Met fundamentalisten diskuteren is zoals schaak spelen met een duif.JW88 schreef:Het probleem is dat heel veel gelovigen waarmee ik inhoudelijke gesprekken aan wil gaan bepaalde onderwerpen of vragen vermijden, ik beantwoord elke vraag die men mij wil stellen en ik vermijd ook geen enkel onderwerp, waarom kan een gelovige dat niet? Ik zal het je vertellen, omdat de waarheid soms te confronterend voor hun is en dat steken ze maar de kop in het zand....Peter79 schreef:Hoi Lanfy,Lanfy schreef:Hoi Peter! Sorry maar deze discussies ben ik niet gewend. Maar gaat dat altijd zo hier? Ik ben meer de discussies gewend waar er echt duidelijk inhoudelijk dingen beargumenteerd worden. En als de argumenten hout snijden ben ik zeker bereid om mijn mening of zienswijze aan te passen. Maar dat gebeurd hier dus niet? En wat is de reden daarvan als dat inderdaad niet gebeurd?Peter79 schreef:Doe een tijdje hier mee, en je weet wat ieders woorden waard zijn.
Ik zou ook graag inhoudelijke gesprekken willen.
Waarom dat hier zo weinig gebeurt, weet ik niet. Het lijkt wel of sommige mensen er van genieten om chaos te maken. En het lijkt alsof mensen elkaar bijval geven, omdat ze voor zichzelf de ruimte willen om van de forumregels af te wijken. En doordat zo'n kliek hier nogal dominant aanwezig is, lopen andere mensen weg of melden zich simpelweg niet aan.
Je maakt een zet...
Dan springt de duif op het bord, werpt de figuren omver, kakt op het bord, en roept: "ik heb gewonnen".
Ik ben al weer eens weg hier!