coby schreef: Ja ik ken die charlatans. Nu gaan gewone gelovigen de straat op en doen hetzelfde gratis. Dat is het verschil. Ik heb zelf al genoeg echts gezien en inderdaad, er zijn een reut oplichters, het is oppassen.
Gratis????? Dat is het belangrijkste deel van de misleiding..... Ik heb niet voor niets aangehaald dat er een niet onbelangrijk verschil is tussen de website van deze oplichters en dat van bijv. Derren Brown.
https://thelastreformation.com/donate/
Ga naar de website van Derren Brown en zoek waar er om een DONATIE wordt gevraagd......nergens dus.
Donaties.... gewoon bedelen om geld....waar geen limiet aan vast zit.....zonder dat je daarvoor iets terugkrijgt net zoals je ziet op ALLE websites van ALLE televangelisten en faithealers. Verwar dat niet met de verkoop van merchandize die je op beide website ziet. Deze donaties verdwijnen rechtstreeks naar hun eigen achterzak en ze leven in paleizen en rijden in peperdure auto's. Allemaal van centjes die ze via DONATIE'S binnenhalen. Die YouTube video's zijn doorgestoken kaart want je kan niet controleren hoeveel van die zogenaamde mislukte healings er uit geknipt zijn. Healings waarbij het subject ze recht in hun gezicht uitlacht en verder gaat met zijn rolstoel omdat hij nog steeds niet kan lopen.
Nogmaals het is NEP en jij trapt daar met open ogen in.....
Dus je ging er al vanuit dat er een god bestaat.... ik denk dat het niet de juiste aanpak is. Het lijkt me dat je eerst moet testen of er een god bestaat en dan testen of hij invloed heeft. Je kan je ook afvragen waarom hij zich richt op wat jij nodig hebt terwijl er anderen zijn die het vele malen harder nodig hebben dan jij. En denk nou niet dat die anderen er niet om vragen en bidden want dat doen ze wel. En dat doen ze met hun hele ziel en zaligheid maar hun zieke kindje kwijnt gewoon langzaam weg om uiteindelijk te sterven. God heeft het kennelijk te druk met jou behoeften.coby schreef: Je vroeg me hoe ik tot geloof kwam. Nou zo. Ik was gewoon een stomme verpeste tiener en ging God testen vanuit wat ik nodig had. Heb het daarna nooit meer gedaan natuurlijk.
Nou ik ken wel organisatie's waar ze beslist geen geld in eigen zak steken. Ik heb zo'n organisatie. Ik hou me bezig met "gratis muziekles voor kinderen tot 12 jaar van kansarme gezinnen" ik heb geen enkele vorm van subsidie of donatie's. Ik ben constant op zoek naar defect of oude muziek spullen de gerepareerd worden en weer bruikbaar zijn. Als het maar weinig kost want veel geld is er niet. In al de jaren dat ik dit doe is er slecht 1 geval die wat spullen GRATIS beschikbaar heeft gesteld voor dit doel. De rest heb ik moeten kopen ook al was het soms voor weinig. Al met al is er veel animo en er wordt door de kinderen met veel plezier aan meegedaan. En wees gerust ik ben geen pedo.....coby schreef: Ja het vervelende is dat die gasten al het geld in hun zakken steken of er zit een pedo op de arme weeskinderen te passen. Een behoorlijke organisatie waar ze zelf niet een paar ton in hun zak steken ken ik niet. Ja 1, was ook weer een financieel zootje. Ik geef alleen aan hele kleine projecten waar ik de mensen van ken.
Huh?? Hoezoo niet? Hij kan het toch laten regenen? En Manna uit de lucht naar de aarde laten regenen? Heeft ie al eerder gedaan.coby schreef:Oh nu snap ik pas wat je schrijft. Ja die beker water geven en brood, dat kan Hij niet zo uit de hemel gooien.
Mensen geven al. Of dat genoeg is is geen vraag het is niet genoeg.coby schreef: Er moeten mensen gaan en geven. De gelovigen zijn Zijn Lichaam op aarde. Toen Jezus Zelf op aarde was gaf Hij Zelf aan de armen en Hij antwoordt iedereen die wil weten of Hij bestaat en Hem dan wil volgen, of je nu in Afrika woont of een verpeste tiener bent in het rijke Westen.
In het bijzonder niet genoeg voor instituten als het Vaticaan. Het rijkste instituut ter wereld waar oude opa's stinkend rijk zijn geworden van DONATIE'S van gelovigen. Waar rijkdommen zijn vergaard aan het afkopen van je zonden om zo in de hemel te komen. Mensen die hun hele bezit aan de kerk schenken om een plekje in de trein naar de hemel te kopen voordat ze ter ziele gaan. Ze eten daar met verguld bestek en drinken uit kristallen glazen. De Paus zit op een gouden troon want vanuit een gewone houten stoel komt de boodschap niet aan. Uitgerekend zij zijn het die het goede voorbeeld zouden moeten geven. Ik zeg niet dat die oude kazen (sorry maar ik kan geen enkele vorm van respect voor deze organisatie opbrengen) niet een goed leventje er op na mogen houden maar het contrast staat niet eens in verhouding met wat ze verkondigen. Ik vind het ronduit walgelijk.
En dat zijn nou de huidige aartsvaderen van het christendom. De vertegenwoordigers van de god die jij aanbid.
Maar goed het is niet meer dan mijn mening. En ook jij hebt je mening die ik tot op zekere hoogte ook respecteer. Want wie ben ik om jou te vertellen dat je niet mag geloven wat je wilt. Als zou ik dat wel zijn ik zou het niet eens willen. Het recht van je eigen mening en het uiten ervan schat ik hoog in.
Maar nogmaals wil ik je meegeven dat je je niet moet laten misleiden en voorliegen... laat je niet in de maling nemen.