Het was mij duidelijk dat jij niet gelooft dat God bestaat (en dan bedoeld de God van de bijbel), laat staan dat je "in" Hem gelooft.Zolderworm schreef:Sorry hoor, maar dit is regelrechte koek de larie. Een niet-gelovig mens gelooft natuurlijk niet in God, gewoon omdat hij niet in God gelooft. Meer is er niet. Zoals iemand gewoon niet in het bestaan van kabouters gelooft, simpelweg omdat hij er niet in gelooft. Het heeft met egocentrisme, of wat dan ook, helemaal niets te maken. Waarom zou je een smoes nodig hebben om iets aan de kant te zetten dat volgens jou helemaal niet bestaat? Ik heb ook geen smoes nodig om kabouters aan de kant te zetten. Ik geloof gewoon niet dat ze bestaan. Meer niet. Zo simpel is het.
Ik geloof wel in Hem.
Maar denk eens even mee:
Stel dat God wel bestaat: Hoe komt het dan dat zoveel (en steeds meer, tenminste wel in Nederland) mensen Hem 'negeren' en/of ontkennen?
Maar misschien is dat te ver off-topic.
Het lijkt alsof je denkt dat ik niets over onweer weet. Als je dat denkt, zit je fout.Zolderworm schreef:Onweer wordt veroorzaakt door bepaalde atmosferische omstandigheden. En door niets anders.
...
Het heeft dus met een eventuele God niets te maken. Het spijt me.
Dat het niets met God te maken heeft, is jouw mening.
Je hoeft geen spijt te betuigen voor een bepaalde mening.
Mijn mening is overigens anders.
Waaruit je dus kunt afleiden hoe 'groot' de kans is dat ik atheïst word.Zolderworm schreef: Ik dacht dat we hier langzamerhand met z'n allen wel hebben vastgesteld dat je niet kunt bewijzen dat iets niet bestaat. ...
In het algemeen ben ik het hier mee eens.Zolderworm schreef:De reden, en vermoedelijk de enige, om atheïst te worden is simpelweg dat je ervan overtuigd bent dat God een sprookje is. Gewoon de simpele overtuiging dat er geen God is. Meer is er niet.
Ik reageerde persoonlijk. Wat er voor mij als christen nodig zou zijn om atheïst te worden.
Jij zegt het iets anders, "ervan overtuigd zijn dat God niet bestaat".
Dat geldt voor mij ook.
Alleen denk ik dat ik alleen door concreet bewijs kan/zal worden overtuigd ...