brullen. :| ;) Staan zichzelf te overschreeuwen.
Solo Christo

callista

Bericht door callista »

Ahaa..daar hebben we "onze" groupie weer... 8-)
Er staan nog steeds vragen aan jou open.....van deze en gene
Laatst gewijzigd door callista op 06 mar 2016, 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.