Goed en kwaad

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Anja (oud account)
Man/Vrouw: V

Re: Goed en kwaad

Bericht door Anja (oud account) »

peda schreef: Zie ook mijn (eerdere ) gedachtewisseling met Anja over dit thema, Wie zeker weet dat zijn/haar geloofsovertuiging de enig juiste is, ziet andere geloofsinzichten als dwaalleer en dwaalleer ligt zeer dicht bij ongeloof.
Wie blijft weigeren het duidelijke onderscheid in de religies te erkennen, wordt slachtoffer van de eigen blindheid, denkende "goed" te zijn. Maar kennelijk wil dat zelfs na de eerste aanslagen in het hart van Europa nog steeds niet doordringen. Kennelijk moet men in Europa eerst zelf bloedig slachtoffer worden en alle vrijheid die men in het Westen reeds in Christus heeft gekregen kwijtraken :cry: wil men de vruchten van de eigen wortels waarderen. Men moet kennelijk ook daarin eerst "hard" bewijs hebben. Harder dan hard :cry: .

Men weet pas wat men had als men het kwijt is, luidt het spreekwoord. Dat lijkt ook "hard" bewaarheid te worden.

Tsja....het had anders gekund, maar het is niet anders. Dat de profetieën in de Bijbel uitkomen, is een feit. Maar de wijze waarop de voorzeggingen geschieden, staat niet vast. Er is altijd ruimte voor inkeer voor de mensen.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
callista

Bericht door callista »

Door met de vinger te wijzen naar anderen poogt men de eigen bloederige, kwade geschiedenis te ontkennen, waar met grof geweld iedereen gekerstend moest worden, wat [ook] gepaard ging met moord, martelingen en doodslag :evil
Oorzaak en gevolg...

De fundamenten van de abrahamitische religies zijn nu niet bepaald op vrede en verdraagzaamheid gebaseerd
Anja (oud account)

callista schreef:Door met de vinger te wijzen naar anderen poogt men de eigen bloederige, kwade geschiedenis te ontkennen, waar met grof geweld iedereen gekerstend moest worden, wat [ook] gepaard ging met moord, martelingen en doodslag :evil
Wie blijft weigeren het duidelijke onderscheid in de religies te erkennen, wordt slachtoffer van de eigen blindheid, denkende "goed" te zijn.

Ook het afleiden van de aandacht naar (bovendien uit proporties getrokken) gebeurtenissen uit het verleden draagt daaraan bij.
Solo Christo

Anja (oud account)

Afbeelding

Dit is Marseille niet Saoedi Arabië of Egypte, nee Marseille, Frankrijk, Europa :!:
Laatst gewijzigd door Anja (oud account) op 07 nov 2016, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Solo Christo

Piebe Paulusma
Man/Vrouw: M

Bericht door Piebe Paulusma »

callista schreef:Door met de vinger te wijzen naar anderen poogt men de eigen bloederige, kwade geschiedenis te ontkennen, waar met grof geweld iedereen gekerstend moest worden, wat [ook] gepaard ging met moord, martelingen en doodslag :evil
Oorzaak en gevolg...

De fundamenten van de abrahamitische religies zijn nu niet bepaald op vrede en verdraagzaamheid gebaseerd
Klopt maar het is nogal politiek correct om alleen de christenen aan te wijzen, maar tegen joden en moslims durf je niks te zeggen zeker. :kiss1:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Peter79

Bericht door Peter79 »

Piebe 2.2 schreef:
Oorzaak en gevolg...

Klopt maar het is nogal politiek correct om alleen de christenen aan te wijzen, maar tegen joden en moslims durf je niks te zeggen zeker. :kiss1:
't Is bovendien niet alleen de geschiedenis van deze religies, maar van elke Europeaan.
callista

Bericht door callista »

Peter79 schreef:
Piebe 2.2 schreef:
Oorzaak en gevolg...

't Is bovendien niet alleen de geschiedenis van deze religies, maar van elke Europeaan.
Oh, zijn er dan nog meer religies of levensbeschouwingen die de hele wereld wilden kerstenen?
M.a.w. hun geloof [het Enige Ware in hun ogen] aan iedereen probeerden op te dringen, desnoods met bruut geweld?
En dat alles in de naam van hun God?

