Wat is er voor christenen nodig om atheïst te worden?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
vrolijke
Man/Vrouw: M

Re: Wat is er voor christenen nodig om atheïst te worden?

Bericht door vrolijke »

JW88 schreef:
Peter79 schreef:
Lanfy schreef:
Peter79 schreef:Doe een tijdje hier mee, en je weet wat ieders woorden waard zijn.
Hoi Peter! Sorry maar deze discussies ben ik niet gewend. Maar gaat dat altijd zo hier? Ik ben meer de discussies gewend waar er echt duidelijk inhoudelijk dingen beargumenteerd worden. En als de argumenten hout snijden ben ik zeker bereid om mijn mening of zienswijze aan te passen. Maar dat gebeurd hier dus niet? En wat is de reden daarvan als dat inderdaad niet gebeurd?
Hoi Lanfy,

Ik zou ook graag inhoudelijke gesprekken willen.
Waarom dat hier zo weinig gebeurt, weet ik niet. Het lijkt wel of sommige mensen er van genieten om chaos te maken. En het lijkt alsof mensen elkaar bijval geven, omdat ze voor zichzelf de ruimte willen om van de forumregels af te wijken. En doordat zo'n kliek hier nogal dominant aanwezig is, lopen andere mensen weg of melden zich simpelweg niet aan.
Het probleem is dat heel veel gelovigen waarmee ik inhoudelijke gesprekken aan wil gaan bepaalde onderwerpen of vragen vermijden, ik beantwoord elke vraag die men mij wil stellen en ik vermijd ook geen enkel onderwerp, waarom kan een gelovige dat niet? Ik zal het je vertellen, omdat de waarheid soms te confronterend voor hun is en dat steken ze maar de kop in het zand....
Met fundamentalisten diskuteren is zoals schaak spelen met een duif.

Je maakt een zet...
Dan springt de duif op het bord, werpt de figuren omver, kakt op het bord, en roept: "ik heb gewonnen".

Ik ben al weer eens weg hier!
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
Piebe Paulusma

Bericht door Piebe Paulusma »

Jammer zeg, ik wilde net de kalk erbij pakken. Gelukkig is het met duiven die wegvliegen prima praten, weliswaar per postduif post maar desalniettemin! Ik stuur u wel een brief met mijn antwoord, nou daag!
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Dirk

Bericht door Dirk »

vrolijke schreef: Met fundamentalisten diskuteren is zoals schaak spelen met een duif.

Je maakt een zet...
Dan springt de duif op het bord, werpt de figuren omver, kakt op het bord, en roept: "ik heb gewonnen".
Of: de slang kruipt op het bord en zegt: "de koning bestaat niet", laten we ons humanitair gedragen en "lief" zijn voor elkaar.
Wij prediken, en Jezus bevestigt het Woord door de tekenen die erop volgen. Amen!
callista
Man/Vrouw: V

Bericht door callista »

Dirk schreef:
vrolijke schreef: Met fundamentalisten diskuteren is zoals schaak spelen met een duif.

Je maakt een zet...
Of: de slang kruipt op het bord en zegt: "de koning bestaat niet", laten we ons humanitair gedragen en "lief" zijn voor elkaar.
Er staan ook nog wat vragen aan jou open....over humanitair gesproken

Lees maar terug vanaf 5 maart 20:24
Over het hoofd gezien wellicht? :w
Of was je alweer weggevlogen?
Dirk

Bericht door Dirk »

Je maakt een zet...
Je maakt trouwens een mooie vergelijking, vrolijke:
vrolijke schreef:Dan springt de duif op het bord
De duif wordt overal gezien als het symbool voor de Heilige Geest. Dat wist je natuurlijk wel.
vrolijke schreef:werpt de figuren omver, kakt op het bord, en roept: "ik heb gewonnen".
En, natuurlijk is de duif overwinnaar! En, natuurlijk verdwijnt de tegenstander...
vrolijke schreef:Ik ben al weer eens weg hier!
Zo onderwerpt u dan Gode; wederstaat den duivel, en hij zal van u vlieden.
Wij prediken, en Jezus bevestigt het Woord door de tekenen die erop volgen. Amen!
Dirk

