Yolanda_dB schreef:JW88 schreef:Lees jij überhaupt wel wat ik schrijf?
Uit jouw commentaar blijkt van niet, ik zei de volgende dingen:
bla bla bla ...
Ik vroeg jou om een
serieuze poging tot bewijs.
Niet om mij ergens van te overtuigen.
En voor de rest loop je hier allemaal onzinnige en onware aannames te doen over wat ik 'blijkbaar' van plan ben.
Het enige dat ik nu van plan ben, is jou niet meer beschouwen als een serieuze gesprekspartner.
Tenzij je voldoet aan mijn gestelde vraag.
Dan zal ik dat heroverwegen.
En dat jij meent dat ik dingen niet lees, dat ik bij voorbaat alles al zal wegwuiven, dat wat jij zegt niet goed genoeg zal zijn, enz. enz.
Terwijl je in essentie dat nog geen 1 keer hebt geprobeerd bij mij.
Over het algemeen was jij degene die vragen stelde, waarop ik antwoordde,
en waarvan jij dan aangaf dat wat ik zei niet klopte, dat ik het verkeerd zag, enz.
En nu vraag ik jou 1 keer om eens de daad bij het woord te voegen, kom je met allerlei kinderachtige uitvluchten ...
Ik ben er voorlopig wel even klaar mee ...
JW88 schreef:Het is wel opmerkelijk om te zien dat bij een discussie tussen een gelovige en een niet gelovige het vrijwel altijd de gelovige is die de handdoek in de ring gooit, maar wegloopt uit de discussie, blijkbaar zijn de argumenten tegen God dan toch wel iets sterker...
Nee hoor, dat heeft niks te maken met de 'sterkte' van de argumenten tegen God.
Die heb je namelijk helemaal niet.
Jij hebt een 'overtuiging' waarin jij gelooft, prima,
maar over God en christelijk geloof kom je niet verder dan "het is allemaal bedacht", en "het is niet rationeel", en "je snapt er niks van".
(waarbij "het is" gerust mag worden gelezen als "ik vind".)
Ja wat wil je nou Yolanda?
Jij doet mijn vorige post af met ''blablabla'' , je gaat helemaal niet in op wat ik zeg, leest niet goed wat ik zeg, je doet gewoon aan selectief reageren en vermijd de dingen die jou niet goed uit komen zodat je er zelf beter uit komt, erg zwak.....
Jij snapt net zo goed als mij dat
elke serieuze poging tot bewijs helemaal geen nut heeft en dat ik jou er nooit 100% van kan overtuigen dat Sinterklaas niet bestaat (en dat is in deze context precies hetzelfde als 100% bewijzen dat Sinterklaas niet bestaat), dus waarom zou ik een poging doen? Vertel me dat eens....
Op dit forum ben ik beperkt tot eigen praktijkvoorbeelden zoals:
- Elke ouder verteld zijn kind op een bepaalde leeftijd dat Sinterklaas niet echt is
- Geen enkele volwassene gelooft dat Sinterklaas echt is
- Het is overduidelijk dat Sinterklaas slechts een vermomming is
Dit zijn enkele praktijkargumenten, maar die zullen jou niet overtuigen, jij gaat dit bij voorbaat al wegwuiven.
Daarnaast kan ik links van sites hier neer zetten waar wordt aangegeven dat Sinterklaas verzonnen is:
-
https://nl.wikipedia.org/wiki/Sinterklaas
-
http://www.kennislink.nl/publicaties/de ... t-nicolaas
En zo zijn er nog wel 100 sites, maar ook hier kun je van zeggen, dat dit geen absolute zekerheid geeft omdat iedereen wel iets op internet kan zetten, ook dit ga je bij voorbaat wegwuiven. Jij bent alleen maar van plan om aan mij aan te tonen dat ik bepaalde dingen niet voor 100% kan bewijzen, nou ik weet 100% zeker dat Sinterklaas niet bestaat.
Kortom, ik kan jou er dus nooit 100% van overtuigen met alleen bewijzen dat Sinterklaas niet bestaat, iets wat ik al lang wist en ook al meerdere keren aan heb gegeven, wat ik ook al meerdere keren aan heb gegeven is dat het naast bewijzen ook een kwestie is van logica,
rede, rationaliteit en gezond verstand , iets waar jij overduidelijk niet volledig over beschikt en daarom is het voor mij ook vrij onmogelijk om je die termen goed uit te leggen. De conclusie dat jij daar niet volledig over beschikt baseer ik op het feit dat jij zegt dat je letterlijk in de bijbel gelooft, letterlijk in de bijbel geloven en die hier voor genoemde 4 termen gaan gewoon niet samen, nogmaals dan kun je hoog en laag springen, het kan niet! Als jij daar anders over denkt mag dat uiteraard, maar dan weet je niet goed wat die termen betekenen... iemand met logica zal niet erkennen dat een slang kan praten, iemand met rede zal niet zeggen dat een slang kan praten, iemand met gezond verstand gelooft niet in een pratende slang en iemand die over rationaliteit beschikt vind een pratende slang complete onzin, om maar een voorbeeld te noemen.