Ik hoef en zal niet elke levensvisie respecteren. Respect kan je niet afdwingen dat moet je verdienen.Tin schreef:coby schreef:carramba schreef: Maar het is niet gezegd.... "ik ben elektro-chemisch tot je aangetrokken"..... je zegt "ik ben verliefd op je". Anders kom je niet verder dan "rot op mafkees".
Het lijkt me toch wel zo eerlijk om wanneer je een bepaalde levensvisie hebt daar ook eerlijk voor uit te komen.
Nu ben ik wel blij dat ik er niet bang voor hoef te zijn dat je op mij verliefd wordt, want dan zou ik je ook mafkees uitmaken, terwijl het hier toch juist de bedoeling is elkaars levensvisie te respecteren.
[modbreak Trajecto] Voor de duidelijkheid:
Het is op het forum een vereiste dat we respectvol naar elkaar zijn.
Wel bijvoorbeeld kun je zeggen dat je geen respect hebt voor een gewelddadige levensvisie.
Ik citeer ook even de bedoelingen waarin o.a. staat:
Wij verwachten van een ieder dat hij/zij een welwillende belangstelling heeft voor anderen met hun eigen (vaak verschillende) overtuigingen. Daar willen wij hier ruimte voor bieden.
Wij vragen oprechte interesse in open gesprekken met andere deelnemers.
Je bent niet welkom als je niets met geloof hebt en hier wilt komen teneinde het te gaan bestrijden en/of het belachelijk te maken.