Bericht door Dirk »

callista schreef:Of was je alweer weggevlogen?
Nee, maar ik ben geen forum-junk. Je hebt inmiddels bijna 9000 berichten geplaatst, alleen al in dit forum. Misschien plaats je elders ook nog wel berichten? Het houdt je dus om de e.o.a. reden enorm bezig. Waarom eigenlijk, callista? Je hebt toch een keuze gemaakt? Je verspilt veel energie aan dit forum, aan een select groepje personen. Verveling? Ergernis? Wil je mensen iets duidelijk maken? Wat wil je eigenlijk? Of, is er toch nog een grote twijfel en honger in je, die je deels hier probeert te stillen? Gezien het enorme aantal berichten zou ik dat bijna gaan denken....
Biker

Bericht door Biker »

Dirk schreef:
En, natuurlijk is de duif overwinnaar! En, natuurlijk verdwijnt de tegenstander...
Helaas leggen de duifjes het af tegen onrein gevogelte

https://www.youtube.com/watch?v=h2McdJVh45w
callista

Bericht door callista »

Dirk schreef:
callista schreef:Of was je alweer weggevlogen?
Nee, maar ik ben geen forum-junk. Je hebt inmiddels bijna 9000 berichten geplaatst, alleen al in dit forum. Misschien plaats je elders ook nog wel berichten? Het houdt je dus om de e.o.a. reden enorm bezig. Waarom eigenlijk, callista? Je hebt toch een keuze gemaakt? Je verspilt veel energie aan dit forum, aan een select groepje personen. Verveling? Ergernis? Wil je mensen iets duidelijk maken? Wat wil je eigenlijk? Of, is er toch nog een grote twijfel en honger in je, die je deels hier probeert te stillen? Gezien het enorme aantal berichten zou ik dat bijna gaan denken....
Haha...ik ben hier destijds uitgenodigd.....en wel door een christen en meerdere trouwens....vreemd hè?
Trajecto heeft dit forum opgezet of eigenlijk voortgezet als een breed forum voor iedereen om interessante discussies te hebben, vandaar ook het subforum LB...lees de FAQ nog maar eens.

In de orthodoxe hoek zul je mij niet vinden, tw....in 4 subfora dus niet.
Maar daar zie ik jou ook niet vreemd genoeg........wat zoek jij eigenlijk in LB?

Heb je ook twijfel of wil je misschien andersdenkenden en atheïsten dwarszitten of pogen te bekeren, m.a.w. evangelisatie?
Dan ben je hier op de verkeerde plek.....lees de FAQ nogmaals.

En nee, honger naar het christendom en twijfel daaromtrent heb ik allang niet meer zoals eerder gezegd, dit mede dankzij sommige forumdeelnemers hier, die mij de ogen hebben geopend.
Het niveau is hierdoor de laatste tijd behoorlijk dichtbij het nulpunt gekomen...gemeenplaatsen, onderlinge haat en haat naar andersdenkenden, lange tenen, korte lontjes, geen eerlijke antwoorden op reacties, z.g grappig doen en maar net wat men kan "gebruiken" quoten, hypocrisie....m.a.w. geen zindelijke discussie mogelijk....etc..enz...

Eigenlijk een schande voor het christelijk geloof...een zeer slecht visitekaartje.
Gelukkig ken ik ook respectabele christenen....en die zijn hier ook wel, maar laten steeds minder van zich horen of lopen weg.

Duidelijk nu?
Laatst gewijzigd door callista op 07 mar 2016, 12:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Anja (oud account)

Bericht door Anja (oud account) »

Biker schreef:
Dirk schreef:
Helaas leggen de duifjes het af tegen onrein gevogelte

https://www.youtube.com/watch?v=h2McdJVh45w
De duifjes legden het niet af. Het enige wat is afgelegd is de stoffelijke materie. Daar streven wij niet naar, want ons lichaam is Zijn tempel, het leven is heilig en bovendien verzoeken wij Gode niet. Wij weten echter eveneens tegen Wie "het onreine gevogelte" (citaat van jouw woorden) het zal afleggen. En "het onreine gevogelte" weet het ook, daarom gaat het zo hard tekeer.
Mat.10:28 (SV) En vreest u niet voor degenen, die het lichaam doden, en de ziel niet kunnen doden; maar vreest veel meer Hem, Die beide ziel en lichaam kan verderven in de hel. Worden niet twee musjes om een penningsken verkocht? En niet een van deze zal op de aarde vallen zonder uw Vader. En ook uw haren des hoofds zijn alle geteld. Vreest dan niet; gij gaat vele musjes te boven."
Het enige wat mensen ons kunnen ontnemen is ons fysieke, grofstoffelijke leven. God echter zal de mensen oordelen en Hij kan ons wegnemen van het eeuwig leven. God heeft geen verlangen om te veroordelen. Zijn Wens is redding en bescherming. Hij heeft elke haar op ons hoofd heeft geteld, en kent elke mus, en zorgt voor ons!

