Nou, dat blijkt uit de context van de rest van de post alsmede ons gesprek als geheel. Als je het daar niet uit begrijpt dan gaat het denk ik niet beter worden. Ik dacht dat daar de argumenten wel vindbaar aanwezig waren, maar als dat niet zo is dan mijn excuses daarvoor. Ik heb zo mijn beperkingen in welke mate ik voor alles en iedereen de argumenten in mijn tekst vindbaar weet weer te geven.Yolanda_dB schreef:De term "drogreden" betekent dat een redenering verkeerd is. Ik herhaal: verkeerd is.BdO schreef:Nou, dat blijkt uit de context van de rest van de post alsmede ons gesprek als geheel. Als je het daar niet uit begrijpt dan gaat het denk ik niet beter worden.
(Niet dat je het er niet mee eens bent, maar dat die verkeerd is.)
Wij zijn in gesprek met elkaar, en jij hebt een andere visie over bepaalde termen dan ik.
Maar het noemen van de term "drogreden" betekent op dat moment: ik - BdO - heb gelijk, jij dus niet, dus wat jij zegt is onjuist.
Het moet eerst nog maar blijken of jouw mening de juiste is, of dat sowieso één van ons gelijk heeft.
En dat zelfde geldt voor het benoemen van iets als schijnnoodzakelijkheid.
Dit soort 'gedrag' is voor mij reden om te stoppen met een gesprek.
Dat je het maar weet.
Dus ik herhaal de vraag nog een keer:
Waarom is wat ik zeg "een drogreden" (in plaats van dat jij het er niet mee eens bent)?
Waarom is wat ik zeg "een schijnnoodzakelijkheid" (in plaats van dat jij het er niet mee eens bent)?
Misschien morgen nog een poging als de tijd het toelaat, en als ik dan nog kans zie om zaken nog duidelijker weer te geven.