Is dit goed of kwaad?
En met name evangelisatie [want dat speelt dan ook mee]....is dat goed of kwaad?
Piebe Paulusma

Wat word jij toch een ontzettende zuurpruim, wat doe je hier nog bij dat moordlustige en evangeliserende volk? Dat vind ik nog wel het stomst van je. Ik ga toch ook niet elke dag bij joden en moslims op fora zitten zeuren over hun religie? Get a life. :w
Piebe Paulusma

Peter79 schreef:
Piebe 2.2 schreef:
Oorzaak en gevolg...

Een oprechte volgeling van Christus luistert naar wat tegen hem gezegd is en zal een ander niks opdringen, dat weet iedereen met kennis van de geschriften.
Peter79

Bericht door Peter79 »

callista schreef:
Peter79 schreef:
Piebe 2.2 schreef:
Oorzaak en gevolg...

Oh, zijn er dan nog meer religies of levensbeschouwingen die de hele wereld wilden kerstenen?
M.a.w. hun geloof [het Enige Ware in hun ogen] aan iedereen probeerden op te dringen, desnoods met bruut geweld?
En dat alles in de naam van hun God?

Is dit goed of kwaad?
En met name evangelisatie [want dat speelt dan ook mee]....is dat goed of kwaad?
Het christendom was oorspronkelijk geweldloos, maar door vermenging met de Europese cultuur heeft het eeuwenlang een geweldadig karakter gehad in Europa. Je kan je niet losmaken van je afkomst, je kan je wel van het geweld distantiëren. De meeste christenen spreken zich uit tegen het geweld dat vroeger in naam van God werd gedaan. Dus ja, het is politiek correct wat je doet, maar ik vind het niet correct.
Anja (oud account)

callista schreef: En met name evangelisatie [want dat speelt dan ook mee]....is dat goed of kwaad?
Als ik zo'n beetje alles wat je hebt geschreven samenvat, dingen die je letterlijk zegt en hebt gezegd, dat men zonder Bijbel beter af zou zijn, je verdraaiingen van de in houd van Bijbel en Christendom, dan vraag ik me 1 ding echt hartgrondig oprecht af..... Je kinderen zijn zo wijs geweest hun kinderen, jouw kleinkinderen, naar christelijke scholen te sturen. Hoe ga jij met je aversie jegens het Christendom en de Heilige Schrift om als je kleinkinderen in jouw buurt zijn? Vinden jouw kinderen het goed dat je zo'n houding jegens Bijbel en Christendom hebt? Laten zij hun kinderen nog met een gerust hart bij je, of komt dat niet (meer) voor. Als het mijn eigen kinderen betrof, zou ik ze niet alleen met mijn moeder laten als zij zo'n houding had en zulke dingen zei. Nou zou mijn eigen moeder nooit zo'n houding hebben, maar ik vraag me af hoe jij dat doet en wat je kinderen daarvan vinden.

Maar dit is een persoonlijke vraag, die je natuurlijk helemaal niet hoeft te beantwoorden. Doch je levensbeschouwing werkt door in al je relaties en persoonlijk zou ik niet willen dat mijn kinderen alleen zijn met iemand met een ronduit antichristelijke levenshouding. Hoe lief en aardig verder misschien ook, daar zouden bij mij op zijn minst toch een paar stevige afspraken gemaakt moeten worden
Solo Christo

callista

Bericht door callista »

Anja schreef:
callista schreef: En met name evangelisatie [want dat speelt dan ook mee]....is dat goed of kwaad?
Als ik zo'n beetje alles wat je hebt geschreven samenvat, dingen die je letterlijk zegt en hebt gezegd, dat men zonder Bijbel beter af zou zijn, je verdraaiingen van de in houd van Bijbel en Christendom, dan vraag ik me 1 ding echt hartgrondig oprecht af..... Je kinderen zijn zo wijs geweest hun kinderen, jouw kleinkinderen, naar christelijke scholen te sturen. Hoe ga jij met je aversie jegens het Christendom en de Heilige Schrift om als je kleinkinderen in jouw buurt zijn? Vinden jouw kinderen het goed dat je zo'n houding jegens Bijbel en Christendom hebt? Laten zij hun kinderen nog met een gerust hart bij je, of komt dat niet (meer) voor.
Als het mijn eigen kinderen betrof, zou ik ze niet alleen met mijn moeder laten als zij zo'n houding had en zulke dingen zei. Nou zou mijn eigen moeder nooit zo'n houding hebben, maar ik vraag me af hoe jij dat doet en wat je kinderen daarvan vinden.