Een vervolger kan ons grofstoffelijke lichaam, ons fysieke leven nemen, maar hij kan ons niet ontdoen van onze persoonlijke Relatie met God, onze Vader! Mensen die ons vervolgen en uitschelden, kunnen hooguit ons vertrouwen en onze hoop hooguit tijdelijk laten wankelen. Ze kunnen ons geloof niet van ons stelen. Ons geloof is in God, de Vader van onze Heer, de Zoon, Jezus Christus die uit de dood is opgestaan! Sinds ons leven verbonden is met Jezus, is onze toekomst ook verbonden met de verrezen Heer!
Mat.10:26-42 (NBV) Wees dus niet bang voor hen. Want niets is verborgen dat niet onthuld zal worden en niets is geheim dat niet bekend zal worden. Wat ik jullie in het duister zeg, spreek dat uit in het volle licht, en wat jullie in het oor gefluisterd wordt, schreeuw dat van de daken. Wees niet bang voor hen die wel het lichaam maar niet de ziel kunnen doden. Wees liever bang voor hem die in staat is én ziel én lichaam om te laten komen in de Gehenna. Wat kosten twee mussen? Zo goed als niets. Maar er valt er niet één dood neer als jullie Vader het niet wil. Bij jullie zijn zelfs alle haren op je hoofd geteld. Wees dus niet bang, jullie zijn meer waard dan een hele zwerm mussen. Iedereen die mij zal erkennen bij de mensen, zal ook ik erkennen bij mijn Vader in de hemel. Maar wie mij verloochent bij de mensen, zal ook ik verloochenen bij mijn Vader in de hemel. Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. Want ik kom een wig drijven tussen een man en zijn vader, tussen een dochter en haar moeder en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder; de vijanden van de mensen zijn hun eigen huisgenoten! Wie meer van zijn vader of moeder houdt dan van mij, is mij niet waard, en wie meer houdt van zijn zoon of dochter dan van mij, is mij niet waard. Wie niet zijn kruis op zich neemt en mij volgt, is mij niet waard. Wie zijn leven probeert te behouden zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest omwille van mij, die zal het behouden. Wie jullie ontvangt ontvangt mij, en wie mij ontvangt ontvangt hem die mij gezonden heeft. Wie een profeet ontvangt omdat het een profeet is, zal als een profeet beloond worden, en wie een rechtvaardige ontvangt omdat het een rechtvaardige is, zal als een rechtvaardige beloond worden. En wie een van deze geringe mensen een beker koel water te drinken geeft alleen omdat het een leerling van mij is, ik verzeker jullie: die zal zeker beloond worden.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
callista

Bericht door callista »

Waarvan akte.... :geek: :w
Dirk

Bericht door Dirk »

callista schreef: In de orthodoxe hoek zul je mij niet vinden, tw....in 4 subfora dus niet.
Maar daar zie ik jou ook niet vreemd genoeg........wat zoek jij eigenlijk in LB?

Heb je ook twijfel of wil je misschien andersdenkenden en atheïsten dwarszitten of pogen te bekeren, m.a.w. evangelisatie?
Je beantwoordt mijn vragen slechts deels, callista, maar dat geeft niet. Inderdaad is de verkondiging van het evangelie een doel voor veel Christenen, ook voor mij. Dat ontken ik niet.

Mijn statistieken (voor dit bericht):

Totaal: 338 berichten, waarvan 55 berichten in dit topic.
Meest actief in het forum:Bijbelgesprek (85 berichten / 25.15% van uw berichten)

Maar, jouw beweegredenen zijn me nog steeds niet een raadsel. Wanneer iemand mij ergens voor uitnodigt, en het bevalt me niet (jou bevalt het duidelijk hier niet), vertrek ik, tenzij er een ander of hoger doel is. Heb jij een ander doel, callista? Het bevalt je hier duidelijk niet - gezien de kleine 9000 berichten, moet je toch een reden hebben om steeds terug te keren? Je mag vertrekken, je bent niks verplicht. Toch blijf je. Waarom??
callista

Bericht door callista »

Dirk schreef:
callista schreef: In de orthodoxe hoek zul je mij niet vinden, tw....in 4 subfora dus niet.

