Peter79 schreef:Of gewoon ook meer uit de Bijbel lezen:
Prediker 3: 18-21 (WV) schreef:Ik zei tegen mezelf: God geeft de mensen wel een eigen plaats, maar laat ze toch merken dat ze eigenlijk dieren zijn.
Want eenzelfde lot treft mensen en dieren: beiden ademen hetzelfde leven, beiden sterven dezelfde dood. De mens heeft dus niets voor op het dier. Alles is ijdel.
Beiden gaan naar dezelfde plaats: ze zijn voortgekomen uit stof en keren terug tot stof.
En wie weet of de levensgeest van de mens omhoog gaat en die van het dier omlaag naar de aarde?
De laatste vraag in de quote beschouw ik als retorisch.
Van Callista mag er niet meer geciteerd worden uit de Bijbel, dus neem ik me voor dat wat vaker te doen. Hoe verhoudt het door jou citeerde gedeelte zich tot Genesis 1?
[26] En God zei: ‘Nu gaan Wij de mens maken, als beeld van Ons, op Ons gelijkend; hij zal heersen over de vissen van de zee, over de vogels van de lucht, over de tamme dieren, over alle wilde beesten en over al het gedierte dat over de grond kruipt.’ [27] En God schiep de mens als zijn beeld; als het beeld van God schiep Hij hem; mannelijk en vrouwelijk schiep Hij hen. [28] God zegende hen, en God sprak tot hen: ‘Wees vruchtbaar en word talrijk; bevolk de aarde en onderwerp haar; heers over de vissen van de zee, over de vogels van de lucht, en over al het gedierte dat over de grond kruipt.’
En ook Mattheus 6,26:
'Kijk naar de vogels van de hemel: ze zaaien niet en maaien niet en oogsten niet, je hemelse Vader voedt ze. Zijn jullie niet meer waard dan vogels?'
De meeste atheisten weten niet dat de Bijbel een bundel boeken is van vele auteurs verspreidt over duizenden jaren, ze denken dat het als een niet kloppend geheel uit de lucht is komen vallen. Feitelijk wordt de evolutie van de Bijbel door evolutionisten gewoon glashard ontkend .