Maar dit is een persoonlijke vraag, die je natuurlijk helemaal niet hoeft te beantwoorden. Doch je levensbeschouwing werkt door in al je relaties en persoonlijk zou ik niet willen dat mijn kinderen alleen zijn met iemand met een ronduit antichristelijke levenshouding. Hoe lief en aardig verder misschien ook, daar zouden bij mij op zijn minst toch een paar stevige afspraken gemaakt moeten worden
Mijn kleinkinderen mogen gerust hier komen hoor en maar wat graag :)
Mijn kinderen zijn trouwens niet christelijk, maar mijn zoon vindt het belangrijk dat ze van elke levensbeschouwing en religie wat te weten komen en zo hun eigen visie kunnen ontwikkelen, waar ik het grondig mee eens ben
Mijn dochter heeft haar kinderen trouwens niet op een christelijke school gedaan...nu zit de oudste op een vrije middelbare school.

En ik ga ze ook niet indoctrineren mocht je dat denken....... ...ik luister naar ze en vind het boeiend...laat ze maar genieten van de bijbelverhalen, deed ik vroeger ook...en af en toe nog....heel leerzaam...ook voor later, dan kunnen ze erover meepraten...kennis is altijd belangrijk.
peda

Bericht door peda »

Peter79 schreef: Het christendom was oorspronkelijk geweldloos, maar door vermenging met de Europese cultuur heeft het eeuwenlang een geweldadig karakter gehad in Europa. Je kan je niet losmaken van je afkomst, je kan je wel van het geweld distantiëren. De meeste christenen spreken zich uit tegen het geweld dat vroeger in naam van God werd gedaan. Dus ja, het is politiek correct wat je doet, maar ik vind het niet correct.
Een religie die volledig geweldloos is, is in mijn ogen een mooie religie. Geloven dat God bij machte is om in deze wereld Zelf zo te Handelen dat Zijn Bedoelingen worden gerealiseerd. Maar ontmoet je dan niet het hetzelfde probleem als bij de theodicee, namelijk waarom grijpt God Zelve niet in wanneer er schrijnend onrecht plaats vindt? Handelt God Zelve wel wanneer gelovigen niet handelen in zijn naam? Moet je uit principe alle geweld afschaffen en geloven dat God het vervolgens wel in orde brengt. Was het regime van Hitler bijvoorbeeld, zonder de geallieerden in Wereldoorlog 2, door Handelend ingrijpen van God Zelve wel voortijdig aan zijn einde gekomen of nam de ( gelovige ) mens het zekere voor het onzekere en nam de wapens op om aan groot onrecht een einde te maken? Dat is wel het dilemma, inzake God Zelve Doet het of de mens moet het zelf doen. Wanneer het Westen zich anno 2016 niet weert tegen extreme geweldvormen uit de moslim wereld, lost God het dan op? Zelf zie ik in de geschiedenis dat gelovigen dat vertrouwen in God niet hebben en daarom is de christelijke religie ook niet volledig geweldloos. Er is altijd wel ergens in de wereld een onrusthaard, die bedreigend is voor onze "'waarden'' en het verdedigen waard is. En hoe moet je dan preventief handelen beoordelen. Wachten tot het water aan de lippen staat of tijdig preventief aktie ondernemen en het eerst gebruik maken van geweld om later geweld op grote(re) schaal te voorkomen. Niemand is helderziende, dat is daarbij een groot probleem. Inschattingsfouten behoren tot het handelen. Geen fouten maken is voorbehouden aan diegenen die slapen.
Peter79

Bericht door Peter79 »

