Adam en Eva kenden God wél.Foppe schreef:Het feit is dat Adam en Eva een zonde begingen voordat ze kennis hadden van goed en kwaad.
Dus omdat ze 'goed' al kenden, was de boom eigenlijk alleen de boom van kennis van 'kwaad'.
Dan iets anders:
De constante aanval op de Bijbel is niet heel productief. Ik en waarschijnlijk alle christenen hier zullen de lering uit de Bijbel nooit in twijfel trekken, welke naam je dat gedrag ook wil geven.
Ook het zeggen dat iemand geïndoctrineerd is heeft geen positief effect op de dialoog.
Ook het overtuigd zijn van je eigen verhevenheid boven de theïsten heeft voor mij persoonlijk het effect dat ik je argumenten niet serieus wil nemen.
Dit zal herkenbaar zijn als je een situatie hebt meegemaakt waarbij iemand zich boven jou verheft op een voor jou ongegronde reden. Wat diegene ook zegt, je zal er niet naar luisteren.
Als je iets wil bereiken onthoud dan deze drie dingen:
- Bedenk van tevoren het doel van je bericht.
- Wat is de meest effectieve manier van brengen.
- Je kan alleen iemand overtuigen met de argumenten van hemzelf.
Zoals ik jullie alleen kan overtuigen met wetenschappelijk bewijs en de Bijbel hierin niet voldoende voorziet, zo kan je mij alleen overtuigen met Bijbels bewijs.
Al wil ik best toegeven dat als er goede argumenten zijn op wetenschappelijke basis, ik daar serieus naar op zoek zal gaan.
De titel van dit topic suggereert dat ik als christen iets nodig heb om atheïst te worden. Dat klopt, die transitie zal niet vanzelf gaan meen ik.
Help me dan die waarheid die ik mis te vinden op een manier die ik ook wil onderzoeken.
Dit gezegd hebbende kan er vanuit de atheïsten net zo'n post gemaakt worden naar christenen toe, dus lees hem maar als een post naar beide partijen.