Je beantwoordt mijn vragen slechts deels, callista, maar dat geeft niet. Inderdaad is de verkondiging van het evangelie een doel voor veel Christenen, ook voor mij. Dat ontken ik niet.

Meest actief in het forum:Bijbelgesprek (85 berichten / 25.15% van uw berichten)

Maar, jouw beweegredenen zijn me nog steeds niet een raadsel. Wanneer iemand mij ergens voor uitnodigt, en het bevalt me niet (jou bevalt het duidelijk hier niet), vertrek ik, tenzij er een ander of hoger doel is. Heb jij een ander doel, callista? Het bevalt je hier duidelijk niet - gezien de kleine 9000 berichten, moet je toch een reden hebben om steeds terug te keren? Je mag vertrekken, je bent niks verplicht. Toch blijf je. Waarom??
Stop eens met je nutteloze gezuig en hypocriete getrek....en kijk zelf eens in de spiegel

Ik wil dit forum heel graag behouden, maar als het overgenomen en beheerst wordt door radicalen, creationisten en fundamentalisten en door mensen die geen benul hebben wat fatsoen inhoudt, is het alras gedaan met dit forum....en zeker met de doelstelling van dit forum zoals de wens is van Trajecto....

Ja, in Bijbelgesprek kan ik ook posten--aangezien ik aardig wat bijbelkennis heb al zeg ik het zelf----al wordt dat posten daar wel steeds minder tegenwoordig, met redenen die ik daarvoor heb..... lees daar ook even de FAQ

Daarom zul je mij hier nog steeds tegenkomen...errug hee?
Wen er maar aan en anders post jij toch elders?
Laatst gewijzigd door callista op 07 mar 2016, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Dirk

Bericht door Dirk »

callista schreef:Daarom zul je mij hier nog steeds tegenkomen...errug hee? Wen er maar aan en anders post jij toch elders?
Nee, callista, je begrijpt me niet: je bent wat mij betreft van harte welkom, ik hoef nergens aan te wennen (misschien moet jij wel er aan wennen dat er mensen zijn die God nog willen dienen, en HEM niet willens en wetens afwijzen?).

Maar, mijn vraag beantwoord je nog steeds niet: waarom post je in dit forum, callista? Wat zijn jouw beweegredenen? Ik vraag dus niet de reden waarom je hier gekomen bent (je bent uitgenodigd en ingegaan op de uitnodiging). Ik vraag waarom je blijft. Je begrijpt toch wel dat de meeste mensen Christen zijn in dit forum? En daaruit volgt toch wel iets! Iets dat jou schijnbaar niet bevalt. Ik zou met jouw levenshouding al lang vertrokken zijn. Ik begrijp echt niet wat je hier nog doet, en zeker niet waarom je zo vreselijk veel berichten plaatst:

Aantal berichten:8927 | Berichten van gebruiker zoeken
(6.85% van alle berichten / 8.23 berichten per dag)

Bijna 7% van alle berichten is afkomstig van jou. Je plaatst gedurende een aantal jaar al meer dan acht berichten per dag. Het lijkt bijna een verslaving. De vraag wat jou beweegt te blijven posten, beantwoord je niet. En, ik schat de kans enorm hoog in dat er spoedig na mijn bericht weer een reactie van jouw kant komt, zonder antwoord.

Ik denk dat je hopeloos op zoek bent... Tenminste, je ervaart het hopeloos... Waarom? God heeft jou al gevonden, maar jij beantwoordt ZIJN Roep niet! Dat is jouw grootste probleem! Niet de hypocriete houding van mensen, niet de ruzies of discussies, maar simpel het feit dat jij Gods Roep niet beantwoordt! Daarom post je hier nog.
callista

Bericht door callista »

Met deze post bevestig je precies wat ik bedoel en uitgelegd heb met mijn eerdere reacties en wat er schort aan o.a. integriteit en fatsoen.
Bedankt hiervoor./q.e.d.
Dirk

Bericht door Dirk »

callista schreef:Met deze post bevestig je precies wat ik bedoel en uitgelegd heb met mijn eerdere reacties en wat er schort aan o.a. integriteit en fatsoen.
Bedankt hiervoor./q.e.d.
Je beantwoordt mijn vraag niet, callista - ik lees alleen maar anti-Christelijke propaganda van jouw kant. Waarom?
callista

Bericht door callista »

Dirk schreef:
callista schreef:Met deze post bevestig je precies wat ik bedoel en uitgelegd heb met mijn eerdere reacties en wat er schort aan o.a. integriteit en fatsoen.
Bedankt hiervoor./q.e.d.
Je beantwoordt mijn vraag niet, callista - ik lees alleen maar anti-Christelijke propaganda van jouw kant. Waarom?
Ik heb genoeg beantwoord, maar kennelijk niet wat jij wilt horen...
Wat jij leest is jouw eigen perceptie.....en hoeft niets met de werkelijkheid te maken te hebben.