peda schreef:
Peter79 schreef: Het christendom was oorspronkelijk geweldloos, maar door vermenging met de Europese cultuur heeft het eeuwenlang een geweldadig karakter gehad in Europa. Je kan je niet losmaken van je afkomst, je kan je wel van het geweld distantiëren. De meeste christenen spreken zich uit tegen het geweld dat vroeger in naam van God werd gedaan. Dus ja, het is politiek correct wat je doet, maar ik vind het niet correct.
Een religie die volledig geweldloos is, is in mijn ogen een mooie religie. Geloven dat God bij machte is om in deze wereld Zelf zo te Handelen dat Zijn Bedoelingen worden gerealiseerd. Maar ontmoet je dan niet het hetzelfde probleem als bij de theodicee, namelijk waarom grijpt God Zelve niet in wanneer er schrijnend onrecht plaats vindt?
Gods antwoord, volgens christenen, is dat Hij eerst zijn profeten stuurde om de mensen tot de orde te roepen, en op het laatst ook zijn Zoon heeft gestuurd. Maar ook Hem hebben zij omgebracht. Het antwoord is blijkbaar dat we het lijden, hoe erg ook, moeten dragen tot het einde toe. Een andere weg om met het lijden om te gaan, is er niet.
Handelt God Zelve wel wanneer gelovigen niet handelen in zijn naam?
Voor veel gelovigen is het de ervaring dat God al met hen bezig was, nog voordat ze Hem beleden. Dus ja.
Moet je uit principe alle geweld afschaffen en geloven dat God het vervolgens wel in orde brengt.
Nee, vroeger waren alle culturen in zekere mate geweldadig en ook toen waren er christenen. Maar ook voor nu - onze vrijheid bestaat slechts bij gratie van geweld en dreiging met geweld. Als we hier onze geweren breken, dan staat morgen Rusland bij ons binnen. Maar voor die logica hoef je geen christen te zijn en het hoort niet tot de kern van het christendom. Het christelijk geloof veroordeelt slavernij op zich niet, maar haalt wel de angel eruit: slaven zijn niet minderwaardig en de meesters moeten goed voor hun zorgen. Toen de tijd rijp ervoor rijp was, kon slavernij vervolgens afgeschaft worden.
Was het regime van Hitler bijvoorbeeld, zonder de geallieerden in Wereldoorlog 2, door Handelend ingrijpen van God Zelve wel voortijdig aan zijn einde gekomen of nam de ( gelovige ) mens het zekere voor het onzekere en nam de wapens op om aan groot onrecht een einde te maken?
In Bijbelse tijden was Babylonië al de gesel tegen de Assyriërs en Perzië de gesel tegen Babel. Een gelovig mens kan in de overwinning van de geallieerden Gods hand zien, maar het blijft slechts een subjectieve interpretatie.
Dat is wel het dilemma, inzake God Zelve Doet het of de mens moet het zelf doen. Wanneer het Westen zich anno 2016 niet weert tegen extreme geweldvormen uit de moslim wereld, lost God het dan op?
Vroeger was er de drieëenheid God, vaderland en oranje. Zo spande men God voor zijn eigen karretje. Waarom zou God het oplossen en zou het westen niet ten ondergaan, net als het Romeinse rijk vroeger? Ik hoop het niet, maar uiteindelijk zijn het niet de moslims, maar de milieucrisis en de bevolkingsbom die voor een radicale correctie zullen zorgen.
Zelf zie ik in de geschiedenis dat gelovigen dat vertrouwen in God niet hebben en daarom is de christelijke religie ook niet volledig geweldloos. Er is altijd wel ergens in de wereld een onrusthaard, die bedreigend is voor onze "'waarden'' en het verdedigen waard is.
Ik zie landen niet als christelijk, hoeveel vrome woorden men ook gebruikt. Het is een schandaal hoe Europa omgaat met bijvoorbeeld vluchtelingen. Het beschermen van eigen rijkdommen beschouw ik niet als christelijk.
En hoe moet je dan preventief handelen beoordelen. Wachten tot het water aan de lippen staat of tijdig preventief aktie ondernemen en het eerst gebruik maken van geweld om later geweld op grote schaal te voorkomen. Niemand is helderziende, dat is daarbij een groot probleem. Inschattingsfouten behoren tot het handelen.
Inderdaad, we staan met de voeten in de modder en het christelijk geloof inspireert. Uit de veelheid van christelijke antwoorden blijkt al dat andere dan christelijke factoren bij het handelen een belangrijke rol spelen.
Anja (oud account)

Het is inderdaad een schandaal hoe Europa massaal zonder kennis van zaken en zonder beoordeling alle vluchtelingen uitkeringen heeft gegegeven, taalcursussen heeft gegeven, behoud van identiteit heeft gegarandeerd, onderdak, voedsel, een bed heeft geboden, huizen en banen met voorrang aan vluchtelingen heeft gegeven, moskeeën heeft laten bouwen, etcetera, en de eigen bevolking die dit land met eigen handen heeft opgebouwd, heeft achtergesteld, de zorg heeft uitgehold, en de eigen cultuur in de uitverkoop heeft gedaan.

