Het gedrag en de vriendelijkheid van menige gelovige en het verleden van hun kerk, die zij onvoorwaardelijk blijven onderschrijven, pleit inderdaad niet voor hun niet te bewijzen standpunten. En hun plaatsvervangend denken voor anderen , nog veel minder.Christiaan schreef:Als agnost EN atheïst zeg ik alleen dat ik niet weet of er een god bestaat. Ik ben alleen niet overtuigd van het bestaan van een god. Dat jij het moeilijk vindt een discussie te voeren met een atheïst komt waarschijnlijk door jouw verstoorde beeld van een atheïst gezien jouw opmerking. Een opmerking die alleen maar leidt tot verdeling en onbegrip. Het siert je niet!Rechtuit schreef:De agnost staat helemaal niet ver van de gelovigen af;de agnost is een zoeker en het niet zeker weten maar wel op zoek en zoekende,met de agnost is het ook goed discussie voeren in tegenstelling de atheist die zich afgesneden heeft van de levens wortel en altijd op oorlogspad is met haat en bitterheid.
Kortom met de agnost is het klare wijn drinken daar hij/zij snakt naar de echte wijn.
Zeer ontsierend , inderdaad. Slechts anti-reklame voor het volgen van Christus.