Hier heb jij ook nog heel wat te beantwoorden en uit te leggen en te "bewijzen "of ben je daar al gevlogen?
http://forum.credible.nl/viewtopic.php? ... 5#p1171215

Werk aan de winkel dus...veel succes.
Anja (oud account)

Bericht door Anja (oud account) »

callista schreef:
Dirk schreef:

Stop eens met je nutteloze gezuig en hypocriete getrek....en kijk zelf eens in de spiegel
Wat zou er gebeuren, Callista, als je zelf eens stopte met het beschimpen van Christenen, en aan levensbeschouwing zou beginnen? Waarom open je niet zelf een paar topics over wat jou bezig houdt op levensbeschouwelijk gebied en waar jij de invalshoeken van de deelnemers op geloofsgesprek zou willen vernemen en de jouwe zou willen delen?
Callista schreef:Ik wil dit forum heel graag behouden, maar als het overgenomen en beheerst wordt door radicalen, creationisten en fundamentalisten en door mensen die geen benul hebben wat fatsoen inhoudt, is het alras gedaan met dit forum....en zeker met de doelstelling van dit forum zoals de wens is van Trajecto....
Waarom trap je zo hard van je af, als Dirk je gewoon vraagt naar wat jou beweegt? Naar wat er in jou leeft aan levensbeschouwing? Wat is daar zo afschrikwekkend aan?
Callista schreef:Ja, in Bijbelgesprek kan ik ook posten--aangezien ik aardig wat bijbelkennis heb al zeg ik het zelf----al wordt dat posten daar wel steeds minder tegenwoordig, met redenen die ik daarvoor heb..... lees daar ook even de FAQ

Daarom zul je mij hier nog steeds tegenkomen...errug hee?
Wen er maar aan en anders post jij toch elders?
Dan ken jij Dirk niet. Hij vindt het helemaal niet "errug" om jou hier steeds tegen te komen, hij vraagt jou naar wat jou beweegt om hier te zijn en probeert met je in gesprek te komen. Je lijkt niet anders te willen dan negatief doen en strijd. Het kan anders, Callista. Waarom steeds maar ten strijde blijven trekken tegen gelovigen en waarom niet eens een andere insteek proberen?

Waarom open je zelf niet eens een topic in LB. Bijvoorbeeld iets als "humaniteit uit atheistisch perspectief"?

De ware aard van kwaad (dan heb ik het niet over 'het' kwaad, maar over negativiteit in zijn algemeenheid) is meestal leed. Verdriet. Existentieel verdriet. Ook achter schelden gaat meestal diep verdriet schuil. Een mens kan zich veel tijd en energie besparen door gelijk naar dat verdriet toe te gaan, want het schelden en boosdoenerij is slechts een afweer en een omweg. Het helpt een mens niet, en werkt juist averechts, het werkt verharding van het eigen hart in de hand.

Leuk (en overigens niet christelijk!) en zeer nuttig boekje hierover is "Boos", van Riekje Boswijk-Hummel. :)

Een schuldige maken, dat is waar velen zich achter verschuilen. Dat is jammer, want het dient niets en niemand. Behalve de tegenstander.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
vrolijke

Bericht door vrolijke »

Dirk schreef:
callista schreef:Daarom zul je mij hier nog steeds tegenkomen...errug hee? Wen er maar aan en anders post jij toch elders?
Nee, callista, je begrijpt me niet: je bent wat mij betreft van harte welkom, ik hoef nergens aan te wennen (misschien moet jij wel er aan wennen dat er mensen zijn die God nog willen dienen, en HEM niet willens en wetens afwijzen?).
Natuurlijk ben je welkom hier... Om te roepen, Afbeelding en verder geen vragen te stellen, en zeker geen antwoorden te verwachten.
Dat is geen forum. Dat is een gebedshuis.
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
Peter79

Bericht door Peter79 »

Bedankt hiervoor./q.e.d.
Dirk schreef:

Maar, mijn vraag beantwoord je nog steeds niet: waarom post je in dit forum, callista? Wat zijn jouw beweegredenen? Ik vraag dus niet de reden waarom je hier gekomen bent (je bent uitgenodigd en ingegaan op de uitnodiging). Ik vraag waarom je blijft. Je begrijpt toch wel dat de meeste mensen Christen zijn in dit forum? En daaruit volgt toch wel iets! Iets dat jou schijnbaar niet bevalt.