Het is inderdaad een schandaal hoe Europa christelijke vluchtelingen in gevaar brengt in de AZC's door oordeeloze import van een vreemde religie en ideologie die wezensvreemd is aan Christus en het Westen.

Islamitische vluchtelingen zouden moeten worden opgevangen in de eigen regio en de islamitische landen daarbuiten. Saoedi Arabië, Iran, Noord Afrika, Indonesië, Noord Korea. Allemaal islamitische landen waar men vol passie volgens de islamitische ideologie kan leven en men niet hoeft te leven in een cultuur die men verwerpt, veracht en ten diepste haat.
Solo Christo

Christiaan

Bericht door Christiaan »

Anja schreef:Het is inderdaad een schandaal hoe Europa massaal zonder kennis van zaken en zonder beoordeling alle vluchtelingen uitkeringen heeft gegegeven, taalcursussen heeft gegeven, behoud van identiteit heeft gegarandeerd, onderdak, voedsel, een bed heeft geboden, huizen en banen met voorrang aan vluchtelingen heeft gegeven, moskeeën heeft laten bouwen, etcetera, en de eigen bevolking die dit land met eigen handen heeft opgebouwd, heeft achtergesteld, de zorg heeft uitgehold, en de eigen cultuur in de uitverkoop heeft gedaan.

Het is inderdaad een schandaal hoe Europa christelijke vluchtelingen in gevaar brengt in de AZC's door oordeeloze import van een vreemde religie en ideologie die wezensvreemd is aan Christus en het Westen.

Islamitische vluchtelingen zouden moeten worden opgevangen in de eigen regio en de islamitische landen daarbuiten. Saoedi Arabië, Iran, Noord Afrika, Indonesië, Noord Korea. Allemaal islamitische landen waar men vol passie volgens de islamitische ideologie kan leven en men niet hoeft te leven in een cultuur die men verwerpt, veracht en ten diepste haat.
Wat een mooie christelijke gedachte. Jezus had het niet beter kunnen zeggen.
Laatst gewijzigd door Christiaan op 07 nov 2016, 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Wajehie

Bericht door Wajehie »

peda schreef:
Wajehie schreef: De gelovigen in de koran zijn dus de moslims, en christenen;joden ; atheisten zijn ongelovigen.
Wordt het geloven in de Christelijke Orthodoxie dan zoveel anders ingevuld, maar dan betrokken op het eigen geloof en het ongeloof van alle anderen?
Nogal anders ; de niet moslims zijn de ongelovigen en dat zijn vijanden van allah en dus ook van moslims.
Die mensen mag je : extra belasting opleggen; bedriegen; bevechten; verkrachten; (sex)slaaf maken etc.
De gulden regel zoals :
Lukas 6 : 31 En zoals u wilt dat de mensen u doen, doet u hun ook zo.
bestaat niet in de islam.
Hoe moeilijk kan het zijn.
peda

Bericht door peda »

Wajehie schreef:
peda schreef:
Wajehie schreef: De gelovigen in de koran zijn dus de moslims, en christenen;joden ; atheisten zijn ongelovigen.
Wordt het geloven in de Christelijke Orthodoxie dan zoveel anders ingevuld, maar dan betrokken op het eigen geloof en het ongeloof van alle anderen?
Nogal anders ; de niet moslims zijn de ongelovigen en dat zijn vijanden van allah en dus ook van moslims.
Die mensen mag je : extra belasting opleggen; bedriegen; bevechten; verkrachten; (sex)slaaf maken etc.
De gulden regel zoals :
Lukas 6 : 31 En zoals u wilt dat de mensen u doen, doet u hun ook zo.
bestaat niet in de islam.
Hoe moeilijk kan het zijn.
Het in Lukas 6 vers 31 genoemde citaat verwijst direct naar Lev 19 vers 18 en is onderdeel van het aan Jezus toegeschreven dubbelgebod. Inderdaad een prachtige tekst, maar niet uitgevonden door Jezus. Maar in Mattheus 10 verzen 34-37, spreekt Jezus geheel andere taal richting diegenen die hem niet volgen. Geen vrede brengen maar het zwaard. Eerst de vijandschap binnen familie verband en in vers 38 de mededeling dat diegenen die hem niet volgen hem niet waardig zijn. Niet waardig en onwaardig liggen ook dicht bij elkaar.
Nu begrijp ik ook wel dat de boodschap van Jezus een zeer vredelievende boodschap is, maar gelovigen die voor hun specifieke bedoelingen de inleeskunde gebruiken, kunnen met Mattheus 10 verzen 34-38 ook mooi uit de voeten. Maar geen misverstand, ik begrijp jouw kanttekeningen heel goed en ben het er ook mee eens. Alleen de zinsnede "' hoe moeilijk kan het zijn ", was in mijn ogen niet nodig geweest om de argumentatie te onderbouwen.
Wajehie

