JW88 schreef:Omdat ik me niet laat verleiden om via jouw spelregels te spelen haak je maar af, wat zwak....
Wat wil je nou dan Yolanda, jij weet net zo goed als ik dat elke poging die ik hier doe om aan jou te bewijzen dat Sinterklaas niet bestaat, niet succesvol zou zijn, omdat het enige waar jij op uit bent is, aan mij aan tonen dat ik sowieso niet met 100% zekerheid kan bewijzen, dat Sinterklaas niet bestaat en je hebt gelijk, ik kan niet met 100%
jou er van overtuigen dat Sinterklaas niet bestaat, dus waarom zou ik een poging doen? Maar ik weet echter wel 100% zeker dat Sinterklaas niet bestaat en daar zijn ook genoeg bewijzen voor, bewijzen die jij toch bij voorbaat allemaal al weg gaat wuiven als nietszeggend. Alleen dit antwoord al bevestigd dat
''Het feit dat op een site staat dat Sinterklaas verzonnen is, is evenveel 'bewijs' als dat in de Bijbel staat dat God bestaat.''
Daarnaast negeer je keer op keer dat ik zeg dat er naast bewijzen ook logica, rede, rationaliteit en gezond verstand aan te pas komt...
Ik snap ook niet waarom dat een reden moet zijn om verder niet in te gaan op wat ik hiervoor allemaal zei, maar ja het ontwijken, het kop in het zand steken is natuurlijk ook de makkelijkste uitvlucht als je het even allemaal niet meer weet....
Ik heb nergens gezegd dat je mij er 100% van moet overtuigen.
Ik vroeg jou om een serieuze poging om serieus jouw 'claim' te bewijzen.
Ik vroeg jou om te doen wat jij ook aan anderen vraagt.
Dat doe je niet, je noemt die vraag "een spelletje".
Prima.
Maar dan ben ik uitgepraat.
Alles wat jij "zeker" meent te weten, is even 'zeker' als de zekerheid van het bestaan van God van een gelovige.
En als je dan ook nog aankomt met het argument "rationeel",
waarbij jij jouw 'onbewezen' mening als enige rationele waarheid beschouwt,
en meningen over het bestaan van God als irrationeel,
1. dan ben jij hier aan het meten met 2 maten
2. vraag jij 'bewijzen' van anderen, maar levert zelf geen 'bewijzen' onder o.a. het mom van "ja maar die ander beweerde het eerst".
3. is jouw visie en houding zodanig dat een verder gesprek geen enkel nut heeft.
Dus ja, dan haak ik af, ontwijk ik, steek ik de kop in het zand, kies ik de makkelijkste uitvlucht, ... bla bla bla.
Overigens begrijp ik heel goed waarom je die bewijsvoering niet aan durft.
Het zou eens mogen blijken dat "serieus bewijzen" van zelfs de grootst mogelijke onzin moeilijker blijkt te zijn dan je denkt,
en dat je dan zou moeten toegeven dat jouw "visie" op God niets meer is een vorm van "geloven".
Iets wat ik ondertussen al lang door heb, en ik vermoed menig meelezer ook.