Ik zou met jouw levenshouding al lang vertrokken zijn. Ik begrijp echt niet wat je hier nog doet, en zeker niet waarom je zo vreselijk veel berichten plaatst:

Aantal berichten:8927 | Berichten van gebruiker zoeken
(6.85% van alle berichten / 8.23 berichten per dag)

Bijna 7% van alle berichten is afkomstig van jou. Je plaatst gedurende een aantal jaar al meer dan acht berichten per dag. Het lijkt bijna een verslaving. De vraag wat jou beweegt te blijven posten, beantwoord je niet. En, ik schat de kans enorm hoog in dat er spoedig na mijn bericht weer een reactie van jouw kant komt, zonder antwoord.
Dirk, ken je het spreekwoord: "zo als de waard is, vertrouwt hij zijn gasten"? Het betekent, dat hoe je iemand anders taxeert, veel over je zelf zegt. Zo leren we Dirk kennen. Maar zegt jouw taxatie iets over Callista? Dat is maar de vraag.

Gelukkig stel je een vraag aan Callista. Vragen stellen is essentiëel om blikvernauwing te voorkomen. Het kan anders zijn, dan je denkt.

Callista geeft geen antwoord op deze vraag. Dat is haar goed recht. Dus blijf je met je vragen zitten.
Misschien heb je haar vertrouwen niet kunnen winnen. Waarschijnlijk ligt dat niet aan jou, maar aan het medium - een internetforum. Maar het kan ook zijn dat ze negatieve ervaringen heeft met mensen die op jouw manier praten. Van alles is mogelijk.
Je kan het ook gewoon accepteren als ze hierop geen antwoord wil geven.
Dirk schreef:Ik denk dat je hopeloos op zoek bent... Tenminste, je ervaart het hopeloos... Waarom? God heeft jou al gevonden, maar jij beantwoordt ZIJN Roep niet! Dat is jouw grootste probleem! Niet de hypocriete houding van mensen, niet de ruzies of discussies, maar simpel het feit dat jij Gods Roep niet beantwoordt! Daarom post je hier nog.
Het is goed om het bij jezelf te houden. Het biedt dan ook vooral een kijkje in jouw hoofd. Daarmee stel je je kwetsbaar op. Prima.
Maar je laat hiermee ook het achterste van je tong zien. Dit is jouw hypothese wat betreft Callista. Als deze hypothese waar is, heb jij het mysterie van Callista opgelost. Daarmee heeft het ook iets onbehoorlijks. Het is goed dat ze hierop geen antwoord geeft. Callista hoeft niet in jouw denkmodellen te passen. Je hebt haar in haar waarde te laten.

Misschien hanteer je een ethiek van "het doel heiligt de middelen". Dan zou het geoorloofd zijn dat je dit doet, vanwege jouw geloof. Als ze eerlijk is, kan ze alleen nog ja zeggen, op jouw hypothese. En dan is duidelijk dat zij haar Heiland moet aanvaarden. Een soort van "dwingen om in te gaan". Ik denk dat liefde en respecteren begint bij het respecteren dat je geen antwoord krijgt op je vraag. Er is niks mee verloren dat jij je vraag niet beantwoord krijgt.
Rechtuit
heet nu: Snelheid

Bericht door Rechtuit »

Dirk schreef:

Je maakt een zet...
Of wat te denken van een humanistische krokodil die mens eet en zegt dat doe ik niet ik hou jij van mensen:D
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Dirk

Bericht door Dirk »

