callista schreef:Ik geef Yolanda volkomen gelijk...scherp opgemerkt van haar en ook genuanceerd door haar eigen visie weer te geven. Heeft niets met respectloos te maken. Zo gaat dat in discussies.
We verschillen duidelijk van mening, callista. Jij, Yolanda en JW88 enerzijds, die de conclusie "nergens op vinden slaan". Ik noem dat respectloos, maar, je hebt gelijk, het is de wijze van discussieren, het is een onderdeel van dit forum, getuige ook de volgende reactie:
Yolanda_dB schreef:Dat gezwets over de kunst van het kijken is wat mij betreft niet meer dan dat: gezwets. Alsof jij degene bent die wel kan kijken (want tjonge tjonge, jij hebt het intensief onderzocht), daarmee implicerend dat de ander dat niet heeft gedaan. Arrogant, en wat mij betreft: hoe harder je het roept, hoe ongeloofwaardiger je wordt.
Ik ben het vaak zeer oneens met Alpha. Maar, Yolanda, denk je dat Alpha arrogant is en van slechte wil? Ik geloof dat niet. Ik geloof dat hij goede bedoelingen heeft. Ik geloof dat er een andere reden is dat Alpha en ik - en misschien jij ook [maar dat is me niet duidelijk, omdat je toch op dezelfde lijn als callista lijkt te zitten?] het op verschillende punten oneens zijn. Zelfs als Alpha dwaalt, is het dan respectvol dit gezwets te noemen? Ik erken dat ik op bepaalde punten dwaal, en wil die punten zeker onderzoeken. Wil jij dat ook, Yolanda?? Op deze manier moeten we ons echt afvragen wat we met het forum willen???
Yolanda_dB schreef:Het gaat er niet om of Mieke gelijk heeft of niet. Met wat zij zegt, ben ook ik het roerend eens.
Je bent het dus wel met Mieke en met mij eens, roerend eens zelfs. Dan is het dus niet meer dan een woordspelletje?? Immers, ik ben het met Mieke eens, jij ook. Dus moet je het met mij eens zijn. Maar, callista deelt jouw mening wel. Ik blijf bij mijn conclusie: er is 1 God. Je kunt je hooguit afvragen "welke God?".
Welke God? Als er maar 1 God is, is de conclusie van Mieke toch juist?
Welk antwoord geef je op de volgende vraag:
De stad Parijs is de hoofdstad van Frankrijk? Welke stad is de hoofstad van Frankrijk en waarom?
Conclusie: Parijs is de hoofdstad van Frankrijk. Reactie: de conclusie slaat nergens op. Merkwaardige manier van een gesprek voeren.
Trajecto: Uit de twee vragen kun je moeilijk een conclusie trekken, maar misschien bedoelde je de eerste zin eigenlijk niet als vraag.
Niettemin blijft het nog steeds vaag waarom Parijs de hoofdstad is. Jouw redenering blijft steken bij "het is zo omdat het zo is".
Wij prediken, en Jezus bevestigt het Woord door de tekenen die erop volgen. Amen!