Natuur is ook zo'n concept wat nogal stukgedefinieerd is. Kennelijk slijten definities van concepten nogal van veel bediscussieerd worden.peda schreef:Hallo JW,JW88 schreef:
Voor mij is de Kerstman in essentie exact maar dan ook exact hetzelfde als God, beide een product van de menselijke geest gecreëerd voor bepaalde doeleinden.
Maar vanaf nu af aan noem ik gewoon iedereen die niet in de Kerstman gelooft een Kersttheist...
Dat God ( volgens de definitie ) een product is van de eigen menselijke geest en dat het zeker mogelijk is dat God niet werkelijk existeert, is niet te ontkennen.
Het zou heel goed zo kunnen zijn. Maar zulks weten op basis van echt geleverd, objektief bewijs is wat anders dan veronderstellen op basis van een persoonlijke invulling van bewijs.
Voor mij is de definitie inhoud van het begrip "' God "' , een zodanig sterke dat ik die niet beargumenteerd kan weerleggen. Dat betekent niet dat ik dat ook doortrek
naar de theologische invullingen van het begrip "' God ''. Daar gaat het om geloven in bijzondere Handelingen, Bedoelingen, kortom het beschikken over specifieke Kennis en dat specifieke geloven mis ik. Maar de naturalist weet ook het antwoord niet op de vraag "" Waarom,is er iets en niet Niets"' . Ook de gedachte dat de Natuur er eeuwig is geweest en dat de Natuur, volledig zelf organiserend en zelfvoorzienend in zich is, is een redelijke veronderstelling, maar nog steeds niet het Bewijs.
Maar @peda, zonder gekheid: hoe definieer jij (hoeft niet uitputtend) natuur?