Beste Peter,

Er zijn een aantal zaken waarin je gelijk hebt. Maar, ook jij hebt niet over gelijk in.
Peter79 schreef:Dirk, ken je het spreekwoord: "zo als de waard is, vertrouwt hij zijn gasten"? Het betekent, dat hoe je iemand anders taxeert, veel over je zelf zegt. Zo leren we Dirk kennen. Maar zegt jouw taxatie iets over Callista? Dat is maar de vraag.
Het spreekwoord gaat hier niet op. Misschien draai je het precies om, Peter? Niet ik, maar callista hamert op het feit dat er onbeantwoorde vragen zijn. Ik hou haar slechts een spiegel voor.
Peter79 schreef:Callista geeft geen antwoord op deze vraag. Dat is haar goed recht.
Klopt! Niemand hoeft vragen te beantwoorden!
Peter79 schreef:Misschien heb je haar vertrouwen niet kunnen winnen. Waarschijnlijk ligt dat niet aan jou
Mee eens. Maar, mijn doel is het niet.
Peter79 schreef:, maar aan het medium - een internetforum. Maar het kan ook zijn dat ze negatieve ervaringen heeft met mensen die op jouw manier praten. Van alles is mogelijk.
Zeker. Ik denk ook dat ze negatieve ervaringen heeft.
Peter79 schreef:Je kan het ook gewoon accepteren als ze hierop geen antwoord wil geven.
Doe ik, Peter.
Peter79 schreef:Het is goed om het bij jezelf te houden. Het biedt dan ook vooral een kijkje in jouw hoofd. Daarmee stel je je kwetsbaar op. Prima.
Maar je laat hiermee ook het achterste van je tong zien. Dit is jouw hypothese wat betreft Callista. Als deze hypothese waar is, heb jij het mysterie van Callista opgelost.
Zo is het.
Peter79 schreef:Daarmee heeft het ook iets onbehoorlijks. Het is goed dat ze hierop geen antwoord geeft. Callista hoeft niet in jouw denkmodellen te passen. Je hebt haar in haar waarde te laten.
En ook dit is waar. Ik probeer het ook. Besef echter dat er een verschil is tussen hoe iemand iets "voelt" en hoe iets is!
Peter79 schreef:Misschien hanteer je een ethiek van "het doel heiligt de middelen". Dan zou het geoorloofd zijn dat je dit doet, vanwege jouw geloof.
Ik weet het niet, Peter. Als het doel bereikt wordt, dan wel. Anders niet.
Peter79 schreef:Als ze eerlijk is, kan ze alleen nog ja zeggen, op jouw hypothese.
Ik ben het met je eens!
Peter79 schreef:En dan is duidelijk dat zij haar Heiland moet aanvaarden.
Klopt helemaal! Weer met je eens!
Peter79 schreef:Een soort van "dwingen om in te gaan". Ik denk dat liefde en respecteren begint bij het respecteren dat je geen antwoord krijgt op je vraag.
Oneens.
Peter79 schreef:Er is niks mee verloren dat jij je vraag niet beantwoord krijgt.
Eens.

Je ziet dat ik het op veel punten met je eens ben!
Dirk

Bericht door Dirk »

En, Peter, voor de duidelijkheid: ik vroeg me slechts af wat iemand (die zichzelf atheïste noemt?) beweegt om bijna 9000 berichten te plaatsen in een Christelijk forum, zelfs als het om de rubriek levensbeschouwing gaat? Of iemand is zoekende, of van verveling, of iemand wil mensen overtuigen, of er sprake van een verslaving, of ....... Het gaat mij er niet om dat ik een antwoord krijg. Misschien kan de betreffende persoon zichzelf eens afvragen waarom zij vreselijk veel berichten plaatst....

I.h.a. (en dat is niet 'zoals de waard is...') verbaas ik me over het gedrag van mensen in fora, op facebook, op smartphones, enz. enz. Mensen verspillen naar mijn mening veel te veel tijd in de digitale wereld....
callista

Bericht door callista »

Dirk schreef:En, Peter, voor de duidelijkheid: ik vroeg me slechts af wat iemand (die zichzelf atheïste noemt?) beweegt om bijna 9000 berichten te plaatsen in een Christelijk forum, zelfs als het om de rubriek levensbeschouwing gaat? Of iemand is zoekende, of van verveling, of iemand wil mensen overtuigen, of er sprake van een verslaving, of ....... Het gaat mij er niet om dat ik een antwoord krijg. Misschien kan de betreffende persoon zichzelf eens afvragen waarom zij vreselijk veel berichten plaatst....

I.h.a. (en dat is niet 'zoals de waard is...') verbaas ik me over het gedrag van mensen in fora, op facebook, op smartphones, enz. enz. Mensen verspillen naar mijn mening veel te veel tijd in de digitale wereld....
Hou toch op met je vrome en hypocriete gezever en stupide en misselijke invullingen....ik ben er klaar mee...met dat gezuig en getrek.
Ik heb je overal antwoord opgegeven en uitgebreid uitgelegd en je gaat maar door....en ik heb jou heel goed door.....extra zintuig...

