Volgens mij wordt er in de wetenschap toch best vaak concreet bewijs van iets gevonden.Allie schreef:@blue
In de wetenschap wordt deze definitie ook aangehouden. Sluitend concreet bewijs wordt bijna nooit gevonden. Meestal laten ontdekkingen weer andere vragen los. Althans dat is me zo eens uitgelegd. Dus over sluitend concreet bewijs praten, in deze onderwerpen, is een beetje oneerlijk.Ok, dus jij ziet de term ''bewijs'' niet als sluitend concreet bewijs? Mijn definitie van bewijs is namelijk anders daar zit de verwarring.
Volgens jouw denkwijze geldt dat dus ook voor atheïsme en is het atheïsme ook een religie. De kans dat het leven zich uit zichzelf heeft kunnen creëren is nog veel onwaarschijnlijker. Eigenlijk onmogelijk. Dus kansberekeningen zijn leuk, maar ze zeggen niets. Op het wiskundige vlak wel, maar niet in een discussie. En er komt nog bij dat de waarheid van religies niets zegt over het bestaan van God.Ik bedoel dat de kans klein is dat jouw religie volledig correct is ten opzichte van andere religies even los van atheisme, de kans daar voor is volgende de kansberekening aanzienlijk klein, aangezien er veel religies zijn, waarbinnen ook nog weer veel verschillende stromingen en opvattingen zijn, waarbij ieder volledig overtuigd is van zijn gelijk.
Ik denk dat vrijwel alle mensen boos zouden worden op beide mannen, ik in elk geval wel.
Werkelijk? Niet liegen he, dat is een zonde.... Maar even serieus, als die man er niets aan kan doen zal een rationeel mens dat begrijpen.
Dat is de kruisiging. En daar merk je nu nog niets van.God gaat onze slechte staat omdraaien? Hoe zie je dat voor je? Merken we daar nu al wat van?
Ehmm nee ik vind atheïsme geen religie, het is gewoon een antwoord op religie, of eigenlijk iets wat religie zelf heeft bedacht, ''als je niet in God gelooft ben je atheïst'' De atheïst heeft de term atheïsme niet bedacht lijkt me.
Jouw visie is natuurlijk heel anders dan die van een moslim, maar een moslim heeft wel met de zelfde zekerheid de overtuiging als jou, toch kan er echt maar 1 gelijk hebben.
Soms worden de meest erge dingen ter wereld gedaan omdat iemand er niets aan kan doen, daarom kan er wel boosheid ontstaan richting die persoon.
Wanneer gaan we daar iets van merken?
Maar misschien kunnen we inderdaad beter even 1 onderwerp bespreken, dat werkt beter denk ik.