Bericht door Wajehie »

Ik twijfelde niet zozeer aan je kennis maar doelde meer op "Europa massaal " zonder kennis etc.
btw denk dat ook in Lev 19 vers 18 Jezus sprak maar is off topic.
callista

Bericht door callista »

Wajehie schreef:Ik twijfelde niet zozeer aan je kennis maar doelde meer op "Europa massaal " zonder kennis etc.
Het is de gulden leefregel, die in veel culturen voorkomt...lang voordat de Bijbel werd geschreven.
http://www.deguldenregel.org/
“Wat gij niet wilt dat u geschiedt,
doet dat ook een ander niet.”

Deze duizenden jaren oude regel komt vrijwel in elke cultuur voor.
Een uitgangspunt voor vele godsdiensten, humanistische stromingen en levensfilosofieën.
Hieronder volgt een aantal citatenover De Gulden Regel.

“Wat wij niet willen dat anderen ons aandoen, moeten wij ook anderen niet aandoen.” (Confucius)
“Niemand van jullie is een gelovige tenzij hij zijn naaste toewenst wat hij zichzelf toewenst.” (Mohamed)
“Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen.” (Jezus)
“Kwets anderen niet met wat jou kwetst.” (Buddah)
Wajehie

Bericht door Wajehie »

callista schreef:En met name evangelisatie [want dat speelt dan ook mee]....is dat goed of kwaad?
Als geluk een criterium is :
http://www.nu.nl/gezondheid/1485905/gel ... kiger.html
peda

Bericht door peda »

Wajehie schreef:Ik twijfelde niet zozeer aan je kennis maar doelde meer op "Europa massaal " zonder kennis etc.
Hallo Wajehie,

Sprak in Lev 19 vers 18 nu Jezus of Christus? Het is een interessante vraag. ''Ontstond"' de mens Jezus nu in de baarmoeder van Maria of bestond Jezus ( mens in geestelijke vorm ) ook reeds eeuwig net zoals Christus? Wie incarneerde, Christus, of Jezus Christus? Wellicht off-topic, maar wel interessant, althans in mijn ogen.
Laatst gewijzigd door peda op 07 nov 2016, 18:35, 3 keer totaal gewijzigd.
Wajehie

Bericht door Wajehie »

callista schreef:“Niemand van jullie is een gelovige tenzij hij zijn naaste toewenst wat hij zichzelf toewenst.” (Mohamed)
Leef zoals mohammed leefde ; hij is het voorbeeld en de volmaakte mens (volgens islam) en je weet hoe waar dat is wat hierboven staat.
Sterke- en zwakke hadiths of hadiths die elkaar soms volledig tegenspreken.
Dus weet je ook waar het in de koran staat ?
Anja (oud account)

Christiaan schreef:
Anja schreef:Het is inderdaad een schandaal hoe Europa massaal zonder kennis van zaken en zonder beoordeling alle vluchtelingen uitkeringen heeft gegegeven, taalcursussen heeft gegeven, behoud van identiteit heeft gegarandeerd, onderdak, voedsel, een bed heeft geboden, huizen en banen met voorrang aan vluchtelingen heeft gegeven, moskeeën heeft laten bouwen, etcetera, en de eigen bevolking die dit land met eigen handen heeft opgebouwd, heeft achtergesteld, de zorg heeft uitgehold, en de eigen cultuur in de uitverkoop heeft gedaan.

Wat een mooie christelijke gedachte. Jezus had het niet beter kunnen zeggen.
Jezus Christus is inderdaad duidelijk genoeg. Het binnenhalen van een valse antichristelijke religie, afgoden achterna lopen, en het weigeren te garanderen van de veiligheid van je kinderen, je landgenoten en geloofsgenoten die wel jouw cultuur willen delen, zoals christenen in de AZC's heeft NIETS met Christus en Christendom vandoen. Het opgeven en in de uitverkoop doen van je eigen joods-christelijke wortels en het blijven weigeren daarin en daarvoor te gaan STAAN, is niet des Christus.