En verder gaat het je geen reet aan waarom ik hier als forum lid al zo lang ben ben en veel gepost heb......wat ik je ook al uitgelegd heb en waar je niet op ingaat, zoals op zoveel niet..
Bovendien hoef ik daar geen verantwoording voor af te leggen....het moet niet gekker worden.... :evil:
Waarom ben jij hier?
Zou ik net zo goed kunnen vragen....maar dat is mij wel duidelijk.

Dit forum is in de lijn van Trajecto voor iedereen......punt uit.....,bye bye.... :w \Einde verhaal....ga anderen vervelen...

Ik hoop dat het nu eindelijk eens tot je doordringt.....
Ik wens niet meer door jouw vrome, glijerige praatjes lastig gevallen te worden.
Laatst gewijzigd door callista op 07 mar 2016, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Peter79

Bericht door Peter79 »

Dirk schreef:Beste Peter,

Er zijn een aantal zaken waarin je gelijk hebt. Maar, ook jij hebt niet over gelijk in.

[...]

Het spreekwoord gaat hier niet op. Misschien draai je het precies om, Peter? Niet ik, maar callista hamert op het feit dat er onbeantwoorde vragen zijn. Ik hou haar slechts een spiegel voor.

[...]

Klopt! Niemand hoeft vragen te beantwoorden!

[...]

Mee eens. Maar, mijn doel is het niet.

[...]

Zeker. Ik denk ook dat ze negatieve ervaringen heeft.

[...]

Doe ik, Peter.

[...]

Zo is het.

[...]

En ook dit is waar. Ik probeer het ook. Besef echter dat er een verschil is tussen hoe iemand iets "voelt" en hoe iets is!

[...]

Ik weet het niet, Peter. Als het doel bereikt wordt, dan wel. Anders niet.

[...]

Ik ben het met je eens!

[...]

Klopt helemaal! Weer met je eens!

Dirk schreef:
Peter79 schreef:Een soort van "dwingen om in te gaan". Ik denk dat liefde en respecteren begint bij het respecteren dat je geen antwoord krijgt op je vraag.
Oneens.
Want ...
Dirk schreef:
Eens.

Je ziet dat ik het op veel punten met je eens ben!
Kom ik zo over?
Dank je wel voor deze spiegel.
Het is in elk geval zo oppervlakkig als een spiegel kan zijn.
Rechtuit
heet nu: Snelheid

Bericht door Rechtuit »

callista schreef:
Dirk schreef:En, Peter, voor de duidelijkheid: ik vroeg me slechts af wat iemand (die zichzelf atheïste noemt?) beweegt om bijna 9000 berichten te plaatsen in een Christelijk forum, zelfs als het om de rubriek levensbeschouwing gaat? Of iemand is zoekende, of van verveling, of iemand wil mensen overtuigen, of er sprake van een verslaving, of ....... Het gaat mij er niet om dat ik een antwoord krijg. Misschien kan de betreffende persoon zichzelf eens afvragen waarom zij vreselijk veel berichten plaatst....

Hou toch op met je vrome en hypocriete gezever en stupide en misselijke invullingen....ik ben er klaar mee...met dat gezuig en getrek.
Ik heb je overal antwoord opgegeven en uitgebreid uitgelegd en je gaat maar door....en ik heb jou heel goed door.....extra zintuig...

En verder gaat het je geen reet aan waarom ik hier als forum lid al zo lang ben ben en veel gepost heb......wat ik je ook al uitgelegd heb en waar je niet op ingaat, zoals op zoveel niet..
Bovendien hoef ik daar geen verantwoording voor af te leggen....het moet niet gekker worden.... :evil:
Waarom ben jij hier?
Zou ik net zo goed kunnen vragen....maar dat is mij wel duidelijk.

Dit forum is in de lijn van Trajecto voor iedereen......punt uit.....,bye bye.... :w \Einde verhaal....ga anderen vervelen...

Ik hoop dat het nu eindelijk eens tot je doordringt.....
Ik wens niet meer door jouw vrome, glijerige praatjes lastig gevallen te worden.
Kom nou de ware aard boven bij @Callista zij mag alles zeggen en @Drik niet;vreemd als dat nou de bevrijde mens is,tja @Drik mag zeggen wat hij te zeggen heeft ook hier op dit forum.Oja en iedereen komt hier vrijwillig.

Maar belangrijker is toch maar weer terug naar het onderwerp;de Christen zal elke ex atheist van harte verwelkomen kortom van het donker naar het licht.
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.