David Raup > Hij schreef dat in een Bulletin van het Field Museum of Natural History in Chicago.Christiaan schreef:- David Raup is een paleonteloog en geen tegenstander van de ET. Ik ben erg benieuwd naar de context en de bron van je quote
- Dean H. Kenyon is een creationist en de quote ging niet over de evolutietheorie, maar over abiogenese.
- Stuart Newman is, voor zover ik kan beoordelen, ook geen tegenstander van de ET. Ook hier ben ik benieuwd naar de context en de bron.
- Robin Derricourt kon ik niet echt goed vinden op het internet. Tenminste, heb er 1 gevonden, maar dat is geen paleontoloog. Maar verder ook niet belangrijk, want die quote zegt verder niks over ET.
Als dit werkelijk het beste is wat je kunt leveren, dan is het erg armzalig. Er zijn altijd wel mensen te vinden die een andere mening hebben. Prima, laten ze vooral onderzoek doen en dat voor peer-review publiceren. Dan zal er wellicht een kentering komen over de ET. Maar tot die tijd heerst er een algemene wetenschappelijke consensus over de ET. Er zijn uiteraard nog vele vragen te beantwoorden. Nog lang niet alles is bekend en wetenschappers zijn dan ook druk bezig de mysteries te ontrafelen. Maar omstreden? Nee.
Wat trouwens wel omstreden is ... De juiste interpretatie van de Bijbel. Daar is geen enkele consensus over. .
Ik heb een paar willekeurige uitspraken van wetenschappers geciteerd, om alleen maar om aan te tonen dat meningen nogal verdeeld zijn, ook onder wetenschappers.
Zo wilde een wetenschapper promoveren op zijn onderzoek over Gods naam JHWH.
Hij vond echter niemand, die bereid was om als promotor op te treden, laat staan een beoordelingscommissie.
De interpretatie van de Bijbel is inderdaad omstreden.
Wanneer mensen gaan interpreteren, gaan ze van hun eigen kennis en zienswijze uit.
Daarom zijn er in de loop der eeuwen zoveel religies ontstaan.
Dat was oorspronkelijke niet zo, Jezus startte opnieuw met één zienswijze.
Onder invloed van de Griekse filosofie (van wetenschappers) zijn er vele denkwijzen ontstaan.
Zolang mensen onvolmaakte zijn is er geen onfeilbare methode. Men leeft domweg te kort, om een uitgebreid grondig wetenschappelijk onderzoek te doen.Christiaan schreef:Mensen zijn niet onfeilbaar en maken fouten. Daarom is de wetenschappelijke methode ook zo geweldig, om die fouten er uit te halen. Maar zoals ik eerder al vroeg en geen antwoord op kreeg: Heb jij een betere methode? .
Zolang er “wetenschappers” zijn, die beweren dat de plagen van Egypte “slechts” natuurrampen zijn, heb ik daar weinig fiducie daarin.Christiaan schreef:Dan zegt dat dat die Bijbelse feiten waar zijn. Dat zegt niet per sé dat de rest van de Bijbel juist is.
Ik word vaker geconfronteerd met uitspraken, dat de Bijbel onjuiste informatie zou geven.
In de spaarzame gevallen, dat men daarin ” to te point” was, heb ik niet echt fouten aangetroffen.
Men constateert inderdaad enkele overschrijf fouten.
Die hebben geen enkele waarde voor de geloofsleer.
Het is m.i. daarom niet belangrijk of iemand nu 1000 of 10.000 kamelen bezit.