Christendom is niet voor slappe knieën. De ex-christenen maken dezelfde fout als de joden deden toen ze valse religies achterna gingen lopen, die maling hebben aan de Zoon.

Waar is komt bij, waar niet is, gaat nog af..... Geen waardering voor je joods-christelijke wortels en cultuur? Okay. Het zal je worden afgenomen dan. En dat is al in een vergevorderd stadium.

Die slappe zelfhaat en zelfislamisering zal moeten stoppen, wil je kunnen waarborgen waar ons land eeuwenlang voor heeft gestaan, een vrijplaats voor geestelijke ontwikkeling en een toevluchtsoord voor geleerden en vrijdenkers.

God houdt intens van Nederland en van Europa. Europa heeft een buitengewoon goede en mooie ontiwkkeling doorgemaakt. Wat er verkeerd aan is, is dat de joods-christelijke en van daaruit humanistische wortels en waarden niet gewaardeerd worden en in de uitverkoop zijn gedaan, niet beschermd worden en men niet pal voor en in de eigen Identiteit is gaan staan. Met een hoofdletter ja. En ja, niet iedere cultuur en niet iedere religie is gelijkwaardig :!: En daar gaat je Bijbel, de Heilige Schrift ook over :!:
Solo Christo

Anja (oud account)

Wajehie schreef:
callista schreef:“Niemand van jullie is een gelovige tenzij hij zijn naaste toewenst wat hij zichzelf toewenst.” (Mohamed)
Leef zoals mohammed leefde ; hij is het voorbeeld en de volmaakte mens (volgens islam) en je weet hoe waar dat is wat hierboven staat.
Sterke- en zwakke hadiths of hadiths die elkaar soms volledig tegenspreken.
Dus weet je ook waar het in de koran staat ?
Niets is zo dom als een los vers uit de Koran halen. Niets is zo dom als denken dat de Koran de islam is. Niets is zo onverstandig als iets over de islam zeggen zonder die werkelijk te hebben bestudeerd. Niets is zo dom als weigeren het leven van de profeet van de islam grondig te bestuderen en te weigeren te beseffen dat de wortel van het kwaad zich in hem bevond en in de religie die hij heeft gesticht, en in de wetgeving die op die religie is gebaseerd. Niets is zo dom als blijven weigeren te erkennen dat Onze Heer Jezus de Christus, de Zoon van God, het rechtevenredig omgekeerde van de islamitische profeet is.

Islamitische terroristen beroepen zich op hun profeet, op het voorbeeld dat hij heeft gegeven met zijn levensgeschiedenis. Maar niet alleen islamitische terroristen, ook islamitische wetgevers en overheden doen dat in hun eigen landen.

In de islam geldt voor het lezen van de Koran het principe van naskh, oftewel de abrogatie. De jongste verzen stellen de oudere verzen buiten werking. Oude en jonge verzen staan in de Koran doorelkaar. Er is in de Koran geen sprake van chronologie. Dat is ergens nog maar een geluk, want leken-moslims in het Westen weten vaak niet veel daarvan af. Daarom moeten zij in hun landen van herkomst altijd hun voorgangers consulteren. Die zijn inmiddels echter in Europa in rap tempo geimporteerd. De profeet van de islam begon in Mekka nog enigszins (met de nadruk op enigszins) liefdevol. In Medina kwam zijn moordlustige tirannie pas tot volle ontplooing. En de verzen uit Medina zijn maatgevend, aangezien die jonger zijn. Bevindt zich een minderheid van moslims in een vreemd land, dan is taqiyya het gebod, en beroept men zich op de oudere verzen. Maar zodra men met voldoende moslims in een land is, is het de plicht van moslims om de sharia in te voeren, en de mensen aan hun relgie te onderwerpen. En dan gaat naskh gelden. En wij hebben die ontwikkeling in Europa zien gebeuren. En wat doet Nederland? Wat doet de ex-christen en de atheist en de sociale "goedmens" ? Die hebben - soms letterlijk - de profeten, de waarschuwers, gedood en ze doden de profeten, de waarschuwers, nog steeds figuurlijk. Net als de joden deden. En ook dit volk gaat ten onder aan gebrek aan kennis. All over again.
Solo Christo